Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Moontje
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 18:12
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Moontje » wo 23 mei 2012, 20:10

Ondanks dat ik in de buurt van Amsterdam woon, heb ik mijn up! (en ook voorgaande auto's) gekocht bij Autoland Van den Brug in Oosterwolde (Frl). Je wordt daar op een sympathieke manier geholpen. Men begrijpt dat het geen pakje boter is dat je koopt. Ze weten waar ze het over hebben, draaien je geen poot uit en hebben service hoog in het vaandel staan. Geen gladde verkopers! Eerlijke informatie en een eerlijke inruilprijs. Nee, ik heb geen aandelen daar, ze zijn gewoon goed en aan te bevelen! Ook om er een stuk voor om te rijden.

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door nol » do 24 mei 2012, 07:33

Onze Up hebben we gekocht bij Poppe in Goes. We hebben op de Up de Polo van 1997 van mijn schoonvader ingeruild, hier hebben ze een hele goed prijs voorgegeven.
Afgezien dat het een erg aardige verkoper was hebben we nog geen ervaring met deze garage. Dit is namelijk voor ons de eerste Volkswagen na een periode van 10 jaar Ford rijden.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Marantz » zo 27 mei 2012, 11:05

Ik heb mijn UP in Almere gekocht bij Avenu en deze verkoper was vriendelijk en behulpzaam maar moest wel het een en ander overleggen over dingen die ik er nog op en aan wilde hebben, duidelijk een nieuw model.
Heb 4500 euro inruil gekregen op een Renault twingo van 4.5 jaar oud, met kapotte airco, niet slecht denk ik......
Kon bij Kia (Rio) 3000 euro krijgen voor de Twingo dus ik was aangenaam verrast :D
Ben wel opgestap van een "standaard" High Up naar een White uitvoering met Drive pakket, panoramadak (dat staat prachtig op een witte uitvoering) en wat striping/biezen bij de raamstijlen van het Power pakket.
Reactie via email is slecht waar telefonische en live contact wel goed gaat......

Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Tess » di 29 mei 2012, 19:42

Jullie moeten allemaal je UP kopen bij " van der Velden" in Zoetermeer! Vriendelijk, behulpzaam en geduldig! Duidelijke offerte, meerdere proef ritten geen probleem, lekkere koffie en als je met kinderen komt geen probleem! ( wat erg fijn is).
Ook alle informatie die je krijgt is duidelijk en overzichtelijk. Top!
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

High Uppie
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 10:50
Locatie: Friesland

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door High Uppie » wo 30 mei 2012, 15:12

Mijn High up gekocht bij autoland van der Brug in Sneek, hier kon ik de beste inruilprijs voor mijn peugeot 107 krijgen, de verkoper was eerlijk en geen poespas en als ik nog vragen had betreft de up was hij altijd bereikbaar ook in het weekend onder 06 nr. al met al een zeer goede ervaring met Autoland van der Brug in Sneek.

Scorpion
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:50

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Scorpion » vr 01 jun 2012, 14:33

UP gekocht bij Pon in Amersfoort.
In eerste instantie wilden we alleen even kijken. Werd dus meteen een proefrit.
Type waar wij in geïntersseerd (High UP + UP Black pakket) was nog niet anwezig. Werden een paar weken later gebeld dat er één stond die voor een andere klant was, maar als we wilden mochten we komen kijken.
Zeer prettige bediening. Niet opdringerig.
Heb m.b.t. de inruilprijs van de oude auto niets te klagen. Ik had het gemiddelde genomen van dat wat via Internet te vinden was. En dat kreeg ik ook.
Aflevering was ook prima. Auto was "ingepakt" onder een grote hoes die we dus ook moesten uitpakken. Voldoende uitleg bij aflevering. Achteraf zijn we ook nog gebeld of er nog vragen, opmerkingen of klachten waren.
Dus aan te bevelen.

7UP
Forum newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:56

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door 7UP » zo 02 sep 2012, 09:13

Hallo allemaal.
VW UP gekocht bij Borchwerf Roosendaal en ben hierover zeer tevreden het traject van aanschaf t/m levering allemaal positief goede uitleg bij levering en ze nemen voldoende tijd daarvoor, verkoper Mike weet veel van wat allemaal mogelijk is kwa uitvoering Top.
Wat betreft nazorg service etc. kan ik nog niets zeggen auto 29-08 bij dealer en is 31-08 geleverd.
Laatst gewijzigd door 7UP op zo 02 sep 2012, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Marantz » zo 02 sep 2012, 09:58

Twijfel achtig betreft Avenu in Almere, verkoper was vriendelijk en behulpzaam, en was mee te onderhandelen wat ook is gebeurt, daarna toen de UP binnen was (afgelopen maandag 27-8) is het wat minder, voor mijn gevoel een te lange wachttijd, nu kan ik de UP as Donderdag 6-9 ophalen, 11 dagen na binnenkomst.
UP is direct op maandag 27-8 naar stickerraar gegaan die de UP woensdag ochtend 29-8 weer terug bezorgd heeft, spatlapjes en antenne erop, sierstripje achterklep, klaar, en dan die vrijdag cq zaterdag afleveren.
Maar niet dus.......

Jan6255
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 22:35
Locatie: Bergambacht

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Jan6255 » zo 02 sep 2012, 13:58

Onze Up besteld bij VW de Koning in Krimpen aan den IJssel, ook onze Tiguan komt daar vandaan en daarvoor een Touran en wat Golfjes.
Met betrekking tot de inruil zijn wij zeer goed te spreken over VW de Koning, altijd keurig geholpen en een zeer vriendelijke maar ook kundige verkoper!
De service echter en het prijsniveau van de onderhoudsbeurten vinden wij weer wat "minder" de rekening moeten we altijd goed nalopen want er staan nog wel eens zaken op vermeld die echt niet kloppen!
Gelukkig zien we de garage niet zo veel.
Voor VW de Koning gingen we altijd naar garage de Bruin in Schoonhoven, ook een prima dealer die echter met de inruil de plank soms wel eens misslaat (daarom ook over naar VW de Koning).
Groet,
Jan

suusup
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 21:04
Locatie: zoetermeer

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door suusup » zo 02 sep 2012, 16:32

mijn upje is een lease auto maar ondanks dat werden we afgelopen zaterdag met alle service ontvangen bij kamsteeg in voorhout. de up is al binnen en we mochten even in de kelder kijken waar hij staat. dus we hadden een zeer goed gevoel over deze dealer. de huidige fox is in onderhoud bij van der velden in zoetermeer en daar zijn we ook altijd erg tevreden over
move up! 60 pk black pearl executive pakket comfort pakket stalen reservewiel

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door el coche SEAT » zo 02 sep 2012, 16:47

Vind het moeilijk om objectief te blijven, omdat het vaak over percepties gaat bij dit onderwerp.
Laten we eerlijk zijn, het gaat om geld en dan willen we toch allemaal zo weinig mogelijk hoeven bij te betalen.
Of kies je toch voor een dealer als je ergens anders laat ik zeggen 500 euro minder moet betalen.

Ben zelf vaak beter voorbereidt als ik naar een dealer ga dan de gemiddelde verkoper.

Echter bij Van Mossel uit Weert ben ik meer dan aangenaam verrast. Vooral de snelheid en de wijze waarop werd gereageerd op vragen. Zelfs als ik een mail stuurde na sluitingstijd, kreeg ik meestal nog dezelfde avond een reactie.
Waar ik veel waarde aanhecht is dat afspraak is afspraak!
Ook hier heb ik ondanks dat ik meerdere dealer dichterbij in de buurt heb, goede ervaringen met Van Mossel te Weert.

Vanwege mijn goede ervaringen, hebben zowel mijn zus als ook mijn directe collega, een succesvolle aankoop bij Van Mossel afgerond. Service staat daar in ieder geval, hoog aangeschreven.
Laatst gewijzigd door el coche SEAT op wo 05 sep 2012, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door peter1957 » wo 05 sep 2012, 11:23

Bij mijn diverse offertes voor de UP! zowel wealer Heerlen als Ploemen Maastricht "vergaten" in de offerte de 2% BTW verhoging in oktober.
Verder zat er weinig verschil in de offertes.
De auto uiteindelijk besteld bij Wealer Heerle.
De verkoper, Dhr. Scheeren vertelde dat het "foutje" ruimschoots gecompenseerd zou worden als we de auto gaan ophalen.
Verwachte leverweek is 42.
Ben benieuwd wat hij hierme bedoelt; een hoesje voor de Maps&more of zo?
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door peter1957 » wo 05 sep 2012, 11:24

Bij mijn diverse offertes voor de UP! zowel wealer Heerlen als Ploemen Maastricht "vergaten" in de offerte de 2% BTW verhoging in oktober.
Verder zat er weinig verschil in de offertes.
De auto uiteindelijk besteld bij Wealer Heerlen.
De verkoper, Dhr. Scheeren vertelde dat het "foutje" ruimschoots gecompenseerd zou worden als we de auto gaan ophalen.
Verwachte leverweek is 42.
Ben benieuwd wat hij hiermee bedoelt; een hoesje voor de Maps&more of zo?
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door stUp! » do 06 sep 2012, 20:35

Neeeee een mooie VW Pet!

