Up/Citigo importeren uit Duitsland
Up/Citigo importeren uit Duitsland
Hi mede forumleden!
Ik zat laatst eens te kijken op marktplaats naar Up's/Citigo's omdat ik graag na het behalen van rijbewijs (als de portemonnee het toelaat)
een wil Up/Citigo gaan rijden, omdat ze goed betaalbaar zijn.
Nu zie ik dat Up's/Citigo's binnen mijn price range (6000 euro max.) nogal wat kilometers gelopen hebben. zo'n 90 - 120dkm.
Als ik ga kijken naar Up's/Citigo's in Duitsland hebben sommige voor €6k misschien 30 tot 60dkm gelopen, wat natuurlijk veer aantrekkelijker klinkt (niet zo'n dikke uitvoering, maar dat kan ik natuurlijk altijd aftermarket toevoegen)
Maar dan is mijn vraag: Is het net zo aantrekkelijk als het klinkt? of komen er nog dermate veel kosten bij dat ik alsnog beter in Nederland kan gaan shoppen?
Alvast bedankt, ik hoop heel wat wijzer te worden!
Ik zat laatst eens te kijken op marktplaats naar Up's/Citigo's omdat ik graag na het behalen van rijbewijs (als de portemonnee het toelaat)
een wil Up/Citigo gaan rijden, omdat ze goed betaalbaar zijn.
Nu zie ik dat Up's/Citigo's binnen mijn price range (6000 euro max.) nogal wat kilometers gelopen hebben. zo'n 90 - 120dkm.
Als ik ga kijken naar Up's/Citigo's in Duitsland hebben sommige voor €6k misschien 30 tot 60dkm gelopen, wat natuurlijk veer aantrekkelijker klinkt (niet zo'n dikke uitvoering, maar dat kan ik natuurlijk altijd aftermarket toevoegen)
Maar dan is mijn vraag: Is het net zo aantrekkelijk als het klinkt? of komen er nog dermate veel kosten bij dat ik alsnog beter in Nederland kan gaan shoppen?
Alvast bedankt, ik hoop heel wat wijzer te worden!
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
-
- Vagling liefhebber
Re: Up/Citigo importeren uit Duitsland
Hallo,
Geen BTW (gebruikte auto) maar uitsluitend rest BPM. Het kan zeker aantrekkelijk zijn aangezien de Duitsers vaak zuiniger zijn op hun auto. Wel letten op het aantal eigenaren (kentekenbewijs) en "Scheckheft gepflegt" (onderhoudsboekje) (Rest) BPM calculator via google. Auto naar Nederland via een export-kenteken en daarna naar de RDW.
Het kan zo maar een paar duizend euro schelen.
Groet,
Edwin
Geen BTW (gebruikte auto) maar uitsluitend rest BPM. Het kan zeker aantrekkelijk zijn aangezien de Duitsers vaak zuiniger zijn op hun auto. Wel letten op het aantal eigenaren (kentekenbewijs) en "Scheckheft gepflegt" (onderhoudsboekje) (Rest) BPM calculator via google. Auto naar Nederland via een export-kenteken en daarna naar de RDW.
Groet,
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
Dank Edwin!edwin blank schreef:Hallo,
Groet,
Edwin
Ik heb net even naar de rest-bpm gekeken bij de uitvoering waar ik momenteel erg geïnteresseerd in ben (take/move-up), dat komt ongeveer op 800 euro (of doe ik dan wat fout?)
Als ik m'n rijbewijs al had, had ik 't wel geweten... een take/move-up voor 4800 euro + 800 euro plus nog een paar anders postjes = ongeveer 6000. en dat voor een drie jaar oude auto met 37-61 dkm. ik wordt nu wel erg enthousiast!
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Dat zie je niet verkeerd MVGard dat kan echt wel voor het geld. Succes met zoeken!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Als je een Up neemt die uiterlijk van 2013 is, is er in Nederland geen BPM. Lijkt mij dat dit bij import ook niet het geval zal zijn.edwin blank schreef:maar uitsluitend rest BPM. Het kan zeker aantrekkelijk zijn aangezien de Duitsers vaak zuiniger zijn op hun auto. Wel letten op het aantal eigenaren (kentekenbewijs) en "Scheckheft gepflegt" (onderhoudsboekje) (Rest) BPM calculator via google. Auto naar Nederland via een export-kenteken en daarna naar de RDW.
Dan heb je alleen nog de overige kosten, als keuringskosten kenteken aanvraag etc.
Dit zou ik elk geval eens navragen bij het RDW.
Overigens is de BPM op een nieuwe Up circa € 1500,-. Maar dit is een Up die geleverd is in 2015.
Hey Dixon!Dixon schreef:Als je een Up neemt die uiterlijk van 2013 is, is er in Nederland geen BPM. Lijkt mij dat dit bij import ook niet het geval zal zijn.edwin blank schreef:maar uitsluitend rest BPM. Het kan zeker aantrekkelijk zijn aangezien de Duitsers vaak zuiniger zijn op hun auto. Wel letten op het aantal eigenaren (kentekenbewijs) en "Scheckheft gepflegt" (onderhoudsboekje) (Rest) BPM calculator via google. Auto naar Nederland via een export-kenteken en daarna naar de RDW.
Dan heb je alleen nog de overige kosten, als keuringskosten kenteken aanvraag etc.
Dit zou ik elk geval eens navragen bij het RDW.
Overigens is de BPM op een nieuwe Up circa € 1500,-. Maar dit is een Up die geleverd is in 2015.
Dankjewel voor deze informatie! Ik ga mezelf eens goed vastbijten in dit alles!
Het gaat er zo toch steeds meer op lijken dat de up-droom werkelijkheid gaat worden, waar ik super enthousiast over ben.
Ik had nooit gedacht dat een up (move up) met redelijk weinig kilometers, zegmaar Ommenabij de 60k, zo bereikbaar was voor me!
Wauw! Gemotiveerd gaan we verder in deze tocht!
Ik zal jullie zonodig nog het een en ander voorleggen aan advertenties, zodat ik enigszins weet of ik een goede keuze maak.
Fijne avond gewenst, en nogmaals bedankt!
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Zeker doen Matthijs! Leuk! De zoektocht naar de nieuwe auto is eigenlijk net zo leuk als het rijden zelf.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Ik geloof er niet zo in.
Bij de Up is de bpm al laag waardoor het voordeel teniet wordt gedaan. Het is zelfs zo dat veel van deze wagens geëxporteerd worden.
Het eventuele voordeel wat je nu pakt geef je weer weg bij het inruilen de volgende keer.
Je hebt straks wel het voordeel bij de facelift. Dan worden er veel Up's ingeruild en komt de prijs (gebruikt) onder druk te staan.
Succes ermee!!
Bij de Up is de bpm al laag waardoor het voordeel teniet wordt gedaan. Het is zelfs zo dat veel van deze wagens geëxporteerd worden.
Het eventuele voordeel wat je nu pakt geef je weer weg bij het inruilen de volgende keer.
Je hebt straks wel het voordeel bij de facelift. Dan worden er veel Up's ingeruild en komt de prijs (gebruikt) onder druk te staan.
Succes ermee!!
Gr. Michel
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Toch is dat niet waar, juist door de lage BPM is het hartstikke interessant omdat er bijna niets meer bij komt kun je dus snel vaststellen of een auto uit Duitsland interessant is.
Ik koop 'n auto niet om 'm straks weer te te ruilen, toch?pkfreak schreef:Ik geloof er niet zo in.
Succes ermee!!
Het gaat mij om voordeel wat ik nu kan pakken, omdat er weinig ruimte in mijn budget zit.
Ik ben 18 jaar, heb een eigen bedrijf, en over een paar jaar zien we wel weer verder.
Voor nu wil ik zo snel mogelijk op een goede (en goedkope) manier het meeste uit mijn geld halen.
Sowieso zijn alle vaglings die ik op advertentiesites in nederland zie staan, vaak nog op duitse papieren, of net bij het rdw geweest.
maar ik wil hem uit duitsland halen "just for the experience"
Dank je voor je reactie!
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto? ... l=%3A40000" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zitten leuke tussen
Hier zitten leuke tussen
Ik neig meer naar de up, vind ik beter smoelen. maar Citigo kan ook, als het een HELE GOEDE deal is
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto? ... l=%3A40000" onclick="window.open(this.href);return false;mvgard schreef:Ik neig meer naar de up, vind ik beter smoelen.............
zitten ook leuke tussen
Nice!enie-up schreef:http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto? ... l=%3A40000" onclick="window.open(this.href);return false;mvgard schreef:Ik neig meer naar de up, vind ik beter smoelen.............
zitten ook leuke tussen
Thanks
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG