Vaglingdagboek: We gaan er voor!
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Vaglingdagboek
Weinig dingen zijn leuker dan auto's kijken en rijden
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Vaglingdagboek: A6 Avant Adventure!
Afgelopen Dinsdag een auto gehuurd...
Een A4 avant wel te verstaan!
Het liep "gelukkig" anders dan we gedacht hadden. > ValleiAutoGroep had namelijk een foutje gemaakt in de reservering, en had een een handgeschakelde ingeplant... Mocht je dit draadje al langer lezen, dat weet je vast waarom dit niet zo'n goed plan is!
Ik had al wat rondgekeken, en dacht dat het een A4 avant was *was nog niet omgelopen *, maar toen de mevrouw naar buiten kwam met het nieuws dat ik heel veel geluk had, was ik niet meer rustig...
Maar garantie is garantie: Je krijgt een vergelijkbare huurauto, of een betere, en beter was hij zeker! (en voor de dezelfde prijs als de A4 natuurlijk )
Ik heb namelijk een avond en opvolgende dag rondgereden in een Audi A6 Avant 2.0 TDI Ultra. En jeetje wat een bak zeg...
Heerlijk breed, en goed gevuld. Het enge vond ik vooral de Fiscale waarde van dat ding, want die lag op 67k. Niet iets waar je elke dag mee rijdt als je net 20 jaar oud bent.
Nu is het bijna zaterdag, en dat is de dag waarop ik een Golf station ophaal om daar van zaterdag tot woensdag mee te gaan knallen, het blijft bijzonder...
Wat sfeerimpressies:
Zo stond "ze" te wachten
Na teruggereden te hebben, bleek dat "ze" niet helemaal in vak paste zonder stoeprandschade te genereren "Die iemand helaas al wel had gemaakt " Dacht ik dat het door mij kwam... heb nog nooit zó weinig geslapen... maar gelukkig, het was gekomen door de vorige huurder die samen met de velgen ook het compleet kapotrijden van de ophangpunten van de linker (model)uitlaat niet achterwege gelaten had, waardoor ik een boink hoorde bij elke drempel
Dit doet mij veel aan een RS6 denken, wat is "ze" toch lekker... helaas geen matrix (sweeping) achterlichten, maar hey. je kan ook niet alles hebben
Toen maar voor het huis neergeplant, en wat is het interieur toch moooiiii!
De opvolgende dag naar Schiphol/Zandvoort/Leiden gereden vanuit Veenendaal. In typische aso Audi stijl de A6 ook maar zo neergeplensd, letterlijk. (eigenlijk kwam dit doordat ik zo'n gevaarte graag heel wil houden, en geen schade wil rijden, wat dit ding is laaaang... maar nee, hierna toch maar iets naar voren geschoven met hulp van paps. 30cm met de dikke kont over de streep is zeker leuk, maar niet verstandig
Na teruggereden te zijn uit leiden hebben we ook nog even lekker filegereden door de storm die op dat moment over Nederland trok, ik heb nog nooit zo weinig gezien in een auto, dus we gingen met z'n alle lekker stilstaan
Drinken deed ze niet echt, 18 euro Diesel op 302 km (18 liter)... Redelijk wel!
Toen was het tijd voor het afscheid, auw auw auw... deze deed toch pijn.
Een A4 avant wel te verstaan!
Het liep "gelukkig" anders dan we gedacht hadden. > ValleiAutoGroep had namelijk een foutje gemaakt in de reservering, en had een een handgeschakelde ingeplant... Mocht je dit draadje al langer lezen, dat weet je vast waarom dit niet zo'n goed plan is!
Ik had al wat rondgekeken, en dacht dat het een A4 avant was *was nog niet omgelopen *, maar toen de mevrouw naar buiten kwam met het nieuws dat ik heel veel geluk had, was ik niet meer rustig...
Maar garantie is garantie: Je krijgt een vergelijkbare huurauto, of een betere, en beter was hij zeker! (en voor de dezelfde prijs als de A4 natuurlijk )
Ik heb namelijk een avond en opvolgende dag rondgereden in een Audi A6 Avant 2.0 TDI Ultra. En jeetje wat een bak zeg...
