Schade na doorrijder aanrijding

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door oppermii » vr 23 mei 2014, 14:48

Hallo,

Helaas mag ik me bij het clubje voegen met schade aan zijn/haar UP/Mii/Go.

Gisterenochtend bij het ritsen iemand boos gemaakt blijkbaar.
Ik wilde ritsen en de weg was vrij. Meneer vond dat het zijn recht was om mij alsnog rechts in te halen terwijl ik aan het ritsen was.

De meneer begint te bumperkleven en heftig te gebaren.
Vervolgens probeert hij mij rechts in te halen.
Omdat er geen ruimte is, lukt hem dit niet (Ik doe zelf niks, blijf rustig op de linkerbaan rijden, kan geen kant op).

Na 2 pogingen, probeert meneer het met hogere snelheid.
Het lukt bijna, ware het niet dat hij bij het terug naar links gaan mijn auto raakt.
Zijn linkerachterkant op mijn rechtervoorkant.

Ervanuitgaande dat meneer bij de volgende afslag/stoplicht wel zal afslaan om de schade af te handelen, volg ik hem.

Echter bij het eerste stoplicht rijdt hij door, bij het tweede stoplicht slaat hij op het laatste moment rechtsaf en vertrekt met hoge snelheid.

Ik toch maar besloten om te volgen door de wijken heen.

Een aantal straten verder belanden we samen voor een rood stoplicht.

Daar besluit meneer toch maar uit te stappen.

Ik krijg te horen dat het mijn eigen schuld is omdat ik hem had gesneden.
Hij wil graag naar het politiebureau "om het uit te vechten".

Aangekomen op het politiebureau, vinden we geen gehoor bij de agenten.

"De politie is in deze geen partij".

"Van doorrijden na een aanrijding kan geeen sprake zijn, U bent hier immers samen aangekomen".

Fijn! Enige oplossing: Schadeformulier samen invullen.

Ik vul deze naar waarheid in. Tegenpartij vult in dat ik tijdens het ritsen tegen hem ben aangereden....

Dus zijn woord tegen het mijne... Waren er maar getuigen :-(

De schade valt mee, maar mijn eigen risico en schadevrije jaren dreig ik toch kwijt te raken....
Bijlagen
2014-05-22 20.30.42.jpg
2014-05-22 10.31.43.jpg

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door Darryl » vr 23 mei 2014, 15:12

Balen man,

Gelukkig is het niet erg uit de hand gelopen met een gevecht of iets dergelijks.
Ik zou nog proberen om aangifte te doen tegen deze man, je weet niet of hij al eerder dit soort dingen heeft uitgehaald.
En anders voor zijn volgende slachtoffer staat het in het systeem dat hij al zo een debiele actie heeft uitgehaald.
Misschien een dashcam aanschaffen?
Verder succes met het afhandelen van de schade!

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door Jos Bosch » vr 23 mei 2014, 15:29

Hoi,

Super vervelend wat je is overkomen.En zeker dat je geen getuige hebt.
Ja soms geld op de snelwegen het recht van de sterkste en brutaalste.Maak het dagelijks mee.

Veel succes met de afhandeling .

Jos.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door oppermii » vr 23 mei 2014, 17:56

Thanks.

Je denkt en goede zaak te doen door de ander te achtervolgen. Volgende keer misschien gewoon foto maken van kenteken en linea recta naar de politie. Of bellen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door Autheo » vr 23 mei 2014, 18:22

Heel vervelend voor je. Helaas, met een kleine auto loop je een extra risico dat weggebruikers met een groter exemplaar het niet kunnen uitstaan als er een kleine auto vóór hen rijdt, of het waagt iets harder te gaan dan zij. Al jaren rijdt ik een a-klasse, en zulk gedrag van dergelijke wegmisbruikers kom ik regelmatig tegen. Ze hebben blijkbaar nogal wat te compenseren, die stakkers. :cry:

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door Pop Up! » vr 23 mei 2014, 19:01

