Wie heeft er al gekleurd licht?
- Autheo
- Donateur member
Wie heeft er al gekleurd licht?
Ik kwam onderstaand artikeltje tegen over gekleurde koplampen van onze Eindhovense lampenfabriek:
http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_ar ... p?nk=12838
Tegelijkertijd een beetje kleur aan je auto en meer licht op je weg, volgens het verhaaltje. Heeft iemand er al ervaring mee?
http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_ar ... p?nk=12838
Tegelijkertijd een beetje kleur aan je auto en meer licht op je weg, volgens het verhaaltje. Heeft iemand er al ervaring mee?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Wie heeft er al gekleurd licht?
Ik vind de (meestal slecht afgestelde) Xenon lampen al een doorn in het oog, dus ook nog kleurtjes erbij juig ik niet toe.
http://m.conrad.nl/ce/nl/Search.html;js ... itial=Zoek
Hier staan ze allemaal
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Hier staan ze allemaal
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
- Autheo
- Donateur member
Deel met jou de mening dat je veel ergerlijke Xenonverlichting tegenkomt, maar misschien is dit juist een vriendelijker alternatief?oppermii schreef:Ik vind de (meestal slecht afgestelde) Xenon lampen al een doorn in het oog, dus ook nog kleurtjes erbij juig ik niet toe.
Dat ze te koop zijn stond ook in dat artikel, maar zijn er ook al 'ervaringsdeskundigen'?
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Ben er wel benieuwd naar.....iemand die ze hier al heeft?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
-
- Vagling liefhebber
Wel betaalbaar, maar welke kleur bij witte Up!? Blauw misschien?
- el coche SEAT
- Donateur member
Helemaal mee eens.oppermii schreef:Ik vind de (meestal slecht afgestelde) Xenon lampen al een doorn in het oog, dus ook nog kleurtjes erbij juig ik niet toe.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
Een auto mag toch alleen maar wit of geel licht naar voren uit stralen.....?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
zeg maar JP !
Wat ik er van begrepen heb, is dat het uitgestraalde licht gewoon wit is en slechts de kleur van de spiegel verandert. Ik vraag me af of je dit wel ziet als je in het licht kijkt.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
- el coche SEAT
- Donateur member
Dat klopt. Deze Philips lampen zijn echter gewoon toegelaten.JuP ! schreef:Een auto mag toch alleen maar wit of geel licht naar voren uit stralen.....?
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
Ik zou de discussie niet graag aan gaan met oom agent.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
zeg maar JP !
zeg maar JP !
Ik heb een goede kennis, en hij is politieagent en ik heb het hem eens voorgelegd...
Kortgezegd: het mag absoluut niet! Dat Philips zegt dat het mag, betekend niet dat het ook echt mag. Ze moeten iets roepen om hun spulletjes aantrekkelijk te maken.
Er komt van die lampen wel degelijk een andere kleurtint door het licht heen en dat mag simpelweg niet.
Kortgezegd: het mag absoluut niet! Dat Philips zegt dat het mag, betekend niet dat het ook echt mag. Ze moeten iets roepen om hun spulletjes aantrekkelijk te maken.
Er komt van die lampen wel degelijk een andere kleurtint door het licht heen en dat mag simpelweg niet.
Www.hendrikselectricalsolutions.nl elektronica en meer!
- Autheo
- Donateur member
De kennis van politie-agenten schiet vooral bij nieuwe zaken wel eens tekort. Ben wel eens aangehouden omdat volgens oom agent mijn kinderen niet achterin mijn camper mochten zitten zonder gordel. Mag inderdaad in moderne campers niet, maar die van mij was een klassieker, waar andere regels voor gelden. Oom agent moest even bellen en toen toegeven dat hij 't bij het verkeerde eind had.H.E.S. schreef:Ik heb een goede kennis, en hij is politieagent en ik heb het hem eens voorgelegd...
Philips zegt dat het volledig legaal is en dat de lampen zijn gehomologeerd volgens ECE R 37. Je kunt zelfs een verklaring daarvoor downloaden. Ik ga er van uit dat Philips niet het risico van ernstig gezichtsverlies en mogelijk diverse claims zal willen lopen. Daarin denk ik dat Philips z'n huiswerk beter heeft gedaan dan die oom agent. Kortgezegd: 'absoluut niet mogen' lijkt mij hier wel erg te betwijfelen.
Laatst gewijzigd door Autheo op ma 20 jan 2014, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Ik denk zelf hetzelfde hoor, Philips weet wel waar die mee bezig is.
Neemt niet weg dat ik het persoonlijk irritant zal vinden als ik zo'n paarsachtig of groenachtige gloed achter me heb rijden.
En als een agent het er niet mee eens is, bekeuren ze je wel voor iets anders ofzo. Dan gaan ze "zoeken".
Neemt niet weg dat ik het persoonlijk irritant zal vinden als ik zo'n paarsachtig of groenachtige gloed achter me heb rijden.
En als een agent het er niet mee eens is, bekeuren ze je wel voor iets anders ofzo. Dan gaan ze "zoeken".
- Autheo
- Donateur member
Off Topic
On Topic: Blijf benieuwd naar ervaringen. M.n. of het echt zo is dat er veel meer wit licht wordt geprojecteerd. Volgens het verhaal zou je zo'n 25 meter verder moeten kunnen zien. Met nog een beetje kleur erbij op de koop toe.
H.E.S. schreef:Ik heb een goede kennis, en hij is politieagent en ik heb het hem eens voorgelegd...
't Zal je vriend maar wezen....H.E.S. schreef:En als een agent het er niet mee eens is, bekeuren ze je wel voor iets anders ofzo. Dan gaan ze "zoeken".
On Topic: Blijf benieuwd naar ervaringen. M.n. of het echt zo is dat er veel meer wit licht wordt geprojecteerd. Volgens het verhaal zou je zo'n 25 meter verder moeten kunnen zien. Met nog een beetje kleur erbij op de koop toe.
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Volgens het boekje 25m. In de praktijk 25cm?Autheo schreef:Off TopicH.E.S. schreef:Ik heb een goede kennis, en hij is politieagent en ik heb het hem eens voorgelegd...'t Zal je vriend maar wezen....H.E.S. schreef:En als een agent het er niet mee eens is, bekeuren ze je wel voor iets anders ofzo. Dan gaan ze "zoeken".
Ik zei al: kennis.....is wat anders dan een vriendAutheo schreef:Off TopicH.E.S. schreef:Ik heb een goede kennis, en hij is politieagent en ik heb het hem eens voorgelegd...'t Zal je vriend maar wezen....H.E.S. schreef:En als een agent het er niet mee eens is, bekeuren ze je wel voor iets anders ofzo. Dan gaan ze "zoeken".
Ik hou het toch mooi bij mij osram cool blue intense
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
-
- Vagling liefhebber
Hoi Guido, dat ziet er verrassend mooi uit!
Dank u dank u
Was ook zeer verrast door het resultaat
Als je kijkt bij de topic alle loen binnen, daar heb ik een filmpje gepost
Was ook zeer verrast door het resultaat
Als je kijkt bij de topic alle loen binnen, daar heb ik een filmpje gepost
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels