Eco High Up
-
- Forum newbie
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:44
Eco High Up
Vandaag opgehaald. De Eco High Up. Alleen een beetje teleurgesteld dat de wielbout kappen... wit zijn... op een zwarte auto....
Nu nog even ontdekken waar ik CNG kan tanken
UPDATE: een betere foto
Nu nog even ontdekken waar ik CNG kan tanken
UPDATE: een betere foto
Laatst gewijzigd door guggenheimer op za 31 aug 2013, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eco High Up
Mooi hoor, en ja die naafkappen zijn meestal wit, je kunt ze gemakkelijk vervangen door de zwarte.
Staat ook veel mooier, vraag je dealer of hij ze wil omruilen, ik heb dat ook gelijk gedaan en dat was geen probleem.
Succes!
Staat ook veel mooier, vraag je dealer of hij ze wil omruilen, ik heb dat ook gelijk gedaan en dat was geen probleem.
Succes!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Re: Eco High Up
Veel plezier met je nieuwe UP!.
Dus als ik het goed heb begint jou kenteken dan met SB.Dat zijn de nieuwe letters.
Jos
Dus als ik het goed heb begint jou kenteken dan met SB.Dat zijn de nieuwe letters.
Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
-
- Forum newbie
- Berichten: 12
- Lid geworden op: za 07 sep 2013, 10:44
- Locatie: Almere
Re: Eco High Up
Ik zie dat je de EcoFuel hebt. Hoe bevalt dat zo na een paar weken? Ik rij zelf 4 tot 5 dagen per
week 185km (per dag) woon-werkverkeer en ik denk nu ook na over de aanschaf van een auto
op CNG. Ik hik alleen een beetje aan tegen de fikse meerprijs t.o.v. een "gewone" benzine versie.
Bovendien zou het voor mij ook net iets zijn dat als ik de auto eenmaal heb dat er dan pas in
mijn regio een subsidie door de overheid wordt ingevoerd zoals je die nu bijv. al in Haaglanden
en andere regio's hebt. Ik zag op Autoweek de Verbruiksmonitor statistieken van iemand die de Up!
ook op CNG rijdt en die zijn toch erg indrukwekkend! Ik heb inmiddels proef gereden in de Fiat
Panda (ook op CNG verkrijgbaar) en in de Up!. Ik twijfel nog heel erg alhoewel de Up! mij heel
erg is meegevallen qua rijeigenschappen.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen nu je een paar weken in de Up! EcoFuel hebt gereden...
Vr groet
week 185km (per dag) woon-werkverkeer en ik denk nu ook na over de aanschaf van een auto
op CNG. Ik hik alleen een beetje aan tegen de fikse meerprijs t.o.v. een "gewone" benzine versie.
Bovendien zou het voor mij ook net iets zijn dat als ik de auto eenmaal heb dat er dan pas in
mijn regio een subsidie door de overheid wordt ingevoerd zoals je die nu bijv. al in Haaglanden
en andere regio's hebt. Ik zag op Autoweek de Verbruiksmonitor statistieken van iemand die de Up!
ook op CNG rijdt en die zijn toch erg indrukwekkend! Ik heb inmiddels proef gereden in de Fiat
Panda (ook op CNG verkrijgbaar) en in de Up!. Ik twijfel nog heel erg alhoewel de Up! mij heel
erg is meegevallen qua rijeigenschappen.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen nu je een paar weken in de Up! EcoFuel hebt gereden...
Vr groet
-
- Forum newbie
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
- Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum
Re: Eco High Up
Er lopen al enkele topics over de Eco Up! en diens verbruik.
Tip: Gebruik de zoekfunctie (rechts bovenin het scherm) en type daar in: eco*
Tip: Gebruik de zoekfunctie (rechts bovenin het scherm) en type daar in: eco*
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen
BBS RS764 16" velgen
-
- Forum newbie
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:44
Re: Eco High Up
Ik heb nu 1000km gereden in de Eco Up. Het is een prima auto maar het is echt een 'slak' maar dat is prima. Ik heb een andere rijstijl in deze auto. Je MOET cruise control nemen op deze auto. Dat maakt het een heerlijk auto'tje om in te 'cruisen' op de snelweg.
Als ik eerlijk ben is de auto eigenlijk echt 'underpowered'. Je hebt geen enkele oempf om snel in te voegen of snel in te halen. Maar goed dat weet je en dat doe je dan niet. Ik heb de auto gekocht ivm MIA en VAMIL regeling maar dat is voor ZZP met WUO alleen geldig.
4KG per 100km is nu mijn gemiddelde. En dan rij ik zo tussen de 120 en 130km p/h. Verbruik valt me dan niet tegen.. ff omrekenen naar benzine en je rijdt 1 op 40 haha
Ik lees dat je ook naar de Panda CNG kijkt.