Erg vervelend en jammer dat er nog zoveel aso's rondrijden....hopelijk wordt het allemaal alsnog snel en netjes voor je opgelost. Je gaat wel nadenken over een dashcam na zo'n ervaring. Ik zou ook nog aangifte proberen te doen tegen deze man, dit is toch niet normaal...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door oppermii » vr 23 mei 2014, 19:34

Autheo schreef:Heel vervelend voor je. Helaas, met een kleine auto loop je een extra risico dat weggebruikers met een groter exemplaar het niet kunnen uitstaan als er een kleine auto vóór hen rijdt, of het waagt iets harder te gaan dan zij. Al jaren rijdt ik een a-klasse, en zulk gedrag van dergelijke wegmisbruikers kom ik regelmatig tegen. Ze hebben blijkbaar nogal wat te compenseren, die stakkers. :cry:
De tegenpartij rijdt een Fiat Seicento van jaartje of 10 denk ik. Ook niet echt een sloep. En makkelijk bij te houden met mijn 60pk.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door TwitNour » vr 23 mei 2014, 20:22

Jeejte, dat is pas zonde. Jammer dat sommige mensen zo durven te rijden en er dan nog over liegen om zelf geen cent te hoeven betalen. Hopen dat het zo snel mogelijk goed komt.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door oppermii » vr 23 mei 2014, 20:33

De man beloofde echt dat hij in zijn recht stond toen hij mij rechts wilde inhalen tijdens het ritsen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door TwitNour » vr 23 mei 2014, 20:38

oppermii schreef:De man beloofde echt dat hij in zijn recht stond toen hij mij rechts wilde inhalen tijdens het ritsen.
Maar als hij rechts inhaalt is het sowieso toch al zijn schuld?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door Xanderv » vr 23 mei 2014, 21:21

Aangifte kan niet meer want met een verlaten plaats ongeval moet hij zijn identiteit niet achter hebben gelaten, dat heb je nu helaas wel. Dit is inderdaad een schadeformulier invullen.

Politie kan niks betekenen dus breng het aub ook niet op die manier. De politie weet niet wat er is gebeurd en met een 1 op 1 verhaal gaat die ook geen partij kiezen.

Ik denk dat dit een zuur verhaal voor je gaat worden. Jij hebt schade aan de voorkant, hij op de achterkant. Dit ziet de verzekering met 2 verschillende verhalen. Waar lijkt dit op? Dat jij bij hem op bent gereden.... Daarnaast ben jij van rijbaan verwisselt en hij niet dus zou hij in zijn recht staan.

Irritant als mensen zich intolerant gedragen op de weg. Waarom niet simpel even de ruimte geven. Ik wens je veel succes.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door RobertJ » za 24 mei 2014, 01:28

@xander: volgens mij reed de ts voor de fiat voor en na het ritsen, maar hoopte de fiat tijdens het ritsen al rechts(?) In te halen. Vervolgens heeft deze dat nog meermaals geprobeerd met dit als resultaat. Verder probeert de tegenpartij dus te frauderen, daar moet toch wel iets mee te doen zijn. Rechtsbijstandverzekering is dan erg fijn.

Balen voor de ts. Wel wil ik hem nog meegeven: je hoeft niet alles te tolereren, maar blijf vooral naar je eigen voordeel kijken. Met deze principekwestie schiet je niets op en hij wilde mogelijk sneller en als hij er rechts voorbij(of net niet) weet te komen, had je waarschijnlijk ook hem de ruimte kunnen geven om er even voorbij te gaan(geen idee, was er niet bij).


Heb zelf ook wel eens een zegmaar haastrit naar een overleidend familielid gemaakt en een keer met iemand die een...bleek achteraf...niersteenaanval in de auto kreeg. Gelukkig liet iedereen mij de ruimte.(geen verwijt of suggestie dat je aan de kant moet vliegen, maar als iemand er zooooooooooo graag langs wilt en het hierop wilt laten aankomen, schiet je er niets mee op...)

Hopelijk kom je met je verzekering tot een passende oplossing! Succes ermee. Zo te zien is je. Velg ook flink beschadigd!

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door oppermii » za 24 mei 2014, 08:27

Het ging zo snel dat ik niet echt tijd had om veel keuzes te maken. Leek me het veiligste om niet gaan remmen e.d. ivm zijn bumperkleven. Heb nog wel wat naar links gestuurd, maar dat mocht niet baten.

Bij de aanrijding verwisselde hij van rijstrook, niet ik.

Door heel Eindhoven hangen camera's, dus waarschijnlijk te zien dat hij er vandoor gaat.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door oppermii » za 24 mei 2014, 10:14

@xanderv wat zou het beste zijn geweest om te doen? Prio 1 is natuurlijk proberen schade te vermijden. Maar je hebt niet iedereen onder controle. Na de aanrijding alleen foto maken van kenteken en niet achtervolgen? Kan de politie in dat geval wel iets doen?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door Xanderv » za 24 mei 2014, 13:51

Het is beter om dan kenteken en signalement van de bestuurder op te schrijven. Hiermee naar de politie want dan is het strafbaar.
Dan is het nog moeilijk om te bewijzen wie wat heeft gedaan en een 1 op 1 verhaal kan de politie meestal alleen bemiddelen.

Wat de beste actie is om een dashcam te kopen denk ik. Ik zit zelf ook te twijfelen met zoveel asociaal weggedrag.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door oppermii » za 24 mei 2014, 13:56

Dashcam ook over nagedacht, maar vond t te duur en ik maak nooit wat mee op de weg... Tot nu dan...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door Tom Westendorp » zo 25 mei 2014, 10:18

Wat een zuur verhaal zeg. Echt vervelend. Dit lijkt me toch echt een typisch gevalletje van: beide partijen dragen de eigen schade. Hier ga je niet uitkomen en het is het gezeik ook niet waard. :(
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door ABT-UP » zo 25 mei 2014, 19:06

je hebt neem ik aan toch all risk , word de auto ieder geval gemaakt,en het verhaal bij je eigen rechts bijstand verzekering neerleggen,vragen of ze kunnen nagaan of er iets op camera is vast gelegd. en hopen dat het je dan niks gaat kosten aan noclaim .
blijft altijd zuur, schade ( weet er alles van)

succes en sterkte .

p,s ik zelf had aangifte gedaan van poging tot doodslag,zoals ik terug lees is de tegenpartij meerdere keren,oftewel maakte het gebaar om op je in te rijden.
tevens weet ik niet hoe de weg is,maar als jij op de uiterst linker baan reed ,en zo dus geen kant op kon,heb je wel degelijk een punt,tevens kun je kijken op het schade formulier of hij wel dezelfde weg heeft aangegeven,namate de situatie ( google earth /streetvieuw ) kan je mischien de weg bekijken ,daar print screen van maken,en daar de situatie in tekenen.dit alles met jou verhaal doorsturen na je verzekering,ook dat de tegen partij in jou ogen fraude pleegt ,agressie aangeven,enz,,,,,denk dat je dan nog wel eens geluk kan gaan hebben
zeker als de tegenpartij al vaker met justitie te maken heeft gehad,gedrag,

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door Xanderv » zo 25 mei 2014, 19:35

Aangifte poging doodslag? Dan moet het met opzet zijn, dat kun je nooit bewijzen.

Daarnaast blijft het een 1 op 1 verhaal en een kleine kans dat een verzekering op zoek gaat naar camera's voor dit verhaal.

Probeer je verhaal zo uitgebreid mogelijk te maken. Ik heb een keer 2 a4tjes aan tekst bijgevoegd met mijn verhaal in plaats van dat geklieder op het formulier.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Schade na doorrijder aanrijding

Bericht door oppermii » ma 26 mei 2014, 10:27

Mijn toelichting is rond de 10 pagina's. Met foto's, screenshots, plattegrondje.
Meer kan ik niet doen. Rechtsbijstand gaat bij voertuigen gewoon via dezelfde verzekering. Het is overigens een lease auto.
Grootste probleem is denk ik dat leaseplan geen echt goed onderzoek zal doen. 900 euro schade minus 300 eigen risico is niet de moeite.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Plaats reactie