UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Ysakar
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 18:34

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ysakar » di 19 mar 2013, 10:56

Hallo UP rijders,

Inmiddels ben ik het zo zat dat ik totaal geen zin meer heb in al het gedoe. Dealer heeft zelf met de leen auto ervaren wat ik bedoelde maar niet met mijn auto?
Ze hebben er inmiddels 200 km mee gereden en niks ervaren.

Gijs zou ik a.u.b. de dealer naam en plaats van je dealer mogen?
Zodat ik even contact opkan nemen wat zij precies gedaan hebben en aan mijn dealer zeggen van bel even hun a.u.b. voor meer info...

Je wordt bekeken als leugenaar en ik wordt er helemaal gek van.

Mvg,

Yasin

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: UP trekt naar links

Bericht door Psycho_Mantis » di 19 mar 2013, 11:54

Verstandig om een andere dealer te zoeken.
Jammer dat je zo rot geholpen word...

gijs
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 mar 2013, 14:43

Re: UP trekt naar links

Bericht door gijs » di 19 mar 2013, 16:44

Yasin, mijn dealer is auto Munstad in Zeist, die er alles aan zal doen om dit vervelende probleem op te lossen.

Groet

Gijs

High Uppie
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 10:50
Locatie: Friesland

Re: UP trekt naar links

Bericht door High Uppie » do 21 mar 2013, 16:09

Hallo forumleden, up rijders,

Vandaag weer een telefoontje gepleegd naar de dealer betreft het naar rechts trekken van mijn High up,er is inmiddels ook hier een update beschikbaar.
Volgende week even een afspraak maken hiervoor.
Hou jullie op de hoogte wat mijn bevindingen zijn, hoop dat deze ellende dan eindelijk is opgelost ben er inmiddels wel klaar mee.

gijs
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 07 mar 2013, 14:43

Re: UP trekt naar links

Bericht door gijs » za 06 apr 2013, 10:36

Het is me gelukt de Up door te laten meten bij een naar links trekkende auto, en men heeft het probleem kunnen uitlezen.
M'n Up is daarna naar Pon geweest, en die hebben de informatie doorgestuurd naar Duitsland.
Men heeft mij toegezegd dat in 2 á 3 weken er voor dit probleem ook een up-date zal zijn, en dat er dan een terugroep actie zal plaats vinden.
Je hebt overigens geen probleem als je bij parkeren de wielen rechtuit zet, wat niet wegneemt dat het probleem opgelost dient te worden.

Wie weet zijn we van het probleem af

Gijs

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: UP trekt naar links

Bericht door rondeg » za 06 apr 2013, 19:59

Ook onze UP! is af en toe een linkse rakker.

Afgelopen vrijdag bij mijn dealer geweest voor de stuurpomp software update, helaas.............de monteur vertelde, na bijna twee uur wachten, dat hun computer er aan had gehangen en alle voorbereidende software heeft ingeladen behalve..........juist, - de update voor stuurpomp-, die moeten ze eerst gaan opvragen c.q downloaden bij PON, waarna ik gebeld wordt voor een vervolg afspraak.

Tsjonge, tsjonge, als of men niet van te voeren wist waarvoor ik kwam.
wordt vervolgt.

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: UP trekt naar links

Bericht door schmrtzzz » zo 07 apr 2013, 11:05

Laten we hopen dat het laatste bericht van Gijs klopt en dat er nu echt een recall komt.
Ik blijf het overigens wel een raar verhaal vinden dat het zou komen doordat je hem parkeert met de wielen schuin, omdat hij dan een verkeerde 'nulstand' zou hebben. Een stuurbekrachtiging hoeft de auto toch niet in het spoor te houden? Hij moet doen wat de naam ook zegt: de bestuurder ondersteunen bij het sturen, dus elke stuurbeweging die je wilt maken vergemakkelijken.
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: UP trekt naar links

Bericht door UpSie » ma 08 apr 2013, 05:13

Goeiemorgen!
Zit hier met m'n billen dichtgeknepen dit is allemaal te lezen.
Hoop dat dit allemaal klaar is voor eind Mei!
De huidige 107 van m'n vrouw rijdt en stuurd probleemloos al drie jaar lang.
En dan parkeert ze ook nog eens altijd der auto met de wielen naar de stoep.
Zucht had ze nou maar weer een 107 of picanto gekozen.
Ook nog eens een bagger garantie regeling bij VW in vergelijking tot Kia, en de picanto ook nog bekend staat als super betrouwbaar volgens de ANWB.