Ik heb juist niet voor de Panda gekozen omdat we ook zo'n twinair turbo hebben staan op benzine. Ik weet zeker dat ik met de Panda CNG TwinAir Turbo een enorm verbruik zou hebben. Dat is me toch een fijn motorblok in combi met de Turbo. Ook is het bereik net kleiner. Ik haal nu ongeveer 250KM op 10KG en dat is bij de Panda zo rond de 190/200KM op 10KG. Maar zonder de EcoKnop denk ik dat je moeite moet doen om de 150Km te halen. En dat zou beteken dat ik bijna elke dag moet tanken (.. persen is het eigenlijk). En de EcoKnop aanlaten op de Panda is lastig..... heel lastig.
Ga naar een fiat dealer. Stap in de 85PK Turbo.. met eco knop uit. Stap dan in een 65PK versie en rij dan nog een rondje...
De Eco Up is nog slomer dan de 65PK Panda.
Ook zal de vaste lasten van de auto duurder zijn omdat hij 1055KG is ipv 931KG.
Als ik eerlijk ben is de auto eigenlijk echt 'underpowered'. Je hebt geen enkele oempf om snel in te voegen of snel in te halen. Maar goed dat weet je en dat doe je dan niet. Ik heb de auto gekocht ivm MIA en VAMIL regeling maar dat is voor ZZP met WUO alleen geldig.
4KG per 100km is nu mijn gemiddelde. En dan rij ik zo tussen de 120 en 130km p/h. Verbruik valt me dan niet tegen.. ff omrekenen naar benzine en je rijdt 1 op 40 haha
Ik lees dat je ook naar de Panda CNG kijkt.
Ik heb juist niet voor de Panda gekozen omdat we ook zo'n twinair turbo hebben staan op benzine. Ik weet zeker dat ik met de Panda CNG TwinAir Turbo een enorm verbruik zou hebben. Dat is me toch een fijn motorblok in combi met de Turbo. Ook is het bereik net kleiner. Ik haal nu ongeveer 250KM op 10KG en dat is bij de Panda zo rond de 190/200KM op 10KG. Maar zonder de EcoKnop denk ik dat je moeite moet doen om de 150Km te halen. En dat zou beteken dat ik bijna elke dag moet tanken (.. persen is het eigenlijk). En de EcoKnop aanlaten op de Panda is lastig..... heel lastig.
Ga naar een fiat dealer. Stap in de 85PK Turbo.. met eco knop uit. Stap dan in een 65PK versie en rij dan nog een rondje...
De Eco Up is nog slomer dan de 65PK Panda.
Ook zal de vaste lasten van de auto duurder zijn omdat hij 1055KG is ipv 931KG.
-
- Forum newbie
- Berichten: 12
- Lid geworden op: za 07 sep 2013, 10:44
- Locatie: Almere
Eco High Up
Ik heb proefgereden in de benzine versie; ik had gevraagd om de 60 Pk maar het bleek achteraf de 75Pk te zijn en die reed net voldoende pittig.
Proefrijden in een CNG lijkt me niet zo makkelijk omdat ze die nog bijna nergens hebben staan. Voor ik definitief voor een Up! ga wil ik nog wel
de 60Pk rijden (met in mijn achterhoofd dat de CNG versie wat zwaarder is).
Ik ben enkele weken terug naar Almere verhuisd en moet nu een zuinige auto zoeken om mee naar mijn werk in Delft te komen want OV sucks.
Dan heb je het over ongeveer 185km per werkdag.
Mijn auto verleden tot nu toe is (sinds 1998):
Classic Mini 1998
Smart 1999
Smart Cabrio 2000
New Mini One 2002
Mini Cooper Cabrio 2005
Mini Cooper S Cabrio 2006
Citroen Nemo (zakelijk) 2011 + Mini Cooper Cabrio 2011
De rijeigenschappen van de Mini zijn echt fantastisch en de Mini is ook erg comfortabel maar ook erg duur, in mijn ogen echt te duur.
Smarts zijn tegenwoordig ook te duur en als tweezitter onpraktisch. Inruilwaarde van de Smart is ook heel slecht. De elektrische Smart
spreekt me op zich aan maar het bereik is voor mij te laag en de aanschafprijs en huur van de accu's te duur. Elektrisch rijden is in mijn
ogen ook niet heel milieu vriendelijk als je je bedenkt dat elektriciteit in Nederland nog steeds vooral in kolencentrales wordt opgewekt en
de giftige accu's zijn volgens mij ook niet te recyclen.
Enniehoe....
