Paashaas goes Up! (leuke link op p5)

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
sander28
Forum newbie

Re: Paashaas goes Up!

Bericht door sander28 » zo 26 feb 2012, 13:45

Dat klopt maar ik denk dat de dealer hier niet aan mee gaat werken. Hoor graag reactie van je of het al dan niet gelukt is.

Bryan
Vagling liefhebber

Bericht door Bryan » zo 26 feb 2012, 13:53

Hi,

Wat wel toevallig is is dat ze beide 15 mm verlaagd zijn. Mischien dat bij het sportondestel ook de dampers zelf zijn gwijzigd en niet alleen de veren :?: .
Er is al wel iemand op het forum geweest die 190 euro terug heeft gekregen op zijn offerte dus........ Vrees dat het hetzelfde is.

Bryan

Jason
Forum newbie

Bericht door Jason » zo 26 feb 2012, 13:56

Ben ook benieuwd, zou in mijn ogen oneerlijk zijn als je iets verkoopt wat er standaard bij zit.

Ik koop toch ook geen televisie met 1 afstandsbediening en betaal er 2 ?

We zullen zien..

el coche SEAT
Donateur member

Bericht door el coche SEAT » zo 26 feb 2012, 17:51

up! schreef:Dus gewoon een sportonderstel :D
Zou die conclusie niet zo snel trekken.
15 mm verlaagd kan anders zijn dan een sportonderstel waarbij bijvoorbeeld andere schokdempers kunnen zijn.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

Bryan
Vagling liefhebber

Bericht door Bryan » zo 26 feb 2012, 17:58

el coche SEAT schreef:
15 mm verlaagd kan anders zijn dan een sportonderstel waarbij bijvoorbeeld andere schokdempers kunnen zijn.
Hi,

Dat bedoelde ik dus ook ,maar tergelijkertijd is er iemand op het forum die 190 euro terug kreeg omdat zijn white edition met sportonderstel automatisch door de importeur was aangepast naat BMT uitvoering en dus deze 190 euro op zijn offerte retour kreeg( lees niet hoefde te betalen). Weet alleen niet meer wie dat was :D

Bryan

el coche SEAT
Donateur member

Bericht door el coche SEAT » zo 26 feb 2012, 18:03

Bryan schreef:
el coche SEAT schreef:
Hi,

Dat bedoelde ik dus ook ,maar tergelijkertijd is er iemand op het forum die 190 euro terug kreeg omdat zijn white edition met sportonderstel automatisch door de importeur was aangepast naat BMT uitvoering en dus deze 190 euro op zijn offerte retour kreeg( lees niet hoefde te betalen). Weet alleen niet meer wie dat was :D

Bryan
Dat is logisch.
Kijk eens op pagina 10 van deze link: http://www.autoinbedrijf.nl/sites/defau ... 010212.pdf

Daar staat:

Dynamic Pakket PS2 € 500,00
- i.c.m black- of white-pakket alleen sportonderstel PSF € 190,00
- 16 inch lichtmetalen velgen 'Triangle - zwart'
- Sportonderstel - 15 mm verlaagd
- 65% getinte ramen achter
.. let op: i.c.m BlueMotion Technolgy vervalt het sportonderstel

Het dynamic pakket voor een black of white up! bestond namelijk alleen maar uit de 15 mm verlaagd sportonderstel.

In het geval van onze vriend Jason bestaat zijn Dynamic pakket (hij heeft gekozen voor een High up!) dus uit de 16 inch velgen en de donkere ramen achter.

Dus daarom zal Jason geen 190 euro terug gaan krijgen. Proberen kan hij het, maar ik acht de kans 0%.

Jason
Forum newbie

Bericht door Jason » zo 26 feb 2012, 19:54

Zoals het hier staat, klinkt het logisch..

