Wielkasten tectyleren
-
- Vagling liefhebber
Wielkasten tectyleren
Geachte Upperianen,
Zijn er leden die hun wielkasten hebben laten tectyleren? Ik zit er namelijk hard aan te denken. Scheelt schade door water en steenslag en zal mogelijk ook wat stiller zijn. Bovendien lijkt het me onopvallend maar toch ook erg mooi staan op mijn Witte Up!
Doen of niet doen? Graag jullie ervaringen en/of meningen.
F.Moerland
Zijn er leden die hun wielkasten hebben laten tectyleren? Ik zit er namelijk hard aan te denken. Scheelt schade door water en steenslag en zal mogelijk ook wat stiller zijn. Bovendien lijkt het me onopvallend maar toch ook erg mooi staan op mijn Witte Up!
Doen of niet doen? Graag jullie ervaringen en/of meningen.
F.Moerland
- Bijlagen
-
- Up.jpg (48.19 KiB) 7376 keer bekeken
Laatst gewijzigd door F.Moerland op wo 22 jan 2014, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wielkasten tectyleren
Er zijn ook wielkasten voor achter te verkrijgen. Deze zijn origineel VW.
Zie : http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=2261
Zie : http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=2261
Ja klopt wat hierboven gezegd word maar daarnaast, bij mij zit er toch echt een beschermende laag in de wielmasten... Dus daariverheen nog tektiel?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
-
- Vagling liefhebber
Die beschermkasten zijn voor zover ik begrijp alleen voor achter en niet voor de wielkasten voor. Voor datzelfde geld voor alleen wielkasten achter tectyleren ze alle vier de wielkasten. Daar zitten dan geen gaten en plekken in waar vuil achter gaat zitten. En er hoeven ook geen gaten in de carrosserie gemaakt te worden. Nu zit ik ook in witte wielkasten te kijken. Op de foto zie je het niet zo goed, maar als die wielkasten donker zouden zijn van het tectiel lijkt me ook net wat mooier. Meer 'af'' zeg maar. Ben benieuwd of iemand dit al eens gedaan heeft.
Ik heb ook een witte up en de wielkasten met Motip underbody coat gedaan. Blik van 1.3 liter is genoeg. Ziet er veel netter uit! Is goed met een kwast te verwerken en zelf te doen.
Hoe bevalt het geluid, heb je een fotootje?v up schreef:Ik heb ook een witte up en de wielkasten met Motip underbody coat gedaan. Blik van 1.3 liter is genoeg. Ziet er veel netter uit! Is goed met een kwast te verwerken en zelf te doen.
Sent from my XT897
Rijgeluid is minder, de laag is dik aangebracht en rubberachtig. Zal morgen ff foto maken als het lukt. .
Alleen het rijgeluid? hoopte dat mijn vriendin ook zachter zou klinken erdoorv up schreef:Rijgeluid is minder, de laag is dik aangebracht en rubberachtig. Zal morgen ff foto maken als het lukt. .
Tectyl is grootste rotzooi wat er is!
Ik heb een classic Mini uit een periode dat er veel schroot in staal zat, dus veel besproken onderwerp.
Tectyl wordt hard en poreus, waardoor water er toch doorheen komt. Vervolgens droogt water op maar het zout van het strooien blijft liggen met alle gevolgen.
Beter een soort wax te gebruiken of helemaal niks en auto goed van onderen af te spoelen.
Ik spoel m'n auto's van onderen af door er een sproeier (waaier) onder te zetten.
Ik heb een classic Mini uit een periode dat er veel schroot in staal zat, dus veel besproken onderwerp.
Tectyl wordt hard en poreus, waardoor water er toch doorheen komt. Vervolgens droogt water op maar het zout van het strooien blijft liggen met alle gevolgen.
Beter een soort wax te gebruiken of helemaal niks en auto goed van onderen af te spoelen.
Ik spoel m'n auto's van onderen af door er een sproeier (waaier) onder te zetten.
-
- Vagling liefhebber
Is er een beter donkerkleurig alternatief voor tectyl?
Ja, spuitlak of die kunststof dingen van VW.
Om te beschermen Dinitrol.
Om te beschermen Dinitrol.
Heb je wel eens goed gekeken wat een gummizooi er in die wielkasten zit?
Textyl heeft volgens mij geen enkele toegevoegde waarde daar.
Alhoewel baad het niet dan schaadt het niet.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Textyl heeft volgens mij geen enkele toegevoegde waarde daar.
Alhoewel baad het niet dan schaadt het niet.
Met vriendelijke groet,
Leen.
-
- Vagling liefhebber
Het gaat me niet zo om tectyl of iets anders. Het gaat mij nog het meest om de kleur. Voor zijn de wielkasten donker en dat is mooi. Achter zijn ze bij mij wit en dat vind ik jammer. En een gewoon potje gamma verf voor de achterste wielkasten is geen optie dus kom je in deze situatie al snel uit op iets tectyl-achtig iets.
Zie ik het goed, zijn je ramen ook getint ???
Zo ja welke tinten heb je gebruikt ( volgens mij is gehele voorkant origineel )
gr.
Ed
Zo ja welke tinten heb je gebruikt ( volgens mij is gehele voorkant origineel )
gr.
Ed
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.
-
- Vagling liefhebber
Hallo Ed,
Mijn ramen zijn getint ja. Dat heb ik niet zelf gedaan, maar is fabriek-af gedaan. Zit standaard bij de High Up! met een van de pakketten. Ik weet dus niet welke tinten gebruikt zijn...
Mijn ramen zijn getint ja. Dat heb ik niet zelf gedaan, maar is fabriek-af gedaan. Zit standaard bij de High Up! met een van de pakketten. Ik weet dus niet welke tinten gebruikt zijn...
Zit niet standaard op een High Up!F.Moerland schreef:Hallo Ed,
Het is een pakket dat heet Dynamic, het is een verlaagd onderstel met de triangle velgen en de getinte achterruiten.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |