Pieptoon

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Pieptoon

Bericht door hicarla » za 04 mei 2013, 20:40

Vandaag heb ik een aantal keer een pieptoon gehoord. Was als parkeerde, m'n motor vanzelf afsloeg omdat ik 'm in z'n vrij zette, en als ik dan de deur open deed, hoorde ik een pieptoon. De laatste keer wachtte ik nog even met de sleutel eruit halen en toen piepte ie 3x. Verder viel me op dat er op 't dashboard nu een A met een bijna rond cirkeltje een een streep er doorheen staat. Dat heeft volgens het boekje wel te maken met het afslaan van de motor.
Was net te laat om naar de dealer te bellen, dus ben benieuwd of er meer Uppers zijn met dit fenomeen.

Bedankt vast voor een reactie!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Pieptoon

Bericht door up! » za 04 mei 2013, 20:47

Dat piepen heb je als je je verlichting aan laat staan en je haalt de sleutel uit het contact.

Die A met een bijna rond cirkeltje en een streep er doorheen betekent dat het start-stop systeem op dat moment niet actief is.

Geen zorgen, is allemaal normaal.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Pieptoon

Bericht door hicarla » za 04 mei 2013, 20:51

Verlichting is 't niet. Daar moest ik ff aan wennen maar die piep die je daarvoor hoort ontgaat me niet hoor :-)

Maar hoe kan het dan dat dat start-stop systeem niet actief is? Ik heb verder nergens aan gezeten of gewijzigd.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Pieptoon

Bericht door Patrick-Brand » za 04 mei 2013, 20:57

hicarla schreef:Verlichting is 't niet. Daar moest ik ff aan wennen maar die piep die je daarvoor hoort ontgaat me niet hoor :-)

Maar hoe kan het dan dat dat start-stop systeem niet actief is? Ik heb verder nergens aan gezeten of gewijzigd.
Zou kunnen zijn dat je motor nog niet op temperatuur is, of omdat het buiten heel koud is. Dan werkt hij ook niet.
Start/Stop systeem werkt ook NIET als je je gordel los hebt gedaan of je deur open is. Nog voordat je hem in z'n vrij hebt gezet en koppeling omhoog hebt gelaten.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Pieptoon

Bericht door hicarla » za 04 mei 2013, 20:59

Patrick-Brand schreef:
hicarla schreef:Verlichting is 't niet. Daar moest ik ff aan wennen maar die piep die je daarvoor hoort ontgaat me niet hoor :-)

Maar hoe kan het dan dat dat start-stop systeem niet actief is? Ik heb verder nergens aan gezeten of gewijzigd.
Zou kunnen zijn dat je motor nog niet op temperatuur is, of omdat het buiten heel koud is. Dan werkt hij ook niet.
Start/Stop systeem werkt ook NIET als je je gordel los hebt gedaan of je deur open is. Nog voordat je hem in z'n vrij hebt gezet en koppeling omhoog hebt gelaten.
Aha, dat zou 't kunnen zijn. Ben gewoon te snel..hahaha!
Zal er iig nog ff op letten, maar bedankt!

Plaats reactie