http://www.autoweek.nl/autoreview/38955 ... mt-move-up
![Afbeelding](http://www.autoweek.nl/images/myauto/22/ad7/1ae3a_600.jpg)
Extra's die de motor belasten? Zit er een 1.4 turbo blok in dan?UPsmurf schreef:Beste mede forumgebruikers, ik ben nieuw hier. Wij hopen in de komende dagen een (Smurf) blauwe UP! aan te gaan schaffen. Nu is alleen het volgende aan de hand. We hebben een budget gesteld voor ons zelf, en voor dat budget kan ik een Move UP! kopen met drie deuren in het smurf blauw met drive pakket en airco, op zich prima uiteraard. Nu kwamen we een voorraad model high up! tegen ook smurf blauw met veel meer toeters en bellen erop, en +/-10% duurder 1400euro duurder. omdat ik veel kilometers rijd, vind ik het interieur van de high up! erg interessant vooral het (dikkere) lederen stuur. Enerzijds ben ik een beetje bang dat alle extra's de motor belasten en de auto er wellicht minder zuinig van wordt. Zijn er wellicht mensen die me goede argumenten kunnen geven om juist voor de move UP! of toch de High UP! te kiezen? (buiten het is mooier).
bij voorbaat dank,
Maarten
Ik stond gister toevallig naast een nieuwe (vrijwel kale) Up bij een dealer en ik schrok van de prijs (ook na het terug rekenen van de oude 2014 prijzen) kwam neer op een dikke 14000 met normale opties. Dan was mijn complete Citigo toch even 2000 goedkoper.UPsmurf schreef:Ik wil graag de licht blauwe kleur, en ik vind de up! de mooiste van de drie, daarnaast rij ik met de mijn tweede auto ook volkswagen. Verder gewoon voor de algemene afwerking en kwaliteit. Al lees je toch ook weleens dat dat niet altijd op gaat.
Welke je het mooiste vind is zeer persoonlijk idd maar de bouwkwaliteit is exact 100% identiek hoor. Persoonlijk vind ik het stuur (ook het lederen stuur) van de Up! te dun, de pook niet prettig en de tellers niet zo mooi qua design, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Succes met je keuze.UPsmurf schreef:Ik wil graag de licht blauwe kleur, en ik vind de up! de mooiste van de drie, daarnaast rij ik met de mijn tweede auto ook volkswagen. Verder gewoon voor de algemene afwerking en kwaliteit. Al lees je toch ook weleens dat dat niet altijd op gaat.
Volgens mij zit daar niet zo veel verschil in. Je kunt altijd kiezen om een leer stuur opnieuw (en dikker) te laten bekleden. Zoek maar eens op "lenkrad up" op ebay.deUPsmurf schreef:Het stuur vind ik ook te dun bij de UP! dat is ook een reden dat ik zit te denken over de high up! omdat die een lederen stuur heeft die dus hopelijk iets dikker is, en anders zou ik er zo'n stuurhoes om heen kunnen maken die je dan vast moet naaien zeg maar. is het stuur van de Skoda bijvoorbeeld aanzienlijk dikker dan?