Winterpakket achteraf inbouwen
Winterpakket achteraf inbouwen
Bij het samenstellen van onze up! hebben wij geen winterpakket genomen. De reden hiervoor was dat de verkoper ons verzekerde dat de verwarmde zijspiegels standaard waren op de High up en wij sowieso een standkachel wilde nemen dus stoelverwarming niet nuttig vonden. Nu blijkt echter toch dat de zijspiegels niet verwarmbaar zijn en dat is wel een issue. Er zal dus een voorstel gaan richting de verkoper om het winterpakket alsnog te gaan regelen en in te bouwen voor het bedrag dat er voor staat. Stoelverwarming is geen noodzaak maar ik wil minimaal toch verwarmbare spiegels hebben.
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van verwarmingselementen?
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van verwarmingselementen?
Re: Winterpakket achteraf inbouwen
Ik heb geen winterpakket maar toch echt verwarmde buitenspiegels hoor. http://www.volkswagen.nl/home/modellen/ ... nl,00.html
High UP! 75PK met: Executive Pakket, Panorama kanteldak, Dynamic pakket 'triangle ', Maps and More.
Ook mij is verteld dat ik dit gewoon heb.boattail schreef:Ik heb geen winterpakket maar toch echt verwarmde buitenspiegels hoor. http://www.volkswagen.nl/home/modellen/ ... nl,00.html
als ik me niet vergis heeft dit te maken heeft met de stand van je draaiknopje voor het afstellen van de spiegels
Hij moet op een bepaalde stand staan om de verwarming aan tezetten van de spiegels. (zo was het bij mijn eerdere auto. Ik ga er dus even vanuit dat het bij deze vw hetzelfde is)
Tenzij er een aparte knop in de up zit voor de verwarmbare zijspiegels neem ik aan dat deze aangesloten zit op de achteruitverwarming. Op de spiegelverstelling zit in ieder geval geen verwarmstand.
Daar zit die juist wel. Je hebt 4 standen: links, rechts, boven , onder. Links en rechts zijn gewoon om de spiegels te verstellen en boven en beneden is spiegelverwarming aan of uit. Ik heb zelf ook een High up !
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
De schakelaar voor de bediening van de spiegels heeft 4 standen: neutraal, links, rechts en als je de schakelaar een halve slag draait, wordt de verwarming ingeschakeld. De spiegelverwarming is niet met de achterruitverwarming geschakeld.
Er is geen indicatie hiervan middels een controlelampje. Met de huidige buitentemperaturen is het wel eenvoudig te voelen
Er is geen indicatie hiervan middels een controlelampje. Met de huidige buitentemperaturen is het wel eenvoudig te voelen
Henk/Henri jullie hebben helemaal gelijk.Het knopje van de zijspiegel zit een halve slag gedraaid bij ons. Aan is uit en uit is aan om het maar zo te zeggen. De schakelaar stond al de hele tijd op de stand van verwarming (maar stond dus eigenlijk uit) en ik was in de veronderstelling dat de achteruitverwarming dan de schakelaar zou zijn. Zo werkt het in ieder geval in mijn Golf IV. Door het witte puntje de andere kant op te zetten werkt hij wel!! Super. Had het misschien zelf kunnen bedenken maar met een forum ga je toch vaak even verder nadenken.
De schakelaar moet dus van de 'verwarm'-stand worden gedraaid om de verwarming uit te zetten?
De schakelaar moet dus van de 'verwarm'-stand worden gedraaid om de verwarming uit te zetten?
