Nou Vanmorgen begonnen bij Auto Spenkelink om een heel leger aan klusjes te gaan uitvoeren. Er stond onder meer op het programma om de EGR klep en de luchtpomp te verwijderen en mijn nieuwe luchtfilter te monteren. Een oliebeurt was ook nodig en toen we aan het werk kwamen werd duidelijk dat de multiriem ook wel een keer vervangen mocht worden. Die dus ook maar even meegepakt.
Een paar plaatjes.
Auto op de brug:
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Luchtfilter ligt klaar.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Oude luchtfilterbak verwijderd.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Bumper er voor weg.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Oude luchtfilterbak met allemaal EGR leidingen en zooi.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Olie filter, luchtfilter set en de nieuwe multiriem.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Oude multiriem.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Luchtfilter gemonteerd met een kapot gesneden Praxis klus emmer eromheen als schild tegen binnendringend water.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Luchtfilter gemonteerd. Oil catch can een nieuwe plek gegeven en de nieuwe multiriem geplaatst.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Shot vanaf de zijkant. De emmer heb ik nog wat bij moeten snijden.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Eentje om het af te leren.
Untitled by
Petrolhead Tom, on Flickr
Ik kan zeker verschil merken met het nieuwe luchtfilter. Vanwege de keiharde regen die hier momenteel valt nog niet heel veel vol gas door kunnen trekken maar hij pakt ook onder deellast merkbaar beter op. Ook is dit luchtfilter een stuk luider dan het fabrieksfilter met de deksel eraf. Ik denk dat het betere oppaken vooral te maken heeft met het feit dat het standaard luchtfilter behoorlijk vies was.
De kleppen hebben we niet kunnen stellen omdat ik het vereiste gereedschap niet bij de hand heb. Bak olie bleek niet nodig. Die was nog net zo mooi goudkleurig als nieuw.