sportmii schreef:En hoe is de proefrit bevallen? Heb je de auto besteld? We zijn reuze benieuwd....
De proefrit was boven verwachting! Ik heb het als heerlijk rijden ervaren en kan me erg vinden in het enthousiasme wat iedereen hier heeft.
Aangekomen bij de dealer mocht ik een Seat Mii Chic meenemen. Het was de driedeurs versie zonder extra opties maar vrijwel hetzelfde als de 60PK Sport Dynamic die ik wil (alleen zonder cruise control en stoelverwarming + 5 deurs). De vraag of ik hem voor anderhalf uur mee mocht nemen was geen enkel probleem dus gas op de spreekwoordelijke lolly.
Direct vanaf de dealer richting de snelweg te gaan om te kijken of de 60PK nou echt zo minimaal is als dat sommige mensen om me heen zeggen. Ik moet zeggen dat als je de schakelindicator volgt je zeker te kort komt bij het oprijden van de oprit van de snelweg. Om veilig mee te rijden met de rest van het verkeer iets hoger in de toeren gaan rijden en dat ging al een stuk vlotten. Daar kan ik wel mee leven
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon/lol.gif)
. Op de snelweg doet de auto alles erg stil en soepel dat je niet eens door hebt dat je in een A segment auto zit. Ook het invoegen met iets meer gas erop gaat prima. Het duurt iets langer om de snelheid te verhogen maar kom op, het is ook geen Ferrari
Vervolgen ben ik maar even naar de supermarkt gereden om wat boodschappen te doen, ja hoe kom ik er op haha. De ruimte in de kofferbak is prima en mocht er een verjaardag aankomen dan klap ik de achterbank naar voren. Wel liep ik tegen het bekende hoedenplank probleem. Even strekken en een tik en hij lag weer op zijn plek. Over de hele rit gezien heb ik geen noemenswaardige minpunten ontdekt. Ik heb natuurlijk al een hoop ingelezen hier op het forum dus bepaalde 'minpunten' zijn bij me bekend.
Ik heb nog geen handtekening gezet bij de dealer maar wel een offerte meegenomen. De komende dagen wil ik nog even goed nadenken over de kleur. Er stond een witte, mijn voorkeur, maar ook een zilveren model. Die heeft mij aan het twijfelen gebracht...
Zodra de keus is gemaakt laat ik het weten!
edit: 5 deurs toegevoegd