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door el coche SEAT » vr 07 sep 2012, 06:21

stUp! schreef:Neeeee een mooie VW Pet!
Geen opgelegde kentekenplaten. :o
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

Up! Lover
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 10:57

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Up! Lover » vr 07 sep 2012, 11:37

Mijn Up! Gekocht bij Pouw in Raalte. Aardige verkoper waar goed mee te onderhandelen was. Mijn Hyundai Atos ingeruild waarvoor hij een handelaar belde. De eerste wilde er maar weinig voor geven, zodat de verkoper een tweede handelaar belde en die gaf de inruil die ik ook op internet had gelezen. Dus ik was dik tevreden.

Bij het afhalen van de Up! Een andere verkoper, die erg vriendelijk was, geen vraag te gek vod en alles duidelijk uitlegde en hier ook de tijd voor nam.

Het enige nadeel, maar dat heeft niks met de dealer te maken, is dat ik eigenlijk de 50/50 deal wilde, maar hierover moest goedkeuring komen van het hoofdkantoor en omdat ik een Wajong uitkering heb, wist ik al, dat ik die goedkeuring nooit zou krijgen, omdat mijn inkomen gewoon te laag is. Dus moest ik wel de standaarduitvoering en een Take Up! Nemen, omdat ik het volledige bedrag ineens van mijn spaargeld moest betalen.

Maar.....zeer tevreden met mijn basic Take Upje!!

UpUpHereWeGo
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:35

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door UpUpHereWeGo » vr 27 sep 2013, 16:48

Hallo, oud topic maar wil toch even reageren! Ik heb mijn High Up! gekocht bij A-point in Amsterdam Zuidoost. Heel erg tevreden over! Zeker een aanrader. Eerlijke verkoper, geen poespas, wil geen extra dingen ' verkopen' die niet verstandig zijn (buitenspiegel chroom) en korting gekregen :D Minder goede ervaringen bij de Avenu dealer in Lelystad en indirect ook in Almere. Jammer, was niet nodig geweest maar overall geen goed gevoel daar.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door MauriceR. » vr 27 sep 2013, 17:59

Borchwerf in Roosendaal. Ben heel tevreden over ze.

In augustus, midden in mijn vakantie, vanuit de buurt van Vlissingen naar Borchwerf gereden om in levende lijve te zien wat er op hun site stond (ik wilde per sé een open dak en die waren niet overal op voorraad). Prima geholpen en een goede deal kunnen sluiten.

(Wat ik erg fijn vind, is de no-nonsense inrichting van de showroom. In vergelijking met Autohaas in Apeldoorn een verademing! 'k Was daar eerder deze zomer alsof ik een Mac-store binnen gelopen was: alles wit, licht leer, witte auto's. Kortom, voor mij over de top).

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door HeHo » za 28 sep 2013, 12:45

Pouw Zwolle zit vlakbij, maar mijn voorkeur gaat uit naar Autoblad van der Burg in Heerenveen. Nette verkoper en hij gaf mij een nette waarde voor mijn oude Lupo.
Tijdens het ophalen van de auto nog een leuk gesprek gehad en een leuke VW Up! Schaalmodel erbij gekregen.
Ik vind het een aanrader.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Jos Bosch » za 28 sep 2013, 17:51

peter1957 schreef:Bij mijn diverse offertes voor de UP! zowel wealer Heerlen als Ploemen Maastricht "vergaten" in de offerte de 2% BTW verhoging in oktober.
Verder zat er weinig verschil in de offertes.
De auto uiteindelijk besteld bij Wealer Heerle.
De verkoper, Dhr. Scheeren vertelde dat het "foutje" ruimschoots gecompenseerd zou worden als we de auto gaan ophalen.
Verwachte leverweek is 42.
Ben benieuwd wat hij hierme bedoelt; een hoesje voor de Maps&more of zo?

Wij zij super geholpen door Thijs.Niks op aan te merken.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Plaats reactie