Gifgroen broertje
-
- Forum newbie
Gifgroen broertje
Beste Forummers,
Eigenlijk hoor ik hier niet. Ik heb namelijk.....
ahum
kuch
een Skoda Citigo. Sorry.
Afgeleverd op 24 december 2012 en nu staat de teller op bijna 30.000 km. (slik)
En: probleemloos, superzuinig, loopt altijd keurig rechtdoor en ze is volkomen waterdicht.
Als je meer van mij en mijn auto wil weten kan ik hier natuurlijk een avondje zitten typen, maar gelukkig heb ik dat al gedaan.
Hier kan je het vinden.
http://www.autoweek.nl/autoreview/35626 ... h-ambition
Ik ben allround rijvaardigheidsinstructeur en geef veel soorten trainingen op het gebied van voertuigbeheersing, verkeersveiligheid en zuinigheid.
En dat met alle voertuigen excl. de motorfiets.
Ik kwam hier terecht omdat ik regelmatig posts zie over het tegenvallende verbruik van de Up!.
Ik wil niemand beledigen, maar in 99% van de gevallen ligt het niet aan de auto, maar aan de bestuurder en ik hoop dat ik degene die hier voor open staan met raad en daad kan bijstaan in het bereiken van de legendarische zuinigheid van de Up!, zonder in te boeten aan snelheid.
Met vriendelijke groeten, Eric de Bree, Zeewolde
Eigenlijk hoor ik hier niet. Ik heb namelijk.....
ahum
kuch
een Skoda Citigo. Sorry.
Afgeleverd op 24 december 2012 en nu staat de teller op bijna 30.000 km. (slik)
En: probleemloos, superzuinig, loopt altijd keurig rechtdoor en ze is volkomen waterdicht.
Als je meer van mij en mijn auto wil weten kan ik hier natuurlijk een avondje zitten typen, maar gelukkig heb ik dat al gedaan.
Hier kan je het vinden.
Ik ben allround rijvaardigheidsinstructeur en geef veel soorten trainingen op het gebied van voertuigbeheersing, verkeersveiligheid en zuinigheid.
En dat met alle voertuigen excl. de motorfiets.
Ik kwam hier terecht omdat ik regelmatig posts zie over het tegenvallende verbruik van de Up!.
Ik wil niemand beledigen, maar in 99% van de gevallen ligt het niet aan de auto, maar aan de bestuurder en ik hoop dat ik degene die hier voor open staan met raad en daad kan bijstaan in het bereiken van de legendarische zuinigheid van de Up!, zonder in te boeten aan snelheid.
Met vriendelijke groeten, Eric de Bree, Zeewolde
Re: Gifgroen broertje
Hoi Eric,
Denk dat iemand die een van de drie rijdt hier altijd welkom is.En van rijvaardigheidstrainingen kan iedereen iets leren.
Dus laat maar komen die tips!!!!!
Welkom.
Denk dat iemand die een van de drie rijdt hier altijd welkom is.En van rijvaardigheidstrainingen kan iedereen iets leren.
Dus laat maar komen die tips!!!!!
Welkom.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.
Ook met je Citigo ben je hier meer dan welkom Eric !! .....en vwb het verbruik, daar heb je helemaal gelijk in.......
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
- Autheo
- Donateur member
Hallo Eric, welkom hier!
Ik volg vanaf het begin jouw review op Autoweek. Was al geïnteresseerd in het slowaakse trio, en jouw review gaf nuttige informatie. Had je wel eens wat willen vragen, maar ja, je hebt daar (om begrijpelijke redenen) de reacties geblokt. Leuk om je nu hier te ontmoeten.
Trouwens, klopt het dat ik je vanmorgen 15-07-2013 rond 7:50 ben tegengekomen op de N305 ( jij kwam vanuit de richting Zeewolde, ik ging die richting uit)?
Ik volg vanaf het begin jouw review op Autoweek. Was al geïnteresseerd in het slowaakse trio, en jouw review gaf nuttige informatie. Had je wel eens wat willen vragen, maar ja, je hebt daar (om begrijpelijke redenen) de reacties geblokt. Leuk om je nu hier te ontmoeten.
Trouwens, klopt het dat ik je vanmorgen 15-07-2013 rond 7:50 ben tegengekomen op de N305 ( jij kwam vanuit de richting Zeewolde, ik ging die richting uit)?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Forum newbie
Inderdaad, Ik heb de reacties geblokt op het Autoweek - forum en gelukkig begrijp je waarom.
Ik zat niet te wachten op ongefundeerde, domme en hatelijke reacties. Kwam mijn wereldbeeld niet ten goede!
En ja, ik was vanochtend onderweg naar Lelystad! Welk voertuig moet ik gaan spotten de komende tijd?
Ik zie het al: een witte Mii!
Ik zat niet te wachten op ongefundeerde, domme en hatelijke reacties. Kwam mijn wereldbeeld niet ten goede!
En ja, ik was vanochtend onderweg naar Lelystad! Welk voertuig moet ik gaan spotten de komende tijd?
Ik zie het al: een witte Mii!
Hoi Eric,
Gezellig dat je nu ook hier bent.
Mijn groene Go breoertje zegt ook "hallo"
Gezellig dat je nu ook hier bent.
