KLotsend geluid

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
K.Abdoelrazak
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 09:28

KLotsend geluid

Bericht door K.Abdoelrazak » ma 17 okt 2016, 09:34

Ik rij al meer dan drie jaar zonder problemen met m'n Up.
Echter sinds1 maand weken hoor ik duidelijk een klotsend geluid rechts achter bij het optrekken. Best wel storend, vooral omdat ik het niet eerder heb gehad. Wat kan dit zijn? Is dit de brandstof in de tank?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KLotsend geluid

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 okt 2016, 13:18

Ik hoor het ook wel eens maar weet eigenlijk niet wat het is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: KLotsend geluid

Bericht door Touchwood » ma 17 okt 2016, 14:56

Water in een kokerbalk?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: KLotsend geluid

Bericht door TwitNour » ma 17 okt 2016, 18:35

Als ik net heb getankt en ik parkeer m'n auto net, dan hoor ik de benzine flink bewegen. Echter is dit alleen dan te horen en verder niet. Misschien is het dat, misschien ook niet.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: KLotsend geluid

Bericht door henri » ma 17 okt 2016, 19:06

Waarschijnlijk water in de dorpels. Heb ik ook gehad. De dealer heeft daar een modificatie voor uitgevoerd. Daarna nooit meer last van klotsende geluiden gehad.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: KLotsend geluid

Bericht door dennuus1 » di 18 okt 2016, 16:50

henri schreef:De dealer heeft daar een modificatie voor uitgevoerd.
Rubber dopjes in de dorpel doorprikken met een schroevendraaier, dat is de 'modificatie'

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: KLotsend geluid

Bericht door avreenen » zo 22 jan 2017, 09:21

Ik had laatst ook last van een klotend geluid rechts achterin de up! tot het afgelopen week ging vriezen toen was het over, maar na een paar uurtjes dooi had ik bonken in de auto bleken dus ijsblokjes te zijn.
Nadat het de rest van de dag had gedooid heb ik ook de rubberen dopjes er uitgehaald en er kwam best een lading water uit.
Ik ga hier ook maar melding van maker bij pon eens kijken wat zei hier over te zeggen hebben

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: KLotsend geluid

Bericht door lupocor » zo 22 jan 2017, 10:02

tja vraag me dan af waarom er dopjes inzitten als het water er toch wel via een andere weg in kan komen (vraag me af welke weg), en nu maar hopen dat de binnenkant goed geconserveerd is ander gaat het mooi wel roesten zonder dat je dat kunt zien.

Gebruikersavatar
Blackbriar
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:21

Re: KLotsend geluid

Bericht door Blackbriar » za 11 mar 2017, 12:12

Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden kreeg ook mijn Mii by Mango dit verschijnsel, klotsend geluid rechtsachter.
In eerste instantie hoorde dealer niets, toch maar even zelf achter het stuur gekropen. Vervolgens werd het afgedaan als een druppeltje vocht!
Na aandringen de auto achtergelaten, zo bleken er een aanzienlijke hoeveelheid water uit het voertuig te zijn gekomen.
Ook bij mijn auto werden de rubbers doorgeprikt, hetgeen de overlast van water moet oplossen.

Ik ben benieuwd.
Mii by Mango Deep Black.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: KLotsend geluid

Bericht door lupocor » za 11 mar 2017, 22:25

Rubbers zitten erin omdat er in de fabriek ook de vloeistof van de antiroest behandeling/ verzinken of galvaniseren in de kokerbalken moet kunnen komen.
Daarom is het juist vreemd dat het water via een andere weg in de kokerbalk terecht kont,zouden deze niet goed zijn dichtgelast of slecht afgekit?

lschouten@casema.nl
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 02 aug 2017, 20:59

Re: KLotsend geluid

Bericht door lschouten@casema.nl » wo 02 aug 2017, 21:09

Mijn up is bijna vijf jaar oud.
Sinds kort hoor ook ik klotsend geluid.
Inmiddels ben ik erachter dat het zit achter bij mijn achterruit .
Als ik achterklep open doe hoor ik het klotsen en... zie je het water aan de binnenkant met stralen naar beneden komen. Moet echt meerdere keren klep open en dicht doen om het water er niet meer uit te laten komen.
Rara wat is dit??

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: KLotsend geluid

Bericht door dennuus1 » do 03 aug 2017, 14:06

lschouten@casema.nl schreef: Rara wat is dit??

Water..

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: KLotsend geluid

Bericht door schmrtzzz » ma 21 jan 2019, 10:57

Mijn Move Up is van 2012en heeft hetzelfde probleem. Erg veel water in de bovenbalk van de klep, aan de bestuurderszijde. Daar gutst het water in stromen naar beneden na het openen en weer sluiten met de klep. En het gaat maar door. Ook na tien keer openen en sluiten komt er nog water uit en hoor ik het klotsen. De klep wordt dus gewoon van binnen weggevreten door water, zo valt te vrezen. Wat een idioot probleem. Ik kan ook niet zien of beredeneren hoe en waar het water erin komt. En het is geen water van de sproei-installatie volgens mij, ik ruik althans niks. En Pon Naarden wil mij voor alle kosten laten opdraaien, dat terwijl ze al voorspellen dat zo'n klus wel eens dagen zou kunnen nemen. Maar dit lijkt me toch een productiefout of zelfs een constructiefout?
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: KLotsend geluid

Bericht door PaRaN0iD » do 09 jan 2020, 17:38

De ramen van onze up waren zeiknat aan de binnenkant , ik denk gaat wel over.

Nu ineens hoor ik dat er tijdens een bocht naar links opneem drempel water naar binnen is gekomen bij de bijrijders kant op de Vloermat...

Ze zegt ook dat je het water hoort klotsen, nu ben ik zelf gaan rijden en je hoor inderdaad het water klotsen, maar het lijkt echt voor te zitten ipv achter, en ik kan het ook van links voor naar rechts voor horen stromen met bepaalde bochten,

Weet iemand welke gaten er nog meer zijn voor de afwatering ? Diegene in de dorpel wat ik hier voorbij zie komen is aan de onderkant / buitenkant van de dorpel?

Zou het kunnen dat bij de parafaan iets verstopt zit ? Of het interieur filter misschien verstopt , ik weet niet waar deze zit.

En deze word ook niet vervangen toch met regulier onderhoud ? Zie daar alleen olie filter staan ..

Thanks alvast

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: KLotsend geluid

Bericht door PaRaN0iD » vr 10 jan 2020, 00:35

Net even gekeken, de waterkast onder de parafaan stond helemaal vol water. Beide afwater uitsparingen vol met derrie. Toch knap , deze gaten zijn ongeveer 2cm in diameter.

Waar gaat dit spul normaal heen als de gaten gewoon open zijn? Moet uiteindelijk toch ook ergens ophopen.

Afijn gaatjes door gedrukt met vingers en onderop de rubbers even verwijderd en daar kwam 5 liter water uit de UP.

Gebruikersavatar
~Thijs~
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
Locatie: Amersfoort

Re: KLotsend geluid

Bericht door ~Thijs~ » vr 17 jan 2020, 14:11

PaRaN0iD schreef:
vr 10 jan 2020, 00:35
Net even gekeken, de waterkast onder de parafaan stond helemaal vol water. Beide afwater uitsparingen vol met derrie. Toch knap , deze gaten zijn ongeveer 2cm in diameter.

Waar gaat dit spul normaal heen als de gaten gewoon open zijn? Moet uiteindelijk toch ook ergens ophopen.

Afijn gaatjes door gedrukt met vingers en onderop de rubbers even verwijderd en daar kwam 5 liter water uit de UP.
Komt vaker voor idd, even regelmatig checken, kan een hoop ellende (condens) besparen :D

matser
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 12:59
Locatie: Brabant

Re: KLotsend geluid

Bericht door matser » za 18 jan 2020, 01:18

Kan iemand aub een foto maken van die dopjes?
GTI, Deep Black Pearl, LED

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: KLotsend geluid

Bericht door PaRaN0iD » za 01 feb 2020, 21:53

matser schreef:
za 18 jan 2020, 01:18
Kan iemand aub een foto maken van die dopjes?
Welke bedoel je , degene onderop je dorpel zijn ovaal van vorm, deze druk je er zo uit en zie je direct.
De afwatering gaten van de water kast zijn belangrijk, als je goed kijkt met een lampje zje je ze zitten.

Ik had van die gaten een foto gemaakt maar daar zie je het niet goed op.

matser
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 12:59
Locatie: Brabant

Re: KLotsend geluid

Bericht door matser » zo 02 feb 2020, 11:59

:thumbup
GTI, Deep Black Pearl, LED

Lloenie
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 08:02

Re: KLotsend geluid

Bericht door Lloenie » do 08 okt 2020, 09:07

Ik had hetzelfde probleem.

Klotsend geluid, water in de dorpels.
En inderdaad de rubberedopjes eruit gehaald. Er kwam water uit en nu is het geklots opgelost.

Nu een vraagje is het verstandiger als ik de dopjes er nu uit laat of moet ik ze er weer terug op zetten?
Bijlagen
20201008_094741.jpg
20201008_094741.jpg

Plaats reactie