Gelijk maar twee jaar extra garantie bestellen :x

Groeten Leen.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: UP trekt naar links

Bericht door erikvank » ma 08 apr 2013, 05:38

UpSie schreef:Goeiemorgen!
Zit hier met m'n billen dichtgeknepen dit is allemaal te lezen.
Hoop dat dit allemaal klaar is voor eind Mei!
De huidige 107 van m'n vrouw rijdt en stuurd probleemloos al drie jaar lang.
En dan parkeert ze ook nog eens altijd der auto met de wielen naar de stoep.
Zucht had ze nou maar weer een 107 of picanto gekozen.
Ook nog eens een bagger garantie regeling bij VW in vergelijking tot Kia, en de picanto ook nog bekend staat als super betrouwbaar volgens de ANWB.

Gelijk maar twee jaar extra garantie bestellen :x

Groeten Leen.
Don't worry! Er zijn genoeg probleemloze Up's die dit stuurprobleem niet hebben. Zoals de onze. Vergeet niet dat je hier op een forum zit. Dit is een uitgelezen plek om dit soort problemen te bespreken. De mensen die deze problemen niet hebben zul je in dit draadje minder horen, wat een vertekend beeld kan geven van hoe vaak het voorkomt.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: UP trekt naar links

Bericht door Mr10 » di 16 apr 2013, 22:30

Ik had dit vandaag voor het eerst na 11 maanden rijden en 40.000 km. En toen ik erover nadacht was dat nadat ik geparkeerd had met gedraaid stuur. En dat doe ik normaal nooit. Dus misschien heeft het daar wel iets mee te maken, maar wel vreemd. Overigens vond k het niet gevaarlijk aanvoelen, eerder irritant.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: UP trekt naar links

Bericht door Patrick-Brand » wo 17 apr 2013, 07:14

Ik heb het één keer gehad. Voelde heel onnatuurlijk ook. Het verdween gelukkig weer naar 100 meter. Je voelde de Uppert echt naar links sturen.
Ik wil niet vervelend doen.. maar ik kan me voorstellen dat meneer Pon hartstikke verantwoordelijk is als er door toedoen van een linkse Up een ongeluk gebeurd.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: UP trekt naar links

Bericht door erikvank » wo 17 apr 2013, 13:43

Mr10 schreef:Ik had dit vandaag voor het eerst na 11 maanden rijden en 40.000 km. En toen ik erover nadacht was dat nadat ik geparkeerd had met gedraaid stuur. En dat doe ik normaal nooit. Dus misschien heeft het daar wel iets mee te maken, maar wel vreemd. Overigens vond k het niet gevaarlijk aanvoelen, eerder irritant.

Wij hebben de Up nu een maand of twee en bijna 4000 km. Ik dacht dat als ik het nu niet had, ik het waarschijnlijk ook niet zou krijgen. Maar dat blijkt dus wat te optimistisch, want het kan ook nog na heel lange tijd een keer gebeuren. :-( Bij ons is het in ieder geval tot nu toe niet gebeurd.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

stefanup
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 jan 2013, 20:53

Re: UP trekt naar links

Bericht door stefanup » do 02 mei 2013, 06:21

Onze UP is meerdere malen naar de dealer geweest voor hetzelfde probleem.. Zat gister weer spontaan op de andere weghelft... Moeten er dan echt eerst ongelukken gebeuren voordat er eindelijk eens een echt goede oplossing voor het probleem komt... We hebben onze up nu een half jaa en net 10.000 km op de klok gezet. Hij bevalt verder prima maar ja dat gevaarlijke trekken...

High Uppie
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 10:50
Locatie: Friesland

Re: UP trekt naar links

Bericht door High Uppie » do 02 mei 2013, 10:24

Hoi Forumleden,

Vrijdag naar de dealer geweest voor een update betreft het naar rechtstrekken van mijn high up.
Er is al veel over geschreven op dit forum dus ga ik niet in details.
Wou jullie nog wel even laten weten dat het ook bij mijn up niet heeft geholpen.

Gebruikersavatar
Base
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 12:58

Re: UP trekt naar links

Bericht door Base » do 02 mei 2013, 18:17

Ook ik heb het probleem sinds vanmiddag. Auto is uit februari 2013 dus het is duidelijk niet opgelost in de 2013 modellen.
Dinsdag heb ik een afspraak bij de dealer dus dan zal ik ze wijzen op de update.

Nou heb ik een tijdje geleden vagcom aanpassingen laten doen. Worden deze softwarematige aanpassingen ongedaan gemaakt door de softwareupdate van de stuurbekrachtiging?

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: UP trekt naar links

Bericht door GuidoUp » zo 05 mei 2013, 10:31

Base schreef:Ook ik heb het probleem sinds vanmiddag. Auto is uit februari 2013 dus het is duidelijk niet opgelost in de 2013 modellen.
Dinsdag heb ik een afspraak bij de dealer dus dan zal ik ze wijzen op de update.

Nou heb ik een tijdje geleden vagcom aanpassingen laten doen. Worden deze softwarematige aanpassingen ongedaan gemaakt door de softwareupdate van de stuurbekrachtiging?
Dit moet je zeggen bij de dealer dat je dat hebt laten aanpassen..
Mijn dealer heeft er rekening mee gehouden dat er geen reset werd gedaan

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Base
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 13 mar 2013, 12:58

Re: UP trekt naar links

Bericht door Base » zo 05 mei 2013, 19:36

GuidoUp schreef:
Base schreef:Ook ik heb het probleem sinds vanmiddag. Auto is uit februari 2013 dus het is duidelijk niet opgelost in de 2013 modellen.
Dinsdag heb ik een afspraak bij de dealer dus dan zal ik ze wijzen op de update.

Nou heb ik een tijdje geleden vagcom aanpassingen laten doen. Worden deze softwarematige aanpassingen ongedaan gemaakt door de softwareupdate van de stuurbekrachtiging?
Dit moet je zeggen bij de dealer dat je dat hebt laten aanpassen..
Mijn dealer heeft er rekening mee gehouden dat er geen reset werd gedaan

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Thanx ga ik doen! Althans als ie weer naar links/rechts gaat trekken. Dag nadat ik t constateerde was t nl opeens weg.

Dreistein
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 15:22

Re: UP trekt naar links

Bericht door Dreistein » ma 06 mei 2013, 08:32

Base schreef:
Thanx ga ik doen! Althans als ie weer naar links/rechts gaat trekken. Dag nadat ik t constateerde was t nl opeens weg.
Afgelopen donderdag 2 mei de nieuwe UP! opgehaald.
Vanaf de dealer een stuk stadsgebied, daarna rijksweg (40km) en weer een stuk stadsgebied.
Omdat ik dit topic ook gelezen had even uitgeprobeerd wat de UP! zou doen.
Niets dus...... perfect rechtuit rijden.
Volgende dag even koffie drinken bij iemand, auto achteruit ingeparkeerd en de wielen in wegrijstand laten staan.
Na 1 uur terug naar huis en de auto trekt naar links en niet zo weinig!!
Wat opviel dat hij alleen bij lage snelheid (stadsgebied) naar links trok, dus niet op de rijksweg.
Thuis rechtuit voor de deur geparkeerd, in het boekje gedoken maar zo 1-2-3 niets kunnen vinden.
Na 1 uur naar mijn werk en het naar links trekken was weg.
Mijn conclusie: De wielen bij parkeren recht zetten. Nu nog even uitproberen wat de auto doet als de wielen naar rechts staan.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » ma 06 mei 2013, 09:20

Eventjes de nieuwe software voor de stuurhoeksensor laten inlezen bij de dealer.
Als ze het goed doen, is het probleem verholpen.
Grappig, de mijne is van 1 mei en ik heb geen problemen (nog)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

bloemhoff
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 mei 2013, 10:44

Re: UP trekt naar links

Bericht door bloemhoff » di 07 mei 2013, 10:53

onze up heeft een update gehad update gehad
maar daar is het probleem niet mee opgelost

Plaats reactie