Up vs Twingo DCI

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
gerrit
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 14:10

Up vs Twingo DCI

Bericht door gerrit » wo 26 dec 2012, 14:22

Hallo

Ik heb op dit moment een Twingo dci en heb best wel intresse in een Up het enige nadeel is dat er geen diesel(belasting vrij nat :D ) is en ik 30.000 per jaar rijd. het grootste nadeel van de twingo is dat ik de stoelen niet het sterkste punt vind maar dat geld ook voor de up daar zit wat raar in omdat je de hoofdsteun niet verstellen kunt tenminste in het gereden model.

De rij eigenschappen van de Up zijn prima niet beter als de renault in mijn ogen dit komt omdat de twingo bij een stevige rijstijl echt erg goed bochten werk levert. Het vermogen is niet te vergelijken al voelt de zelfs de 60 pk weg goed aan de 90 Pk 200nm sterke twingo geeft ook veel grotere auto's het nakijken.


Maar goed om een lang verhaal kort te maken weet iemand of er een 800cc diesel komt of een 1.2 dan ben ik zeker in om hem in overweging te nemen.

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Up vs Twingo DCI

Bericht door Bertje » za 29 dec 2012, 02:45

VW kennende verwacht ik wel dat ie gaat komen. Maar heb nog nergens over plannen in die richting gelezen.

Zelf waag ik in januari de overstap van een diesel (140 pk) naar de 75 pk Up! benzine variant. Ik verwacht vooral het heerlijke diesel koppel te gaan missen. Omgerekend naar maandbedragen ben ik straks met benzine nog steeds voordeliger uit. Je moet in mijn berekeningen wel extreem veel rijden wil een diesel in de Up! voordeliger zijn.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Up vs Twingo DCI

Bericht door Tom Westendorp » za 29 dec 2012, 15:12

Ik denk dat het voor een up! erg lang gaat duren voor een diesel interessant gaat zijn. Zo moet hij belastingvrij zijn en ook nog even blijven. Daarbij moet hij ook niet te duur worden anders zijn ze niet te slijten en moet je extreem veel rijden. Allemaal variabelen die niet in het voordeel van de diesel spreken. Ik denk daarom dat een aardgas of gewone LPG variant al snel interessanter is dan een diesel versie.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie