Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Ik heb die van mij op 14 inch tot 199 GPS gehad dat was ongeveer 215 op teller.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- mk1992
- Vagling liefhebber
- Berichten: 362
- Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
- Locatie: Beek, Limburg
- Contacteer:
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Best knap voor een auto met 161km/h als officiële top, verklaart u naderoerbrood schreef: ↑do 07 feb 2019, 07:58Mijn top snelheid bleef steken bij 180 in z'n 4, ben best lang doorgegaan maar hij ging niet by harder (in Duitsland natuurlijk..). Heb een cai en 16" velgen. Had eigenlijk iets meer verwacht.
Tl;Dr wat is de topsnelheid in 4e versnelling van de 60 up Vs de 75 upgrade up? De laatste zou sneller moeten zijn.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Ik heb 182 km/h gereden met mijn 75pk Up!...
https://m.youtube.com/watch?v=jDYLJ8euHiM
Wel op de teller natuurlijk, maar harder als opgegeven dus.
https://m.youtube.com/watch?v=jDYLJ8euHiM
Wel op de teller natuurlijk, maar harder als opgegeven dus.
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Hier ook 185 op de gps waar het eerst 161 was
Doen dus
Doen dus
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
GPS 179 met een 60PK. oftewel nauwelijks verschil
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Heb vijf jaar met een 75PK Citigo gereden en deze was merkbaar sneller als mij 60 PK Uppie van nu.
En de Citigo was ook een tikkie zuiniger.
Ben ook in overweging om even naar Nuenen te rijden.
En de Citigo was ook een tikkie zuiniger.
Ben ook in overweging om even naar Nuenen te rijden.
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Ik heb de skoda citigo 1.0MPi 60pk van mijn vrouw laten chippen bij een bevriende tuner met autotuner dmv bench mode naar 80pk en 105nm. Hier ook getwijfeld voor de fabrieksupdate maar toch niet gedaan. Dit omdat de koppel bij een fabrieksupdate het zelfde blijft en met chippen toch ietsje verbeterd word.
De citigo rijdt nu veel vlotter, vooral onderin bij 2000 toeren. Hij voelt soepeler aan en reageert feller op het gas nu daar waar hij eerst wat slomer aanvoelde. Verbruik is ook minder geworden onder dezelfde omstandigheden. (110km/u c.c.) en idd rond de 4500rpm voelt hij ook niet meer begrensd aan.
De citigo rijdt nu veel vlotter, vooral onderin bij 2000 toeren. Hij voelt soepeler aan en reageert feller op het gas nu daar waar hij eerst wat slomer aanvoelde. Verbruik is ook minder geworden onder dezelfde omstandigheden. (110km/u c.c.) en idd rond de 4500rpm voelt hij ook niet meer begrensd aan.
Skoda citigo 1.0Mpi 80Pk/105nm
vagcomdordrecht.nl
vagcomdordrecht.nl
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Dit item zo eens bekeken en wil toch even een reactie geven. Ik ben het niet helemaal met je eens v.w.b. je opmerking: Bespaar jezelf het geld.
Dat het extra vermogen pas bij een hoger toerental vrijkomt dat klopt wanneer er voor een fabrieksupdate wordt gegaan.
Maar, zoals in mijn geval de 75 pk versiemotorsoftware in thuisland Tsjechië nog eens is geüpdatet, loopt het motortje beslist makkelijker, pittiger en is de acceleratie ook absoluut beter dan bij de 60 pk versie. Hij gaat met het grootste gemak in één streep van nul door naar 140 km/h. En gas geven bij 140 km/h is heel snel op 160 km/h. Ook bij lage toeren pakt hij heel goed en gemakkelijk op.
Voor een paar weken terug de topsnelheid getest op de Autobaan in Duitsland en op de snelheidsmeter loopt hij 195 km/h, wat volgens GPS neerkwam op exact 185 echte km/h. De motor draait dan plus minus 5600 a 5700 RPM. Het mooie van dit alles is dat zelfs bij die snelheid de auto nog altijd rijdt als op rails. En nee, het was niet heuvel af met wind in de rug.
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Het lijkt mij zeer sterk dat je met een 75 pk Up 180 km/h in de vierde versnelling kunt halen, daar die van mij een geüpdatete 75 pk versie zo'n slordige 5700 RPM draait bij 195 km/h op de snelheidsmeter wat volgens GPS exact 185 echte km/h is. De afwijking boven 120 km/h is 10 km.oerbrood schreef: ↑do 07 feb 2019, 07:58Ik heb ze gezegd dat ze geen software update mogen doen ivm update naar 75 pk.
Eerlijk gezegd twijfel ik ook wel want het verschil is subtiel. Vanaf 4.5-5k rpm trekt de 75 versie beter door. Terwijl de 60 daar afgeknepen voelt, de 75 voelt meer lineair. Mijn top snelheid bleef steken bij 180 in z'n 4, ben best lang doorgegaan maar hij ging niet by harder (in Duitsland natuurlijk..). Heb een cai en 16" velgen. Had eigenlijk iets meer verwacht.
Tl;Dr wat is de topsnelheid in 4e versnelling van de 60 up Vs de 75 upgrade up? De laatste zou sneller moeten zijn.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 191
- Lid geworden op: do 08 nov 2018, 09:53
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Weet iemand wat het nieuwe partnummer (en software versie) wordt na de update naar 75pk ?
Gr. Bonny
Gr. Bonny
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Komop mensen. Chip lijn begint niet op hetzelfde punt als de basis lijn. Het enige dat hier serieus is gechipt is de rollenbank of de persoon die hem bedient.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Ik begrijp niet wat je bedoelt. De koppelkrommes lopen tot ca. 4500RPM gelijk, en raken elkaar zelfs bijna. Dat zou inhouden dat pas boven 4500RPM is geknoeid met de Rollenbanksoftware/kalibratie.
Die paar pk extra boven 6000 zeggen niets, want blijkbaar hebben ze de toerenbegrenzing verlegd, maar het koppelverloop boven 4500RPM is netjes. Dat heeft weinig van doen met de software, meer met de mogelijkheden van het motortje omdat ze, als het een beetje meezit, tunen op de grens van pingelen.
Die paar pk extra boven 6000 zeggen niets, want blijkbaar hebben ze de toerenbegrenzing verlegd, maar het koppelverloop boven 4500RPM is netjes. Dat heeft weinig van doen met de software, meer met de mogelijkheden van het motortje omdat ze, als het een beetje meezit, tunen op de grens van pingelen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Het beginpunt ligt veel hoger. Dat kan niet. 0=0
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Ik kijk naar het koppel vanaf 4000RPM. Wat daaronder gebeurt zegt niet zoveel. Het koppel is maar 7Nm hoger, en dat kan best (RON98?). Maar die 10pk extra zit in de toeren. Je moet ze maar durven en willen rijden.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Dan mis je dat de blauwe lijn na het chippen veel hoger begint. Kijk maar op 18:34. Als je hoger begint werkt dat de hele “meting” door.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Ik zie op 18:37 iets wat een offset foutje zou kunnen zijn van 2Nm -ofwel zo'n 950 Watt, maar het kan ook zijn dat de remap op dat toerental iets meer koppel geeft. Het kan mij niet zoveel schelen wat er bij lagere koppels en toerentallen gebeurt, omdat kalibratie daar veel moeilijker is. Als er een span error in de meting zit, zal het koppel altijd een hogere richtingscoëfficiënt hebben, en dat is hier niet het geval. Soms is 'ie zelfs kleiner.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Die meting ziet er ook niet correct uit. Een correcte meting begint in beide gevallen bij 0.
Ter voorbeeld:
Ter voorbeeld:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Chip (software) 60pk -> 75pk ervaringen ?
Dus JD sjoemelt met de VAG software?
Ik las deze draad eens door, en zie geweldige topsnelheden neergetypt worden die pas echt helemaal nergens op slaan.
Topsnelheid = ( PK - 44 )^(1/3) x 142
Reken maar uit. Voorbeeld:
Veyron:
( 1001 - 44 )^(1/3) x 142 = 402km/uur
Golf V GTI: ( 197 - 44 )^(1/3) = 234km/uur; opgave: 233
64 PK => 161km/uur
Met wat tovenarij is 20km meer blijkbaar mogelijk?
Ik las deze draad eens door, en zie geweldige topsnelheden neergetypt worden die pas echt helemaal nergens op slaan.
Topsnelheid = ( PK - 44 )^(1/3) x 142
Reken maar uit. Voorbeeld:
Veyron:
( 1001 - 44 )^(1/3) x 142 = 402km/uur
Golf V GTI: ( 197 - 44 )^(1/3) = 234km/uur; opgave: 233
64 PK => 161km/uur
Met wat tovenarij is 20km meer blijkbaar mogelijk?