JStruijk, mijn rode High Up!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Jstruijk
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 20:43

JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Jstruijk » zo 16 mar 2014, 21:40

Ik ben Joris, ben getrouwd en samen hebben wij een prachtige dochter. Sinds kort mogen wij, althans mijn vrouw, een nieuwe leaseauto bestellen. Deze nieuwe auto zal een Octavia Combi Greenline Businessline gaan worden in de kleur Brilliant Silver. Dit zal onze eerste leaseauto worden en deze zal onze huidige auto gaan vervangen. Op dit moment rijden wij een Audi A4 Station 2.0TDI 170PK/400Nm met JD tuning, KM stand op dit moment +/- 260.000KM.
Aan deze Audi heb ik ook de nodige aanpassingen gedaan, zoals:
- JD Chiptuning
- EGR afgesloten
- gloeibougies vervangen
- Verstuivers ultrasoon gereinigd
- Kabelboom verstuivers vervangen
- Balansasmodule verwijderd + vervangen oliepomp
- Middenconsole vervangen. Hier zaten gaten in van de telefoonhouder en was geen gezicht
- Knopjes centrale deurvergrendeling vervangen. Deze waren erg versleten
- ISO Fix beugels geplaatst
- Type aanduiding achterzijde verwijderd
- Wellicht nog wel wat klein spul waar ik zo niet op kom
- Nieuwe s-line bumper geplaatst
- Standaard onderstel vervangen door S-Line onderstel
- S4 grill geplaatst
- 18" A6 speedline velgen
- OEM Bi-Xenon met AFS geplaatst incl sensoren op voor en achteras.

Afbeelding
Voordat ik de Audi ging rijden heb ik al jaren met veel plezier gereden in diverse VW's en dan met name Passat's vanwege de enorme ruimte die deze bieden. Vanwege mijn verregaande interesse in mijn auto ben ik ook terecht gekomen bij vwpassat.nl, uiteindelijk ook actief lid van de club en moderator van het forum geworden. De laatste passat die ik gereden heb was een 2.0 20v uit 2003 waar ik ook flink wat aan gesleuteld heb en verkocht heb toen ook deze richting de 200.000KM ging.

De Audi is inmiddels verkocht en heb ik ingeruild op een VW High Up. De Octavia zal de leaseauto worden voor mijn vrouw en deze zullen wij dan daarnaast ook prive gaan rijden ipv de Audi. De Audi aanhouden naast de Skoda is simpelweg te duur dus de Audi is inmiddels verkocht en heb ik ingeruild op een rode VW High Up met een KM stand van ongeveer 24.500KM. Ik hoop ook op dit forum daar waar mogelijk mijn steentje bij te kunnen dragen en ik zal uiteraard flink gebruik gaan maken van alle aanwezige kennis ;)
Mijn Up:
image.jpg
image.jpg (111.24 KiB) 5136 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (77.57 KiB) 5136 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (67.86 KiB) 5136 keer bekeken
De eerste dingen die ik wil gaan aanpassen zijn het plaatsen van cruise control, boordcomputer plus en airbag schakelaar zodat ik deze kan uitschakelen. Ik ben in het bezit van VCDS dus uitlezen en aanpassen is no problem ;)

Joris
Laatst gewijzigd door Jstruijk op zo 16 mar 2014, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 mar 2014, 21:43

Leuke kar! Welkom!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door StefanK-Mii » zo 16 mar 2014, 21:46

Welkom, leuke up!, ongveer hetzelfde als wat wij hebben gedaan (momenteel een V40 als lease met daarnaast een Audi A3 welke ook te duur is voor de kilometers)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Groovejunk » zo 16 mar 2014, 22:08

Ha Joris! Welkom hier. ;)

Jstruijk
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 20:43

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Jstruijk » zo 16 mar 2014, 22:11

Ha Menno! Sommige kom je echt overal tegen 8-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 mar 2014, 22:21