- MJBonthond
- Forum newbie
Spiegelverwarming automatisch inschakelen samen met de achterruitverwarming is te regelen via de VAGCOM-instellingen
White up! - 60pk - 5dr - drive pakket
Heb ik ook laten veranderen. Vond dat gedraai zo onhandig... Ben eigenlijk al jaren gewend dat de spiegels mee schakelen met de achteruitverwarming. Kun je hem tenminste ook niet vergeten weer uit te doen.MJBonthond schreef:Spiegelverwarming automatisch inschakelen samen met de achterruitverwarming is te regelen via de VAGCOM-instellingen
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Ik ga dat ook nog laten doen, ik rij soms dagen rond met de spiegel verwarming aan. Met als gevolg spiegels die vol zit met opgedroogde druppels water...Bertje schreef:Heb ik ook laten veranderen. Vond dat gedraai zo onhandig... Ben eigenlijk al jaren gewend dat de spiegels mee schakelen met de achteruitverwarming. Kun je hem tenminste ook niet vergeten weer uit te doen.MJBonthond schreef:Spiegelverwarming automatisch inschakelen samen met de achterruitverwarming is te regelen via de VAGCOM-instellingen
-
- Vagling liefhebber
Begrijp ik het goed dat de de spiegels dan automatisch mee schakelen met de achterruitverwarming TENZIJ deze al standaard uit staan geschakeld? Of vervalt de hele handmatige schakeling van de spiegels dan?
Ik heb er vandaag Volkwagen dealer in Culemborg over gebeld want dit zou ik ook graag willen in mijn aanstaande Upje. Sterker nog, het lijkt mij bijna vanzelfsprekend dat dit gekoppeld is, maar zij wisten hier niet direct op te antwoorden hoe en of dit mogelijk was. Ze bellen me terug...
Ik heb er vandaag Volkwagen dealer in Culemborg over gebeld want dit zou ik ook graag willen in mijn aanstaande Upje. Sterker nog, het lijkt mij bijna vanzelfsprekend dat dit gekoppeld is, maar zij wisten hier niet direct op te antwoorden hoe en of dit mogelijk was. Ze bellen me terug...
Laatst gewijzigd door F.Moerland op wo 20 nov 2013, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Thijsvdvl
- Donateur member
- Contacteer:
De verwarming van de buitenspiegel icm de achterruit is aan / uit te zetten middels vagcom.
Spiegel verwarming gaat toch automatisch aan beneden de 4 graden ,knopje kun je toch gewoon op de verwarming laten staan?
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt
Nog te doen: vag-com aanpassingen
Nog te doen: vag-com aanpassingen
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
Huhh?... Dat is nieuwchrisup schreef:Spiegel verwarming gaat toch automatisch aan beneden de 4 graden ,knopje kun je toch gewoon op de verwarming laten staan?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
- Thijsvdvl
- Donateur member
- Contacteer:
Nee, blijft gewoon in principe continue werken. De oudere Golf 5 modellen staan erom bekend dat spiegelverwarming regelmatig door brand, omdat ze geen "uit" knop hadden.chrisup schreef:Spiegel verwarming gaat toch automatisch aan beneden de 4 graden ,knopje kun je toch gewoon op de verwarming laten staan?
Gewoon aanzetten wanneer het nodig is, mijn inziens niet erg vaak.
-
- Vagling liefhebber
Ik zou het toch graag automatisch hebben. Lijkt me ideaal. Ik weet alleen niet wie waar en voor hoeveel ik deze en andere aanpassingen door kan laten voeren. Als iemand mij in de juiste richting zou willen sturen graag!
- Thijsvdvl
- Donateur member
- Contacteer:
Bestaat origineel niet, dus zal je met een externe module moeten werken. Denk niet dat ze die maken, want zie de nut er niet van in.
Ik zet de spiegelverwarming pas aan als ze beslagen zijn / het nodig is, of het nu 15 of 1 graad is.
Ik zet de spiegelverwarming pas aan als ze beslagen zijn / het nodig is, of het nu 15 of 1 graad is.
Ik zou graag stoelverwarming willen, weet iemand of de hoezen makkelijk van de voorstoelen af te halen zijn?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Stoelverwarming vind ik echt het summum van luxe!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Thijsvdvl
- Donateur member
- Contacteer:
Over het algemeen is het makkelijker en sneller om een setje stoelen te kopen met stoelverwarming.GrijzeUp schreef:Ik zou graag stoelverwarming willen, weet iemand of de hoezen makkelijk van de voorstoelen af te halen zijn?