Helaas wordt in de brochure die ik heb met geen woord gesproken over de bluemotion.
Wat er staat op pagina 10, zo staat het ook bij mij, alleen de onderste regel niet.......( vervalt icm bluemotion )

Jason
Forum newbie

Bericht door Jason » zo 26 feb 2012, 20:04

http://imsbro.volkswagen.nl/~/media/IMS ... ashx?mc=up

Van de Volkswagen site ..
Staat ook wederom niets over de blue motion.. ( pagina 10 'dynamic pakket' )

Paashaas25
Vagling liefhebber

Bericht door Paashaas25 » zo 26 feb 2012, 22:40

Hallo Jason,

De reden dat ik de 190 Euro terug krijg bij onze black up is de blue motion volgens de dealer. Deze kon hij al niet kiezen in zijn systeem (dynamic pakket niet en ook het sportonderstel alleen niet) maar hij heeft deze los erbij gezet. Later de bevestiging dat dit er al in zat en dus 190 Euro minder hoef te betalen. De dealer heeft letterlijk gezegd dat het over de 15mm verlaging gaat wat ze het sportonderstel noemen. Dus het zijn geen andere dempers of iets dergelijks.

In de oude brochures staat dit inderdaad niet maar het lijkt erop dat je het hele pakket voor 500 Euro kan kopen en indien je dat doet bij een BM dat ze dan niets anders doen.

Toch succes.
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

el coche SEAT
Donateur member

Bericht door el coche SEAT » ma 27 feb 2012, 07:49

Jason schreef:http://imsbro.volkswagen.nl/~/media/IMS ... ashx?mc=up

Van de Volkswagen site ..
Staat ook wederom niets over de blue motion.. ( pagina 10 'dynamic pakket' )
Daarom kijk ik meestal hier: http://www.autoinbedrijf.nl/producten/s ... volkswagen.
Daar staan veel actuelere prijslijsten.

kaboens
Vagling liefhebber

Bericht door kaboens » ma 27 feb 2012, 11:19

Jason schreef:
JuP ! schreef:Een verlaagd onderstel hoeft volgens mij niet direct een sportonderstel te zijn.
Daarom ben ik ook wel benieuwd waar de info vandaan komt.
Ik heb in ieder geval een mail verzonden met de vraag of ik niet 190,- extra betaal voor iets wat er standaard op zit.
In de prijslijst staat dat een sportonderstel (dynamic pakket) niet besteld kan worden met bmt.

Update: In de nieuwe prijslijsten staat de optie voor een sportonderstel helemaal niet meer bij voor de White en Black edetion. Als je een White of Black edetion in bmt uitvoering neemt dan heb je het complete dynamic pakket er al in zitten.

Kortom snel terug naar de dealer en terugvragen die 190 euro. Dit had de dealer trouwens moeten weten.

el coche SEAT
Donateur member

Bericht door el coche SEAT » ma 27 feb 2012, 12:32

kaboens schreef:
Jason schreef:
JuP ! schreef:Een verlaagd onderstel hoeft volgens mij niet direct een sportonderstel te zijn.
Daarom ben ik ook wel benieuwd waar de info vandaan komt.
Ik heb in ieder geval een mail verzonden met de vraag of ik niet 190,- extra betaal voor iets wat er standaard op zit.
In de prijslijst staat dat een sportonderstel (dynamic pakket) niet besteld kan worden met bmt.

Update: In de nieuwe prijslijsten staat de optie voor een sportonderstel helemaal niet meer bij voor de White en Black edetion. Als je een White of Black edetion in bmt uitvoering neemt dan heb je het complete dynamic pakket er al in zitten.

Kortom snel terug naar de dealer en terugvragen die 190 euro. Dit had de dealer trouwens moeten weten.
:?: :?: :?:

Het terug vragen heeft alleen zin als je een het dymamic pakket op de een black-up! of white-up! hebt besteld en een BMT versie krijgt geleverd.

Als in de prijlslijst staat dat het sportonderstel niet meer te leveren is voor de black- en white up!s, dan heeft dat ermee te maken dat deze alleen nog maar in BMT worden geleverd en dus standaard het sportonderstel hebben.

kaboens
Vagling liefhebber

Bericht door kaboens » ma 27 feb 2012, 13:04

:?: :?: :?:

Het terug vragen heeft alleen zin als je een het dymamic pakket op de een black-up! of white-up! hebt besteld en een BMT versie krijgt geleverd.

Als in de prijlslijst staat dat het sportonderstel niet meer te leveren is voor de black- en white up!s, dan heeft dat ermee te maken dat deze alleen nog maar in BMT worden geleverd en dus standaard het sportonderstel hebben.
Ze hebben toch een black up besteld met dynamic pakket in de btm versie :shock: . Ik snap je vraagtekens niet zo goed. Is mijn antwoord zo onduidelijk dan?

el coche SEAT
Donateur member

Bericht door el coche SEAT » ma 27 feb 2012, 15:54

Paashaas25 schreef:Het sportonderstel staat ook in de brochure als onderdeel van het dynamic pakket (PSK voor een black up) maar dit is volgens de dealer voor de luchtweerstand al standaard bij de blue motion high up.

Daarom hebben wij de 190 Euro (ik zei ~200) weer terug gekregen.
Beste Kaboens,

Lees dan eens bovenstaande (post op pagina 1van deze treath).

Voor Paashaas, de topic starter is dit allang geregeld.

En aangezien Jason een High-up! heeft besteld, ging het erom, dat mensen die geen Black- of White-up! hebben besteld maar wel een high-up met dynamic pakket, geld terug wilden gaan vragen.
Vandaar de vraagtekens !!!

kaboens
Vagling liefhebber

Bericht door kaboens » ma 27 feb 2012, 16:40

el coche SEAT schreef:
Paashaas25 schreef:Het sportonderstel staat ook in de brochure als onderdeel van het dynamic pakket (PSK voor een black up) maar dit is volgens de dealer voor de luchtweerstand al standaard bij de blue motion high up.

Daarom hebben wij de 190 Euro (ik zei ~200) weer terug gekregen.
Beste Kaboens,

Lees dan eens bovenstaande (post op pagina 1van deze treath).

Voor Paashaas, de topic starter is dit allang geregeld.

En aangezien Jason een High-up! heeft besteld, ging het erom, dat mensen die geen Black- of White-up! hebben besteld maar wel een high-up met dynamic pakket, geld terug wilden gaan vragen.
Vandaar de vraagtekens !!!

Sorry hoor. Probeer gewoon wat uit te leggen in algemene zin.

Maar goed on topic. Aan dit geneuzel heeft niemand wat.

Paashaas25
Vagling liefhebber

Bericht door Paashaas25 » ma 27 feb 2012, 18:57

:lol:
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Paashaas25
Vagling liefhebber

Bericht door Paashaas25 » ma 27 feb 2012, 19:03

Zojuist email van de dealer:

Onze 4 deurs zou in Augustus komen.
Nu bericht van de dealer:

""Zojuist heb ik gekeken en de voorlopige productieweek is week 17.
De vraag van de spoiler heb ik aan het magazijn doorgegeven. Ze zijn dit voor jullie aan het uitzoeken""

Dus indien ze dit vasthouden dan zal het al in mei al "Paashaas drives up" gaan worden.

Het antwoord op de spoiler heb ik denk ik al maar toch maar even afwachten wat de dealer voor info/foto's heeft.

Paashaas25
Vagling liefhebber

Bericht door Paashaas25 » di 28 feb 2012, 19:09

Antwoord over de spoiler gehad;

De betreffende spoiler, 1S0071641 GRU, is vooralsnog de enige mogelijkheid als achterspoiler op de up!. Het betreft dan een originele Volkswagen spoiler.

Deze monteren we als accessoire.

Dat was al duidelijk maar de auto lijkt toch echt standaard een soort van spoilertje te hebben. Had graag foto's met de verschillen gezien (betere dan op het forum) maar helaas. Dus we kijken het reallife wel een keer.

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » di 28 feb 2012, 19:28

Lekker, dat de levertijd eerder is nu!!

Ik heb bijdewee ook ff mn dealer gemaild, hoe dat nou zit met die 190 euro...maar de verkoper is een weekie weg :P
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Paashaas25
Vagling liefhebber

Bericht door Paashaas25 » di 28 feb 2012, 19:59

Ben benieuwd, laat je iets weten wanneer je bericht van je verkoper hebt, thx.

Plaats reactie