Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelling

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door RobertJ » do 06 mar 2014, 10:13

Xander, wat als ze de auto met 250km(of 1000) op de teller (maar wel goed tenaamgesteld) afleveren. Dat zal voor de volgende eigenaar ook niet veel uitmaken, maar jou als koper zeker een rotgevoel geven.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door Xanderv » do 06 mar 2014, 18:06

Sjah maar net of je je er druk om maakt. Het heeft nergens invloed op dus ik zou er doorheen kunnen kijken. Maar 1000 euro vragen ... Dat is ongeveer de totale winst die ze maken. Kun je nog beter een set mooie velgen vragen... Is ook ij die richting maar kost hun niet zoveel
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Aatsup1955
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 09:10

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door Aatsup1955 » do 06 mar 2014, 19:37

Xanderv schreef:
Aatsup1955 schreef:Ik moet komende vrijdag mijn nieuwe Up ophalen en denk dat indien ik door hun fout de derde eigenaar zou worden deze in eerste instantie mooi laat staan. De dealer zou me toch eerst eens uit moeten leggen hoe dit gekomen en te herstellen is. Indien zou blijken dat dit hun fout zou zijn en dit niet meer te herstellen is verwacht ik een goed coulance voorstel.zou eerder aan 1000 dan 100 euro denken.
1000 euro.. ? Hoe kom je daarbij joh. Alleen meerdere tenaamstellingen verminderd je waarde nooit weer 1000 euro. Ik blijf erbij dat als je auto netjes is en goede km's heeft een potentiële koper geen reden om 1000 euro af te dingen.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Ieder zijn eigen mening, het zou natuurlijk mooi zijn als er een voor beide partijen een bevredigend e oplossing komt.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door Xanderv » do 06 mar 2014, 21:41

Dat heb ik ook nooit gezegd aatsup...
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door Upsilon » do 06 mar 2014, 22:49

Xanderv schreef:Sjah maar net of je je er druk om maakt. Het heeft nergens invloed op dus ik zou er doorheen kunnen kijken. Maar 1000 euro vragen ... Dat is ongeveer de totale winst die ze maken. Kun je nog beter een set mooie velgen vragen... Is ook ij die richting maar kost hun niet zoveel
denk persoonlijk niet dat ze 1000 euro winst maken op een up. Ik denk dat 500 al aan de hoge kant is.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door StefanK-Mii » vr 07 mar 2014, 07:28

Hangt van de uitvoering af, op de bestelde variant van ons (Mii Sport Dynamic) wordt hooguit 300 euro verdient zoveel korting zit er standaard al op...
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door MicroUp » vr 07 mar 2014, 08:27

Wat een paniek om niks als ik eerlijk mijn mening mag geven.

Er is geen enkele dealer die kijkt hoeveel eigenaren je hebt gehad. Dealers kijken echter wel hoe lang een auto op naam heeft gestaan. Als een auto maar drie maanden op naam heeft gestaan, gaat de dealer vragen stellen, waarom dit het geval is. In jouw geval is alles te herleiden, ik zou je dus totaal geen zorgen maken.

Indien je mij je kenteken per PM geeft, kan ik kijken hoe deze geregistreerd staat. Zodoende kan ik je "frustratie" zonder veel moeite wegnemen.

Dus geen paniek :)
Een up! met wat extra's.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door F.Moerland » vr 07 mar 2014, 11:06

Een dealer kan dat mogelijk zien. Een particulier niet. Die ziet over twee of drie jaar alleen maar dat hij al de 4e(1) eigenaar gaat worden. Dan trek je al snel de conclusie dat er 'iets' is met deze auto. Ik zou op zijn minst argwanend worden. Daar wringt het bij mij want dat is nadelig. Zowel het RDW als de dealer kunnen dit niet meer herstellen. Registratie is registratie.

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door MicroUp » vr 07 mar 2014, 11:35

Nog steeds blijf ik erbij dat je het verband erg scheef trekt. Maak je geen zorgen, het is vervelend, dat snap ik, maar men kijkt echt niet zo, zoals jij kijkt. Zelf zou ik eerder kijken naar een onderhoudshistorie, dat vind ik veel belangrijker. Als het boekje netjes gestempeld is, zou ik zo je auto kopen. En vooral als er dealer stempels in staan.

Geen zorgen maken.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door oppermii » vr 07 mar 2014, 12:25

Misschien kun je een inruilgarantie oid met je dealer overeenkomen?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door Tom Westendorp » di 11 mar 2014, 09:48

Uitdraai van de dealer erbij waaruit blijkt hoe de drie eigenaren tot stand zijn gekomen?

Wat betreft de "schade" component: juridisch gezien is dat niet mogelijk. Je moet namelijk aantonen wat je schade is en dat die schade voortkomt uit het feit dat de dealer een fout heeft gemaakt. Als jij een uitdraai van de dealer erbij hebt waaruit blijkt dat er twee keer een fout is gemaakt en het de derde keer goed is gegaan en jij dus feitelijk de eerste eigenaar bent is er niets aan de hand en zal er nooit een lagere inruil worden gegeven. Tegenover een particulier kun je laten zien waarom jij de derde eigenaar bent. Tevens kan de particulier dat zelf checken op Zomoto. Ik weet niet hoe lang je met deze auto wilt rijden maar als het meer dan 5 jaar is zou ik me er al helemaal geen zorgen om maken.

Of de dealer coulance moet geven vraag ik me dus af. Sorry zeggen lijkt me sowieso verplicht maar een schadevergoeding lijkt me wat ver gaan. Wellicht kunnen ze je een accessoire aanbieden voor het ongemak?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door F.Moerland » di 11 mar 2014, 10:49

Ik ben niet uit op geld, laat ik dat voorop stellen, maar wil ook niet benadeeld worden. En het voelt gewoon niet lekker; koop ik voor het eerst in mijn leven een gloednieuwe auto sta ik al weer als derde eigenaar te boek. Dat zal iedereen begrijpen. Goed idee om er een kleine verklaring door hun van op papier te laten zetten. Baat het niet dan schaad het niet. Ik zal het ze eens voorleggen. Thanks voor de tip!

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door RobertJ » di 11 mar 2014, 20:48

En een eerste gratis onderhoudsbeurt.

Sent from my XT897

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Niet eerste, maar 3e eigenaar door fout bij tenaamstelli

Bericht door up! » di 11 mar 2014, 22:22

F.Moerland schreef:koop ik voor het eerst in mijn leven een gloednieuwe auto sta ik al weer als derde eigenaar te boek. Dat zal iedereen begrijpen.
Kijk eens naar de realiteit in plaats van wat er op papier staat. Jij bent gewoon de eerste eigenaar, jij maakt de eerste kilometers in je eigen, nieuwe auto. Er is niemand anders die een koopcontract heeft getekend voor deze auto. Geniet nu maar gewoon van je eigen, gloednieuwe auto.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie