Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
-
- Forum newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 11:33
Re: POI in Maps&More met alleen CNG locaties
Bij de instellingen in Maps&More kun je "Tankstations" activeren. Je krijgt dan een lijst met allemaal Tank-merken zoals ELF, Shell, Texaco etc die kunt selecteren of de-selecteren. Ik zoek de optie om alleen CNG tankstations op de operationele Maps te laten zien.
Ik zie die keuze niet in mijn Garmin Maps&More (overigens een Garmin uit een benzine High-Up)
Wel zie ik als ik met MS Explorer in de software op de Garmin ga kijken dat onder Navigon een folder is "poi" die een aantal CNG_***.pom en Electric_***.pom files bevat.
Ik neem aan dat hierin de CNG locaties per land staan.
Maar ik kan deze niet activeren via het menu.
Iemand een oplossing?,
Ik zie die keuze niet in mijn Garmin Maps&More (overigens een Garmin uit een benzine High-Up)
Wel zie ik als ik met MS Explorer in de software op de Garmin ga kijken dat onder Navigon een folder is "poi" die een aantal CNG_***.pom en Electric_***.pom files bevat.
Ik neem aan dat hierin de CNG locaties per land staan.
Maar ik kan deze niet activeren via het menu.
Iemand een oplossing?,
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Hier ook een EcoUp rijder. Inmiddels 60k op de teller na iets meer dan 2 jaar. Zie hier wel allemaal heel mooie verbruikcijfers. Ik heb het de laatste tijd een beetje bijgehouden en kom niet aan de 1 op 25, laat staan 1 op 30.
Gebruik is voor 90% autosnelweg en weinig binnendoor. Dat zal ook zijn weerslag hebben op het verbruik.
Op een wat onwillige achteruit na heel blij met het Up'je. Mijn 'vaste tankstation perst ruim 12,5 kg in de tank als die helemaal leeg is. Heb wel gemerkt dat sommige andere pompen er maar net iets meer dan 11kg in krijgen.
Benzineverbruik is bij mij nauwelijks meetbaar. 1x per half jaar rijd ik de benzinetank tot het lampje brand leeg om verse benzine in de tank te kunnen doen. Dat is na zo'n 15.000 cng kilometer. Dan is de benzinemeter nog niet van vol af en is er max 1 à 2 liter verbruikt. Schakelt dus heel snel over naar CNG.
En hierbij mijn berekening van het gasverbruik over de afgelopen periode.
(die bijna 500 km op een tank met 22 kg is van twee tanksessies samen. Op één bonnetje de kilometerstand vergeten te noteren dus de kilo's bij elkaar opgeteld)
Gebruik is voor 90% autosnelweg en weinig binnendoor. Dat zal ook zijn weerslag hebben op het verbruik.
Op een wat onwillige achteruit na heel blij met het Up'je. Mijn 'vaste tankstation perst ruim 12,5 kg in de tank als die helemaal leeg is. Heb wel gemerkt dat sommige andere pompen er maar net iets meer dan 11kg in krijgen.
Benzineverbruik is bij mij nauwelijks meetbaar. 1x per half jaar rijd ik de benzinetank tot het lampje brand leeg om verse benzine in de tank te kunnen doen. Dat is na zo'n 15.000 cng kilometer. Dan is de benzinemeter nog niet van vol af en is er max 1 à 2 liter verbruikt. Schakelt dus heel snel over naar CNG.
En hierbij mijn berekening van het gasverbruik over de afgelopen periode.
(die bijna 500 km op een tank met 22 kg is van twee tanksessies samen. Op één bonnetje de kilometerstand vergeten te noteren dus de kilo's bij elkaar opgeteld)
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Interessante verbruikscijfers zeg! Ik herken me niet in die gemiddelden; in de zomer zit ik altijd rond 1:24,5 en in de winter op ongeveer 1:23. Ik heb nu 65k gereden, tot tevredenheid.
Rijd je heel pittig? Wat is je gemiddelde snelheid op de snelweg? Ik rijd bijna altijd rond de 110-115. Wellicht dat dat wat scheelt. Ik heb het idee dat mijn CNG-up! zuiniger is geworden vanaf 20k; alles was lekker ingelopen en de weerstand werd minder. In het begin reed ik wel eens 1:18.