Ik heb me er op ingesteld dat ik als ik zuinig wil rijden waarschijnlijk op een autootje uit kom die niet vooruit te branden is maar het gaat me
er nu echt om om zo zuinig mogelijk en betaalbaar mogelijk van en naar mijn werk te komen, vandaar de CNG versie. Ik heb ook al de tips op
de site van Het Nieuwe Rijden bestudeerd. Ik zie me zelf naar mijn werk ook niet harder rijden dan 100km p/u. Het traject is grotendeels
snelweg en ik heb wisseldiensten en rij vaak als er weinig verkeer op de weg is dus zuinig rijden moet lukken (Ik zal ook een Verbruiksmonitor
bij gaan houden op Autoweek).
Afgelopen week heb ik in de 65Pk Panda gereden en dat reed op zich prima, behalve dat ik binnen een half uur rug pijn kreeg door de stoelen
en dat moet ik echt niet hebben.
De proefrit in de Up! viel me heel erg mee: het is een wendbaar autootje, voelt ruim van binnen en er zitten geen toeters of bellen op en alles
zit op het dashboard waar je het verwacht -> vergeleken met een Mini erg ergonomisch dus Ook de stoelen in de Up! zitten goed.
Tot nog toe moest ik niets van Volkswagen hebben maar ik ben toch wel aardig om!!
Nu nog even kijken of mijn lokale dealer bereid is een leuke deal te doen...
Proefrijden in een CNG lijkt me niet zo makkelijk omdat ze die nog bijna nergens hebben staan. Voor ik definitief voor een Up! ga wil ik nog wel
de 60Pk rijden (met in mijn achterhoofd dat de CNG versie wat zwaarder is).
Ik ben enkele weken terug naar Almere verhuisd en moet nu een zuinige auto zoeken om mee naar mijn werk in Delft te komen want OV sucks.
Dan heb je het over ongeveer 185km per werkdag.
Mijn auto verleden tot nu toe is (sinds 1998):
Classic Mini 1998
Smart 1999
Smart Cabrio 2000
New Mini One 2002
Mini Cooper Cabrio 2005
Mini Cooper S Cabrio 2006
Citroen Nemo (zakelijk) 2011 + Mini Cooper Cabrio 2011
De rijeigenschappen van de Mini zijn echt fantastisch en de Mini is ook erg comfortabel maar ook erg duur, in mijn ogen echt te duur.
Smarts zijn tegenwoordig ook te duur en als tweezitter onpraktisch. Inruilwaarde van de Smart is ook heel slecht. De elektrische Smart
spreekt me op zich aan maar het bereik is voor mij te laag en de aanschafprijs en huur van de accu's te duur. Elektrisch rijden is in mijn
ogen ook niet heel milieu vriendelijk als je je bedenkt dat elektriciteit in Nederland nog steeds vooral in kolencentrales wordt opgewekt en
de giftige accu's zijn volgens mij ook niet te recyclen.
Enniehoe....
Ik heb me er op ingesteld dat ik als ik zuinig wil rijden waarschijnlijk op een autootje uit kom die niet vooruit te branden is maar het gaat me
er nu echt om om zo zuinig mogelijk en betaalbaar mogelijk van en naar mijn werk te komen, vandaar de CNG versie. Ik heb ook al de tips op
de site van Het Nieuwe Rijden bestudeerd. Ik zie me zelf naar mijn werk ook niet harder rijden dan 100km p/u. Het traject is grotendeels
snelweg en ik heb wisseldiensten en rij vaak als er weinig verkeer op de weg is dus zuinig rijden moet lukken (Ik zal ook een Verbruiksmonitor
bij gaan houden op Autoweek).
Afgelopen week heb ik in de 65Pk Panda gereden en dat reed op zich prima, behalve dat ik binnen een half uur rug pijn kreeg door de stoelen
en dat moet ik echt niet hebben.
De proefrit in de Up! viel me heel erg mee: het is een wendbaar autootje, voelt ruim van binnen en er zitten geen toeters of bellen op en alles
zit op het dashboard waar je het verwacht -> vergeleken met een Mini erg ergonomisch dus Ook de stoelen in de Up! zitten goed.
Tot nog toe moest ik niets van Volkswagen hebben maar ik ben toch wel aardig om!!
Nu nog even kijken of mijn lokale dealer bereid is een leuke deal te doen...
-
- Forum newbie
- Berichten: 12
- Lid geworden op: za 07 sep 2013, 10:44
- Locatie: Almere
Eco High Up
Dank voor je reacties en tips Dat helpt!!
Goed om te weten!!Kijk nog verder vooruit, en ontkoppel wel.
Uiteindelijk verbruik je nog minder.
Met wat meer druk in je banden - de door VW opgegeven druk is echt te laag - rolt hij eindeloos door.