K&N Luchtfilter
Re: K&N Luchtfilter
Haha, maar qua vermogen, snelheid en sportieve uitstraling vele malen minder.
Ik ben blij met mijn Upje, ik klaag niet, maar laten we niet proberen er een sportwagen van te maken, want dat heeft weinig kans
Ik ben blij met mijn Upje, ik klaag niet, maar laten we niet proberen er een sportwagen van te maken, want dat heeft weinig kans
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom
Re: K&N Luchtfilter
Inderdaad, zelfs met het tsi blok blijft het beperkt tot een hot hatch. Maar ach, een beetje hobby-en voor de liefhebbers moet toch kunnen. Ik houd het ook standaardMuziekUP schreef:Haha, maar qua vermogen, snelheid en sportieve uitstraling vele malen minder.
Ik ben blij met mijn Upje, ik klaag niet, maar laten we niet proberen er een sportwagen van te maken, want dat heeft weinig kans
Sent from my XT897
Re: K&N Luchtfilter
Wie gaat uitzoeken waar je dit kan krijgen ??
Had Al gegoogled maar ik vind niks
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Had Al gegoogled maar ik vind niks
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: K&N Luchtfilter
Hoezo uit de lucht gegrepen Damn!!! En ik had hem nochtans onmiddellijk besteldhenri schreef:@MuziekUP: die 15 pk is uit de lucht gegrepen
up! Black BMT 75pk 3d
Re: K&N Luchtfilter
Je krijgt er echter wel iets voor, jouw motortje geeft na montage voor meer dan 15pk aan extra geluid.
Dus voor je gevoel zul je zeker een stuk sneller zijn, ehh sneller klinken
Dus voor je gevoel zul je zeker een stuk sneller zijn, ehh sneller klinken
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Je moet het puur doen voor het geluid. In combinatie met een chip op maat en een volledige uitlaat zal er wellicht iets te halen zijn maar een snelle auto wordt de up nooit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Hier een aardig verhaal over luchtfilters. Bekijk de grafieken maar eens goed. Die after-market filters moet je na elke rit (..) reinigen, anders laten ze nog minder lucht door dan het originele papieren filter.
http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html
http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html
Re: K&N Luchtfilter
Leuke bevestiging van mijn eerdere post!
Verder is de veel slechtere vuilopvang capaciteit zorgwekkend voor een motor.
Resulteerd in olieverbruik en versnelde slijtage van het draaiende gedeelte.
Versleten motor als gevolg van slechte luchtfilters is binnen een uur te constateren.
Duur hoor! Dan maar gewoon een origineel filter monteren.
Geen enkele reden te bedenken waarom een aftermarket filter beter is.
Groeten Leen.
Verder is de veel slechtere vuilopvang capaciteit zorgwekkend voor een motor.
Resulteerd in olieverbruik en versnelde slijtage van het draaiende gedeelte.
Versleten motor als gevolg van slechte luchtfilters is binnen een uur te constateren.
Duur hoor! Dan maar gewoon een origineel filter monteren.
Geen enkele reden te bedenken waarom een aftermarket filter beter is.
Groeten Leen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Als gezegd, je moet het puur doen voor het geluid.UpSie schreef:Leuke bevestiging van mijn eerdere post!
Verder is de veel slechtere vuilopvang capaciteit zorgwekkend voor een motor.
Resulteerd in olieverbruik en versnelde slijtage van het draaiende gedeelte.
Versleten motor als gevolg van slechte luchtfilters is binnen een uur te constateren.
Duur hoor! Dan maar gewoon een origineel filter monteren.
Geen enkele reden te bedenken waarom een aftermarket filter beter is.
Groeten Leen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: K&N Luchtfilter
Haha... het geluid van schurend metaalPetrolhead Tom schreef:Als gezegd, je moet het puur doen voor het geluid.
up! Black BMT 75pk 3d
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Dat valt allemaal nog wel mee. Ik heb op al mijn auto's altijd een ander luchtfilter gehad en nog nooit een probleem ondervonden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Petrolhead Tom schreef:Als gezegd, je moet het puur doen voor het geluid.UpSie schreef:Leuke bevestiging van mijn eerdere post!
Verder is de veel slechtere vuilopvang capaciteit zorgwekkend voor een motor.
Resulteerd in olieverbruik en versnelde slijtage van het draaiende gedeelte.
Versleten motor als gevolg van slechte luchtfilters is binnen een uur te constateren.
Duur hoor! Dan maar gewoon een origineel filter monteren.
Geen enkele reden te bedenken waarom een aftermarket filter beter is.
Groeten Leen.
Het is wel duidelijk dat sommige hier wel erg negatief over zo'n filter zijn, als ze zo slecht waren en het schade gaf aan de motor dan werden ze ook niet verkocht. En niemand zegt dat het beter is...het is een keuze die jezelf maakt of het nou voor het geluid/vermogen/looks is dat maakt toch niets uit.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
- P@trick & Mii(rella)
- Vagling liefhebber
- Berichten: 173
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
- Locatie: Eindhoven
Re: K&N Luchtfilter
puur logisch nadenken en niet al te technisch er op in tegaan:
als het slecht zou zijn zouden dan de auto frabrikanten ze dan ook niet gebruiken: of de tuners: zelfs VW Marine gebruikt het standaard:
als het slecht zou zijn zouden dan de auto frabrikanten ze dan ook niet gebruiken: of de tuners: zelfs VW Marine gebruikt het standaard:
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....
Re: K&N Luchtfilter
Okay, gaat hij nog een keertje, denk al eens eerder verteld, de hier boven vermelde voorbeelden zijn verklaarbaar.
Luchtfilters zijn er in verschillende uitvoeringen, in de techniek is dat light duty, normal duty en heavy duty.
Light duty: hoogvermogen applicaties met weinig draaiuren per jaar waar weinig vuilopvang is geacepteerd.
Voorbeelde hierboven duidelijk WRC motor hoeft maar weinig km mee te gaan en wordt niet commercieel ingezet, onze Dakar Rally motor is uitgelegd op 20.000km, daarna mag hij het begeven.sommige onderdelen maar de helft daarvan! De Brabus motor is een getunde versie met veel meer vermogen, hier heeft men een filter nodig met veel meer flow capaciteit, consequentie is een trade off, beperktere vuil opvang capaciteit.
De VW marine motor ach op het water is het errug stoffig? Onze marine"kleintjes"hebben ook deze filters of Walker Airsep, is een K&N concurent.
Normal duty: weg auto's, land based generatorsets, grote drooglading scheepsmotoren, vrachtwagens, mobiele kranen etc.
Heavy Duty: is met een extra safety element binnen het normale buitenfilter, en een veel grotere vuil opvang capaciteit, mijn dumpers, shovels landbouw trekkers, off road trucks, graafmachines etc.
Verder moet je de filters ook kwijt kunnen, dus als je binnen de standaard afmetingen een filter wilt plaatsen met minder restrictie, is het gevolg minder filter capaciteit.
Of we dit zullen merken in levensduur in ons geval, is moeilijk te voorspellen, hangt veel af van hoe lang houden we de auto en hoeveel km rijden we ermee, en onder welke omstandigheden.
Als we de design levensduur zouden weten van het standaard product, weet ik zeker dat dit korter is met dit aftermarket filter.
Negatief erover ben ik zeker niet maar als eerder gezegd, met het voorgeschreven onderhoud van het K&N element ben je zeker niet goedkoop uit, de voordelen tegen de nadelen afgewogen is het in mijn geval niet echt een optie te overwegen.
Een ieder die dit wel wil, voor looks en geluid moet dit uiteraard geheel zelf weten, gelukkig maar, anders was er geen bestaansrecht voor deze leverancier die als producent voor sportmotoren ooit is begonnen.
Verder wens ik iedereen veel plezier met dit mooie product, want dat is het zeker lig de elementen, maar eens naast elkaar en let op de details van het product.
Zelfde als met een duur high end horloge van 10.000euro, deze loopt echt niet beter of langer dan een seiko van 150 euro, het is het vakmanschap, materiaal kwaliteit, handmatige productie en de marketing waarde hangend aan de brand naam.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Luchtfilters zijn er in verschillende uitvoeringen, in de techniek is dat light duty, normal duty en heavy duty.
