šváb stelt zich voor

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
šváb
Vagling liefhebber

šváb stelt zich voor

Bericht door šváb » ma 23 apr 2012, 20:35

Hallo allemaal,

Al enige tijd volg ik het forum hier, eigenlijk sinds het moment dat ik voor het eerst een Upje zag rijden. Eindelijk een auto in het a-segment die er fatsoenlijk uit ziet en ook als zodanig aanvoelt en waar ik mij in zou durven vertonen! Vandaag dus ook vol goede moed naar de plaatselijke VAG-dealer getogen om eens te kijken wat voor mij de mogelijkheden konden zijn. Aangezien ik nu een auto heb met ca 200pk en zo'n beetje alle luxe die er 13 jaar geleden leverbaar was, was ik benieuwd hoeveel ik zou gaan inboeten in mijn zoektocht naar een nieuwere auto en (bovenal) overzichtelijke maandlasten. Dat viel dus aardig mee! Ik wil private-leasen.

Mijn keuze is gevallen op een Move Up! 75pk bluemotion met een executive-, drive-, en winterpakket. Daarnaast kies ik voor een leder interieur en het schuif- kanteldak. Maar ik wacht nog even met bestellen omdat ik benieuwd ben naar de (semi-)automaat die vanaf MY2013 geleverd zal worden en dus ~week 22 bekendgemaakt zal worden. Waarschijnlijk dus eerst naar Leusden om deze daar bij Pon te bekijken na week 22.

Aangezien mijn verwachting is dat de Up! een redelijk veelvoorkomende auto zal worden in het Nederlandse straatbeeld wil ik van mijn Up! iets bijzonders maken. Ik laat hem wrappen (mat-wit of mat-titanium, weet dit nog niet zeker) en er komen lekkere dikke donkere velgjes onder en ik wil hem verlagen. Dan gelijk ook mijn vraag aan jullie: Wat kan er qua breedte en hoogte maximaal onder?

Groeten, šváb
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

High-up!
Vagling liefhebber

Re: šváb stelt zich voor

Bericht door High-up! » ma 23 apr 2012, 20:40

Welkom sváb (waarvan ik het tekentje op de S niet kan vinden). Klinkt als een leuke toevoeging. Mat wit...
Met betrekking tot velgen is eea al gezegd op t forum. Even kijken onder het kopje 'exterieur'. 'Ben' hier op t forum heeft mooie zwarte velgen besteld http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 5446#p5446!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » ma 23 apr 2012, 20:45

Welkom!! Je bent veel van plan met je Up, leuk !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » ma 23 apr 2012, 21:58

Welkom šváb! Leuk dat je je up! gaat personaliseren! :)

Die semi-automaat schijnt niet zo geweldig te zijn... Het gedrag van die automaat lijkt op dat van de Fiat 500 automaat. En daar heb ik in gereden. Was niet fijn, maar ik denk dat je er aan kunt wennen :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

šváb
Vagling liefhebber

Bericht door šváb » ma 23 apr 2012, 22:02

up! schreef:Die semi-automaat schijnt niet zo geweldig te zijn... Het gedrag van die automaat lijkt op dat van de Fiat 500 automaat. En daar heb ik in gereden. Was niet fijn, maar ik denk dat je er aan kunt wennen :)
Ben een erg lui mens dus ik wil toch eerst graag weten welk systeem vw gaat toepassen en dit ondervinden. Het Fiat 500 systeem is dat hetzelfde als wat Alfa selespeed noemt? Dat vindt ik namelijk wel fijn.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber

Bericht door Up&Go » ma 23 apr 2012, 22:19

Volkswagen noemt die nieuwe bak geloof ik ASG (automatic shift gear?).

JuP !
Forum eindbaas

Bericht door JuP ! » di 24 apr 2012, 07:05

Welkom šváb !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia

zeg maar JP ! ;)

Aike
Forum newbie

Bericht door Aike » di 24 apr 2012, 08:01

Hier een review waarin ook de automaat besproken wordt; http://www.autozine.nl/text/1023.html

Ben
Vagling liefhebber

Bericht door Ben » di 24 apr 2012, 09:22

welkom
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

eas
Vagling liefhebber

Bericht door eas » di 24 apr 2012, 09:24

welkom
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 24 apr 2012, 11:24

Welkom! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

šváb
Vagling liefhebber

Bericht door šváb » di 24 apr 2012, 12:29

Bedankt voor het welkom.
Aike schreef:Hier een review waarin ook de automaat besproken wordt; http://www.autozine.nl/text/1023.html
Goed artikel, dit is wel ongeveer wat ik gehoopt had. In ieder geval geen dsg gelukkig, want die hebben niet bepaald het eeuwige leven. :roll:

Afbeelding

šváb
Vagling liefhebber

Bericht door šváb » di 29 mei 2012, 20:34

Pfff wat duurt wachten lang. En ik heb de Up nog niet eens besteld! Eind deze week hoor ik definitief wat de meerprijs is van de automaat. Vrijdag al even gebeld en de voorlopige prognose was €1500,-, een beetje een tegenvaller aangezien mij €600 - €800 was voorspeld via een productmanager in Leusden. Maar PON probeert de meerprijs nog wat te drukken dus met een beetje geluk is het wat minder dan €1500,-. Anders wacht ik op de GT. Fingers crossed voor vrijdag.

Afbeelding

Up-Jury
Donateur member

Bericht door Up-Jury » di 29 mei 2012, 21:00

ik vind 1500 euro voor een automaat best wel prijzig, tevens vind ik het raar dat PON zijn ecclusive opties niet voor elkaar heeft, ze maken reclame met andere opties maar niets staat nog vast. Ik heb gevraagt naar een bestaande sticker en zelfs daar weten ze niet de prijs van, dan maar via een omweg. Kosten zijn ongeveer 200 euro.

Ik hoop voor je dat het lager dan 1000 euro is anders zou ik in jou geval zeker een GT overwegen want dan wordt het een duur autootje wat zeker in de prijs catagorie van de GT zal vallen

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » do 31 mei 2012, 18:10

1500 euro is wel fors inderdaad! Krijgt de up GT standaard een DSG mee dan?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

šváb
Vagling liefhebber

Bericht door šváb » vr 01 jun 2012, 12:23

Petrolhead Tom schreef:1500 euro is wel fors inderdaad! Krijgt de up GT standaard een DSG mee dan?
Nee een 6 bak. DSG wordt te zwaar voor de Up, men verwacht geen automaatversie van de GT.

Afbeelding

šváb
Vagling liefhebber

Bericht door šváb » zo 10 jun 2012, 19:36

Automaat gaat niet eerder dan week 32 in productie. Men weet ook nog geen specs of prijzen. Ik heb besloten om voor de handbak te gaan, dus deze week ga ik hem bestellen!

Afbeelding

šváb
Vagling liefhebber

Bericht door šváb » za 16 jun 2012, 17:34

Whoehoe! De Up is besteld! Dit is het geworden:

- 3 deurs
- high up
- 60pk BMT
- deep black pearl
- decorinleg black pearl
- executive pakket
- drive pakket
- dynamic pakket
- lederen interieur
- panorama dak
- geen type aanduiding

Meer kon ik niet aanvinken... Waarschijnlijk ga ik hem zelf ophalen in Wolfsburg, dit is nog even afhankelijk van de exacte leverdatum en of dit in mijn bouwvak valt, waarschijnlijk week 32 dus dit zal goed komen. Ik heb hem uiteindelijk bij de Audi dealer in Drachten besteld (jaja, connecties... :lol: ), ik denk dat ik daarin ook vrij uniek ben! Uiteindelijk toch geen lease maar een gedeelte inruil, gedeelte aanbetaling en een deel "huurkoop" (soort afbetaling).

Het zal een mooie zomer worden!

Afbeelding

Prohopper
Vagling liefhebber

Bericht door Prohopper » za 16 jun 2012, 22:40

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 17 jun 2012, 09:28

Dikke up! Vanwaar de keuze voor deze financiele constructie? Staat hij op de zaak?

Plaats reactie