Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
En nog wat leuke foto’s van bij Stroeve
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Hij ligt heerlijk!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Je verhaal over de verandering in rijden kan ik bevestigen. De auto voelt breder aan, en onderstuur is erg ver weg.
De ophanging achter is anders dan de B14: daar zit de stelschroef aan de bovenzijde, en is maar erg weinig rubber over. Kan zijn dat AP daardoor achter net wat comfortabeler is dan Bilstein.
Hoogte is perfect. Die van mij ligt achter net een fractie hoger, en niet zo vlak als die van jou.
De ophanging achter is anders dan de B14: daar zit de stelschroef aan de bovenzijde, en is maar erg weinig rubber over. Kan zijn dat AP daardoor achter net wat comfortabeler is dan Bilstein.
Hoogte is perfect. Die van mij ligt achter net een fractie hoger, en niet zo vlak als die van jou.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
ik las onderstaande stukje op de site van Stroeve motorsport, hebben zij jou daar ook op gewezen?
Of wist je dat al of staat/stond dat al in de planning?
Is niet wijsneuzerig bedoeld, slechts meedenkend...
Wanneer een veerpootbrug toepassen?
Bij een auto met een verlaagd sportonderstel zijn de krachten die door de carrosserie moeten worden opgevangen een stuk hoger dan bij het comfortabele standaard onderstel. Bij een auto voorzien van een schroefset is dit nog meer het geval. In deze gevalen is het raadzaam de carroserie te verstevigen door middel van een veerpootbrug.
Of wist je dat al of staat/stond dat al in de planning?
Is niet wijsneuzerig bedoeld, slechts meedenkend...
Wanneer een veerpootbrug toepassen?
Bij een auto met een verlaagd sportonderstel zijn de krachten die door de carrosserie moeten worden opgevangen een stuk hoger dan bij het comfortabele standaard onderstel. Bij een auto voorzien van een schroefset is dit nog meer het geval. In deze gevalen is het raadzaam de carroserie te verstevigen door middel van een veerpootbrug.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+AP+Milltek
Niet over gehad, echter vraag ik me af of de motorkap nog wel dicht zou kunnen met een veerpootbrug
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+AP+Milltek
Als ik op hun website kijk en Vw Up! selecteer komen er geloof ik een aantal oppoppen, 3 verschillende zelfs; voor, onder en boven en achter. Anders misschien even een belletje eraan wagen?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Winterbanden eronder en onderstuurd de rotonde in de eerste stuuruitslag in een rechte lijn verlaten.
Ik weet het niet, maar mijn Michelin Alpin en Conti Winter hebben nou niet echt grip als het niet sneeuwt.
Altijd weer schrikken, de eerste bocht. Meer comfort? Je hoofd in een airbag noem ik niet comfortabel...
Ik weet het niet, maar mijn Michelin Alpin en Conti Winter hebben nou niet echt grip als het niet sneeuwt.
Altijd weer schrikken, de eerste bocht. Meer comfort? Je hoofd in een airbag noem ik niet comfortabel...
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Precies dat, ik rij altijd precies door op de zomerbanden tot het moment dat er gestrooid wordt. Wil geen door zout aangetaste polygon’s
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Een veerpootbrug voor een UP lijkt me niet veel zin hebben, aangezien die heel dicht tegen de A-stijl komt te zitten. Veel stijfheid extra kan dat bijna niet brengen, want als de boel daar niet stijf zou zijn zou de voorruit in no time scheuren. Achter heeft niks te lijden: weegt niks en vlak bij een dikke C-stijl.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
MBT de veerpootbrug heeft notvr helemaal gelijk, even contact gehad met stroeve en precies dat is ook hetgeen wat hij zei. Het zal niets doen gezien je de ruitenwissers moet demonteren om bij de veerpoten te komen qua dichtbijheid van de A stijlen, op dat punt kan de carrosserie niet stijver.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town
Zo dacht ik er ook over, totdat ik van "zonder naar met" overstapte. Een wereld van verschil en niet alleen het ruimtelijke zicht.NidayFright schreef: ↑ma 06 jul 2020, 21:06Ik kan je gerust stellen. Ik hoor ook bij dat kleine groepje Wordt er niet warm of koud van om eerlijk te zijn. Los van het ruimtelijke zicht dat wordt gecreëerd, heeft het voor mij geen extra waarde
Naar mijn bescheiden mening vind ik het dak van een Up steviger met pano als zonder.
Damian gaf als topsnelheid tussen 70 - 100 km. aan, bij mij gaat het iets sneller. Verder rij ik het hele jaar door met dak open,
al is het met regen en kou in de klapstand. Fantastisch zo'n panoramadak (had ik veel eerder moeten doen).
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Heel fijn dat er nu duidelijkheid over is toch?damianw26 schreef: ↑do 08 okt 2020, 13:04MBT de veerpootbrug heeft notvr helemaal gelijk, even contact gehad met stroeve en precies dat is ook hetgeen wat hij zei. Het zal niets doen gezien je de ruitenwissers moet demonteren om bij de veerpoten te komen qua dichtbijheid van de A stijlen, op dat punt kan de carrosserie niet stijver.
Vergeet je onderschrift niet te veranderen
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Panoramadak... Vanaf mijn eerste auto heb ik een schuifdak. Op 1 auto's was het niet mogelijk, op een andere waanzinnig duur. Dak is bijna altijd open.
De grip is bijna waanzinnig goed nu, zelfs op kletsnatte wegen. Groot deel durf ik toch toe te schrijven aan de Conti PremiumContact 6 banden, maar de andere dempers helpen flink mee.
Het comfort - of het gebrek eraan- begin ik al aan te wennen.
De grip is bijna waanzinnig goed nu, zelfs op kletsnatte wegen. Groot deel durf ik toch toe te schrijven aan de Conti PremiumContact 6 banden, maar de andere dempers helpen flink mee.
Het comfort - of het gebrek eraan- begin ik al aan te wennen.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Ben ook erg blij met het panodak, moet het alleen wel heel blijven..
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Een voorruit scheurt niet zomaar hoor. Plus een voorruit zorgt juist voor meer stijfheid van het carrosserie:)NoTVR schreef: ↑wo 07 okt 2020, 18:51Een veerpootbrug voor een UP lijkt me niet veel zin hebben, aangezien die heel dicht tegen de A-stijl komt te zitten. Veel stijfheid extra kan dat bijna niet brengen, want als de boel daar niet stijf zou zijn zou de voorruit in no time scheuren. Achter heeft niks te lijden: weegt niks en vlak bij een dikke C-stijl.
GTI DARK SILVER
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Vandaag heeft de auto weer een kleine beurt gehad en is de remvloeistof vernieuwd. Km stand slechts 43.500 na 2 jaar en 10 maanden. Stel Corona was er niet geweest dan stond er nu zeker 55K op.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Mooie foto's
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
Prachtig!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek
En alweer zo'n 2 maanden later weer eens wat updaten! Het begint een herhaling te worden maar wat is de schroefset toch een geweldige mod, de auto rijdt stukken strakker dan met alleen eibach veren en iedere rit is echt een feestje. Mede ook omdat de dagelijkse saaie kilometers zijn weggevallen. Als ik een top 3 van de mods zou maken dan staat op 1 de schroefset, op 2 de motortuning en op 3 de recaro's. De auto staat veel stil, maar minstens 1 keer per week probeer ik er toch wel een leuk stuk mee te rijden. De korte ritten leg ik vol elektrisch af met de a3, daar is afgelopen jaar nog geen 5000km mee gereden. Met de up heb ik toch nog zo'n 12.000 km gered, waar dat normaal respectievelijk 15.000 km met de a3 en 20.000 km met de up zou zijn.
De auto heeft in november na 14.000km weer een kleine beurt gehad en de remvloeistof is vervangen. Ik had verwacht aanstaand jaar na 44.000km wel aan nieuwe remblokken toe te zijn, maar die zijn nog niet eens voor de helft op :T
Qua mods is de auto helemaal af, dat heb ik al verschillende keren gezegd maar nu is het wel echt klaar denk ik (:P)
Verder ben ik ben nog steeds zoekende naar een stageplek voor 6 maanden waar ik een onderzoek kan verrichten + een scriptie erover kan schrijven. Wanneer dat klaar is ben ik afgestudeerd en is het nog afwachten hoeveel ik met de auto ga rijden in de toekomst. Ook nog niet helemaal erover uit of ik direct ga werken of nog een master ga doen.
Maar goed, tijd voor foto's van de afgelopen maanden dat vind ik in andere topics ook altijd leuk om te zien!
Overigens is de auto ook op instagram te vinden! @vw_up_tsi_140hp
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
A3 and up tsi by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Fog by Damian Willemsen, on Flickr
Fog by Damian Willemsen, on Flickr
Fog by Damian Willemsen, on Flickr
De auto heeft in november na 14.000km weer een kleine beurt gehad en de remvloeistof is vervangen. Ik had verwacht aanstaand jaar na 44.000km wel aan nieuwe remblokken toe te zijn, maar die zijn nog niet eens voor de helft op :T
Qua mods is de auto helemaal af, dat heb ik al verschillende keren gezegd maar nu is het wel echt klaar denk ik (:P)
Verder ben ik ben nog steeds zoekende naar een stageplek voor 6 maanden waar ik een onderzoek kan verrichten + een scriptie erover kan schrijven. Wanneer dat klaar is ben ik afgestudeerd en is het nog afwachten hoeveel ik met de auto ga rijden in de toekomst. Ook nog niet helemaal erover uit of ik direct ga werken of nog een master ga doen.
Maar goed, tijd voor foto's van de afgelopen maanden dat vind ik in andere topics ook altijd leuk om te zien!
Overigens is de auto ook op instagram te vinden! @vw_up_tsi_140hp
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
A3 and up tsi by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Random uploads by Damian Willemsen, on Flickr
Fog by Damian Willemsen, on Flickr
Fog by Damian Willemsen, on Flickr
Fog by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...