Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54
Re: Vochtprobleem
Kzag dat van de udenhout in zijn webshop "pingi vocht verdrijver" aanbiedt voor 10 euri. Bij peugeot stond dat niet op de accessoirelijst als ik me goed herinner
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Vochtprobleem
Zucht...lang niet iedereen heeft er last van, en het lijkt me logisch dat kleinere auto's minder goed geisoleerd worden dan de grote broers. Het lijkt soms of mensen ineens een soort drang hebben ook mee te lijden onder de bij enkele voorkomende problemen. Gaat me ook steeds meer tegenstaan aan alle diverse fora. Het is een a segment auto, er zal eens iemand een probleem ergens mee hebben of krijgen, los het op mede door alle vele tips en oplossingen en klaar! Dat gemiep over een probleem wat al 27x is besproken incl. oplossingen begint me een beetje te vervelen. Sorry maar ben er ff een beetje klaar mee. ELK merk heeft iets ( zeker peugeot, vandaag nog gelezen dat die de meeste terugroep acties hebben de afgelopen jaren)
Re: Vochtprobleem
Mijn opmerking was bedoeld als grapje. Hoewel... een draad van 52 paginas suggereert wel dat er iets aan de hand is. Bij mijn up trouwens niet. Voorzover ik weet
Overigens is de draad natuurlijk onnodig lang door grapjes als het mijne en verzuchtingen als die van Altos. Hoewel ik zeer geinteresseerd ben in het vochtprobleem heb ik de draad nog niet doorgenomen om die reden. Het zou misschien niet gek zijn als een van de moderatoren ergens een samenvattinkje zou plaatsen van dit soort lange draden. Het zijn er gelukkig niet zoveel.
Verder lees ik vaak bij klagers tussen de regels dat ze geen spijt hebben van hun aankoop of er zelfs blij mee zijn.
Overigens is de draad natuurlijk onnodig lang door grapjes als het mijne en verzuchtingen als die van Altos. Hoewel ik zeer geinteresseerd ben in het vochtprobleem heb ik de draad nog niet doorgenomen om die reden. Het zou misschien niet gek zijn als een van de moderatoren ergens een samenvattinkje zou plaatsen van dit soort lange draden. Het zijn er gelukkig niet zoveel.
Verder lees ik vaak bij klagers tussen de regels dat ze geen spijt hebben van hun aankoop of er zelfs blij mee zijn.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Vochtprobleem
Was ook niet persoonlijk tegen jou hoor Gert. Ook ik houd van grapjes maar het lijkt wel of er steeds minder forumleden de moeite nemen om idd het topic door te lezen. Voor mij was het zeer frustrerend om (na 3x) de 4e met exact hetzelfde aan te horen (lezen) terwijl er bijna niemand antwoord of de ideeen, oplossingen en tips geholpen hebben. Maargoed ik zal mijn dag wel niet hebben.
-
- Forum newbie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 15:01
Re: Vochtprobleem
Nu het weer kouder wordt, is de voorruit van mijn Seat Mii uit 2013 's ochtends nadat ik ben ingestapt ook direct beslagen nadat ik de auto heb gestart. Het is mij opgevallen dat als ik de recirculatieknop dicht schuif en de verwarming direct op maximaal op de vooruit richt, deze niet meer beslaat. Na een stukje gereden te hebben de recirculatieknop weer open schuiven om te voorkomen dat het "benauwd"in de auto wordt. Overigens zet ik het linker portierraampje ook een stukje open. Misschien ter overvloede, maar wilde dit toch even onder de aandacht brengen.
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Re: Vochtprobleem
ik verbeeld me dat de ventilator van de kachelmotor in stand IV harder draait na de laatste software-update tijdens het onderhoud eind augustus. Beslaan hoort er tot nu toe niet (meer) bij,
M.