Ik zie dat je de auto hebt gekocht bij JFK cars, is dat goed bevallen? Ik zag dat ze vaak leuke up's hebben staan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Thijsvdvl » zo 16 mar 2014, 22:22

Welkom Joris!
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Jstruijk
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 20:43

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Jstruijk » zo 16 mar 2014, 22:37

Ha Thijs! Is al weer ff geleden dat ik jullie een bezoekje heb gebracht. Helaas heeft mn broer zn RS4 verkocht en een Q7 gekocht ivm een tweeling en in totaal 3 kinderen. Da ging niet passen dus, maar helaas kan ik em dus niet meer op de dynaflow uitproberen :(

Verder is JFK erg goed bevallen. De autos die zij verkopen komen onder andere van de verhuur uit Spanje, zo ook deze Up en de andere die ze hebben. Voordat ze de eerste beurt moeten hebben gaan ze de verkoop in.
Ze zullen dus soms her en der een plekje hebben, maar ze bezitten ook een enorm groot schadeherstelbedrijf en echt alle plekjes die ik aangewezen heb zijn onzichtbaar gefixt, hij is als nieuw! Verder netjes met een beurt, nieuwe matten, poetsbeurt en een volle tank afgeleverd. Prima bedrijf, aardige en kundige mensen en perfect geholpen. De Up trekt wat naar links op de snelweg en dat wordt binnenkort bij hun opgelost aangezien ze zelf de apparatuur hebben, dat was geen probleem.
Al met al een aanrader als je iets ziet wat je bevalt.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 mar 2014, 22:39

Thanks!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Pop Up! » zo 16 mar 2014, 22:44

Jstruijk schreef:Ha Thijs! Is al weer ff geleden dat ik jullie een bezoekje heb gebracht. Helaas heeft mn broer zn RS4 verkocht en een Q7 gekocht ivm een tweeling en in totaal 3 kinderen. Da ging niet passen dus, maar helaas kan ik em dus niet meer op de dynaflow uitproberen :(

Verder is JFK erg goed bevallen. De autos die zij verkopen komen onder andere van de verhuur uit Spanje, zo ook deze Up en de andere die ze hebben. Voordat ze de eerste beurt moeten hebben gaan ze de verkoop in.
Ze zullen dus soms her en der een plekje hebben, maar ze bezitten ook een enorm groot schadeherstelbedrijf en echt alle plekjes die ik aangewezen heb zijn onzichtbaar gefixt, hij is als nieuw! Verder netjes met een beurt, nieuwe matten, poetsbeurt en een volle tank afgeleverd. Prima bedrijf, aardige en kundige mensen en perfect geholpen. De Up trekt wat naar links op de snelweg en dat wordt binnenkort bij hun opgelost aangezien ze zelf de apparatuur hebben, dat was geen probleem.
Al met al een aanrader als je iets ziet wat je bevalt.

Welkom Joris! Dat verklaart het waarom deze high up stoelverwarming heeft, vond het al vreemd want in Nederland is dat niet mogelijk. Hij ziet er zeker goed uit en met dat rooie dashpad helemaal! Veel plezier ermee en nogmaals welkom op het forum! :)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Jstruijk
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 20:43

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Jstruijk » zo 16 mar 2014, 22:51

Dat van die stoelverwarming was mij daar ook verteld ja. Ik vind het wel lekker in ieder geval.
Ik zal dus wel iets "missen" wat in 2012 in NL wel standaard op zat en Spanje niet. Ik heb iig geen cruise control en niet de mogelijkheid de bijrijdersairbag uit te schakelen, iets wat ik wel zelf wil gaan inbouwen. Verder geen navigatie.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door MiiRens » zo 16 mar 2014, 23:09

Welkom Joris,

Veel plezier ( hier) met je Up. Wel apart een Up uit Spanje en dan stoelverwarming.

