Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » zo 10 mar 2013, 10:22

@prohopper
Heb je al geprobeerd om linksbovenin op de voorruit met een hogedruk reiniger er door heen te spuiten?
Als het niet goed afgekit is dan komt het probleem spoedig boven water lijkt mij...

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Vochtprobleem

Bericht door hicarla » zo 10 mar 2013, 11:12

Psycho_Mantis schreef:@prohopper
Heb je al geprobeerd om linksbovenin op de voorruit met een hogedruk reiniger er door heen te spuiten?
Als het niet goed afgekit is dan komt het probleem spoedig boven water lijkt mij...
LETTERLIJK boven water dan :mrgreen:

Up n' Down
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 14:58

Re: Vochtprobleem

Bericht door Up n' Down » zo 10 mar 2013, 15:15

Hallo,

Mijn naam is Jelmer en ik ben nieuw hier op dit forum en bezit sinds eenweek een Upje!

Na de eerste regenbui, al na een paar dagen bezit, meteen vochtproblemen in de auto.
De ervaringen van mede forumgebruikers in dit topic gelezen en er schijnen meerdere oorzaken te kunnen zijn?
ook bij ons upje beslaan de ramen rondom volldig en is het dus onveilig om zo te gaan rijden. De airco gebruiken is ook maar een tijdelijke oplossing, gezien het probleem zich weer binnen enkele seconden voordoet en de ramen weer potdicht zitten. Ik vind dit zeer kwalijk en zou bij een nieuwe auto zeker niet mogen. Zelf heb ik altijd in auto's gereden de ouder waren dan 97', mijn laatste auto, en golf van 97' had hier nooit last van!

Het eerste wat ik ga doen is het probleem voorleggen bij de dealer, kijken of zij hier eerder mee te maken hebben gehad, de auto is gekocht bij vw dealer DAGO in Aalten.

Misschien hebben jullie nog enkele tips die ik mee kan nemen naar de dealer om het probleem z.s.m. op te kunnen lossen??

groetjes,

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 14 mar 2013, 15:49

Ik werd ineens weer gebeld door Pon...

Ze verklaarde de vochtproblemen omdat het een kleine auto is. Idioten zijn het daar toch...
Er zat ook daadwerkelijk een lek.
Gelukkig weten wij beter. ;)

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 21 mar 2013, 11:58

Vandaag had ik de In-pro LED knipperlichten geïnstalleerd, toen ik het originele knipperlicht had weggehaald viel me op waar het lek zat in mijn auto

Deze foto is genomen door het gat van het knipperlicht, je ziet daar een zwarte kit rand wat duidelijk door de dealer is gedaan.
Je ziet ook dat de originele lasnaad niet helemaal goed eruit ziet bovenaan
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » do 21 mar 2013, 14:25

Dat is dan het antwoord op jouw mysterieus lek.

Kan de dealer weer mooi aan de slag om het goed te (laten) maken.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » do 21 mar 2013, 14:40

Nee probleem is al opgelost.
Die zwarte kit is door de dealer geplaatst ;)

gupje
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 20:20

Re: Vochtprobleem

Bericht door gupje » do 21 mar 2013, 19:39

Ik heb net een afspraak voor servicebeurt gemaakt en toen kreeg ik t horen dat mijn auto bij een terugroepactie zit ivm vochtproblemen? Nu ik dit van jullie allemaal lees, wordt ik wel benieuwd wat ze dan bedoelen. Ik hb er niet heel veel last van, wel soms wat condens, je moet wel veel de airco gebruiken. Dus ben benieuwd wat ze daaraan gaan doen? Ik laat de uitslag wel weten...

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door Miisport1 » do 21 mar 2013, 21:32

Ben ook wel benieuwd. Mijn mii komt pas in mei.maar hoop dat ie droog blijft.
Problemen met vocht heb ik met de citybug al zat gehad.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 22 mar 2013, 00:47

gupje schreef:Ik heb net een afspraak voor servicebeurt gemaakt en toen kreeg ik t horen dat mijn auto bij een terugroepactie zit ivm vochtproblemen? Nu ik dit van jullie allemaal lees, wordt ik wel benieuwd wat ze dan bedoelen. Ik hb er niet heel veel last van, wel soms wat condens, je moet wel veel de airco gebruiken. Dus ben benieuwd wat ze daaraan gaan doen? Ik laat de uitslag wel weten...
Dit is echt al 30 keer besproken in dit topic...
Dit gaat om slechts wat gaten boren in wat dorpels
Als je even wat veder terug leest kan je zelfs het document vinden waar er allemaal geboord gaat worden in je auto ;)

Gebruikersavatar
Update
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 23:39
Locatie: Enschede

Re: Vochtprobleem

Bericht door Update » vr 22 mar 2013, 23:59

Beste Psycho, heb o.a. je items over het vochtprobleem gelezen en de kit gezien die de dealer bij het raam? heeft gespoten.

Was het vochtprobleem in jouw UP daarna opgelost? Onze UP heeft ook vochtproblemen. Als je alleen in de auto zit 'gaat' het nog wel. Met 2 of meer beslaan de zijruiten achterin direct en komt er in de hoek van de voorportier bij de spiegels ook condens. Daarnaast ook condens aan de zijkant van de voorruit. Het condens op de zijruiten achter is zo erg dat het zicht door die ramen nihil is.

Heb de dealer gemaild en moet een afspraak maken om de UP te brengen en dan gaan zij op onderzoek uit. Afgelopen weekend heb ik de UP gewassen bij een wasserette met een hogedruk spuit. De spuit op de linker bovenhoek gezet, maar ik zag geen water/vocht naar binnenkomen. De kit van de voorruit (dat op het forum ook als mogelijke oorzaak wordt genoemd) kan het dan denk ik niet zijn. Vind het vreemd dat de Citigo en de Mii erg blijkbaar helemaal geen last van hebben.....?

Wat zijn jouw verdere ervaringen en weet iemand waarom Citigo en Mii blijkbaar geen problemen kennen?
Move UP, 60pk, 3-deurs, bluemotion, light silver, executive pakket, Upsilon velgen, middenarmsteun, climatic, kentekenplaten met opgelegde letters/cijfers en korte Polo antenne.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door henri » za 23 mar 2013, 00:28

Dat het vochtprobleem het meeste bij de Up lijkt voor te komen, is te verklaren door de verkoopcijfers. Voor januari en februari 2013:

3385x Up
820x Citigo
729x Mii

2012:
12.747x Up
1.545x Citigo
1.836x Mii

Bron: RAI

De kans dat een Up-rijder zich hier meldt met een vochtprobleem is dus vele malen groter.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » za 23 mar 2013, 09:43

Update schreef:Beste Psycho, heb o.a. je items over het vochtprobleem gelezen en de kit gezien die de dealer bij het raam? heeft gespoten.

Was het vochtprobleem in jouw UP daarna opgelost? Onze UP heeft ook vochtproblemen. Als je alleen in de auto zit 'gaat' het nog wel. Met 2 of meer beslaan de zijruiten achterin direct en komt er in de hoek van de voorportier bij de spiegels ook condens. Daarnaast ook condens aan de zijkant van de voorruit. Het condens op de zijruiten achter is zo erg dat het zicht door die ramen nihil is.

Heb de dealer gemaild en moet een afspraak maken om de UP te brengen en dan gaan zij op onderzoek uit. Afgelopen weekend heb ik de UP gewassen bij een wasserette met een hogedruk spuit. De spuit op de linker bovenhoek gezet, maar ik zag geen water/vocht naar binnenkomen. De kit van de voorruit (dat op het forum ook als mogelijke oorzaak wordt genoemd) kan het dan denk ik niet zijn. Vind het vreemd dat de Citigo en de Mii erg blijkbaar helemaal geen last van hebben.....?

Wat zijn jouw verdere ervaringen en weet iemand waarom Citigo en Mii blijkbaar geen problemen kennen?
Het lek zat bij mijn up in de wielkast linksvoor
Sinds het daar is dicht gekit heb ik geen last meer van een muffe geur in de auto
En hij beslaat nu lang niet zo erg als het was
De up blijft wel beslaan als het regent buiten, maar lang niet zo erg als het was
Nu als het buiten droog is heb ik nergens last van, eerst wel door het vocht wat in de auto zat.
Dit was zelfs zo erg dat de voorruit van binnenuit besloeg ondanks de ventilatie erop stond op stand 2. Te gevaarlijk om te rijden dus.

Ook de ruiten waren van binnen bevroren voorheen, heb ik gelukkig niet meer gezien

De up blijft helaas redelijk snel beslaan (misschien moet ik de ruiten wel even schoonmaken)
Maar het is nu alleen maar een paar hoekjes van de ramen, niet echt ongewoon zegmaar ;)

Ik meen trouwens wel te zeggen dat mijn klachten al verminderde nadat er gaten waren geboord door de dealer (de terugroep actie)
Maar dat kon natuurlijk niet tegen het lek op.

Gebruikersavatar
Update
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 23:39
Locatie: Enschede

Re: Vochtprobleem

Bericht door Update » zo 24 mar 2013, 23:46

Bedankt voor de verdere toelichting. Ik heb het idee dat het vochtprobleem bij jouw Up erger was dan bij die van ons. Achterin beslaan de ruiten met name als ik met 2 of meer in de auto zit. Uiteraard zal het bij regen sneller beslaan, maar als je toch al een stuk gereden hebt ( ong. 45 km) moet de condens toch wel weg kunnen zijn, maar dat is helaas niet het geval......

Maar ik ga uiteraard wel de garage bellen voor een afspraak. Laat ze alle mogelijke hoeken en evt. gaten maar na gaan kijken. Las op het forum, naast jouw linker wielkast, ook al de A-stijl en een niet goed gekitte voorruit als mogelijke oorzaken. De voorruit is het bij onze UP waarschijnlijk niet, want heb de auto vorige week zaterdag bij wasserette met een hoge druk spuit schoon gemaakt, maar er kwam geen water bij de voorruit naar binnen. Over de A- stijl las ik op het forum iets over een niet goed gekitte rand bij de aanhechting met de carrosserie.

We zullen zien, maar balen doe ik er wel van......
Move UP, 60pk, 3-deurs, bluemotion, light silver, executive pakket, Upsilon velgen, middenarmsteun, climatic, kentekenplaten met opgelegde letters/cijfers en korte Polo antenne.

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door Miisport1 » ma 25 mar 2013, 07:23

Alsdeze problemen ken baar zijn waarom doen ze daar in de fabriek dan niks aan met het maken van nieuwe ups mii of citygo's.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » ma 25 mar 2013, 12:24

Miisport1 schreef:Alsdeze problemen ken baar zijn waarom doen ze daar in de fabriek dan niks aan met het maken van nieuwe ups mii of citygo's.
Natuurlijk zullen ze daar iets aan doen in de fabriek. Maar dat kan niet van de ene op de andere dag. Reken maar dat het de aandacht heeft...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Update
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 23:39
Locatie: Enschede

Re: Vochtprobleem

Bericht door Update » za 30 mar 2013, 18:30

De dealer heeft me gebeld om een afspraak te maken. Ze lieten me een formulier van, volgens mij, Pon zien en daarin stond dat ze moeten kijken naar rubbers aan de onderkant/bodemplaat van de UP. Hier zouden kleine gaatjes in moeten zitten om het vocht dat van de carrosserie komt af te kunnen voeren. Heb ze verteld over de mogelijke oorzaken die op dit forum worden genoemd en nemen die punten volgende week vrijdag ook mee.

Na het werkplaatsbezoek moet ik dan eerst weer 'testen'. Als het dan nog niet goed is, wil de dealer verder kijken. Moet zeggen dat ze het tot nu toe wel goed en serieus oppakken. Wij zullen zien. Ik wil gewoon dat het opgelost wordt, want met name het beslaan van de ruitjes achterin, vind ik erg gevaarlijk.
Move UP, 60pk, 3-deurs, bluemotion, light silver, executive pakket, Upsilon velgen, middenarmsteun, climatic, kentekenplaten met opgelegde letters/cijfers en korte Polo antenne.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vochtprobleem

Bericht door Ron UP » za 30 mar 2013, 18:53

Klopt....ik heb hier ergens een paar documenten geplaatst, kijk daar maar eens naar...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Vochtprobleem

Bericht door Miisport1 » za 30 mar 2013, 20:26

zo en zo vocht wil ik niet in de auto hebben.
heb al vroeger gezeik zat gehad met de drieling van toyota citroen en peugot.
dat ik er helemaal ziek van werd.ook van het constante bellen en weer terug brengen en ophalen.daar wordt je als klant niet vrolijk van.
dus als ik mijn nieuwe in mei op ga halen zal ik het eens voorleggen dat ze er eerst maar eens goed naar moeten kijken.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Vochtprobleem

Bericht door BarMove(d)Up » zo 31 mar 2013, 14:20

Werd gisteren in gehaald door een witte Up! met een nagenoeg zelfde kenteken als ik heb, dus kan wel stellen dat de autoos ongeveer even oud zijn. Deze Up! had aardig beslagen ramen, kan dus bijna wel tot de conclusie komen dat wij geen vochtprobleem hebben omdat ik tot nu toe helemaal geen beslagen ramen heb gehad. Zou er wel flink van balen als ik zulk beslagen ramen had, zeker op een regenvrije dag.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Plaats reactie