achter wisser verwijderen

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

achter wisser verwijderen

Bericht door Marantz » zo 09 sep 2012, 21:48

Ik begin maar even een nieuwe topic aangezien deze vraag "onder gesneeuwd" gaat worden in het andere topic.

Ik wil graag de wisser eraf hebben en hoop dat iemand kan helpen met het volgende:

De plastic bak waar de wisser in zit de zit mert 1 boutje (torx) vast in de achterklep handgreep, maar als ik deze los draai zit er nog geen beweging in die bak.
Er zitten nog 2 torx bouten in het sluit mechanisme, maar die durf ik eigenlijk niet zo maar los te draaien.
Weet iemand hoe dit exact in elkaar zit, wat moet ik precies los draaien om die bak los te krijgen ?

Thx.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: achter wisser verwijderen

Bericht door oubaasje » ma 10 sep 2012, 14:33

of de RDW dat toestaat betwijfel ik.
Het is een veiligheidsaspect

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: achter wisser verwijderen

Bericht door jUPiter » ma 10 sep 2012, 14:49

oubaasje schreef:of de RDW dat toestaat betwijfel ik.
Het is een veiligheidsaspect
Ruitenwisser van de achterklep mag zonder problemen gedemonteerd worden, dit is geen controlepunt voor de RDW
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: achter wisser verwijderen

Bericht door stUp! » ma 10 sep 2012, 16:38

Ook bij de APK is het geen probleem, het is wel een controlepunt maar hij moet alleen goed werken als hij er op zit. In dit geval zit hij er niet meer op dus controleren ze hem ook niet.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: achter wisser verwijderen

Bericht door Marantz » ma 10 sep 2012, 16:50

Ok, maar hoe haal ik dat krassende kreng eraf...... :?:

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: achter wisser verwijderen

Bericht door Marantz » ma 10 sep 2012, 18:16

Ik, heb wat gevonden op Internet waar een wisser van een Polo word verwijderd.
Denk dat deze stappen voor de UP nagenoeg het zelfde zullen zijn, en wel best een aardig klusje.
Zie:

http://gecleant.de/blog/

en kies de Polo R6 uit de rechter rij voor een foto verslag van de verwijdering.
Je kunt dat textblokje wat in beeld staat weg krijgen door op het tweede knopje te drukken, vierkantje met lijntjes.
De UP staat ook in de lijst, onderaan, maar dat zijn foto's hoe het eruit kan zien, helaas niet hoe het gedaan word.

Ik ga binnenkort een poging ondernemen.........

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: achter wisser verwijderen

Bericht door Marantz » di 11 sep 2012, 11:38

Helaas is de 1e poging gestrand :cry:
De grommet paste niet 100% en heb deze in de vrieser gelegd in de hoop net dat beetje krimp te krijgen wat nodig was, maar nee.
Bij deze 2e poging is ook de grommet beschadigd omdat het toch niet paste dus die kan de vuilnisbak in, ze geven geen garantie op beschadigde grommets wat te begrijpen is.
Ik heb dit gemailed en wacht op antwoord, ze kunnen een custom made grommet maken die net dat beetje kleiner is zodat die wel past.
Ik schroef nu de motor maar weer terug want zo is het gat weer dicht.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: achter wisser verwijderen

Bericht door Marantz » di 11 sep 2012, 15:17

Caramba, rij ik net in de regen, wil ik, zelfs moet ik, mijn achter wisser gebruiken maar nee natuurlijk, die heb ik er even als dummy opgezet om het gat dicht te houden.
Nou, ik heb met mijn vorige Twingo ook een tijdje zonder wisser gereden en als ik bij de renault de achterruit verwarming aan deed verdween het water als sneeuw voor de zon, niet bij de UP.
Denk dat deze achterruit verwarming wat minder wattjes heeft want schoon werd het niet, terwijl de spiegelverwarming wel de boel schoon kreeg.

Ik heb wel eens meer wat experimenten gedaan (in de parenclub) maar die waren duurder, maar wel leuker..... :lol:

Ik wil het best nog wel een keer proberen maar dan wel met een goed passende dop.
Hier nog een foto van hoe het nu is, ik wacht nog op montage van een grotere dakspoiler en folie voor de achterlichten.
.
SAM_0177.jpg
SAM_0177.jpg (49.53 KiB) 2954 keer bekeken

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: achter wisser verwijderen

Bericht door Marantz » wo 12 sep 2012, 08:31

Nou, ik laat die wisser lekker zitten, was weer van goede dienst deze ochtend :D
Ik moet wel zeggen dat ik de achterklep zonder mooier vind maar voor gemak is ook wat te zeggen.

Plaats reactie