Keesf schreef:Kirsten0950 schreef:MauriceR. schreef:Ik heb het vermoeden dat het een samenloop van omstandigheden is: omdat de band gewisseld is, denk je dat het daar aan ligt. Ik zou even iets verder (laten) zoeken: veerpoot, draagarm, stuurstang. Waarschijnlijk zit daar iets ruimte op omdat een (borg)moer of bout enigszins los zit. Komt in NL heel vaak voor, helaas... de verkeersdrempels.
Andere mogelijkheid - maar dat lijkt me niet waarschijnlijk: bout van het wiel die niet goed vast zit of... de plastic wieldop (als je die op de velg hebt, natuurlijk) zit een beetje los. Kortom, ga even naar een garagebedrijf waar ze ff tijd voor je hebben.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn laatste Saab 9-3. Bleek speling op een draagarm te zijn. Vastgezet en nooit meer last van gehad.
M.
Ik dacht inderdaad dat,dat het aan het wiel lag, maar hij is 2 keer bij de dealer geweest, de eerste keer hebben ze al gelijk gekeken naar het wiel, daar zat het probleem niet, ook hebben ze toen alles goed vastgezet wat enigszins los kan trillen. De auto is gisteren voor de 2e keer terug geweest, en hebben zelfs het wiel eraf gehaald en konden daar niks vinden. Wat ze nu vermoeden dat het is, is het rubber van de veer, dat was erg hard, omdat je veer in en uit gaat door een hobbel/drempel komt hij tegen het rubber aan en dat schijnt het geluid te maken. Ze hebben het nu ingevet en ik heb er gister even mee over drempels gereden, toen hoorde ik het niet, maar dat is dus vaker zo, het is niet constant..
Dus ik hoop dat het nu weg blijft, en zo niet, weer filmpjes maken en gaan we wel weer verder zoeken, maar was eerder benieuwd of meer up rijders er last van hebben. Ik heb het nu bijna ander halve maand, en het is (misschien) nog niet opgelost..
exact hetzelfde probleem hier!
ben dr al mee bij de dealer geweest. daar was t natuurlijk niet te horen. ik krijg t idee dat t alleen is als de motor/ophanging koud is. is bij mij tenminste alleen op het eerste stuk nar een tijd stil te hebben gestaan.
en wielen en of banden zijn t niet. ik rij nu op de std spoke velgen met dealer conti's eronder. maar met mn wintersetje hoorde ik t ook
'Fij'n' om te horen dat ik niet de enige ben!! Maar ik had inderdaad ook in het begin het idee dat het kwam als de motor koud was, totdat ik een keer van krimpen naar schiedam ging en weer terug, (dan zou de motor toch best warm moeten zijn) en toen hoorde ik het elke keer, (zie zwart filmpje). Mijn up is woensdag terug geweest naar de dealer en tot nu toe heb ik het nog niet gehoord.. dus ik hoop dat het opgelost is.
Wel vreemd dat het bij jouw ook was met je wintersetje.. Ik heb normaal de triangel 16 inch eronder zitten..
Maar welke maat winterbanden had jij? Ik heb precies dezelfde maat als het reserve wiel. (165/70 14)