M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Vochtprobleem
Bij de koude ochtenden is het logisch dat bij vochtafzetting op de buitenkant van de auto de ruimte onder de voorruit (waar de lucht voor de circulatie van buitenaf vandaan wordt gezogen) ook vochtig is. De lucht die je dan naar binnen haalt is dus vochtig en slaat direct als condens aan de binnenkant van de nog koude voorruit neer. Jouw manier om de recirculatieknop op 'interieur' te zetten en pas na een stukje rijden weer op 'exterieur' is dus de goede keuze. Zelf zet ik 's avonds als ik de auto wegzet, de knop al op 'interieur', en zodra ik de volgende ochtend na het wegrijden voel dat de lucht iets verwarmd wordt schuif ik 'm naar 'exterieur'. Heb dan niet eens het portierraampje op een kier, en dat werkt prima. Pas bij extreem vochtige lucht zet ik dan ook de airco aan, dan heb je helemaal nergens last van. Maar meestal is die niet nodig.henryausepe schreef:Nu het weer kouder wordt, is de voorruit van mijn Seat Mii uit 2013 's ochtends nadat ik ben ingestapt ook direct beslagen nadat ik de auto heb gestart. Het is mij opgevallen dat als ik de recirculatieknop dicht schuif en de verwarming direct op maximaal op de vooruit richt, deze niet meer beslaat. Na een stukje gereden te hebben de recirculatieknop weer open schuiven om te voorkomen dat het "benauwd"in de auto wordt. Overigens zet ik het linker portierraampje ook een stukje open. Misschien ter overvloede, maar wilde dit toch even onder de aandacht brengen.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 147
- Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 18:11
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Re: Vochtprobleem
Ik vond een vochtprobleempje op een andere plek.
Ik ben bezig geweest met de montage van andere speakers.
Daarvoor moest het kapje aan de zijkant van het dashboard er even af
(Bestuurderskant, kun je zo lostrekken)
Hierachter zitten ook wat zekeringen en een paar schroeven waarmee het dashboard deel boven de benen vast zit.
Deze schroeven en het metalen frame waarin deze geschroefd zitten vertoonde duidelijke tekenen van roest.
Ik heb er even geen foto van gemaakt.
Maar was duidelijk ivm vocht.
Ik ben bezig geweest met de montage van andere speakers.
Daarvoor moest het kapje aan de zijkant van het dashboard er even af
(Bestuurderskant, kun je zo lostrekken)
Hierachter zitten ook wat zekeringen en een paar schroeven waarmee het dashboard deel boven de benen vast zit.
Deze schroeven en het metalen frame waarin deze geschroefd zitten vertoonde duidelijke tekenen van roest.
Ik heb er even geen foto van gemaakt.
Maar was duidelijk ivm vocht.
Re: Vochtprobleem
Ook ik heb last van een vochtprobleem, bijna elke morgen is mn voorruit van binnen erg nat.
Niet beslagen maar echt hele druppels eraan,
Zijn er nu al oplossingen voor gevonden?
En wat doen ze bij de dealer als je erheen gaat?
Binnenkort maar even langs gaan dan.
Gr dylan
Niet beslagen maar echt hele druppels eraan,
Zijn er nu al oplossingen voor gevonden?
En wat doen ze bij de dealer als je erheen gaat?
Binnenkort maar even langs gaan dan.
Gr dylan
Re: Vochtprobleem
Bij vochtig weer kan je het beste met airco en de circulatieklep dicht rijden.
Dit werkte bij mij perfect.
Dit werkte bij mij perfect.
Gr. Michel
Re: Vochtprobleem
Mijn Up! heeft er weinig tot geen last van. Ik merk zelf dat een vochtige ruit ook eerder "zichtbaar" wordt wanneer de ruit erg vettig is.
Ik zorg er dan ook altijd voor dat de ruiten eens per maand aan de binnenzijde gereinigd worden ( ik rij ongeveer 2 tot 3000 per maand )
Om te ontwasemen gebruik ik nooit de airco want ik merk dat ik de airco dan moet blijven gebruiken om de ruit helder te krijgen.
De ruit is nog nooit zo vochtig geweest dat ik er niet mee kan rijden, dus ik zet de verwarming op heet, ventilator op 2 en de luchtkanalen richting voorruit, na 2 tot 3 kilometer is de ruit dan kraakhelder.
Ik zorg er dan ook altijd voor dat de ruiten eens per maand aan de binnenzijde gereinigd worden ( ik rij ongeveer 2 tot 3000 per maand )
Om te ontwasemen gebruik ik nooit de airco want ik merk dat ik de airco dan moet blijven gebruiken om de ruit helder te krijgen.
De ruit is nog nooit zo vochtig geweest dat ik er niet mee kan rijden, dus ik zet de verwarming op heet, ventilator op 2 en de luchtkanalen richting voorruit, na 2 tot 3 kilometer is de ruit dan kraakhelder.
Re: Vochtprobleem
Bij de up komt het ook geregeld voor dat je ongemerkt waterlekkage hebt, doordat het nat/vochtig wordt in de auto, beslaan je ramen heel snel.
Deze waterlekkage komt via een verstopte waterafvoer rechtsvoor in de watervangbak. dus onder de paravan. Voel anders eens onder de mat van de bijrijderszijde.
Deze waterlekkage komt via een verstopte waterafvoer rechtsvoor in de watervangbak. dus onder de paravan. Voel anders eens onder de mat van de bijrijderszijde.
Re: Vochtprobleem
Heb er geen last van tijdens het rijden, alleen als ik instap 's ochtends/'s avonds dan is de voorruit aan de binnenkant heel hevig beslagen/nat.
Tijdens het rijden heb ik nog niet echt een situatie meegemaakt.
Gr dylan
Tijdens het rijden heb ik nog niet echt een situatie meegemaakt.
Gr dylan
Re: Vochtprobleem
Het kan dat wel is zijn, als iemand meerijd dan beslaat die kan ook best snel.
En ook is sochtenfs het gedeelte van het dashboard (boven de radio) ook beslagen.
Ik hou jullie op de hoogte
Gr dylan
En ook is sochtenfs het gedeelte van het dashboard (boven de radio) ook beslagen.
Ik hou jullie op de hoogte
Gr dylan
Re: Vochtprobleem
condens op de ruiten is heel normaal.
binnenin de auto is het vaak warmer waardoor het vocht in de warme lucht neerslaat op de koudere delen van de auto.
meestal zijn dat de ramen, is het veel vocht dan worden het druppels die naar beneden glijden langs het raam.
eigenlijk zou je er voor moeten zorgen dat de temperatuur in de auto hetzelfde is als buiten.(als er niet mee gereden word)
dus als je naar huis gaat het laatste stukkie de ramen iets open en kachel op koud zodat als je thuis bent het interieur niet meer zo warm is.
binnenin de auto is het vaak warmer waardoor het vocht in de warme lucht neerslaat op de koudere delen van de auto.
meestal zijn dat de ramen, is het veel vocht dan worden het druppels die naar beneden glijden langs het raam.
eigenlijk zou je er voor moeten zorgen dat de temperatuur in de auto hetzelfde is als buiten.(als er niet mee gereden word)
dus als je naar huis gaat het laatste stukkie de ramen iets open en kachel op koud zodat als je thuis bent het interieur niet meer zo warm is.
Re: Vochtprobleem
Dat weet ik, maar dit is geen condens meer te noemen.
Ik rij altijd met de kachel op koud
Gr dylan
Ik rij altijd met de kachel op koud
Gr dylan
Re: Vochtprobleem
Owja en het is alleen op de voorruit niet de zijruiten
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Vochtprobleem
Ik ga mijn Pingi toch nog eens opzoeken. Die had ik altijd in de S2000 liggen in de winter. Toch eens kijken of het veel verschil maakt in de up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Vochtprobleem
Je kachel op koud zetten is niet heel zinvol. Het beste is om met je airco te rijden deze blaast namelijk droge lucht in de auto. Echter omdat het buiten al kouder is slaat er vocht neer op de airco wat na het rijden blijft zitten. Verstandiger is om je airco net voor het arriveren enen uit te zetten dan is hij het vocht zo kwijt.lupocor schreef:condens op de ruiten is heel normaal.
binnenin de auto is het vaak warmer waardoor het vocht in de warme lucht neerslaat op de koudere delen van de auto.
meestal zijn dat de ramen, is het veel vocht dan worden het druppels die naar beneden glijden langs het raam.
eigenlijk zou je er voor moeten zorgen dat de temperatuur in de auto hetzelfde is als buiten.(als er niet mee gereden word)
dus als je naar huis gaat het laatste stukkie de ramen iets open en kachel op koud zodat als je thuis bent het interieur niet meer zo warm is.
Bij mij in de UP! heb ik ook last van beslagen ramen echter is dit meestal met 2 minuten weer verdwenen.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.
Re: Vochtprobleem
Weet iemand hoe ik mijn Up geheel kan ontvochten?
Mvg
Dylan
Mvg
Dylan