Heerlijk breed, en goed gevuld. Het enge vond ik vooral de Fiscale waarde van dat ding, want die lag op 67k. Niet iets waar je elke dag mee rijdt als je net 20 jaar oud bent.
Nu is het bijna zaterdag, en dat is de dag waarop ik een Golf station ophaal om daar van zaterdag tot woensdag mee te gaan knallen, het blijft bijzonder...
Wat sfeerimpressies:
Zo stond "ze" te wachten
Na teruggereden te hebben, bleek dat "ze" niet helemaal in vak paste zonder stoeprandschade te genereren "Die iemand helaas al wel had gemaakt " Dacht ik dat het door mij kwam... heb nog nooit zó weinig geslapen... maar gelukkig, het was gekomen door de vorige huurder die samen met de velgen ook het compleet kapotrijden van de ophangpunten van de linker (model)uitlaat niet achterwege gelaten had, waardoor ik een boink hoorde bij elke drempel
Dit doet mij veel aan een RS6 denken, wat is "ze" toch lekker... helaas geen matrix (sweeping) achterlichten, maar hey. je kan ook niet alles hebben
Toen maar voor het huis neergeplant, en wat is het interieur toch moooiiii!
De opvolgende dag naar Schiphol/Zandvoort/Leiden gereden vanuit Veenendaal. In typische aso Audi stijl de A6 ook maar zo neergeplensd, letterlijk. (eigenlijk kwam dit doordat ik zo'n gevaarte graag heel wil houden, en geen schade wil rijden, wat dit ding is laaaang... maar nee, hierna toch maar iets naar voren geschoven met hulp van paps. 30cm met de dikke kont over de streep is zeker leuk, maar niet verstandig
Na teruggereden te zijn uit leiden hebben we ook nog even lekker filegereden door de storm die op dat moment over Nederland trok, ik heb nog nooit zo weinig gezien in een auto, dus we gingen met z'n alle lekker stilstaan
Drinken deed ze niet echt, 18 euro Diesel op 302 km (18 liter)... Redelijk wel!
Toen was het tijd voor het afscheid, auw auw auw... deze deed toch pijn.
Laatst gewijzigd door mvgard op vr 21 jul 2017, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Vaglingdagboek: A6 Avant Adventure!
Super dat je zoveel auto's huurt en rijdt, geweldig! Heerlijke wagens die a6'en en alle andere in dit segment!, mijn ouders hadden een a6 3.2 v6 van het vorige type, machtige bak reed heerlijk!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Vaglingdagboek: A6 Avant Adventure!
Ik heb "geluk" dat de Zafira op sterven na dood ligt, maar we nog een half jaar moet overleven tot of de Zafira's hart niet meer klopt, of de APK datum nadert, want een ding is zeker... die gaan we niet vernieuwen. Daarom, voor de lange ritten, huren we nu auto's, zodat ik ook een boel kan rijdendamianw26 schreef:Super dat je zoveel auto's huurt en rijdt, geweldig! Heerlijke wagens die a6'en en alle andere in dit segment!, mijn ouders hadden een a6 3.2 v6 van het vorige type, machtige bak reed heerlijk!
Daarom zeker... To Be Continued!
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vaglingdagboek: A6 Avant Adventure!
Top oplossing!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Daar gaan we weer, Matthijs heeft weer wat bedacht...
Ik heb nu genoeg gereden de afgelopen weken genoeg gereden om een beetje ingereden te zijn (1600 km in 3 dagen), en nu ben ik toch wel erg benieuwd geworden wat er nou wél zou kunnen binnen de situatie waarin ik mij bevind, ben ik eens gaan zoeken.
Wat ik al wist was dat oldtimers (26 jaar en ouder) minder wegenbelasting en verzekering betalen dat de rest van de auto's in NL, en dit heeft me aan het denken gezet, en ben eens wat gaan rekenen.
Waar ik achter ben gekomen is, als ik een Golf uit 1989 voor de deur wil zetten ben ik per jaar net over de 400 euro kwijt... hé wat? 400 euro vaste kosten per jaar ja. (Verzekering/Wegenbelasting & stalling)
Vooral werd ik enthousiast van de verzekeringsvoorstellen die bij een oldtimer gelden... Nog geen 100 euro per jaar (het maakt dan ook niet uit hoeveel schadevrije jaren er zijn), en dan rij je bij Unive gewoon 15k per jaar. Zolang het maar niet voor woon werk is.
Ook de wegenbelasting is maar 1/4 van wat je normaal zou mogen afdragen. (54 euro per jaar)
Je moet hem natuurlijk wel 3 maanden opbergen, maar als dat hetgeen is waardoor ik eindelijk een auto kan betalen, en ik mijn StudentenOV er naast heb voor de wintermaanden, is dit helemaal nog zo gek nog niet. (Stalling kost me 256 voor 3 maanden, bij een opslagverhuurder voor auto's 10 kilometer verderop.)
Benzine en onderhoud zijn dan de overige twee kostenposten natuurlijk. En gelukkig heb ik een goede vriend die het onderhoud aan mijn auto kan gaan doen voor sterk gereduceerd tarief (doet de automonteurs opleiding ), en benzine is ook erg simpel. Hij staat toch voor de deur, en verzekerd. Als er geen geld is voor benzine, dan is dat gewoon even zo. Maar dan staat hij er wel
Waren up's ook maar gemaakt in 1991, dan was was 'ie nu ook al haalbaar geweest... nu wordt het waarschijnlijk een golf 2, of een andere uit dat VW tijdperk die nu als bejaard wordt gezien. Helaas valt de Automaat kever buiten budget qua aanschaf...
To be continued >>>
Ik heb nu genoeg gereden de afgelopen weken genoeg gereden om een beetje ingereden te zijn (1600 km in 3 dagen), en nu ben ik toch wel erg benieuwd geworden wat er nou wél zou kunnen binnen de situatie waarin ik mij bevind, ben ik eens gaan zoeken.
Wat ik al wist was dat oldtimers (26 jaar en ouder) minder wegenbelasting en verzekering betalen dat de rest van de auto's in NL, en dit heeft me aan het denken gezet, en ben eens wat gaan rekenen.
Waar ik achter ben gekomen is, als ik een Golf uit 1989 voor de deur wil zetten ben ik per jaar net over de 400 euro kwijt... hé wat? 400 euro vaste kosten per jaar ja. (Verzekering/Wegenbelasting & stalling)
Vooral werd ik enthousiast van de verzekeringsvoorstellen die bij een oldtimer gelden... Nog geen 100 euro per jaar (het maakt dan ook niet uit hoeveel schadevrije jaren er zijn), en dan rij je bij Unive gewoon 15k per jaar. Zolang het maar niet voor woon werk is.
Ook de wegenbelasting is maar 1/4 van wat je normaal zou mogen afdragen. (54 euro per jaar)
Je moet hem natuurlijk wel 3 maanden opbergen, maar als dat hetgeen is waardoor ik eindelijk een auto kan betalen, en ik mijn StudentenOV er naast heb voor de wintermaanden, is dit helemaal nog zo gek nog niet. (Stalling kost me 256 voor 3 maanden, bij een opslagverhuurder voor auto's 10 kilometer verderop.)
Benzine en onderhoud zijn dan de overige twee kostenposten natuurlijk. En gelukkig heb ik een goede vriend die het onderhoud aan mijn auto kan gaan doen voor sterk gereduceerd tarief (doet de automonteurs opleiding ), en benzine is ook erg simpel. Hij staat toch voor de deur, en verzekerd. Als er geen geld is voor benzine, dan is dat gewoon even zo. Maar dan staat hij er wel
Waren up's ook maar gemaakt in 1991, dan was was 'ie nu ook al haalbaar geweest... nu wordt het waarschijnlijk een golf 2, of een andere uit dat VW tijdperk die nu als bejaard wordt gezien. Helaas valt de Automaat kever buiten budget qua aanschaf...
To be continued >>>
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Ik ben benieuwd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Ik ookPetrolhead Tom schreef:Ik ben benieuwd!
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Matthijs, leuke rekensom heb je gemaakt. Alleen..., ik mis toch nog wel een kostenpost: zelfs als je een goede vriend hebt die tegen gereduceerd tarief onderhoud kan doen, moet je je niet vergissen in de kosten van nieuwe onderdelen. Als ervaren klassieker rijder weet ik dat met name rubber het niet zo lang vol houdt. En dat zit er verschrikkelijk veel in: leidingen, slangen, cupjes in de remcilinders en ga zo maar door. Een eenvoudige rekentruc: wat je bespaart aan wegenbelasting, ben je minstens dubbel kwijt aan onderhoud en onderdelen, tenzij je een op en top gerestaureerd exemplaar op de kop weet te tikken (maar dan betaal je ook de hoofdprijs). En in jouw geval: als je een klassieke automaat koopt, moet je er beslist geen trammelant mee krijgen. Want zo'n bak reviseren is weer een heel ander verhaal... Ik zou toch nog maar even verder rekenenmvgard schreef:Daar gaan we weer, Matthijs heeft weer wat bedacht...
Ik heb nu genoeg gereden de afgelopen weken genoeg gereden om een beetje ingereden te zijn (1600 km in 3 dagen), en nu ben ik toch wel erg benieuwd geworden wat er nou wél zou kunnen binnen de situatie waarin ik mij bevind, ben ik eens gaan zoeken.
Wat ik al wist was dat oldtimers (26 jaar en ouder) minder wegenbelasting en verzekering betalen dat de rest van de auto's in NL, en dit heeft me aan het denken gezet, en ben eens wat gaan rekenen.
Waar ik achter ben gekomen is, als ik een Golf uit 1989 voor de deur wil zetten ben ik per jaar net over de 400 euro kwijt... hé wat? 400 euro vaste kosten per jaar ja. (Verzekering/Wegenbelasting & stalling)
Vooral werd ik enthousiast van de verzekeringsvoorstellen die bij een oldtimer gelden... Nog geen 100 euro per jaar (het maakt dan ook niet uit hoeveel schadevrije jaren er zijn), en dan rij je bij Unive gewoon 15k per jaar. Zolang het maar niet voor woon werk is.
Ook de wegenbelasting is maar 1/4 van wat je normaal zou mogen afdragen. (54 euro per jaar)
Je moet hem natuurlijk wel 3 maanden opbergen, maar als dat hetgeen is waardoor ik eindelijk een auto kan betalen, en ik mijn StudentenOV er naast heb voor de wintermaanden, is dit helemaal nog zo gek nog niet. (Stalling kost me 256 voor 3 maanden, bij een opslagverhuurder voor auto's 10 kilometer verderop.)
Benzine en onderhoud zijn dan de overige twee kostenposten natuurlijk. En gelukkig heb ik een goede vriend die het onderhoud aan mijn auto kan gaan doen voor sterk gereduceerd tarief (doet de automonteurs opleiding ), en benzine is ook erg simpel. Hij staat toch voor de deur, en verzekerd. Als er geen geld is voor benzine, dan is dat gewoon even zo. Maar dan staat hij er wel
Waren up's ook maar gemaakt in 1991, dan was was 'ie nu ook al haalbaar geweest... nu wordt het waarschijnlijk een golf 2, of een andere uit dat VW tijdperk die nu als bejaard wordt gezien. Helaas valt de Automaat kever buiten budget qua aanschaf...
