Washin7

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Washin7

Bericht door Gert » zo 06 dec 2020, 16:38

Vandaag voor het eerst door deze wasstraat gereden. Viel me niet tegen qua resultaat en service. Heel fijne gratis stofzuigplekken. Ondanks druk toch snel aan de beurt en plaats genoeg in de stofzuigruimte.

Ze bieden diverse programmas zoals wassen en drogen, wassen, waxen en drogen etc. Voor 2 euro extra bieden ze een zg pantser behandeling die bij alle programmmas gekozen kan worden. Wat ik me afvroeg is zo een pantser behandeling ook zinvol zonder wax? Iemand ervaring? Of inzicht?

PS 1 De pantserlaag zou de auto water en vuilafstotend maken.

PS 2 Ik weet dat de echte liefhebber niet door een wasstraat gaat maar zo af en toe bvb in de winter moet toch kunnen hoop ik.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Washin7

Bericht door Tom Westendorp » ma 07 dec 2020, 11:28

Groot voordeel van een wasstraat is dat ook de onderzijde goed wordt afgespoten. Als je op autoweek naar klokje rond kijkt zie je dat menig bezitter de auto nooit was en nooit door de wasstraat gaat waardoor de auto er van boven vaak wat flets uitziet maar aan de onderzijde compleet kappot gerot is. Door een wasprogramma mét onderzijde te kiezen worden zaken zoals straatvuil en pekel beter van je auto gespoten dan wanneer je alleen maar door de regen rijdt.

pantserlaagjes en dergelijke hebben vaak een hele beperkte standtijd. Schiet dus niet echt op.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Washin7

Bericht door Gert » ma 07 dec 2020, 17:14

Ben het met je eens Tom. Zeker na pekeldagen is zo een all-in straatbeurtje bij washin7 verstandig. Het is echt de Porsche onder de wasstraten volgens mij. All-in beurtje kost wel 18 euro. Het is duurder dan mijn kapper. Geloof wel dat ze alleen in Noord Brabant en Noord Limburg zitten.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Washin7

Bericht door Gert » wo 06 jan 2021, 14:57

Nog een keer reclame voor dit bedrijf. Ik heb nu ook een keer een wasbox geprobeerd. Beviel ook goed. Kosten € 6 (met klantenkaard 5) en dan:
1) Onbeperkt wassen en shinen. Ze vragen je wel om geen misbruik te maken en dat werkt zeker als je ziet dat er een paar autos staan te wachten.
2) Onbeperkt stofzuigen inbegrepen
3) Bandendruk checken en bijvullen inbegrepen.
En dat alles: warm en droog en met gezellige maar niet te grote drukte. Of het na mijn reclame te druk wordt weet ik niet maar ik heb wel gelezen dat hier in Eindhoven binnenkort een tweede vestiging komt.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie