Zoals beloofd
Zoals beloofd
Zoals beloofd in het voorsteltopic een begin van foto's van mijn andere auto's. Ik start met mijn andere "daily driver", mijn oude trouwe Volvo waarmee ik na ruim 9 jaar nog van iedere kilometer geniet. Zes cilinders in lijn, 3.0i-24V, 204 pk, automaat, leder/alcantara, bouwjaar 1-1998 en nu 270000 km op de klok en fit voor nog veel meer kilometers.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Zoals beloofd
Net ingelopen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Zoals beloofd
Mooie wagen!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Re: Zoals beloofd
Dank jullie wel voor alle complimenten. Dan gaan we vandaag verder met een andere auto uit mijn wat uit de hand gelopen autohobby: een Vauxhall Cresta uit 1962, in 1963 de 1ste toelating. De eerste auto uit mijn jeugd die ik me kan herinneren. En met voorbank zodat ik als klein jochie gezellig naast mijn ouders voorin kon zitten . Wat baalde ik toen mijn vader in 1968 een andere auto kocht met twee voorstoelen en een schakelpook op de grond. Vanaf die tijd werd ik verbannen naar de achterbank........
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Zoals beloofd
Fantastisch zoals je ons laat meegenieten! Prachtig!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Zoals beloofd
Mooie auto's,
Zien er ook perfect uit, nog vele jaren plezier van deze topstukken toegewenst.
Die gaan de huidige generatie met gemak overleven.
Deze kwaliteit maken ze niet meer.
Bedankt voor het delen.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Zien er ook perfect uit, nog vele jaren plezier van deze topstukken toegewenst.
Die gaan de huidige generatie met gemak overleven.
Deze kwaliteit maken ze niet meer.
Bedankt voor het delen.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Re: Zoals beloofd
Nou, ik denk, dat onze Up-jes aanzienlijk beter tegen roest bestand zijn dan de 1962 Vauxhall. Bij dagelijks gebruik zomer en winter. Auto's waren in die tijd met een jaar of 6 al overal ernstig aangetast door de roestduivel.
Re: Zoals beloofd
Dat klopt helemaal, Touchwood. Die Vauxhall van mijn vader destijds die was na 6 jaar zo krokant dat ie bij een het wisselen van een lekke band compleet door de kriksteun schoot. En die had toen 2 ton op de klok en zoop een liter smeerolie per 500 km. Vandaar dat mijn vader hem toen heeft weggedaan. Eigenlijk zijn de hedendaagse auto's, zeg maar vanaf eind jaren 90 geweldig goed. Zowel technisch als qua plaatswerk. Enkele uitzonderingen daargelaten. Alleen lijken de modellen erg op elkaar en is de emotie er wat uit.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.
Re: Zoals beloofd
We gaan verder met de volgende "Oldie": een echte edelgermaan van gewichtig formaat: bijna 5 meter lang, bijna 2 meter breed en qua gewicht ruim het dubbele van een UP!. Een Mercedes 280Se van bouwjaar 1974 . Destijds een revolutie in de autowereld. Ik weet nog als jongen van 15 jaar dat mijn vader een zakelijke relatie had die zo'n Mercedes had en dat we daarmee naar Hamburg zijn geweest. Hele stukken Autobahn waarbij de teller niet onder de 200 km kwam. In 1973 was dat een welhaast futuristische snelheid. Heel wat anders dan de 200 diesel die mijn vader had. Die perste er na verloop van tijd en wind mee met moeite 135 km per uur uit.
Toen dacht ik al: zo'n auto wil en zal ik eens bezitten. 28 jaar later kwam die droom dus uit. Ik heb hem van de 1ste eigenaar die een kunststofgieterij in het Sauerland had. Die kwam anderhalf jaar na aankoop te overlijden en zijn vrouw heeft nooit afscheid van de auto kunnen nemen. In de Fahrzeugbrief was de auto zelfs nooit afgemeld en werd trouw iedere 2 jaar door de Tüv gekeurd. Totdat ook de vrouw er niet meer was en toen kwam deze groene beauty met slechts 28000 km te koop. Ik weet nog dat ik, toen ik de advertentie zag, dacht dat de km.stand een drukfout was. Maar mijn nieuwsgierigheid was gewekt en toch maar eens gebeld. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: het was geen drukfout en het ging om een auto in nieuwstaat. Inmiddels heb ik er in 13 jaar tijd ruim 50000 km bij gereden met heel veel plezier. Al staat ie in de winter 4 maanden stil, accupolen aansluiten en bij de eerste ronddraai loopt ie weer als het spreekwoordelijke zonnetje. Technisch voor de eeuwigheid gebouwd. Omdat in de jaren 70 de carrosseriën erg roestgevoelig waren en deze nog helemaal puntgaaf was, heb ik een uitgebreide Dinitrol-behandeling laten uitvoeren zodat ie dat met nu 40 jaar oud nog steeds is. En ook nu is het een auto die nog steeds helemaal kan meekomen met het hedendaagse verkeer. Alleen aan het verbruik merk je dat deze auto ontworpen is voor de grote oliecrisis van 1973. Ik hoop er nog vele jaren en kilometers van te mogen genieten.
Toen dacht ik al: zo'n auto wil en zal ik eens bezitten. 28 jaar later kwam die droom dus uit. Ik heb hem van de 1ste eigenaar die een kunststofgieterij in het Sauerland had. Die kwam anderhalf jaar na aankoop te overlijden en zijn vrouw heeft nooit afscheid van de auto kunnen nemen. In de Fahrzeugbrief was de auto zelfs nooit afgemeld en werd trouw iedere 2 jaar door de Tüv gekeurd. Totdat ook de vrouw er niet meer was en toen kwam deze groene beauty met slechts 28000 km te koop. Ik weet nog dat ik, toen ik de advertentie zag, dacht dat de km.stand een drukfout was. Maar mijn nieuwsgierigheid was gewekt en toch maar eens gebeld. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: het was geen drukfout en het ging om een auto in nieuwstaat. Inmiddels heb ik er in 13 jaar tijd ruim 50000 km bij gereden met heel veel plezier. Al staat ie in de winter 4 maanden stil, accupolen aansluiten en bij de eerste ronddraai loopt ie weer als het spreekwoordelijke zonnetje. Technisch voor de eeuwigheid gebouwd. Omdat in de jaren 70 de carrosseriën erg roestgevoelig waren en deze nog helemaal puntgaaf was, heb ik een uitgebreide Dinitrol-behandeling laten uitvoeren zodat ie dat met nu 40 jaar oud nog steeds is. En ook nu is het een auto die nog steeds helemaal kan meekomen met het hedendaagse verkeer. Alleen aan het verbruik merk je dat deze auto ontworpen is voor de grote oliecrisis van 1973. Ik hoop er nog vele jaren en kilometers van te mogen genieten.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.
Re: Zoals beloofd
Prachtige auto. Prachtige historie. Heel goed idee, die Dinitrol. Is dit al een auto met (mechanische) injektie of nog met carburateur?
Re: Zoals beloofd
Geen carburateur meer maar een D-jetronic inspuiting van Bosch.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.
Re: Zoals beloofd
Geen mechanica dus, maar al elektronisch. Heb het woordje even gegoogled. Ontwikkeld begin jaren zestig. Cool.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Zoals beloofd
Ook al heel mooi, die Mercedes! Da's pas echt 'groen rijden' met zo'n klassieker. Lijkt wel in concours-conditie!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Zoals beloofd
Wat een schitterend ding!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