Was zelf ook actief op het passatforum ( kijk af en toe nog steeds), Matthijs heeft zich hier onlangs ook aangemeld.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 mar 2014, 23:42

Stoelverwarming is geniaal!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door MiiRens » zo 16 mar 2014, 23:45

Petrolhead Tom schreef:Stoelverwarming is geniaal!
Helemaal mee eens, we hebben het in de Golf en in de Mii, wil nooit meer zonder ;)
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Groovejunk » ma 17 mar 2014, 14:10

Jstruijk schreef:Ha Menno! Sommige kom je echt overal tegen 8-)
Ik wissel nogal eens van auto, dus ik zit overal joh :lol:

Ga je ook een Maps & More infröbelen?

Jstruijk
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 20:43

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Jstruijk » di 18 mar 2014, 09:07

Groovejunk schreef: Ga je ook een Maps & More infröbelen?
Nee, denk niet dat ik dat ga doen. Heb er wel even naar gekeken en het is niet moeilijk, maar ik gebruik denk ik gewoon mijn tomtom iq routes welke ik al een aantal jaar in bezit heb en simpel up-to-date kan houden. Zo vaak heb ik met mijn Up geen navigatie nodig. Verder is het uiteraard wel fijn dat ik dan via BT kan bellen, maar om daarvoor elke keer dat ding weer op het dash te moeten plaatsen zie ik niet zo zitten. En laten zitten is hier vragen om problemen, dan kan ik alsnog aan de tomtom want ligt mn raam er echt een keer uit. Voor het handsfree bellen wil ik ook nog een mooie oplossing zoeken, dus tips hoor ik graag ;)

Ik ga wel CC en en die uitgebreide boordcomputer inbouwen. De hardware kan je makkelijk via BM onderdelenshop of zoiets dergelijks aankomen en de bedrading hoop ik met VCDS en wat hulp ook wel uit te komen. Verder wil ik de airbag schakelaar nog inbouwen. Dat is ook niet zo spannend lijkt mij.

Als eerste ga ik iig deze week een armsteun halen want dat mis ik toch echt wel. Vraag me alleen ff af welke ik precies zal halen. Ik zie een armsteun welke in de bekerhouder geplaatst moet worden en een die op een andere manier bevestigd word.
Afbeelding
Afbeelding

De bevestiging van die eerste snap ik nog, echter die 2e lijkt niet te passen in mijn Up omdat daar dus die bekerhouder zit. Mijn voorkeur gaat wel uit naar die 2e, maar hoe te bevestigen? Ik lees her en der dat dan ook de middentunnel vervangen moet worden?

Jstruijk
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 20:43

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Jstruijk » di 18 mar 2014, 09:30

Oke, gaat dus gewoon passen met een simpele aanpassing zoals hier te lezen: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=1789

Vandaag dus ff bestellen/halen ergens...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 09:31

Die tweede lijkt me een heel stuk steviger inderdaad.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jstruijk
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 20:43

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Jstruijk » di 18 mar 2014, 09:38

Ja mij ook, en past beter bij het interieur.
Nu hopen dat de dealer in Eindhoven er een op voorraad heeft...
Edit: trouwens, dat is volgens mij een Seat steun. Ben benieuwd of de VW dealer deze ook in het assortiment heeft of dat ik hiervoor echt bij de Seat moet zijn. We zullen het zien...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: JStruijk, mijn rode High Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 18 mar 2014, 10:27

Jstruijk schreef:Ja mij ook, en past beter bij het interieur.
Nu hopen dat de dealer in Eindhoven er een op voorraad heeft...
Edit: trouwens, dat is volgens mij een Seat steun. Ben benieuwd of de VW dealer deze ook in het assortiment heeft of dat ik hiervoor echt bij de Seat moet zijn. We zullen het zien...
Van den Udenhout heeft hem eigenlijk altijd op voorraad. Zie de banner bovenaan de site. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie