Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
gruwelmii
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 12:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door gruwelmii » di 14 mei 2013, 14:12

Is wel degelijk waargebeurd verhaal allemaal mbt Mii.

Op de dag dat wij voor het eerst met de Mii naar de garage gingen voor het probleem, was er nog een Mii in de garage met exact hetzelfde probleem. Dat was het moment voor de alarmen en zwaailichten dat er een productiemisser is met dit type auto. Vandaar dat ik ook geen nieuwe Mii of nieuwe Citigo wenste, daar was de dealer het mee eens, hij gaf aan dat de kans dat het probleem wederom zou voorkomen te groot was. Wel werd mij een Ibiza of Fabia aangeboden, echter zijn deze niet wegenbelasting vrij en vanaf volgend jaar ook duurder vwb wegenbelasting.

Vandaar de keuze voor een andere compacte auto.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bhuddymahn » di 14 mei 2013, 14:15

Gekke dealer, dan. Maak eens een proefrit bij een willekeurige dealer met een willekeurige mii/up/citigo en kijk of je hetzelfde probleem hebt. Volgens mij is de kans dat het weer gebeurt helemaal niet zo groot.
Maar als je dat zelf niet wilt, vind ik het nog best redelijk van je dealer dat ze je een Fabia of Ibiza aanbieden.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

gruwelmii
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 12:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door gruwelmii » di 14 mei 2013, 14:16

Helaas woon ik in zuiden van nl, daar zit maar 1 seat dealer, wel nog een andere skoda dealer. Het was inderdaad mogelijk geweest naar een andere dealer te gaan, maar als rechtsbijstand al weinig kans geeft, dan heb ik geen zin om energie eraan te besteden.

Gelukkig na 6 maanden nog geen roestvorming geconstateerd, echter denk ik wel dat mijn vorige auto over een 2 of 3 jaar wel roest en schimmel aan de binnenkant zal hebben, dat kan gewoon niet anders.

gruwelmii
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 12:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door gruwelmii » di 14 mei 2013, 14:18

Ja Ibiza of fabia aangeboden, met bijbetaling van 4.500 eur, was ik inderdaad vergeten te melden. Inderdaad geen 1 op 1 ruiling, dat zou te mooi zijn!

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Vochtprobleem

Bericht door Bhuddymahn » di 14 mei 2013, 14:21

Kan je het probleem wat beter beschrijven? Ging het vocht ook niet weg met de blower? Grote druppels aan de ramen? Ik zie het nu niet helemaal voor me zeg maar... Sowieso zal verzinkt staal niet snel roesten.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

gruwelmii
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 12:12

Re: Vochtprobleem

Bericht door gruwelmii » di 14 mei 2013, 14:31

Het raam zat gewoon helemaal dicht, geen druppels. Beslagen als de spiegel in de badkamer ook wel eens doet, alleen moest je in de auto nog wat hindernissen nemen. Oh ja advies van trekkertje in de auto leggen werd ook geopperd door het hoofd werkplaats van de betreffende dealer. Had hij zelf ook!!!!!

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tino » di 14 mei 2013, 16:04

Wij hebben ook een trekkertje in de auto liggen maar dan voor de buiten kant :lol: is inderdaad niet echt het advies waar je op zit te wachten ;)
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Vochtprobleem

Bericht door erikvank » di 14 mei 2013, 16:45

gruwelmii schreef: [...] Vanwege alle ellende met de Mii en het feit dat het een zeer onveilige auto is in zeer gevaarlijke situaties (lees: sneeuw en vorst) hebben we besloten om de auto zsm van de hand te doen en een fatsoenlijke auto te kopen welke zijn sporen reeds verdiend heeft in het compacte segment. Helaas wel weer een flinke duik in de buidel, maar veiligheid boven alles!!

Kort gezegd, een waardeloze auto voor veel te veel geld gekocht. Ik kan een ieder aanraden om van het drietal UP, MII en CITIGO GÉÉN te kopen. Ga voor de franse auto's of bijv Nissan. Een auto waarvan alles wel fatsoenlijk is getest.
Erg genuanceerd ben je niet. :-) Ik ben er redelijk van overtuigd dat, waar het de veiligheid betreft, deze auto's hun concurrenten goed aankunnen. Ik vind onze Up een heerlijke auto en ben echt een Volkswagen-fan. Ook heb ik geen last van het vochtprobleem. Ik zou iedereen die in dit segment een auto zoekt dan ook zeker aanraden om wèl een Up te nemen.

Desalniettemin geef ik je groot gelijk dat jij niet weer voor de Up/Mii/Citigo gaat. Als je beeld van die auto zo vervormt wordt door een rot-ervaring dan zou ik hem ook niet nemen. Zelf heb ik ooit een Ford gehad die spontaan in de fik vloog (kortsluiting). Daarna heb ik dat nog van twee mensen in mijn directe omgeving gehoord die dat ook met hun Ford hebben gehad, een van hen zelfs met hoge snelheid op de Duitse Autobahn waarbij hij (met zijn gezin) maar net op tijd op de vluchtstrook kon komen om uit te stappen. Sindsdien wil ik nooit meer een Ford. Ik weet wel dat de statistieken me tegenspreken. De kans dat ik dat ooit nog eens mee ga maken met een Ford is gering, maar ik hoef er nooit meer een.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door Miisport1 » di 14 mei 2013, 17:49

koop een citybug van toy citr of peugot en je zal vocht krijgen.
die zijn allemaal zo lek als een mandje

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Vochtprobleem

Bericht door BarMove(d)Up » di 14 mei 2013, 18:46

gruwelmii schreef: Vanwege alle ellende met de Mii en het feit dat het een zeer onveilige auto is in zeer gevaarlijke situaties (lees: sneeuw en vorst)
Gevaarlijke dan wel zeer gevaarlijke situaties ontstaan door rijgedrag. Pas je deze niet aan aan de verkeers- dan wel weersituatie, dan zel het per definitie een gevaarlijke situatie worden met elke auto. Heb de voorbeelden gezien van die mensen die denken alles te kunnen, zelfs uit de dikste BMW stap je dan niet zonder kleerscheuren.

Heb ook een voorbeeld gezien op dit forum met de Up! Van Anouk waardoor ik positiever ben gaan denken over de veiligheid van mijn eigen Up!

Zoals eerder gezegd ik snap je frustratie, maar enige nuance is op zijn plek.
Je helpt dit forum eerder door met een goed verhaal te komen met wat er niet klopt en wat de exacte ervaringen zijn, daar worden we nl wijzer van. Niet van het advies niet te kopen, want dat is jouw persoonlijke mening.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Vochtprobleem

Bericht door Vinniepilon » di 14 mei 2013, 19:39

Miisport1 schreef:koop een citybug van toy citr of peugot en je zal vocht krijgen.
die zijn allemaal zo lek als een mandje

Op dit moment rijden wij een Aygo, en natuurlijk hebben we in de herfst en winter meer last van vocht in de auto, maar geen lekkage ofzo. Blower en airco aan en de waas verdwijnt weer. Advies: regelmatig de ramen schoonmaken en af en toe de auto luchten een paar uur.

Hopelijk hebben we straks net zoveel plezier in de UP! Als nu in de Aygo. :D
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door Miisport1 » di 14 mei 2013, 21:29

Vinniepilon schreef:
Miisport1 schreef:koop een citybug van toy citr of peugot en je zal vocht krijgen.
die zijn allemaal zo lek als een mandje

Op dit moment rijden wij een Aygo, en natuurlijk hebben we in de herfst en winter meer last van vocht in de auto, maar geen lekkage ofzo. Blower en airco aan en de waas verdwijnt weer. Advies: regelmatig de ramen schoonmaken en af en toe de auto luchten een paar uur.

Hopelijk hebben we straks net zoveel plezier in de UP! Als nu in de Aygo. :D

Heb er ook jaren mee met plezier mee gereden.alleen altijd water in de auto.begon al met mega water probleem door verkeerde las slechte rubbers,nieuwe rubbers elk jaar en nog lekken.ook in de kofferbak.alles afgekit en toen bleef ie droog.toe begon het weer voor.nee voor mij geen citybug meer.
De afgelopen dagen met de regen houd de nieuwe mii zich lekker droog.
1 keer beslagen en en ik schrok al.maar de schuif van de ontluchting stond verkeerd gelukkig.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Vochtprobleem

Bericht door UpSie » di 14 mei 2013, 21:34

Als eerder gemeldt zijn deze problemen ook niet bij iedere Aygo, C1 en 107 aanwezig.
Mijn vrouw heeft een 107 sinds februari 2010, welke nu dus is ingeruild voor de Up.
Deze heeft nog geen overollig nattigheidje gehad binnen.
Zelfs de kofferbak vloer is als nieuw, en geen vochtplekje te vinden.
Heb buren met een Aygo van minder dan een jaar oud, daar staat bij flinke regen 15 liter water in de reservewiel bak!
Ook bij deze modellen zijn de problemen incidenteel.
Mijn Opel, heeft in de wintermaanden meer last van vocht en heeft langer nodig om te ontwasemen, net als men SUV overgins.
Kan me slecht voorstellen dat er ergens zomaar water binnenkomt, en indien zo weet ik zeker dat ik het zou vinden al moest ie helemaal uitelkaar.
Daar heb ik geen dealer voor nodig, ben veel te bang dat er meer verziekt wordt dan opgelost.
Ken het nivo van de mensen maar al te goed, nee dan zoek ik het zelf wel op en confronteer men met m'n bevindingen.

