Dus de bouten en moeren van de schokdempers v/a, veerpoot en stabilisatorstangen en de geleidepennen van de remklauw.
Alvast bedankt

Het loopt nog geen storm met reacties, helaasUp!grade TSI schreef: ↑vr 25 jun 2021, 06:21Goeiemorgen mede-forumleden, ik ben op zoek naar diverse aanhaalmomenten van het onderstel en remmerij.
Dus de bouten en moeren van de schokdempers v/a, veerpoot en stabilisatorstangen en de geleidepennen van de remklauw.
Alvast bedankt![]()
Van een professionele automonteur verwacht ik een ander antwoord, tuurlijk...sommige boutjes vast is vast prima, maar waar de veerpoot aan de fusee hangt mag er wat meer pk op.
In het verleden was je wat behulpzamer bij technische vragen, kwam je zelfs met tekeningen.
Oké, thanks voor je uitleg, komt wel goed...dennuus1 schreef: ↑vr 25 jun 2021, 21:37Ik weet het niet, en ik gebruik voor jouw genoemde bouten geen momentsleutel.
Mijn collega's ook niet, mijn ex collega's van vorige werkgevers ook niet, en monteurs die ik ken die bij andere bedrijven werken ook niet...
Vandaar; vast = vast.
Je denkt toch niet dat automonteurs bij elk boutje gaan opzoeken met hoeveel nm ze vast moeten, en bij elk boutje een momentsleutel gaan pakken..
Het zijn geen cilinderkopbouten oid.
Geleidepennen moeten handvast, daar zit ook geen boutkop op, die zijn alleen puur om de remklauw te geleiden.
Als je een beetje sleutelervaring hebt weet je vanzelf wel hoe vast het spul moet..
Vaak ben je te bang!
Dat hoef je mij persoonlijk niet uit te leggen, gaat veel mensen ook boven hun pet hier denk ik.