Light duty: hoogvermogen applicaties met weinig draaiuren per jaar waar weinig vuilopvang is geacepteerd.
Voorbeelde hierboven duidelijk WRC motor hoeft maar weinig km mee te gaan en wordt niet commercieel ingezet, onze Dakar Rally motor is uitgelegd op 20.000km, daarna mag hij het begeven.sommige onderdelen maar de helft daarvan! De Brabus motor is een getunde versie met veel meer vermogen, hier heeft men een filter nodig met veel meer flow capaciteit, consequentie is een trade off, beperktere vuil opvang capaciteit.
De VW marine motor ach op het water is het errug stoffig? Onze marine"kleintjes"hebben ook deze filters of Walker Airsep, is een K&N concurent.
Normal duty: weg auto's, land based generatorsets, grote drooglading scheepsmotoren, vrachtwagens, mobiele kranen etc.
Heavy Duty: is met een extra safety element binnen het normale buitenfilter, en een veel grotere vuil opvang capaciteit, mijn dumpers, shovels landbouw trekkers, off road trucks, graafmachines etc.
Verder moet je de filters ook kwijt kunnen, dus als je binnen de standaard afmetingen een filter wilt plaatsen met minder restrictie, is het gevolg minder filter capaciteit.
Of we dit zullen merken in levensduur in ons geval, is moeilijk te voorspellen, hangt veel af van hoe lang houden we de auto en hoeveel km rijden we ermee, en onder welke omstandigheden.
Als we de design levensduur zouden weten van het standaard product, weet ik zeker dat dit korter is met dit aftermarket filter.
Negatief erover ben ik zeker niet maar als eerder gezegd, met het voorgeschreven onderhoud van het K&N element ben je zeker niet goedkoop uit, de voordelen tegen de nadelen afgewogen is het in mijn geval niet echt een optie te overwegen.
Een ieder die dit wel wil, voor looks en geluid moet dit uiteraard geheel zelf weten, gelukkig maar, anders was er geen bestaansrecht voor deze leverancier die als producent voor sportmotoren ooit is begonnen.
Verder wens ik iedereen veel plezier met dit mooie product, want dat is het zeker lig de elementen, maar eens naast elkaar en let op de details van het product.
Zelfde als met een duur high end horloge van 10.000euro, deze loopt echt niet beter of langer dan een seiko van 150 euro, het is het vakmanschap, materiaal kwaliteit, handmatige productie en de marketing waarde hangend aan de brand naam.
Met vriendelijke groet,
Leen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Goede post Leen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Holy Moses, wat zit er veel beweging in dat motorblok.Petrolhead Tom schreef:Wat gaaf!
Een setje betere motorsteunen is geen overbodige luxe.
Het klinkt wel lekker.
Re: K&N Luchtfilter
Als je "Satisfaction Cold Air Intake System" googled kom je genoeg tegen.GuidoUp schreef:Wie gaat uitzoeken waar je dit kan krijgen ??
Had Al gegoogled maar ik vind niks
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Het is een Japans product en kost zomaar een kleine 400,- Dollar.
Het ziet er flitsend uit maar stelt niet zo veel voor, en is zeker geen kleine 400,- Dollar waard, IMHO.
Het is gewoon een universeel ding wat op vele auto's toegepast wordt.
Kan je net zo goed een Carbon BMC CDA monteren.
http://www.bmcairfilters.com/carbon-dyn ... 3_4_1.aspx
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Behoorlijk off topic maar weet iemand of er al andere motorsteun rubbers te krijgen zijn?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Powerflex of SuperPro zijn altijd de eerste met deze upgrades, maar ik kan nog niets vinden voor de up!.Petrolhead Tom schreef:Behoorlijk off topic maar weet iemand of er al andere motorsteun rubbers te krijgen zijn?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Ik had laatst ook al even gekeken maar ik kon ook nog niks vinden. Nog even geduld dus.Riddick schreef:Powerflex of SuperPro zijn altijd de eerste met deze upgrades, maar ik kan nog niets vinden voor de up!.Petrolhead Tom schreef:Behoorlijk off topic maar weet iemand of er al andere motorsteun rubbers te krijgen zijn?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