Up! Familie uitbreiding met een (Italiaanse) "Black Up!"
Up! Familie uitbreiding met een (Italiaanse) "Black Up!"
Dag Up! aficionadi,
Ik woon hoofdzakelijk in België maar verblijf regelmatig in Italië.
Dat laatste is de verklaring waarom ik afgelopen middag mijn Up! heb afgehaald in Italië (besteld in oktober 2012 - ingeschreven en verzekerd in Italië). Kilomterstand bij levering was 8 km.
"Black Up!" - 5-deurs versie - 75pk - handgeschakeld - geen BMT (voorlopig niet beschikbaar in Italië) - alle beschikbare opties/packs, uitgezonderd het reservewiel (daardoor heb je in die uitsparing nog extra plaats waar je allerlei dingen in kwijt kan die je niet courant gebruikt of hoopt te gebruiken). Ben niet-roker, maar heb desalniettemin toch het "Smoke Pack" erbij genomen louter voor die oranje oplichtende ring die de aansteker/12V socket omringt (aangenaam sfeerdetail tijdens ritjes in het donker).
Mijn Up! is niet bestemd voor dagelijks gebruik, doch zal eerder dienst doen als mijn plaatselijke pony op Italiaanse wegen.
Intussen even wennen (ook aan de gebruikelijke plastic-achtige geur die je bemerkt bij het uitstappen na een ritje met een fonkelnieuwe wagen ).
Vanavond ook eens een ritje in het donker gemaakt. Heb de indruk dat de lichtbundel van het rechtervoorlicht iets verder reikt dan die van het linkervoorlicht. Is dat ook zo bij jullie Up! Of eerder iets met lichtafstelling af fabriek ? Heb gemerkt dat er links van het stuur een knopje is (doch dat is vermoedelijk om beide lichten samen hoger of lager af te stellen, afhankelijk of men al dan niet zwaar geladen is).
Voorts hoop ik dat mijn Up! (alsook de uwe uiteraard) niet aan het deerniswekkend vochtprobleem lijdt (condensatie of zelfs ijs aan de binnenzijde van de ruiten) dat blijkbaar menige Up! teistert.
Ik heb me intussen ook ingeschreven op het Brits Up! forum (http://www.upownersclub.co.uk/forum/).
Groeten,
-A-
Ik woon hoofdzakelijk in België maar verblijf regelmatig in Italië.
Dat laatste is de verklaring waarom ik afgelopen middag mijn Up! heb afgehaald in Italië (besteld in oktober 2012 - ingeschreven en verzekerd in Italië). Kilomterstand bij levering was 8 km.
"Black Up!" - 5-deurs versie - 75pk - handgeschakeld - geen BMT (voorlopig niet beschikbaar in Italië) - alle beschikbare opties/packs, uitgezonderd het reservewiel (daardoor heb je in die uitsparing nog extra plaats waar je allerlei dingen in kwijt kan die je niet courant gebruikt of hoopt te gebruiken). Ben niet-roker, maar heb desalniettemin toch het "Smoke Pack" erbij genomen louter voor die oranje oplichtende ring die de aansteker/12V socket omringt (aangenaam sfeerdetail tijdens ritjes in het donker).
Mijn Up! is niet bestemd voor dagelijks gebruik, doch zal eerder dienst doen als mijn plaatselijke pony op Italiaanse wegen.
Intussen even wennen (ook aan de gebruikelijke plastic-achtige geur die je bemerkt bij het uitstappen na een ritje met een fonkelnieuwe wagen ).
Vanavond ook eens een ritje in het donker gemaakt. Heb de indruk dat de lichtbundel van het rechtervoorlicht iets verder reikt dan die van het linkervoorlicht. Is dat ook zo bij jullie Up! Of eerder iets met lichtafstelling af fabriek ? Heb gemerkt dat er links van het stuur een knopje is (doch dat is vermoedelijk om beide lichten samen hoger of lager af te stellen, afhankelijk of men al dan niet zwaar geladen is).
Voorts hoop ik dat mijn Up! (alsook de uwe uiteraard) niet aan het deerniswekkend vochtprobleem lijdt (condensatie of zelfs ijs aan de binnenzijde van de ruiten) dat blijkbaar menige Up! teistert.
Ik heb me intussen ook ingeschreven op het Brits Up! forum (http://www.upownersclub.co.uk/forum/).
Groeten,
-A-
Re: Up! Familie uitbreiding met een (Italiaanse) "Black Up!"
Welkom en mooie samenstelling! Veel plezier ermee!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Up! Familie uitbreiding met een (Italiaanse) "Black Up!"
Welkom! Zal de up! vaak gaan pendelen tussen Italië en België of hoofdzakelijk in Italië blijven?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Up! Familie uitbreiding met een (Italiaanse) "Black Up!"