Rijd je heel pittig? Wat is je gemiddelde snelheid op de snelweg? Ik rijd bijna altijd rond de 110-115. Wellicht dat dat wat scheelt. Ik heb het idee dat mijn CNG-up! zuiniger is geworden vanaf 20k; alles was lekker ingelopen en de weerstand werd minder. In het begin reed ik wel eens 1:18.
Re: POI in Maps&More met alleen CNG locaties
Ik had dus hetzelfde probleem. En bij mij zat het probleem in een verkeerde programmering van de RNS215 vanuit de fabriek. Wanneer je met VCDS naar adaption channel 7 gaat en daar een andere waarde staat dan 2, is dit onjuist voor de eco up. Bij mij stond daar een 1, wat staat voor diesel. Benzine is 0.pschoenmaker schreef:Bij de instellingen in Maps&More kun je "Tankstations" activeren. Je krijgt dan een lijst met allemaal Tank-merken zoals ELF, Shell, Texaco etc die kunt selecteren of de-selecteren. Ik zoek de optie om alleen CNG tankstations op de operationele Maps te laten zien.
Ik zie die keuze niet in mijn Garmin Maps&More (overigens een Garmin uit een benzine High-Up)
Wel zie ik als ik met MS Explorer in de software op de Garmin ga kijken dat onder Navigon een folder is "poi" die een aantal CNG_***.pom en Electric_***.pom files bevat.
Ik neem aan dat hierin de CNG locaties per land staan.
Maar ik kan deze niet activeren via het menu.
Iemand een oplossing?,
Ook zonder VCDS is het te zien of dit de oorzaak is. Wanneer je op het startscherm kiest voor 'navigatie', 'meer functies', 'instellingen', 'productinformatie'. En vervolgens naar de op één na laatste pagina gaat met de pijltjes, zie je de huidige brandstofsoort die de M&M uitleest uit je radio. Daar moet bij 'fueltype' CNG staan.
Om vervolgens ook daadwerkelijk de aardgas tankstations te zien, moet je je navigatie met Garmin Fresh terug zetten naar fabrieksinstellingen. Zodat je het scherm krijgt, wat aangeeft dat je eerst met de auto moet verbinden voordat hij wil doorstarten. (Misschien dat het ook kan door in de root van je M&M een leeg bestand genaamd 'branddevice.reg' aan te maken. En dan opnieuw te starten.)
Mocht je ook dit probleem hebben, dan zou de VW dealer dit moeten kunnen oplossen of anders iemand met een VCDS kabel.
Succes!
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een CNG Citigo. Heeft hier iemand ervaring met het tanken in Oostenrijk, Zwitserland en vooral Italië?
Ik ga in juli met de Citigo naar Toscane en zie dat bij sommige tankstations staat dat ze in de vakanties gesloten zijn... Hebben jullie hier ervaring mee?
Heeft er ook iemand ervaring met chiptuning van de aardgasuitvoering?
Ik ga in juli met de Citigo naar Toscane en zie dat bij sommige tankstations staat dat ze in de vakanties gesloten zijn... Hebben jullie hier ervaring mee?
Heeft er ook iemand ervaring met chiptuning van de aardgasuitvoering?
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
En zijn er ook CNG uitgevoerde up's/citigo's/mii's met een eibach verenset?
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Wij hebben sinds gisteren onze CNG Citigo en gaan in mei eveneens op vakantie. Erg nieuwsgierig naar de antwoorden dusGifkikker schreef:Ik ben sinds kort ook eigenaar van een CNG Citigo. Heeft hier iemand ervaring met het tanken in Oostenrijk, Zwitserland en vooral Italië?
Ik ga in juli met de Citigo naar Toscane en zie dat bij sommige tankstations staat dat ze in de vakanties gesloten zijn... Hebben jullie hier ervaring mee?
Heeft er ook iemand ervaring met chiptuning van de aardgasuitvoering?
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Er is een mooie gratis app van PitPoint die voor heel West-Europa alle CNG-stations toont plus de openingstijden. Erg handig en compleet. Ik ben wel eens met mijn CNG-Up! naar Oostenrijk, Kroatie, Italië en Slovenie gereden. Ging prima; je moet het effe plannen en soms zijn er stukken die je op benzine moet rijden.
