benzine verbruik in de praktijk
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Re: benzine verbruik in de praktijk
Ik denk dat als je lager gaat zitten dan de 60km/h op een 130 weg je wel in aanmerking kan komen voor een artikel 5: gevaarlijk rijgedrag. Want dat is het gewoon...
Mee eens, maar hoe zijn we hier gekomen? Ik hoop niet omdat ik met korte stukjes snelweg 90 rijd net als vele anderen op de rechter rijstrook.
Als ik van den bosch naar eindhoven rij ga ik wel gewoon met een gangetje van 110 waar toegestaan. Ik ben dat gejaag gewoon spuugzat, dus neem ik mijn rust (ben ook geen 20 meer ) Helaas heeft niet iedereen door dat ze een ander opjagen/irriteren met het betere bumperkleven/afsnijden/toeteren...
Als ik van den bosch naar eindhoven rij ga ik wel gewoon met een gangetje van 110 waar toegestaan. Ik ben dat gejaag gewoon spuugzat, dus neem ik mijn rust (ben ook geen 20 meer ) Helaas heeft niet iedereen door dat ze een ander opjagen/irriteren met het betere bumperkleven/afsnijden/toeteren...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik vind dat wanneer je gaat inhalen je gewoon 120 of 130 moet rijden. Doordat mensen achter je ineens moeten remmen omdat ze niet verwachten dat iemand 100 of 110 rijdt waar 120 of 130 is toegestaan krijg je juist file vorming door het harmonica effect. Besluit je om geen gas bij te geven laat dan het gas los en blijf tussen de vrachtwagens. Just my 2 cents.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Inderdaad, heb ook helemaal geen problemen met automobilisten die langzaam rijden op de rechter baan. Alleen als ze achter een vrachtwagen rijden met 90 of 100 en dan met die snelheid gaan inhalen en ik op de rem moet trappen, dan komen er wel een paar vloekjes voorbij
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
Logisch, mee eens ook.
Echter heb ik nooit gezegd dat er met die snelheid wordt ingehaald...dat is nergens gezegd overigens...
Echter heb ik nooit gezegd dat er met die snelheid wordt ingehaald...dat is nergens gezegd overigens...
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Laten we daar geen punt van maken haha. Het gaat er nou eenmaal om dat je gaspedaal inhouden best mogelijk is, en dat je dat best wat centen kan schelen.
3 weken geleden de tank van me nieuwe up cros 75 pk. Volgegooid.Ik heb er alleen in de stad mee gereden vandaag getankt . Via de anwb aauto app kan je de km stand invullen En de liters zodat je exact het juiste verbruik achterhaald. De up heeft nu 958 km gereden en het gebruik is 1:16 ,dit is alleen maar stadswerk ,moet er wel bij vertellen dat ik een relaxte rijder ben en me goed aan de snelheid houd. Volgende week tripje naar belgie ,kijken wat ie op de snelweg doet .
Vandaag terug uit belgie ik heb me aan de snelheid gehouden ,dus soms 100 soms 120 en ook 130 . Gemiddeld bij deze snelheden heefd de up 1:16 wederom gelopen .
Jemig wat is de site traag zeg, duurt lang met laden pagina's.
Maar goed,
zojuist getankt 31.66 ltr en 579 km gereden.
Verbruik is van de elfstedenrit (189 km) en wat korte ritjes in de buurt op deels winter en zomerbanden.
Verbruik is 1:18.9 en dat vind ik niet slecht.
Maar goed,
zojuist getankt 31.66 ltr en 579 km gereden.
Verbruik is van de elfstedenrit (189 km) en wat korte ritjes in de buurt op deels winter en zomerbanden.
Verbruik is 1:18.9 en dat vind ik niet slecht.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Zeker niet slecht!. Als ik gewoon onbekommerd rij haal ik vrij systematisch 1:18.
Een beetje "scheuren" brengt me terug op 1:16. Nog niet slecht bij de huidige benzineprijzen maar daar heb ik de up niet voor gekocht. So, 1:18 it shall be!
Een beetje "scheuren" brengt me terug op 1:16. Nog niet slecht bij de huidige benzineprijzen maar daar heb ik de up niet voor gekocht. So, 1:18 it shall be!
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Jurgen Knoop
- Forum newbie
Ik rij woon-werk verkeer en dan niet via de snelweg. Gemiddeld haal ik 1:21 wel maar ben nu bezig om extra mijn best te doen met deze tank. Ik ben nu volgens de boordcomputer een verbruik aan het rijden van 4.2l op 100km =1:23,8 dat is toch netjes. Ik heb anderhalve week geleden voor het laatst getankt en rij per werkdag toch 60km, buiten de ritjes naar evt winkel. Het kost wel hevig veel moeite om met beleid het gaspedaal te bedienen, maar kom toch in een leuk verbruik uit momenteel.
VW High Up! Black Pearl, 60 pk, Executive pakket, Drive pakket, Dynamic pakket, Maps&More en natuurlijk Kunstlederen interieur!
Goed bezig! Die waardes haal ik vaak ook, behalve als er haast is hahaha
- Autheo
- Donateur member
De zomerbanden zitten er weer onder. Scheelt direct in het verbruik: nu weer 1 op 21,5 (was met winterbanden 1 op 20).
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Eén op 16.4 over 330 kilometer! Ik ben dik tevreden!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
Die één op 21,5 was bij mij over 395 km ....! Als jij al dik tevreden ben, dan ben ik nog dikker tevreden!Petrolhead Tom schreef:Eén op 16.4 over 330 kilometer! Ik ben dik tevreden!
Maar ja, dat wordt oppassen, want meer gewicht meenemen heeft juist weer een minder positieve invloed op het verbruik...
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Dr. Jefferson
- Forum newbie
Ik zat met mn eerst 2 tanks rond de 18,5 km/l (5,4 l/100km) niet slecht maar hoop dat het meer wordt. Onwaarschijnlijk maar toch
75PK VW High UP! 5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik heb het idee dat het bij mij alleen maar beter wordt als ik van de uitdagende achteraf weggetjes blijf.
- mijndochters
- Vagling liefhebber
ik ga de eerste 30000 afsluiten met gemiddeld 1 op 21.9 :
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Keurig netjes hoor!
- Autheo
- Donateur member
Zou me niet verbazen als jij de kampioen van ons forum bent met zo'n verbruik!mijndochters schreef:ik ga de eerste 30000 afsluiten met gemiddeld 1 op 21.9 :
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l