Vervangen vooruit

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Vervangen vooruit

Bericht door TV_UP! » vr 08 feb 2013, 19:30

Ik heb op 6-2-2013 een steentje tegen mijn voorruit gehad met als gevolg een ster.
Deze is niet groter dan een 2 euro muntstuk maar zit wel minder dan 3 cm van de rand wat dus zou betekenen dat je een nieuwe ruit moet laten plaatsen.
Maar mijn vraag is waar kan ik dat beter laten doen bij de dealer of bij carglass?
Dit omtrent met de verzekering maar ook vanwege de fabrieks garantie.

Alvast bedankt
TV_UP!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Vervangen vooruit

Bericht door GuidoUp » vr 08 feb 2013, 19:39

carrglass.... ben ook al daar geweest..
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

up!coming
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 08:54

Re: Vervangen vooruit

Bericht door up!coming » vr 08 feb 2013, 20:28

Bij de dealer.

Dan kom je niet met een imitatie ruit te zitten. Ook heeft pon een regeling zodat je geen eigen risico hoeft te betalen bij ruitvervanging. Scheelt toch weer €70,-

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vervangen vooruit

Bericht door Pop Up! » vr 08 feb 2013, 20:34

Zou ook eerst naar de dealer gaan ipv carglass..
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Vervangen vooruit

Bericht door piet48 » vr 08 feb 2013, 21:14

Hoi
Ben niet zo te spreken over carglass,ze hebben een keer een sterretje in de ruit proberen te repareren maar voor mij hoeft dat niet meer .Dus ik zou zeggen de dealer.
Grt
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vervangen vooruit

Bericht door up! » vr 08 feb 2013, 22:40

Ik laat komende week ook de ruit van mijn up! vervangen, er zit een grote scheur in nadat er een klein steentje tegenaan was gekomen. Mijn verzekering heeft een lager eigen risico (75 euro in plaats van 150 euro) als ik de ruit laat vervangen door een reparateur die is aangesloten bij Glasgarant. En dat is de Volkswagen dealer dus niet... Dus ik laat de ruit nu plaatsen bij Autotaalglas. Over imitatieglas maak ik me niet zo'n zorgen, glas is glas :D In die originele ruit heb ik ook niet zoveel vertrouwen, die barst meteen bij een heel klein steentje :( In een gespecialiseerde ruitenhersteller heb ik wel vertrouwen, die doen niets anders. In het verleden heb ik ook wel voorruiten laten vervangen bij de dealer (Audi) maar dat was geen succes, ze plaatsten de ruit niet goed waarna de A-stijl later ging roesten. Dus ik ga gewoon langs bij de gespecialiseerde glashersteller en niet bij de dealer.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vervangen vooruit

Bericht door Up-Jury » za 09 feb 2013, 02:02

Misschien een tip van mij.

Carglass heeft een eigen fabriek die ramen maakt, deze ramen zijn iets dikker dan de ramen die door de dealer geleverd wordt vanuit de auto fabriek. Voordeel hiervan is dat je ruit steviger is en iets meer bestand is tegen beslaan door vocht of andere weer's invloeden. Tevens worden alle nieuw gezette ramen goed afgekit.

Persoonlijk zo ik hiervoor nooit naar een dealer gaan maar naar een gespecialiseerde glas hersteller zoals Up! al aangeeft.
Je laat je ramen thuis toch ook niet door een loodgieter zetten.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vervangen vooruit

Bericht door TV_UP! » za 09 feb 2013, 09:52

Allemaal bedankt voor de reacties,
hier kan ik wel wat mee.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Vervangen vooruit

Bericht door Antera » za 09 feb 2013, 23:08

up!coming schreef:Bij de dealer.

Dan kom je niet met een imitatie ruit te zitten. Ook heeft pon een regeling zodat je geen eigen risico hoeft te betalen bij ruitvervanging. Scheelt toch weer €70,-
even opmerking je komt altijd met een Immi ruit te zitten ook bij de dealer ( dit toen eens vernomen bij de VW dealer in Rotterdam en hier bij de Skoda dealer). De origineel ruit word alleen in de fabriek gemonteerd en niet later als je problemen hebt
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vervangen vooruit

Bericht door TV_UP! » ma 11 feb 2013, 19:35

Heb geluk gehad.
Ben bij carglass geweest monteur daar zij dat ik geluk had. Hij kon de ster net repareren maar de ster had niet dichter bij de rand moeten zitten.
En door dat het in het zwarte zit zie ik het van binnen uit niet :D
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vervangen vooruit

Bericht door TV_UP! » vr 15 feb 2013, 19:45

Balen de ster was gerepareed maar is uiteindelijk toch doorgescheurd. Dus net bij carglass geweest en krijg op hun kosten een nieuwe. :D
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vervangen vooruit

Bericht door Up-Jury » vr 15 feb 2013, 20:25

TV_UP! schreef:Balen de ster was gerepareed maar is uiteindelijk toch doorgescheurd. Dus net bij carglass geweest en krijg op hun kosten een nieuwe. :D
Ik moet zeggen dat ik al vermoeden had dat het te dicht bij zat. Maar dat Carglass je een nieuwe voorruit geeft is helemaal top klantendienst !!!
Tevens hoop ik dat een nieuwe voorruit van carglass een kleine verbetering is tegen beslagen ramen. Ik hoop dat je ervaring met deze voorruit dit ook kan bevestigen na een bepaalde periode.

Denk je dat deze top klantendienst zou krijgen bij een dealer?

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vervangen vooruit

Bericht door TV_UP! » vr 15 feb 2013, 21:09

@Up-Jury ik heb geen last van vocht in mijn UP gelukkig. :D
De dealer waar ik mijn auto gekocht heb heeft tot nu toe nog geen steek laten vallen.
Dus ik kan niet beoordelen of de dealer beter of slechter is dan carglass.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat carglass het beter doet omdat die het dagelijks doen en de dealer niet.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Vervangen vooruit

Bericht door Piedro » za 16 feb 2013, 21:41

TV_UP! schreef:Maar ik ben er wel van overtuigd dat carglass het beter doet omdat die het dagelijks doen en de dealer niet.
Dat denk ik ook. Om een ander voorbeeldje te geven: In mijn vorige auto had ik eens een loslatende binnenspiegel. Na twee keer met dit euvel bij de garage te zijn geweest, was het nog niet goed. De spiegel bleef wel eventjes hangen (de lijm zou volgens de monteur alleen nog maar hoeven uitharden), maar bleek na korte tijd toch niet zo gehecht te zijn aan het raam. Toen ik toevallig in Apeldoorn bij Carglass langskwam, kon ik - ondanks dat het op dat moment best druk was - de auto zo naar binnen rijden, heb een kwartiertje gewacht en ze hebben kosteloos de spiegel gemonteerd. En dat terwijl ik er niet eens klant was, dat noem ik nog eens service! De spiegel zat er daarna zo vast op dat ik me er bijna aan kon optrekken :lol:

De garage zou het uiteindelijk ook wel gelukt zijn (en ikzelf waarschijnlijk eveneens, mits ik de juiste lijm ervoor had), maar hieraan kon ik toch wel merken dat het daar geen veel voorkomende handeling was, terwijl de specialist z'n hand er niet voor omdraaide en het in één keer perfect uitvoerde. Ik heb verder nooit een ruit hoeven vervangen, maar vanwege de goede ervaringen met hun servicegerichtheid (althans, in ieder geval bij deze vestiging) heb ik ook alle vertrouwen in hun vakkundigheid.

Hoe zit het trouwens met die sensor voor het Emergency Brake System? De goedkoopste uitvoeringen hebben dat niet, volgens mij. Hebben zij een andere voorruit? Ik meen namelijk dat de zwarte bovenrand van de ruit om de spiegel en sensor heenloopt. Misschien handig om te weten, voor het geval dat...
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Vervangen vooruit

Bericht door piet48 » za 16 feb 2013, 22:09

Carglass is een onderdeel van de Hollandse Belg L'eteren die nog meer van die bedrijven heeft en een groot grutter (handelaar)die heel wat met auto's te doen heeft zoals VW,Porsche en wat al dien nog meer,dit voor de statistieken.
Grt Piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vervangen vooruit

Bericht door TV_UP! » za 16 feb 2013, 22:37

Piedro schreef:
TV_UP! schreef:Maar ik ben er wel van overtuigd dat carglass het beter doet omdat die het dagelijks doen en de dealer niet.

Hoe zit het trouwens met die sensor voor het Emergency Brake System? De goedkoopste uitvoeringen hebben dat niet, volgens mij. Hebben zij een andere voorruit? Ik meen namelijk dat de zwarte bovenrand van de ruit om de spiegel en sensor heenloopt. Misschien handig om te weten, voor het geval dat...
DAt was ook gelijk wat ik vroeg bij carclass maar ze hebben deze zelfde ruitmerk als vw zelf met de zwarte omlijning er omheen voor de city emergency brake.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

MAZE
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Vervangen vooruit

Bericht door MAZE » ma 18 feb 2013, 20:39

Ik heb er sinds vandaag 2 grote pitten bij in het voorraam, de ene groter als de ander en nog geen 5 cm onder de ander deels in mijn gezichtsveld. Ik ga morgen langs de dealer dit ivm alrisk maar ook glasgarant, eerst kijken of dit te herstellen valt anders een afspraak maken voor vervangen. Carglass ga ik niet heen heb er slechte ervaring mee in de periode dat ik monteur bij v.a.g. was regelmatig herstellen van fouten Vandaar dat ik er geen hoge pet van op heb. Er gaat voor mijn gevoel toch niks boven de echte dealer.

Tevens gaan er foto's van schades aan de auto rv portier pit en lak weg en de factuur van herstel van de ruit door naar rijkswaterstaat, deze heb ik vanmiddag gebeld en de situatie uitgelegd van de door hun nalatigheid aan de wegen en de geleden schade aan mijn auto incl de mistlampunit linksvoor ook. Mij is verteld door de medewerker dat ik dit kan declareren mits de schade is veroorzaakt door deze nalatigheid. A22 beverwijk splitsing A9 richting Alkmaar zeer slechte weg.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Vervangen vooruit

Bericht door TV_UP! » do 21 feb 2013, 21:00

De voorruit is vandaag vervangen bij carglass.
Ik wist niet dat het eigenlijk zo snel gaat met een kleine 1,5 uur was ik al weer weg.
Hoop dat deze ruit het langer uithoudt dan 6200km.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Henri76
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 nov 2012, 14:28
Locatie: Barendrecht

Re: Vervangen vooruit

Bericht door Henri76 » za 02 mar 2013, 22:39

Hier ook al een nieuwe ruit in de UP!,
Eerste dag/ritje van de UP ,ook een steen op de ruit met echt nog geen 100 km op de teller!
Ook naar Carglass gegaan en zij begonnen met de ster reparatie en toen scheurde hij door K*T !!!
Vervolgens een ruit besteld dit kon met VW logo of zonder,zou verder geen verschil in kwaliteit zijn maar met logo zou apart besteld moeten worden en dus langer gaan duren.
En ik wilde hem weer netjes hebben en dus maar eentje zonder besteld en 5 dagen later kon ik de ruit laten plaatsen en wat bleek ze hadden een ruit met VW logo dus de auto is weer orgineel om te zien.

Wat mij is verteld is dat het niet uit maakt welke ruit er in gaat want er zijn gewoon bepaalde maatvoerinen/kleur/specificaties waar de ruit aan moet voldoen,en VW wisseld zelf ook en koopt deze ook in waar ze op dat moment het goedkoopste zijn.
En dat verhaal kan goed kloppen want ik heb 3 verschillende merken op de Up zitten.

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Vervangen vooruit

Bericht door JCDNL » ma 04 mar 2013, 22:46

Ik heb in het verleden een nieuwe ruit in een cuore laten zetten bij AutoTaalglas en was zeer tevreden hoe ze te werk gingen, mijn karretje was zo klaar. Alleen ernaast stond een BMW 7 serie waar bijna 4 bananendozen vol kunstof naast lag van allerlei kunstof panelen die los moesten bij de ruitenwissers (parafan plaat). Was belachelijk veel werk, en bij een Carglass ooit eens een koeien oog (zoals dat in het jargon heet) laten inharsen, dat was erg goed gelukt. De plek waar een 2 euro muntstuk zou passen was niet meer doorheen te kijken. Na de herstelwerkzaamheden moest ik haast zoeken waar hij ookalweer zat. Uiteraard is dit niet gegarandeerd bij elke reparatie.

Ingaande op het origineel of imitatieglas, zeker met speciale sensoren zoals Emergency City Breaking, regen sensors of warmte werende voorruiten (of was het nou verwarmde?) dan kan het beste gekozen worden voor de real deal. Verder sluit ik me absoluut aan bij glas is glas. Maar zodra sensoren door een ruit moeten meten kan het foutgaan bij imitatie materiaal. De fabrieks eisen kunnen dan ver te zoeken zijn en werken de systemen niet correct die juist in moeten grijpen bij noodsituaties.

Ik hou overigens redelijk goed afstand, en hang nooit lang achter vrachtwaggels behalve als ze hele mooie grote deurmatten van spatlappen hebben. Maar meestal zie ik alle steentjes op mijn voorruit komen van tegenovergestelde rij-richting die mijn kant op komen jagen :(

Plaats reactie