Sinds vandaag ben ik ook een trotse UP bestuurder uit 2013, maar er is toch één vraag waar ik mee zit. Ik heb een automaat maar het schakelen van z'n 1 naar zijn 2 gaat een beetje tak, zoals een magneetschakelaar word bediend. is dit normaal of moet ik de garantie al aanroepen. Kan natuurlijk ook bij mijn plaatselijke VW dealer binnen stappen.
Maar ik ben er wel blij mee.
gr. Peter.
Mijn nieuwe UP automaat
Re: Mijn nieuwe UP automaat
Welkom!
Ik weet niet precies wat je bedoeld met "tak" maar je weet wel dat het geen echte automaat is toch? Het is slechts een gerobotiseerde handbak met bijbehorend gedrag.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Dat is toch de definitie van een automaat? Of versta jij CVT onder de "echte" automaat?DaanRoor schreef:Ik weet niet precies wat je bedoeld met "tak" maar je weet wel dat het geen echte automaat is toch? Het is slechts een gerobotiseerde handbak met bijbehorend gedrag.
Cvt is eveneens een automaat, weliswaar met andere techniek. Maar een gerobotiseerde handbak zoals in de Up (dus met enkele koppeling) is wat mij betreft qua schakelgedrag niet wat je van een echte automaat verwacht. En aangezien de vraag gaat over schakelgedrag wat overeen lijkt te komen met de gerobotiseerde handbak, niet zozeer over ieders persoonlijke definitie van een automaat....
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Welkom! veel geluk met de nieuwe aanwinst!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