Groeten Leen.

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door Miisport1 » di 14 mei 2013, 22:43

UpSie schreef: Daar heb ik geen dealer voor nodig, ben veel te bang dat er meer verziekt wordt dan opgelost.
Ken het nivo van de mensen maar al te goed, nee dan zoek ik het zelf wel op en confronteer men met m'n bevindingen.

Groeten Leen.
Ook is het nivo mensen zoals jij het noemt per dealer verschillend.
En het ligt ook aan de intresse van de garage medewerker.
Toen ik nog sleutelde als monteur heb ik dat altijd met plezier gedaan.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » wo 15 mei 2013, 05:40

Je hebt zeker een punt
Aan mijn auto bijvoorbeeld is een hoop verziekt door het oplossen van het vochtprobleem

Zo was er wat elektronica verkeerd aangesloten waardoor mijn up er uiteindelijk mee stopte midden op de snelweg

Het start stop systeem is altijd nog een drama

Als je het topic goed doorleest komen alle bekende plekken waar de up kan lekken aan bod

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Vochtprobleem

Bericht door UpSie » wo 15 mei 2013, 06:14

Dat bedoel ik,

Die ervaring heb ik ook heel vaak!
En baal daar enorm van, de garage waar ik met m'n prive auto gaat weet dat ik een vreselijke ouwezeikerd ben als er iets niet in de haak is als gevolg van een uitgevoerde klus.
@Mii sport deze mensen zijn dun gezaaid! Indien dit aantoonbaar is via CV en in bezit van de gewenste papieren, kan je ook in deze tijd veel geld verdienen.
Wij en onze cocurrenten zijn altijd op zoek naar deze mensen en betalen vele malen beter dan het garage bedrijf, buiten dat auto van de zaak, telefoon van de zaak en laptop plus wireless internet wereldwijd.en komen overal ter wereld met behulp van een creditcard van de zaak!

Dus als mensen geinterreseerd zijn....

Groeten Leen.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vochtprobleem

Bericht door Pop Up! » do 17 okt 2013, 18:02

Ja hoor, het wordt weer slecht weer.....pakte vandaag de up na een dag werken van de parkeerplaats en van wie was de voorruit aan de binnenkant weer voor de helft beslagen en vochtig... :evil:
Geen een auto naast me had er last van....vorig jaar ook even last van gehad in de winter daarna in de zomer niets meer van gemerkt. Toch maar weer even naar de dealer als het weer te erg wordt...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Vince
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:02

Re: Vochtprobleem

Bericht door Vince » zo 20 okt 2013, 21:10

Ik ben voornemens een VW High Up! aan te schaffen, zoals het er nu naar uitziet kan deze nog dit jaar geleverd worden. Echter het googlen en de berichten op dit forum over het vochtprobleem brengen mij wel een beetje aan het twijfelen. Mede omdat mijn huidige auto door de verkeerde montage van de voorruit door een schadehersteller bij elke regenbui veranderd in een binnenzwembad met grote elektronische problemen tot gevolg.

Is het vochtprobleem bij de huidige generatie VW up nog steeds een issue?

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Vochtprobleem

Bericht door MauriceR. » zo 20 okt 2013, 22:45

Die van mij heb ik nu anderhalve maand, staat altijd buiten en heeft een schuifdak. HIj is binnen niet vochtiger / meer beslagen dan andere auto's die ik heb gehad. 'k Moet wel zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de kracht van de fan om alles schoon te blazen. Vooral op stand 4 zou ik meer verwachten. Dus, de mijne is een positieve uitzondering.

Bedenk dat de Up! de meest verkochte auto in NL is (als ik het goed heb, corrigeer me als ik het mis heb). Hoewel dit een groots forum is, is het maar een klein deel van de hele verzameling Up!-rijders en van dat kleine deel is een nog kleiner deel actiever poster op dit forum en heeft een nog kleiner deel malheur (hier: vocht) met zijn / haar auto. Het ligt natuurlijk wel onder een vergrootglas op dit forum!

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door GasDwerg » zo 20 okt 2013, 22:57

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie