Terugroepregister RDW

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Autheo » do 30 mei 2013, 09:55

Vandaag ook eens even bij de RDW gekeken naar de terugroepactie. Het blijkt dat de actie geldt voor de Up!’s, Citigo’s en Mii’s die gebouwd zijn van 01-2013 tot 03-2013, dus ook voor mijn Mii. Bij de kentekengegevens in ‘ovi’ wordt vermeld of er sprake is van een terugroepactie, en of die nog openstaat of inmiddels voor dat kenteken als ‘hersteld’ is afgemeld door de reparateur.

Was trouwens wel verbaasd dat PON de actie voor de Up!’s en Citigo’s al op 2 mei bij de RDW heeft gemeld, maar die voor de Mii’s pas op 22 mei heeft doorgegeven. Is PON minder bang voor reputatieschade als onverhoopt iemand in een Seat letsel oploopt door een fabricagefout, en hebben Skoda en VW een streepje voor? Of doen ze het gefaseerd om overbelasting van hun systemen te voorkomen? Zou wel netjes zijn als ze daarover gewoon open communiceren. Of bestaat de communicatie van PON alleen maar uit reclamecampagnes?

Volgens de informatie van RDW zal de producent/distributeur (PON dus) contact opnemen met de eigenaar, die dan zelf contact op moet nemen met de merkdealer. Ik heb van PON nog niets gehoord, en gezien de hierboven genoemde laksheid zal ik daar dan ook maar niet op wachten. Vandaag dus maar zelf contact opnemen met m’n dealer.

Uber
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 19:17

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Uber » do 30 mei 2013, 19:25

Mijn afspraak is uitgesteld, met de update is wat mis, die moet weer aangepast worden. Auto trekt ook lekker naar links zo af en toe, gaat wel lekker bij VW.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Ron UP » do 30 mei 2013, 19:46

De mijne is ook gebouwd in die periode maar navraag bij de dealer geeft aan dat de mijne niet terug hoeft
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Ome Rolph » do 30 mei 2013, 20:53

Nadat ik vorige week een keurige brief van Pon had ontvangen, kon ik dinsdagochtend 08:00u m'n Up! bij de dealer (Heron Zwaag) neerzetten. 12:00u Stond ie weer klaar met hagelnieuwe zij-airbag-sw.
God, wat rijdt ie weer heerlijk soepel. Veel strakker in de bochten en het verbruik is met minimaal 20% verbeterd!!

Ik lees maar al te vaak negatieve berichten over Pon, de Up! en VW in het algemeen op dit forum en nu ook weer in dit topic. Ik voelde me dan ook genoodzaakt wat (enigszins overdreven ;) ) positief nieuws te melden.
Zonder dollen; ik kan alleen maar positieve punten opnoemen sinds ik besloot een Up! aan te schaffen. Dan doel ik op de auto zelf, de dealer en de aftersales.

Kortom: Een dikke A+ voor VW Up!. Mag ook wel eens gezegd worden.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door BarMove(d)Up » vr 31 mei 2013, 23:17

Ome Rolph schreef:Nadat ik vorige week een keurige brief van Pon had ontvangen, kon ik dinsdagochtend 08:00u m'n Up! bij de dealer (Heron Zwaag) neerzetten. 12:00u Stond ie weer klaar met hagelnieuwe zij-airbag-sw.
God, wat rijdt ie weer heerlijk soepel. Veel strakker in de bochten en het verbruik is met minimaal 20% verbeterd!!

Ik lees maar al te vaak negatieve berichten over Pon, de Up! en VW in het algemeen op dit forum en nu ook weer in dit topic. Ik voelde me dan ook genoodzaakt wat (enigszins overdreven ;) ) positief nieuws te melden.
Zonder dollen; ik kan alleen maar positieve punten opnoemen sinds ik besloot een Up! aan te schaffen. Dan doel ik op de auto zelf, de dealer en de aftersales.

Kortom: Een dikke A+ voor VW Up!. Mag ook wel eens gezegd worden.
+1
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Ron UP » vr 31 mei 2013, 23:41

Mooie woorden! Ik sluit me daar volkomen bij aan!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Autheo » za 01 jun 2013, 17:39

Afgelopen donderdag contact opgenomen met de dealer. Die was verbaasd dat PON nog niets van zich had laten horen en dat gingen ze uitzoeken. Kon direct een afspraak maken voor de softwareupdate.

Vandaag kwam de brief van PON binnen, met als verzenddatum 29 mei. Zij hadden de adresgegevens van RDW gekregen. Vermoedelijk hebben ze die ontvangen na hun melding van 22 mei, dus dan kan de administratieve verwerking inderdaad wat tijd hebben gekost.
Ome Rolph schreef:Nadat ik vorige week een keurige brief van Pon had ontvangen, kon ik dinsdagochtend 08:00u m'n Up! bij de dealer (Heron Zwaag) neerzetten. 12:00u Stond ie weer klaar met hagelnieuwe zij-airbag-sw.
God, wat rijdt ie weer heerlijk soepel. Veel strakker in de bochten en het verbruik is met minimaal 20% verbeterd!!

Ik lees maar al te vaak negatieve berichten over Pon, de Up! en VW in het algemeen op dit forum en nu ook weer in dit topic. Ik voelde me dan ook genoodzaakt wat (enigszins overdreven ;) ) positief nieuws te melden.
Zonder dollen; ik kan alleen maar positieve punten opnoemen sinds ik besloot een Up! aan te schaffen. Dan doel ik op de auto zelf, de dealer en de aftersales.

Kortom: Een dikke A+ voor VW Up!. Mag ook wel eens gezegd worden.
@ Ome Rolph: Fijn dat je Up nu ook 20% zuiniger is geworden door de update, en prima dat je alleen maar positieve punten kunt opnoemen. Gelukkig kan ik ook een boel positieve punten over de auto, de dealer en de aftersales onderschrijven!

Maar we hoeven toch ook onze oren niet te sluiten voor kritische geluiden. Ik blijf het vreemd vinden dat de terugroepactie voor de Up! en Citigo al op 2 mei gemeld is, en die voor de Mii pas bijna drie weken later. Als daar een plausibele reden voor bestaat, zou ik het netjes van PON vinden om dat gewoon eerlijk te noemen, dan is het mogelijk er begrip voor op te brengen. Maar zonder verklaring roept het vraagtekens op.

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Ome Rolph » za 01 jun 2013, 19:04

Autheo schreef:Afgelopen donderdag contact opgenomen met de dealer. Die was verbaasd dat PON nog niets van zich had laten horen en dat gingen ze uitzoeken. Kon direct een afspraak maken voor de softwareupdate.

Vandaag kwam de brief van PON binnen, met als verzenddatum 29 mei. Zij hadden de adresgegevens van RDW gekregen. Vermoedelijk hebben ze die ontvangen na hun melding van 22 mei, dus dan kan de administratieve verwerking inderdaad wat tijd hebben gekost.
Ome Rolph schreef:Nadat ik vorige week een keurige brief van Pon had ontvangen, kon ik dinsdagochtend 08:00u m'n Up! bij de dealer (Heron Zwaag) neerzetten. 12:00u Stond ie weer klaar met hagelnieuwe zij-airbag-sw.
God, wat rijdt ie weer heerlijk soepel. Veel strakker in de bochten en het verbruik is met minimaal 20% verbeterd!!

Ik lees maar al te vaak negatieve berichten over Pon, de Up! en VW in het algemeen op dit forum en nu ook weer in dit topic. Ik voelde me dan ook genoodzaakt wat (enigszins overdreven ;) ) positief nieuws te melden.
Zonder dollen; ik kan alleen maar positieve punten opnoemen sinds ik besloot een Up! aan te schaffen. Dan doel ik op de auto zelf, de dealer en de aftersales.

Kortom: Een dikke A+ voor VW Up!. Mag ook wel eens gezegd worden.
@ Ome Rolph: Fijn dat je Up nu ook 20% zuiniger is geworden door de update, en prima dat je alleen maar positieve punten kunt opnoemen. Gelukkig kan ik ook een boel positieve punten over de auto, de dealer en de aftersales onderschrijven!

Maar we hoeven toch ook onze oren niet te sluiten voor kritische geluiden. Ik blijf het vreemd vinden dat de terugroepactie voor de Up! en Citigo al op 2 mei gemeld is, en die voor de Mii pas bijna drie weken later. Als daar een plausibele reden voor bestaat, zou ik het netjes van PON vinden om dat gewoon eerlijk te noemen, dan is het mogelijk er begrip voor op te brengen. Maar zonder verklaring roept het vraagtekens op.
Tuurlijk mag men kritisch zijn. Tuurlijk mag men t ergens niet mee eens zijn en tuurlijk mag men klagen maar graag wel de feiten gebruiken.

Punt van m'n post is dat klagen erg makkelijk is maar vergeet de positieve punten niet te noemen. Wordt een mooi forum zoals dit nog mooier van.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Autheo » za 01 jun 2013, 19:23

Ome Rolph schreef:
Ome Rolph schreef: ...
God, wat rijdt ie weer heerlijk soepel. Veel strakker in de bochten en het verbruik is met minimaal 20% verbeterd!!
...
Tuurlijk mag men kritisch zijn. Tuurlijk mag men t ergens niet mee eens zijn en tuurlijk mag men klagen maar graag wel de feiten gebruiken.

Punt van m'n post is dat klagen erg makkelijk is maar vergeet de positieve punten niet te noemen. Wordt een mooi forum zoals dit nog mooier van.
Het forum blijft inderdaad het mooist als we wel de feiten gebruiken. Zowel bij kritiek als bij positief nieuws! ;)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Autheo » wo 05 jun 2013, 10:22

Vandaag voor de update bij de dealer geweest. Duurde ongeveer een half uur. Kon er op wachten en in die tijd rustig even tele-werken (inclusief koffie en wifi). Prima service van de dealer! Alles moet nu OK zijn (al hoop ik de gecorrigeerde werking van de airbags en gordelspanners nooit in de praktijk mee te hoeven maken!).

De dealer wist niet waarom Pon de terugroepactie voor de up! en de Citigo drie weken eerder heeft gemeld dan die voor de Mii. Blijf wel benieuwd naar de reden daarvoor. Overigens zie ik een terugroepactie niet als reden om zwarte pieten uit de delen. Het is eigenlijk een goed signaal dat de kwaliteitsbewaking niet ophoudt bij de fabriekspoort. En daar hebben we wat aan!

Uber
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 19:17

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Uber » wo 05 jun 2013, 21:03

Software update voor airbags en dan 20% zuiniger rijden. hoe krijg je dat nou voor elkaar?

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Bhuddymahn » wo 05 jun 2013, 21:08

Uber schreef:Software update voor airbags en dan 20% zuiniger rijden. hoe krijg je dat nou voor elkaar?
:mrgreen:
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door DonkUp » wo 05 jun 2013, 21:14

Uber schreef:Software update voor airbags en dan 20% zuiniger rijden. hoe krijg je dat nou voor elkaar?
Volgens mij had Rolph in een ander topic (over het verbruik) al eens laten weten dat het verbruik wat hem betreft tegenviel. Waarschijnlijk zat er iets niet goed in zijn motormanagment software en is die ook ge-update waardoor hij zuiniger geworden is.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Ome Rolph » wo 05 jun 2013, 21:31

DonkUp schreef:
Uber schreef:Software update voor airbags en dan 20% zuiniger rijden. hoe krijg je dat nou voor elkaar?
Volgens mij had Rolph in een ander topic (over het verbruik) al eens laten weten dat het verbruik wat hem betreft tegenviel. Waarschijnlijk zat er iets niet goed in zijn motormanagment software en is die ook ge-update waardoor hij zuiniger geworden is.
Lol.

Nee hoor. Ik klaag niet over m'n verbruik. Daar is nooit wat mis mee geweest.
Het gedeelte van 20% zuiniger en dat ie veel strakker in de bochten ligt, is enigszins sarcastisch bedoeld.
Omdat er zoveel negatiefs gemeld werd, vond ik t tijd om (overdreven) positief te reageren.
Als je m'n post nu nog een keer leest, zal je t begrijpen. ;)
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door DonkUp » wo 05 jun 2013, 21:39

@ Ome Rolph: Haha :lol:

Het had zo maar waar kunnen zijn. Tegenwoordig zijn de auto's zo afhankelijk van de juiste software dat 1 bitje zo maar het verschil tussen 1:15 en 1:20 kan betekenen.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Terugroepregister RDW

Bericht door Ome Rolph » wo 05 jun 2013, 21:44

DonkUp schreef:@ Ome Rolph: Haha :lol:

Het had zo maar waar kunnen zijn. Tegenwoordig zijn de auto's zo afhankelijk van de juiste software dat 1 bitje zo maar het verschil tussen 1:15 en 1:20 kan betekenen.
Had zeker kunnen kloppen. Bij chiptuning wordt vaak niet alleen maar vermogens- en koppelwinst geboekt maar ook t verbruik gaat daarmee vaak naar beneden. Een soort win-win situatie.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Plaats reactie