Is mijn Up al geschipt of niet

Deel hier al je ervaringen omtrent je geblazen up!
xsp1xbe
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 mar 2021, 12:30

Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door xsp1xbe » di 06 apr 2021, 16:05

beste , ik heb recent een 2dehands UP GTI gekocht , de vorige eigenaar een doctor zij dat er niets aan de Up is gedaan nu blijkt er een k&n luchtfilter in te zitten en vind ik dat hij redelijk snel is , ik weet dat uitlezen de uitkomst is om te weten of er iets aan de ecu is gedaan , kan ik op een andere manier bv hernemingstijden of iets anders van parameters zien of er aan gewerkt is of niet .

mijn 2 laatste waren een Up 60 pk en Saab 9-5 Aero 290 pk , dus ik weet niet wat te doen , wie weet hoe ?

Gebruikersavatar
Maarten Klinge
Vagling liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
Locatie: Enschede

Re: Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door Maarten Klinge » wo 07 apr 2021, 11:30

xsp1xbe schreef:
di 06 apr 2021, 16:05
beste , ik heb recent een 2dehands UP GTI gekocht , de vorige eigenaar een doctor zij dat er niets aan de Up is gedaan nu blijkt er een k&n luchtfilter in te zitten en vind ik dat hij redelijk snel is , ik weet dat uitlezen de uitkomst is om te weten of er iets aan de ecu is gedaan , kan ik op een andere manier bv hernemingstijden of iets anders van parameters zien of er aan gewerkt is of niet .

mijn 2 laatste waren een Up 60 pk en Saab 9-5 Aero 290 pk , dus ik weet niet wat te doen , wie weet hoe ?
Misschien een keer de 0-100 meten of de topsnelheid en die tijden vergelijken met de stock tijden. Maar de auto laten uitlezen is natuurlijk de beste oplossing.
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake

Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option

Instagram: @Little_tsi

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door Autheo » wo 07 apr 2021, 16:27

xsp1xbe schreef:
di 06 apr 2021, 16:05
beste , ik heb recent een 2dehands UP GTI gekocht , de vorige eigenaar een doctor zij dat er niets aan de Up is gedaan nu blijkt er een k&n luchtfilter in te zitten en vind ik dat hij redelijk snel is , ik weet dat uitlezen de uitkomst is om te weten of er iets aan de ecu is gedaan , kan ik op een andere manier bv hernemingstijden of iets anders van parameters zien of er aan gewerkt is of niet .

mijn 2 laatste waren een Up 60 pk en Saab 9-5 Aero 290 pk , dus ik weet niet wat te doen , wie weet hoe ?
Als je al vindt dat hij redelijk snel is, maakt het toch helemaal niet uit of hij al gechipt is of niet? Waarom zou je je er dan druk om maken en extra kosten maken? Of wil je persé nog sneller? In dat geval zul je toch moeten investeren in laten uitlezen. En dan eventueel nog meer neertellen voor het alsnog chippen.

xsp1xbe
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 mar 2021, 12:30

Re: Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door xsp1xbe » wo 07 apr 2021, 19:01

Maarten Klinge schreef:
wo 07 apr 2021, 11:30
xsp1xbe schreef:
di 06 apr 2021, 16:05
beste , ik heb recent een 2dehands UP GTI gekocht , de vorige eigenaar een doctor zij dat er niets aan de Up is gedaan nu blijkt er een k&n luchtfilter in te zitten en vind ik dat hij redelijk snel is , ik weet dat uitlezen de uitkomst is om te weten of er iets aan de ecu is gedaan , kan ik op een andere manier bv hernemingstijden of iets anders van parameters zien of er aan gewerkt is of niet .

mijn 2 laatste waren een Up 60 pk en Saab 9-5 Aero 290 pk , dus ik weet niet wat te doen , wie weet hoe ?
Misschien een keer de 0-100 meten of de topsnelheid en die tijden vergelijken met de stock tijden. Maar de auto laten uitlezen is natuurlijk de beste oplossing.


wie heeft die tijden bvb 80-120 kmh standaard en stg 1

alvast bedankt

xsp1xbe
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 mar 2021, 12:30

Re: Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door xsp1xbe » wo 07 apr 2021, 19:02

