![Very Happy :D](./images/smilies/icon/biggrin.gif)
Is het originele onderdelenr van de huidige luchtfilter bij iemand bekend ?
![Geek :geek:](./images/smilies/icon/geek.gif)
Misschien is het in dezen juist wel wenselijk om zoveel mogelijk info te geven. Ik geloof dat veel mensen het hele samenspel tussen ecu en lucht en uitlaatgassen nog steeds niet begrijpen.P@trick & Mii(rella) schreef:de ECU regelt zichzelf bij ja, je hoeft hier niks meer verder bij aan te passen.
maar als je meer wilt weten stuur maar even een PB wil er niet een reclame praatje van maken voor mijn filters....
Dat is het grote voordeel van een inlegfiltertje inderdaad. Het enige wat je er echt mee wint is wat meer geluid omdat deze minder filtert. Als je echt wat wilt winnen (moet je in mijn ogen al niet beginnen met een 60/75pk driecilinder) kun je dat beter wat uitgebreider gaan zoeken. Met chippen zul je altijd wel wat winnen bij deze auto's, ze zijn immer volledig afgesteld op zuinig en arm rijden. Als je hier wat meer gaat inspuiten, tezamen met een effectieve koude luchtinlaat (dus niet een inlegfiltertje of een willekeurige open luchtfilter) en wat grotere injectoren zul je vast wel winst zien. Of dat de moeite waard is zal iedereen voor zich moeten bepalen.stUp! schreef:Ik heb eens laten vertellen dat K&N filters weinig tot geen extra vermogen gaat geven.
Maar ze worden wel veel verkocht en het voordeel is dat ze erg lang mee gaan omat je ze gewoon schoon kunt maken wat bij de filters van VW niet kan.
[/quote]Tom schreef:Dat is het grote voordeel van een inlegfiltertje inderdaad. Het enige wat je er echt mee wint is wat meer geluid omdat deze minder filtert. Als je echt wat wilt winnen (moet je in mijn ogen al niet beginnen met een 60/75pk driecilinder) kun je dat beter wat uitgebreider gaan zoeken. Met chippen zul je altijd wel wat winnen bij deze auto's, ze zijn immer volledig afgesteld op zuinig en arm rijden. Als je hier wat meer gaat inspuiten, tezamen met een effectieve koude luchtinlaat (dus niet een inlegfiltertje of een willekeurige open luchtfilter) en wat grotere injectoren zul je vast wel winst zien. Of dat de moeite waard is zal iedereen voor zich moeten bepalen.
In het verleden (toen alles nog analoog was) was K&N wel garantie tot meer vermogen.stUp! schreef:Ik heb eens laten vertellen dat K&N filters weinig tot geen extra vermogen gaat geven.
Maar ze worden wel veel verkocht en het voordeel is dat ze erg lang mee gaan omat je ze gewoon schoon kunt maken wat bij de filters van VW niet kan.
Yup, proefondervindelijk achter gekomen al scheelde het niet veel. Ze maken geen slechte filters dus was toentertijd een prima alternatief maar niet voor vermogenswinst.P@trick & Mii(rella) schreef:meer geluid met een filter in het origineel filterhuis???? bij een open lucht filter wel ja maar niet bij deze vervangings filters. zijn 2 totaal verschillende producten. de geluids toename bij een open filter komt niet door het filter maar omdat het filterhuis komt te vervallen. het filterhuis werkt als een geluidsdemper, en deze is dan vervangen door een open filter. Het minder filteren is onzin!!!Tom schreef:stUp! schreef:Dat is het grote voordeel van een inlegfiltertje inderdaad. Het enige wat je er echt mee wint is wat meer geluid omdat deze minder filtert. Als je echt wat wilt winnen (moet je in mijn ogen al niet beginnen met een 60/75pk driecilinder) kun je dat beter wat uitgebreider gaan zoeken. Met chippen zul je altijd wel wat winnen bij deze auto's, ze zijn immer volledig afgesteld op zuinig en arm rijden. Als je hier wat meer gaat inspuiten, tezamen met een effectieve koude luchtinlaat (dus niet een inlegfiltertje of een willekeurige open luchtfilter) en wat grotere injectoren zul je vast wel winst zien. Of dat de moeite waard is zal iedereen voor zich moeten bepalen.