Bedankt. Mijn Up! zal ik vrijwel uitsluitend gebruiken voor verplaatsingen in Italië.Petrolhead Tom schreef:Welkom! Zal de up! vaak gaan pendelen tussen Italië en België of hoofdzakelijk in Italië blijven?
Re: Up! Familie uitbreiding met een (Italiaanse) "Black Up!"
Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48
Re: Up! Familie uitbreiding met een (Italiaanse) "Black Up!"
Môgge,
Mooie configuratie hoor! Maar zou je er toch geen reservewieltje bij kopen? Als je een keer zonder reservewiel op de snelweg hebt gestaan met een lekke band ben je voor altijd 'genezen'... Het duurt dan echt uuuuuren voor je weer op pad bent.
Mijn rechter koplamp staat wel aardig gelijk aan de linker. Wel staat hij iets schuiner, zodat hij wat verder de berm in schijnt.
Mooie configuratie hoor! Maar zou je er toch geen reservewieltje bij kopen? Als je een keer zonder reservewiel op de snelweg hebt gestaan met een lekke band ben je voor altijd 'genezen'... Het duurt dan echt uuuuuren voor je weer op pad bent.
Mijn rechter koplamp staat wel aardig gelijk aan de linker. Wel staat hij iets schuiner, zodat hij wat verder de berm in schijnt.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|
Re: Up! Familie uitbreiding met een (Italiaanse) "Black Up!"
De dealer welke de auto aflevert behoort bij de 0-beurt je koplampen netjes op de juiste, en gelijke, hoogte af stellen.Artemis schreef: Heb de indruk dat de lichtbundel van het rechtervoorlicht iets verder reikt dan die van het linkervoorlicht. Is dat ook zo bij jullie Up! Of eerder iets met lichtafstelling af fabriek ? Heb gemerkt dat er links van het stuur een knopje is (doch dat is vermoedelijk om beide lichten samen hoger of lager af te stellen, afhankelijk of men al dan niet zwaar geladen is).
-A-
Even ritje Italië doen voor 2 minuten afstelwerk....
Of toch even langs de garage om de hoek.
Re: Up! Familie uitbreiding met een (Italiaanse) "Black Up!"
Mijn 'garage om de hoek' bevindt zich in Italië. Zoals hoger gezegd blijft mijn Up! permanent op Italiaanse bodem. Voor mijn verplaatsingen in België heb ik ander 'gerief'.Uppert schreef:De dealer welke de auto aflevert behoort bij de 0-beurt je koplampen netjes op de juiste, en gelijke, hoogte af stellen.
Even ritje Italië doen voor 2 minuten afstelwerk....
Of toch even langs de garage om de hoek.
Heb het antwoord gevonden op p. 89 van de Italiaanse handleiding (sectie "Copertura parziale dei fari"). Asymmetrische lichtbundel is volstrekt normaal (minstens toch voor mijn Italiaanse Up!). Zoals ik al vermoedde: er is een klein onderscheid in afstelling tussen beide voorlichten om tegenliggers niet te verblinden (en de wegkant (rechterzijde) toch beter te kunnen zien). Misschien staan de voorlichten van de Up! in NL of B identiek afgesteld. Ieder land kan zo zijn "specialekes" hebben, hé.
Indien je met je Up! (stuurwiel links) bijvoorbeeld in GB rijdt, moet je het rechtervoorlicht in principe gedeeltelijk afdekken met een kleefband of folie om verblinding van tegenliggers te vermijden. Omgekeerd, wanneer een Britse Up! in NL rijdt, moet die hetzelfde doen met het linkervoorlicht.
Ik ben Xenon lichten in andere voertuigen gewoon, dus moest mijn kennis i.v.m. halogeen lichten even opfrissen.
Off topic: stelde ooit de vraag aan de oude verhuurster van mijn Londens kot of ze het niet merkwaardig vond dat GB samen met een minderheid aan landen links laat rijden met de wagen. Haar antwoord was kurkdroog en onderhoudend: toen treinen begonnen te sporen in het Victoriaans tijdperk van de 19de eeuw, werd afgesproken om op het linkerspoor te rijden en om dus rechts te kruisen. Auto's kwamen pas later in het verkeer, en toen hebben de Britten de conventie toepasselijk voor treinen gewoon ook toegepast bij wagens. Ze voegde er fijntjes aan toe dat wij dus de dissidenten zijn. Hm, heb maar niet gevraagd of ze kon bevestigen of ruiters/rijders en (huif)karren elkaar ook rechts kruisten voordat treinen begonnen te sporen. Stel, je bent in de Middeleeuwen in een woud in volle galop met je paard en in de verte op het bospad zie je een Britse ridder met paard opdoemen: wijk je naar links of naar rechts uit, of stop je veiligheidshalve toch maar even aan de kant tot hij gepasseerd is ?