Autheo schreef:
wo 07 apr 2021, 16:27
xsp1xbe schreef:
di 06 apr 2021, 16:05
beste , ik heb recent een 2dehands UP GTI gekocht , de vorige eigenaar een doctor zij dat er niets aan de Up is gedaan nu blijkt er een k&n luchtfilter in te zitten en vind ik dat hij redelijk snel is , ik weet dat uitlezen de uitkomst is om te weten of er iets aan de ecu is gedaan , kan ik op een andere manier bv hernemingstijden of iets anders van parameters zien of er aan gewerkt is of niet .

mijn 2 laatste waren een Up 60 pk en Saab 9-5 Aero 290 pk , dus ik weet niet wat te doen , wie weet hoe ?
Als je al vindt dat hij redelijk snel is, maakt het toch helemaal niet uit of hij al gechipt is of niet? Waarom zou je je er dan druk om maken en extra kosten maken? Of wil je persé nog sneller? In dat geval zul je toch moeten investeren in laten uitlezen. En dan eventueel nog meer neertellen voor het alsnog chippen.



sneller kan nooit geen kwaad , daarom moet ik nog niet altijd zo snel gaan maar als het nodig is kan ik het wel :D

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door Autheo » wo 07 apr 2021, 22:49

xsp1xbe schreef:
wo 07 apr 2021, 19:02
sneller kan nooit geen kwaad , daarom moet ik nog niet altijd zo snel gaan maar als het nodig is kan ik het wel :D
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit in een up GTI gereden, maar wel diverse tests gelezen en gezien. En wat me daarbij opviel is dat die GTI juist heel veel geroemd werd vanwege het rijplezier. Daarbij kwam aan de orde dat er beslist veel duurdere en snellere auto's bestaan, maar dat daarvan velen niet kunnen tippen aan het rijplezier wat de up! GTI biedt. Dus als er al sprake is van zoveel rijplezier vraag ik me af of nog meer snelheid het dan nog zo heel veel leuker maakt en lijkt me chippen minder interessant. Maar goed, ieder moet natuurlijk doen waar die zin in heeft. Ik begrijp dat jij je voor je gevoel blind staart op een gechipte motor. Dan lijkt het me dat uitlezen de beste optie is, anders blijf je met dat onzekere gevoel zitten of die nou toch echt niet wat sneller kan. Veel succes!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door Autheo » wo 07 apr 2021, 23:09

xsp1xbe schreef:
wo 07 apr 2021, 19:01

wie heeft die tijden bvb 80-120 kmh standaard en stg 1

alvast bedankt
Als je met je chronometer het zelf wilt vergelijken, vindt je hier de acceleratietijden onder 'performance':
https://fastestlaps.com/models/vw-up-gti

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door damianw26 » do 08 apr 2021, 10:54

Op YouTube de standaard up gti acceleratie tijden vergelijken met de up gti Elmerhaus video. 100-200 is een perfecte meting daarvoor, standaard hoog in de 40 seconden, gechipt laag in de 30 seconden
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

xsp1xbe
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 mar 2021, 12:30

Re: Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door xsp1xbe » do 08 apr 2021, 11:41

Autheo schreef:
wo 07 apr 2021, 23:09
xsp1xbe schreef:
wo 07 apr 2021, 19:01

wie heeft die tijden bvb 80-120 kmh standaard en stg 1

alvast bedankt
Als je met je chronometer het zelf wilt vergelijken, vindt je hier de acceleratietijden onder 'performance':
https://fastestlaps.com/models/vw-up-gti


bedankt daar was ik naar opzoek top !

xsp1xbe
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 25 mar 2021, 12:30

Re: Is mijn Up al geschipt of niet

Bericht door xsp1xbe » do 08 apr 2021, 11:42

damianw26 schreef:
do 08 apr 2021, 10:54
Op YouTube de standaard up gti acceleratie tijden vergelijken met de up gti Elmerhaus video. 100-200 is een perfecte meting daarvoor, standaard hoog in de 40 seconden, gechipt laag in de 30 seconden
zullen we zo dadelijk eens uittesten , bedankt

Plaats reactie