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Bedankt mosshuub!
gibgas.de is ook erg handig! Hierop is ook te zien waar CNG-H en CNG-L te krijgen is. Een route plannen is hiermee goed te personaliseren.
http://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkrei ... utenplaner
Maandag ga ik met de CNG Citigo naar Toscane. We zullen zien hoe goed het te doen is.
gibgas.de is ook erg handig! Hierop is ook te zien waar CNG-H en CNG-L te krijgen is. Een route plannen is hiermee goed te personaliseren.
http://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkrei ... utenplaner
Maandag ga ik met de CNG Citigo naar Toscane. We zullen zien hoe goed het te doen is.
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Hallo,
Ik rij nu krap twee jaar in een Eco UP en moet zeggen dat dat tot nu toe goed beviel.
Vorig jaar mee naar Italie gereden en zonder problemen in Duitsland/ Zwitserland en Italie getankt. In afgelopen jaren ook meerdere keren in Belgie.
Afgelopen vakantie (weer naar Italie) liep ik echter tegen het volgende probleem aan:
Tot aan Zwitserland (toeval??) geen probleem, meerdere keren cng getankt. Vlak buiten Basel kwam er echter, bij zo goed als lege tank, geen gram cng meer in. Na een aantal stations tot de zelfde conclusie te zijn gekomen ben ik op benzine naar de eind bestemming gereden. Via de VW mobilitiets service heb ik vervolgens de auto laten repareren (had nog wel wat voeten in de aarde). De slang tussen de vulnippel en de tank moest vervangen worden (gelukkig onder garantie) Bij het ophalen bij de VW dealer in Italie zat de tank vol, ik heb toen nog twee keer in Italie getankt. Eenmaal in Zwitserland lukte het tanken wederom niet. De rest van de terug reis heb ik nog in Duitsland en uiteraard NL proberen te tanken, maar helaas geen resultaat.
a.s. vrijdag heb ik een afspraak bij mijn eigen VW dealer. Ik vraag me af wat dit kan zijn? Een probleem met 't verschil tussen hoog/laag calorisch gas? Druk verschillen? Geen idee. Ik ben uiteraard benieuwd wat de dealer er van zal vinden maar ben ook een beetje bang dat het zo voor Nederland gefixed is (Laag callorisch) en dat ik bij mijn volgende buitenland bezoek weer in de problemen kom.
Iemand met soortgelijke ervaringen?
Overigens wel een prima vakantie gehad hoor
vr. gr. Herman
VW ECO UP
UPDATE:
De auto heeft uiteindelijk nog 3 dagen bij de VW dealer gestaan. Eerst een vrijdag, men kon er niet achter komen en er is uiteindelijk besloten om de auto een week later op donderdag en vrijdag weer onder handen te nemen. Op vrijdag kreeg ik te horen dat de "Magneet Klep" het probleem was. Deze is nu (nog steeds onder garantie) ook vervangen. Nu maar hopen dat dit probleem voorgoed uit de wereld geholpen is, ook as ik weer in het buitenland (Zwitserland) ga tanken.
VW heeft er in ieder geval een flinke kluif aan gehad en er alle aandacht aan besteed. ik moet zeggen dat ze me goed geholpen hebben.
VW heeft dit in ieder geval uitvoerig onderzocht.
Ik rij nu krap twee jaar in een Eco UP en moet zeggen dat dat tot nu toe goed beviel.
Vorig jaar mee naar Italie gereden en zonder problemen in Duitsland/ Zwitserland en Italie getankt. In afgelopen jaren ook meerdere keren in Belgie.
Afgelopen vakantie (weer naar Italie) liep ik echter tegen het volgende probleem aan:
Tot aan Zwitserland (toeval??) geen probleem, meerdere keren cng getankt. Vlak buiten Basel kwam er echter, bij zo goed als lege tank, geen gram cng meer in. Na een aantal stations tot de zelfde conclusie te zijn gekomen ben ik op benzine naar de eind bestemming gereden. Via de VW mobilitiets service heb ik vervolgens de auto laten repareren (had nog wel wat voeten in de aarde). De slang tussen de vulnippel en de tank moest vervangen worden (gelukkig onder garantie) Bij het ophalen bij de VW dealer in Italie zat de tank vol, ik heb toen nog twee keer in Italie getankt. Eenmaal in Zwitserland lukte het tanken wederom niet. De rest van de terug reis heb ik nog in Duitsland en uiteraard NL proberen te tanken, maar helaas geen resultaat.
a.s. vrijdag heb ik een afspraak bij mijn eigen VW dealer. Ik vraag me af wat dit kan zijn? Een probleem met 't verschil tussen hoog/laag calorisch gas? Druk verschillen? Geen idee. Ik ben uiteraard benieuwd wat de dealer er van zal vinden maar ben ook een beetje bang dat het zo voor Nederland gefixed is (Laag callorisch) en dat ik bij mijn volgende buitenland bezoek weer in de problemen kom.
Iemand met soortgelijke ervaringen?
Overigens wel een prima vakantie gehad hoor
vr. gr. Herman
VW ECO UP
UPDATE:
De auto heeft uiteindelijk nog 3 dagen bij de VW dealer gestaan. Eerst een vrijdag, men kon er niet achter komen en er is uiteindelijk besloten om de auto een week later op donderdag en vrijdag weer onder handen te nemen. Op vrijdag kreeg ik te horen dat de "Magneet Klep" het probleem was. Deze is nu (nog steeds onder garantie) ook vervangen. Nu maar hopen dat dit probleem voorgoed uit de wereld geholpen is, ook as ik weer in het buitenland (Zwitserland) ga tanken.
VW heeft er in ieder geval een flinke kluif aan gehad en er alle aandacht aan besteed. ik moet zeggen dat ze me goed geholpen hebben.
VW heeft dit in ieder geval uitvoerig onderzocht.
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Ik vertrek zondag naar Italie. Voor het eerst met mijn Eco Up. Heb alle tankstations al genoteerd maar heeft iemand er ervaring mee? Hoe ver liggen de tankstations van de snelweg af? Kan je met een normale pinpas betalen? Heb zelfs in NL al een aantal keer.gehad dat ik naar een tankstation word gestuurd die niet eens meer bestaat. Dus voordat ik voor verrassingen kom te staan hoop ik dat iemand me kan helpen.
Ik rij door NL, duitsland, Oostenrijk en natuurlijk Italie.
Alvast dank voor een reactie!
Ik rij door NL, duitsland, Oostenrijk en natuurlijk Italie.
Alvast dank voor een reactie!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Als ik naar het buitenland ga heb ik altijd voldoende cash bij me. Meestal kun je wel met de pin betalen maar een pinstoring kan natuurlijk overal voorkomen. Veel succes en een goede reis!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Mijn vakantie in Italië is goed verlopen. 4700km gereden in 2 weken en maar €150,- aan brandstof betaald.
Ook mijn wintersport weekendje bij Winterberg is goed verlopen.
Mijn tips voor Italië zijn:
* Vooraf je route plannen via gibgas.de
* Zorg ervoor dat je 'snachts niet hoeft te tanken in Italië. CNG tankstations zijn daar 'snachts bijna allemaal dicht omdat die allemaal bemand zijn
* Cash meenemen is ook niet verkeerd. Je mag daar meestal in de auto blijven zitten. Maar de bediende heeft meestal geen pinapparaat bij zich.
Ook mijn wintersport weekendje bij Winterberg is goed verlopen.
Mijn tips voor Italië zijn:
* Vooraf je route plannen via gibgas.de
* Zorg ervoor dat je 'snachts niet hoeft te tanken in Italië. CNG tankstations zijn daar 'snachts bijna allemaal dicht omdat die allemaal bemand zijn
* Cash meenemen is ook niet verkeerd. Je mag daar meestal in de auto blijven zitten. Maar de bediende heeft meestal geen pinapparaat bij zich.
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Onlangs 3 (!) eco-up's aangeschaft.
Als aanvulling op die éne eco-up! die al weer twee jaar rond rijd in 'ons wagenparkje' en als vervanger van 2 andere aardgasauto-tjes.
Modelletje 2013, move-up, wit.
Alle drie met Navigon navigatie systeempje.
Die Navigon is een heel klein beetje anders dan de nieuwere Garmin variant, maar het viel mij op dat de navigatie de CNG stations niet liet zien, en dat je onder boordcomputer geen zicht had op het resterende bereik?
Blijkt: Alle drie de auto's reden al 3 jaar rond met de instelling op 'Petrol' ipv 'CNG'.
Tip voor alle eco-up! rijders: Controleer of je MAPS-N-MORE wel goed is ingesteld.
Start je Maps-n-more op, kies voor Navigatie. Kies Nieuwe bestemming.
Staat er nu, rechts, een tanksymbooltje met de tekst CNG?
Of, kies voor 'Voertuig/auto' -> Boordcomputer; Kan je op 'bereik' tikken en krijg je een apart venstertje waarbij het bereik is uitgesplitst naar benzine en aardgas?
Dan staat je Navigon gewoon goed ingesteld.
Zie je dat allemaal niet? Dan staat je navigatie systeempje dus gewoon op 'petrol' ipv CNG.
Ook als je een Maps 'n more hebt overgenomen uit een benzine up zal ie op petrol staan, maar óók als je de navigatie bij het eerste gebruik zelf, automatische laat zoeken, gaat t mis (ben ik achter).
Anyhoe:
1. Sluit je navigon aan op je PC met een USB kabeltje.
2. Open de 'Navigon' schijf
3. Maar een bestandje aan in de root met de naam branddevice.reg (dat bestandje moet dus gewoon in de basis map staan, niet in een bepaalde map.
4. Open de map 'VwBrandDevice' open de map 'Settings', en open het bestand 'UserSettingsDevMode.default' met Notepad. en verander <active>0</active> naar <active>1</active>
5. Koppel de Navigon los van je PC. Hij zal bij het herstarten komen met de vraag om de basis instellingen te maken.
Kies voor VW ( of Skoda of Seat ), en kies vervolgens voor CNG, up/mii/citigo, Fliesheck, No type, sound system.
klaar!
Als aanvulling op die éne eco-up! die al weer twee jaar rond rijd in 'ons wagenparkje' en als vervanger van 2 andere aardgasauto-tjes.
Modelletje 2013, move-up, wit.
Alle drie met Navigon navigatie systeempje.
Die Navigon is een heel klein beetje anders dan de nieuwere Garmin variant, maar het viel mij op dat de navigatie de CNG stations niet liet zien, en dat je onder boordcomputer geen zicht had op het resterende bereik?
Blijkt: Alle drie de auto's reden al 3 jaar rond met de instelling op 'Petrol' ipv 'CNG'.
Tip voor alle eco-up! rijders: Controleer of je MAPS-N-MORE wel goed is ingesteld.
Start je Maps-n-more op, kies voor Navigatie. Kies Nieuwe bestemming.
Staat er nu, rechts, een tanksymbooltje met de tekst CNG?
Of, kies voor 'Voertuig/auto' -> Boordcomputer; Kan je op 'bereik' tikken en krijg je een apart venstertje waarbij het bereik is uitgesplitst naar benzine en aardgas?
Dan staat je Navigon gewoon goed ingesteld.
Zie je dat allemaal niet? Dan staat je navigatie systeempje dus gewoon op 'petrol' ipv CNG.
Ook als je een Maps 'n more hebt overgenomen uit een benzine up zal ie op petrol staan, maar óók als je de navigatie bij het eerste gebruik zelf, automatische laat zoeken, gaat t mis (ben ik achter).
Anyhoe:
1. Sluit je navigon aan op je PC met een USB kabeltje.
2. Open de 'Navigon' schijf
3. Maar een bestandje aan in de root met de naam branddevice.reg (dat bestandje moet dus gewoon in de basis map staan, niet in een bepaalde map.
4. Open de map 'VwBrandDevice' open de map 'Settings', en open het bestand 'UserSettingsDevMode.default' met Notepad. en verander <active>0</active> naar <active>1</active>
5. Koppel de Navigon los van je PC. Hij zal bij het herstarten komen met de vraag om de basis instellingen te maken.
Kies voor VW ( of Skoda of Seat ), en kies vervolgens voor CNG, up/mii/citigo, Fliesheck, No type, sound system.
klaar!
EcoUP schakelt uit het niets over naar gas
Mijn vriendin rijdt sinds enkele weken in een mooie zwarte EcoUP, en we werden werkelijk dolblij van het verbruik. Veel snelweg-kilometers, dat wel, maar een verbruik van 3,2/3,3kg/100km laat je lachend rondrijden.
Dat lachen verging ons afgelopen vrijdag toen de auto na zo'n 30 kilometer gereden te hebben uit het niets over probeerde te schakelen naar CNG. Omdat de gastanks leeg waren, hield de motor ermee op, waarna ik de auto snel naar de vluchtstrook heb gemanoeuvreerd. Omdat ik nog voldoende benzine had, heb ik geprobeerd de motor opnieuw te starten, wat lukte. Na zo snel mogelijk de gastanks te hebben gevuld kon ik gelukkig zonder problemen weer door. Ik herken mij volledig in het verhaal van Guggenheimer:
Wie herkent zich in (een deel van) bovenstaande problemen en/of heeft ook dit blauwe waarschuwingslampje gehad? De hoeveelheid motorkoelvloeistof is overigens gecontroleerd bij een warme en volledig afgekoelde motor en in beide gevallen binnen de MIN en MAX. Ik ben bang dat ik alweer terug kan naar de garage voor (hopelijk) alleen een nieuwe drukregelaar.
Dat lachen verging ons afgelopen vrijdag toen de auto na zo'n 30 kilometer gereden te hebben uit het niets over probeerde te schakelen naar CNG. Omdat de gastanks leeg waren, hield de motor ermee op, waarna ik de auto snel naar de vluchtstrook heb gemanoeuvreerd. Omdat ik nog voldoende benzine had, heb ik geprobeerd de motor opnieuw te starten, wat lukte. Na zo snel mogelijk de gastanks te hebben gevuld kon ik gelukkig zonder problemen weer door. Ik herken mij volledig in het verhaal van Guggenheimer:
Dit weekend een rondje gereden om te controleren op problemen en nu rijdt de auto schokkerig, alsof ie af en toe geen brandstof toegevoerd krijgt. Hierin zie ik al een logische link naar de drukregelaar. Na een aantal kilometers doet zich nu het omgekeerde als bovenstaande voor, hij wil niet overschakelen naar CNG maar blijft op benzine rijden. Nadat kort erna de lampjes EPC en die van de katalysator gingen branden, de auto direct stil- en uitgezet en af laten koelen. Na een uur de auto opnieuw gestart en toen waren alle lampjes weg, op eentje na: het blauwe lampje dat aangeeft dat de "motorkoelvloeistoftemperatuur bij aardgasmotor te laag" is. Het advies is hierbij om hoge toeren en zware motorbelasting te voorkomen.guggenheimer schreef:Mijn CNG up wilde niet schakelen naar benzine wanneer de tank leeg was. Bleef maar naar CNG terug schakelen. Levensgevaarlijk. 3 dagen bij PON gestaan... konden niks vinden hoorde bij de auto.. alles was prima.... Nog een enorm kont verhaal over dat ie eigenlijk niet op benzine kan rijden en dat het alleen voor nood is bla bla bla bla. In Emmerich naar VW dealer geweest uitgelegd wat het probleem was. Wisten meteen waar ik het over had. Andere druk regelaar erin. En sindsdien probleem opgelost. Ga daar wel voortaan heen voor service.
Wie herkent zich in (een deel van) bovenstaande problemen en/of heeft ook dit blauwe waarschuwingslampje gehad? De hoeveelheid motorkoelvloeistof is overigens gecontroleerd bij een warme en volledig afgekoelde motor en in beide gevallen binnen de MIN en MAX. Ik ben bang dat ik alweer terug kan naar de garage voor (hopelijk) alleen een nieuwe drukregelaar.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38
Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey
Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Eh, je moet je auto beter leren kennen/ opletten.
Het blauwe lampje brand namelijk altijd bij koude motor. Tenminste: Bij de Eco-up!'s die ik rijdt wel ( 4 stuks in de pool ).
Wij hebben ook al wel wat kleine probleempjes gehad, magneetventiel is er bij 1 vervangen, en bij 2 de drukregelaar (onder garantie, 2013 model, dus de echt vroege).
Niet goed schakelen van gas naar benzine ken ik niet, andersom wel, vooral direct na het tanken willen ze nog wel eens behoorlijk lang op benzine blijven staan voor ze naar gas overschakelen. Eén van de eco-up!'s is daarvoor in het begin ( minder dan 10.000 km, dus nog voor z'n eerste beurt) terug geweest en heeft een software update gehad ( ja echt, software update!). Die heeft inmiddels bijna een ton op de teller staan.
Als de auto niet goed rijd (schokkerig) of je hoort gepiep rechtsvoor: drukregelaar. Gewoon naar de dealer toe gaan en hameren dat 't opgelost wordt. Links of rechtsom. Ze mogen zelf de diagnose stellen, maar schokkerig rijden is niet goed en pieptonen bij gasgeven zijn rete irritant (en de gasdrukregelaar is daarvoor meerdere malen reeds gemodificeerd/veranderd bij VW).
Het blauwe lampje brand namelijk altijd bij koude motor. Tenminste: Bij de Eco-up!'s die ik rijdt wel ( 4 stuks in de pool ).
Wij hebben ook al wel wat kleine probleempjes gehad, magneetventiel is er bij 1 vervangen, en bij 2 de drukregelaar (onder garantie, 2013 model, dus de echt vroege).
Niet goed schakelen van gas naar benzine ken ik niet, andersom wel, vooral direct na het tanken willen ze nog wel eens behoorlijk lang op benzine blijven staan voor ze naar gas overschakelen. Eén van de eco-up!'s is daarvoor in het begin ( minder dan 10.000 km, dus nog voor z'n eerste beurt) terug geweest en heeft een software update gehad ( ja echt, software update!). Die heeft inmiddels bijna een ton op de teller staan.
Als de auto niet goed rijd (schokkerig) of je hoort gepiep rechtsvoor: drukregelaar. Gewoon naar de dealer toe gaan en hameren dat 't opgelost wordt. Links of rechtsom. Ze mogen zelf de diagnose stellen, maar schokkerig rijden is niet goed en pieptonen bij gasgeven zijn rete irritant (en de gasdrukregelaar is daarvoor meerdere malen reeds gemodificeerd/veranderd bij VW).
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Haha, daar heb je (helaas) gelijk in. Voor ons was het nieuw, een te "koude" motor. Gelukkig laten wij standaard al de motor eerst warm worden voordat we deze zwaar belasten/hoge toeren maken. Bij mijn "normale" UP zag ik dit lampje nooit, dus wij hebben weer wat geleerd.Jup schreef:Eh, je moet je auto beter leren kennen/ opletten.
Het blauwe lampje brand namelijk altijd bij koude motor. Tenminste: Bij de Eco-up!'s die ik rijdt wel ( 4 stuks in de pool ).
Aankomende zaterdag gaan wij naar de dealer waar de auto oorspronkelijk door de vorige (eerste) eigenaar is gekocht om dit probleem uit te leggen. Ze zullen het gezien de leeftijd van de auto (3,5 jaar) wel op de verlopen garantie gaan gooien, maar daar trap ik niet in. Ik heb vanmorgen even geprobeerd te checken welk type drukregelaar de auto nu precies heeft, maar hierop kan ik geen onderdeelnummer (1S0XXXX) vinden. Dit wijst er in mijn ogen op dat dit nog het oude type is, aangezien de nieuwe types onderdeelnummer 1S0906009F of 1S0906009C hebben, en de oude 1S0906035A. Ook zit er een datumsticker op de slang van 13/06/2014, auto is van 11/2014. Ik ben wel benieuwd welk nummer er bij anderen op de drukregelaar staat en hoe dit eruit ziet. Dit kan ik dan zaterdag ook aan de dealer laten zien.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38
Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey
Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey
- mk1992
- Vagling liefhebber
- Berichten: 362
- Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
- Locatie: Beek, Limburg
- Contacteer:
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Hier een rijder op dat andere gas. Bij gebrek aan mede LPG-rijders haak ik hier eventjes aan.
Al 12000km op mijn favoriete restproduct gereden. Helaas is het verbruik ondanks veel snelweg niet op het Up-niveau, 1:17 en een beetje, dat moet het wel zijn.
Niet getreurd, onze zuiderburen bieden LPG aan voor spotprijzen, straks is het weer raak voor 43 cent de liter.
Las hier en daar mensen trots brandstofkosten van minder dan €4 per 100km melden, hier doen we het voor minder dan 3
Al 12000km op mijn favoriete restproduct gereden. Helaas is het verbruik ondanks veel snelweg niet op het Up-niveau, 1:17 en een beetje, dat moet het wel zijn.
Niet getreurd, onze zuiderburen bieden LPG aan voor spotprijzen, straks is het weer raak voor 43 cent de liter.
Las hier en daar mensen trots brandstofkosten van minder dan €4 per 100km melden, hier doen we het voor minder dan 3
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Hoe ver kom je op een tank LPG?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Ik zag in het topic over de maandkilometers dat mk1992 tot wel meer dan 760 km op een tank kan rijden. Kijk maar naar z'n link naar Spritmonitor:
Zover ben ik op benzine nog niet gekomen. Als je een LPG tank tot max 80% mag vullen, vermoed ik dat er van een 60 liter LPG tank sprake is. Ik vraag me af of je dan nog wel bagageruimte overhoudt in een up!. Misschien kan mk1992 daar een foto van plaatsen?mk1992 schreef: ↑wo 31 okt 2018, 21:491 oktober 128606
1 november 133801
5195km. My god.
Bewijs: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l