Mijn groene Go breoertje zegt ook "hallo"
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- Autheo
- Donateur member
Hoi Eric,steerclear schreef: Als je meer van mij en mijn auto wil weten kan ik hier natuurlijk een avondje zitten typen, maar gelukkig heb ik dat al gedaan.
Hier kan je het vinden.
Zoals ik aangaf, had ik je al eens eerder over je review op Autoweek wat willen vragen. Ben zo vrij om dat nu maar gelijk hier te doen.
Ten eerste heb je het in je verhaal over het gebruik van de airco. Goede en duidelijke uitleg! Maar waar je zegt dat het gevolg is: ‘een gezonder klimaat en lager verbruik’, moet ik even nadenken. Want gebruik van airco betekent m.i. altijd iets meer verbruik. Of bedoel je in je verhaal juist, dat je de airco niet klakkeloos moet gebruiken, maar alleen als het echt nodig is en tijdig uitschakelen? Dan zou dat het lager verbruik verklaren.
Ten tweede noem je, dat je altijd met dimlicht rijdt. Mag ik vragen wat voor jou de reden is? Vroeger reed ik ook altijd met dimlicht, maar sinds m’n Mii laat ik het overdag bij de dagrijverlichting. Als ik één van ons trio tegenkom, is de dagrijverlichting m.i. toch ruim voldoende. Scheelt toch ook weer een piepklein druppie verbruik.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Forum newbie
Wat betreft het aircogebruik zit je helemaal goed. Overigens: de airco gebruik ik zeer zelden.
Zoals we weten is een airco een hele goede luchtdroger en dat kan ook minder prettige gevolgen hebben voor je lijf.
Daarbij ben ik van mening dat als het warm is, je het ook warm mag hebben!
Ik wil het voelen, ik wil het beleven! Je zal mij ook NOOIT horen klagen over weer/temperatuur.
Alleen wanneer het echt ongezond wordt aan boord van de auto (gevolgen voor veiligheid) gaat de airco meestal maar hooguit een half uurtje aan.
Ik heb het fantastische schuifdak in de Citigo, dat helpt natuurlijk ook.
Over verlichting kan je het heel lang hebben en daar komen we nooit uit. Ik ban van mening dat het standaard voeren van dimlichten veruit de beste oplossing is.
Op die wijze branden ook de achterlichten, kan je nooit je verlichting vergeten bij duisternis, (zware) neerslag, sterke contrast situaties (felle zon, schaduw) en dergelijke.
Daytime Running Lights zijn een goede tweede en dat het een drupje meer verbruik zou opleveren neem ik voor lief.
Ik ben overigens ook een fervent gebruiker van de stoelverwarming en ondanks dat kom ik regelmatig flink in de buurt van de fabrieksopgave. Het is een mindset, één keer 100 meter extra uitrollen levert al alle brandstofbesparing die nodig is om de verlichting de hele dag te laten branden.
De juiste volgorde: 1: Veiligheid. 2: doorstroming.. 3: Zuinigheid.
In het kader van Practice What You Preach is dit voor mij de enige manier.
Zoals we weten is een airco een hele goede luchtdroger en dat kan ook minder prettige gevolgen hebben voor je lijf.
Daarbij ben ik van mening dat als het warm is, je het ook warm mag hebben!
Ik wil het voelen, ik wil het beleven! Je zal mij ook NOOIT horen klagen over weer/temperatuur.
Alleen wanneer het echt ongezond wordt aan boord van de auto (gevolgen voor veiligheid) gaat de airco meestal maar hooguit een half uurtje aan.
Ik heb het fantastische schuifdak in de Citigo, dat helpt natuurlijk ook.
Over verlichting kan je het heel lang hebben en daar komen we nooit uit. Ik ban van mening dat het standaard voeren van dimlichten veruit de beste oplossing is.
Op die wijze branden ook de achterlichten, kan je nooit je verlichting vergeten bij duisternis, (zware) neerslag, sterke contrast situaties (felle zon, schaduw) en dergelijke.
Daytime Running Lights zijn een goede tweede en dat het een drupje meer verbruik zou opleveren neem ik voor lief.
Ik ben overigens ook een fervent gebruiker van de stoelverwarming en ondanks dat kom ik regelmatig flink in de buurt van de fabrieksopgave. Het is een mindset, één keer 100 meter extra uitrollen levert al alle brandstofbesparing die nodig is om de verlichting de hele dag te laten branden.
De juiste volgorde: 1: Veiligheid. 2: doorstroming.. 3: Zuinigheid.
In het kader van Practice What You Preach is dit voor mij de enige manier.
Hier in de Polder leer je al bij je rijlessen dat je ook overdag dimlicht moet voeren om goed zichtbaar te zijn op de lange, rechte polderwegensteerclear schreef:Over verlichting kan je het heel lang hebben en daar komen we nooit uit. Ik ban van mening dat het standaard voeren van dimlichten veruit de beste oplossing is.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
-
- Forum newbie
Dankjewel allemaal voor alle positieve feedback! Leuk om te merken dat mijn Autoweek- review zo goed gelezen en gevolgd wordt.
Welkom! En altijd leuk, ik weet waar ik nu terecht kan met vragen over zuinig rijden
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
- Ajavas
- Vagling liefhebber
Hoi steerclear, veel plezier en gemak van het forum, oh en al doet de naam van het forum anders denken, maar een Skoda Citigo hoort hier zeker wel thuis hoor!
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!