Afstelling(?) van 'n Up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Floris82
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 21:34

Afstelling(?) van 'n Up!

Bericht door Floris82 » ma 15 apr 2013, 19:47

Heeft de Up! ook een afstelling voor bv stationair/bezinetoevoer? (geen idee hoe dat bij moderne auto's gaat)
Het valt me namelijk op dat als ik van de 1 snel doorschakel naar de 2 dat de auto uit zichzelf begint te trekken en zonder zelf gas te geven blijft rijden.
Ben altijd in de veronderstelling geweest dat als je geen gas geeft de auto altijd vanzelf schokkend tot stilstand komt :lol:

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Afstelling(?) van 'n Up!

Bericht door GuidoUp » ma 15 apr 2013, 19:52

als het goed is niet..
dat is allemaal computer gestuurd omdat je ook een electrisch gaspedaal hebt
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Afstelling(?) van 'n Up!

Bericht door Ome Rolph » ma 15 apr 2013, 20:07

De 1e versnelling van de Up! is erg lang. Wanneer jij snel opschakelt naar de 2e versnelling zal het motormanagement "gas" bij geven tot het stationair toerental is bereikt.
Mocht je het stationair toerental zelf kunnen verlagen, zal ie alleen maar rommeliger gaan lopen. De knappe koppen in Wolfsburg hebben niet voor niets een bepaald toerental bedacht.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Afstelling(?) van 'n Up!

Bericht door erikvank » ma 15 apr 2013, 23:11

Floris82 schreef:[...]
Ben altijd in de veronderstelling geweest dat als je geen gas geeft de auto altijd vanzelf schokkend tot stilstand komt
Ik rij best wel eens stukjes zonder gas te geven. In de file alleen koppeling op laten komen en geen gas bij geven. Met verschillende auto's gedaan, maar dat gaat altijd goed.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Afstelling(?) van 'n Up!

Bericht door UpSie » di 16 apr 2013, 02:52

Mijn Opel CDTI loopt stationair in de zesde versnelling bijn 80 km/hr!

Groeten Leen.

Plaats reactie