To be continued >>>
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Gelijk heb je zeker sowieso zijn automaten klotedingen om te onderhouden *kuch, lupo*... voor onderhoud is er al een potje, die heb ik als eerste aangelegd. Autorijden kost gewoon geld, dat weten we allemaal. Maar minimaal 1000 euro per jaar aan verzekering + nog even volledige wegenbelasting + onderhoud... ik denk dat je dan de kosten voor een revisie allang voorbij bent + andere reparaties (ligt natuurlijk wel aan het soort auto, maar oke).Autheo schreef:Matthijs, leuke rekensom heb je gemaakt. Alleen..., ik mis toch nog wel een kostenpost: zelfs als je een goede vriend hebt die tegen gereduceerd tarief onderhoud kan doen, moet je je niet vergissen in de kosten van nieuwe onderdelen. Als ervaren klassieker rijder weet ik dat met name rubber het niet zo lang vol houdt. En dat zit er verschrikkelijk veel in: leidingen, slangen, cupjes in de remcilinders en ga zo maar door. Een eenvoudige rekentruc: wat je bespaart aan wegenbelasting, ben je minstens dubbel kwijt aan onderhoud en onderdelen, tenzij je een op en top gerestaureerd exemplaar op de kop weet te tikken (maar dan betaal je ook de hoofdprijs). En in jouw geval: als je een klassieke automaat koopt, moet je er beslist geen trammelant mee krijgen. Want zo'n bak reviseren is weer een heel ander verhaal... Ik zou toch nog maar even verder rekenenmvgard schreef:Daar gaan we weer, Matthijs heeft weer wat bedacht...
Ik heb nu genoeg gereden de afgelopen weken genoeg gereden om een beetje ingereden te zijn (1600 km in 3 dagen), en nu ben ik toch wel erg benieuwd geworden wat er nou wél zou kunnen binnen de situatie waarin ik mij bevind, ben ik eens gaan zoeken.
Wat ik al wist was dat oldtimers (26 jaar en ouder) minder wegenbelasting en verzekering betalen dat de rest van de auto's in NL, en dit heeft me aan het denken gezet, en ben eens wat gaan rekenen.
Waar ik achter ben gekomen is, als ik een Golf uit 1989 voor de deur wil zetten ben ik per jaar net over de 400 euro kwijt... hé wat? 400 euro vaste kosten per jaar ja. (Verzekering/Wegenbelasting & stalling)
Vooral werd ik enthousiast van de verzekeringsvoorstellen die bij een oldtimer gelden... Nog geen 100 euro per jaar (het maakt dan ook niet uit hoeveel schadevrije jaren er zijn), en dan rij je bij Unive gewoon 15k per jaar. Zolang het maar niet voor woon werk is.
Ook de wegenbelasting is maar 1/4 van wat je normaal zou mogen afdragen. (54 euro per jaar)
Je moet hem natuurlijk wel 3 maanden opbergen, maar als dat hetgeen is waardoor ik eindelijk een auto kan betalen, en ik mijn StudentenOV er naast heb voor de wintermaanden, is dit helemaal nog zo gek nog niet. (Stalling kost me 256 voor 3 maanden, bij een opslagverhuurder voor auto's 10 kilometer verderop.)
Benzine en onderhoud zijn dan de overige twee kostenposten natuurlijk. En gelukkig heb ik een goede vriend die het onderhoud aan mijn auto kan gaan doen voor sterk gereduceerd tarief (doet de automonteurs opleiding ), en benzine is ook erg simpel. Hij staat toch voor de deur, en verzekerd. Als er geen geld is voor benzine, dan is dat gewoon even zo. Maar dan staat hij er wel
Waren up's ook maar gemaakt in 1991, dan was was 'ie nu ook al haalbaar geweest... nu wordt het waarschijnlijk een golf 2, of een andere uit dat VW tijdperk die nu als bejaard wordt gezien. Helaas valt de Automaat kever buiten budget qua aanschaf...
To be continued >>>
In een populaire golf, lijkt het me sterk dat ik 2k euro aan onderhoud heb voor losse onderdelen.
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Wil je een oldtimer rijden om "oldtimer" te rijden of om geld te besparen? Als je voor optie twee gaat ga je er vast nog wel op terug komen.
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Had je ook nog een mailtje gestuurd voor een lupo automaat met airco die we binnenkort op het werk binnen krijgen. Kan je altijd meer info geven!
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Ik heb het mailtje binnen zien komen, een lupo is een beetje duur op het moment voor me, maar iig bedankt!
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Laten we het leven maar weer eens in het topic blazen! Morgen rijden met een ibiza, de bevindingen komen weer hier!
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Nou?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Vaglingdagboek: We gaan er voor!
Druk, druk. Vandaag nog een andere ophalen. Ik zeg maandag komt het online!Petrolhead Tom schreef:Nou?
Look Up!/mii/citigo.
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG
RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG