Mods @ Habanero TSI
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
Mods @ Habanero TSI
Zal mezelf ook maar even voorstellen.
Ik ben Didier en sinds een paar weken in het bezit van een habanero Orange UP! Met vrijwel alle opties behalve lederen bekleding.
Momenteel ben ik tevreden met het vermogen echter zal de UP! vlak voordat de garantie verloopt getuned worden.
Ook wil ik er een aantal skoda citigo simply clever handigheidjes inzetten en een gasveer voor de motorkap.
Ook zit ik eraan te denken om het dak zwart te wrappen, aangezien het dakraam zwart is het dak erachter en spoiler zwart maken om mooi aan te sluiten op de achterklep.
Bijde gelijk een peiling toegevoegd.
En de vraag om te reageren met een fotootje als je het zelf ook heb (liefst Habanero Orange )
Ik ben Didier en sinds een paar weken in het bezit van een habanero Orange UP! Met vrijwel alle opties behalve lederen bekleding.
Momenteel ben ik tevreden met het vermogen echter zal de UP! vlak voordat de garantie verloopt getuned worden.
Ook wil ik er een aantal skoda citigo simply clever handigheidjes inzetten en een gasveer voor de motorkap.
Ook zit ik eraan te denken om het dak zwart te wrappen, aangezien het dakraam zwart is het dak erachter en spoiler zwart maken om mooi aan te sluiten op de achterklep.
En de vraag om te reageren met een fotootje als je het zelf ook heb (liefst Habanero Orange )
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled
- NidayFright
- Donateur member
Re: Even voorstellen
Leuke uitvoering! Bijzonder kleurtje wel:) Voor het mooie en om het plaatje compleet te maken zou je eventueel nog het middenstuk van de voorbumper zwart kunnen laten spuiten of wrappen Ik zou in ieder geval het dak inclusief spoiler en buitenspiegels voorzien van zwart. En mocht je het willen weten, de gasveer voor de motorkap vindt je op Ebay:) Have fun!
GTI DARK SILVER
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
Welkom Didier, groet ErikHabenero TSI schreef: ↑do 20 aug 2020, 19:23Zal mezelf ook maar even voorstellen.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
Gave Up! Didier, ikzelf heb kortgeleden m'n dak in de carbonprint laten wrappen, tevens ramen tinten vanaf de B stijl.
Binnenkort voorste zijruiten en zonneband voorruit...
Tzt het halve interieur ook maar ( dashboard en eventueel de gelakte delen van de binnenkant van de deuren)
En misschien volgend jaar ook lid van de oranje Tsi club (zie foto) Dat kost zo'n €1100,- (voor info waar? Zie -mijn auto-topic)
Maar kan net zo makkelijk nog gifgroen worden, nog niet helemaal over uit...
Binnenkort voorste zijruiten en zonneband voorruit...
Tzt het halve interieur ook maar ( dashboard en eventueel de gelakte delen van de binnenkant van de deuren)
En misschien volgend jaar ook lid van de oranje Tsi club (zie foto) Dat kost zo'n €1100,- (voor info waar? Zie -mijn auto-topic)
Maar kan net zo makkelijk nog gifgroen worden, nog niet helemaal over uit...
- Up!grade TSI
- Donateur member
Gelukkig verschillen smaken Tom, anders rijden ze straks allemaal met gouden velgenTom Westendorp schreef: ↑do 20 aug 2020, 22:08Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Ik denk juist wel, zeker indien je een schuifdak hebt, dat de rest van het dak plus bovenrand van de achterklep er bíjna om smeekt om gewrapped te worden. Zeker strak in de gloss black bíjna net zo mooi als laten spuiten....
- NidayFright
- Donateur member
Precies dit, het oogt gelijk wat meer auto. Wrappen is dan wel een eigen keuze. Zou dat dan weer niet doen, vooral glans zwart is eigenlijk geen aanrader als wrap-folie. Ze adviseren dan ook vaak om voor een matte kleur te kiezen. Persoonlijk zou ik dit voor het mooiste resultaat laten spuiten in hoogglans zwart. Maar ik kan me enigszins wel voorstellen dat er een budget aanwezig is:) Ik ben in ieder geval benieuwd naar het eind resultaatUp!grade schreef: ↑do 20 aug 2020, 22:50Gelukkig verschillen smaken Tom, anders rijden ze straks allemaal met gouden velgenTom Westendorp schreef: ↑do 20 aug 2020, 22:08Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Ik denk juist wel, zeker indien je een schuifdak hebt, dat de rest van het dak plus bovenrand van de achterklep er bíjna om smeekt om gewrapped te worden. Zeker strak in de gloss black bíjna net zo mooi als laten spuiten....
GTI DARK SILVER
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
Welkom Didier. Ik onthoud mij van stemming, omdat ik eerlijk gezegd nooit begrijp waarom men anderen naar hun mening vraagt over een pure smaak kwestie, waarover imho slechts één iemand gaat, n.l. jij zelf
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
Heb je de motorkap gasveer zelf ook toegepast? Heb je een Ebay linkje voor me?NidayFright schreef: ↑do 20 aug 2020, 21:29Leuke uitvoering! Bijzonder kleurtje wel:) Voor het mooie en om het plaatje compleet te maken zou je eventueel nog het middenstuk van de voorbumper zwart kunnen laten spuiten of wrappen Ik zou in ieder geval het dak inclusief spoiler en buitenspiegels voorzien van zwart. En mocht je het willen weten, de gasveer voor de motorkap vindt je op Ebay:) Have fun!
Middenstuk voorbumper zou ikzelf niet zo snel zwart maken, dan vind ik het een beetje wannabe GTI worden.
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
Hoezo is wrappen in glans zwart geen aanrader? Zou het wel graag zoveel mogelijk dezelfde overeen hebben komen met het dakraam en achterklep.NidayFright schreef: ↑vr 21 aug 2020, 00:11Precies dit, het oogt gelijk wat meer auto. Wrappen is dan wel een eigen keuze. Zou dat dan weer niet doen, vooral glans zwart is eigenlijk geen aanrader als wrap-folie. Ze adviseren dan ook vaak om voor een matte kleur te kiezen. Persoonlijk zou ik dit voor het mooiste resultaat laten spuiten in hoogglans zwart. Maar ik kan me enigszins wel voorstellen dat er een budget aanwezig is:) Ik ben in ieder geval benieuwd naar het eind resultaatUp!grade schreef: ↑do 20 aug 2020, 22:50Gelukkig verschillen smaken Tom, anders rijden ze straks allemaal met gouden velgenTom Westendorp schreef: ↑do 20 aug 2020, 22:08Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Speelt ook mee dat wrap altijd nog te verwijderen is.
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
Heb je helemaal gelijk in anders zouden we allemaal in een Up! Move Up! 60 pk (2016), met de nodige handige opties rijden.Rosinfield schreef: ↑vr 21 aug 2020, 06:10Welkom Didier. Ik onthoud mij van stemming, omdat ik eerlijk gezegd nooit begrijp waarom men anderen naar hun mening vraagt over een pure smaak kwestie, waarover imho slechts één iemand gaat, n.l. jij zelf
Was meer dat ik zag dat ik een stemming kon plaaten dus dacht, waarom niet.
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
@Habanero TSI: ja hoor, no problem nor offense. Btw, ik rijd niet of nauwelijks in die Up! Zal de handtekening nog even aanpassen
- NidayFright
- Donateur member
Dat is dan ook heel begrijpelijk:)Habenero TSI schreef: ↑vr 21 aug 2020, 07:36Heb je de motorkap gasveer zelf ook toegepast? Heb je een Ebay linkje voor me?NidayFright schreef: ↑do 20 aug 2020, 21:29Leuke uitvoering! Bijzonder kleurtje wel:) Voor het mooie en om het plaatje compleet te maken zou je eventueel nog het middenstuk van de voorbumper zwart kunnen laten spuiten of wrappen Ik zou in ieder geval het dak inclusief spoiler en buitenspiegels voorzien van zwart. En mocht je het willen weten, de gasveer voor de motorkap vindt je op Ebay:) Have fun!
Middenstuk voorbumper zou ikzelf niet zo snel zwart maken, dan vind ik het een beetje wannabe GTI worden.
Link gasveer: https://www.ebay.de/itm/383610747345
Niet naar de titel kijken:)
Kan je gewoon zelf monteren, stelt geen pepernoot voor. Let alleen even op de ruitensproeier-slang bij het motorkapscharnier, die zou je nog even vast moeten zetten:)
GTI DARK SILVER
- Up!grade TSI
- Donateur member
Het lijkt erop Robin, dat jij niet volledig op de hoogte bent. Vroeger zou je gelijk gehad hebben, werd glans wrappen idd niet zo mooi.NidayFright schreef: ↑vr 21 aug 2020, 00:11Precies dit, het oogt gelijk wat meer auto. Wrappen is dan wel een eigen keuze. Zou dat dan weer niet doen, vooral glans zwart is eigenlijk geen aanrader als wrap-folie. Ze adviseren dan ook vaak om voor een matte kleur te kiezen. Persoonlijk zou ik dit voor het mooiste resultaat laten spuiten in hoogglans zwart. Maar ik kan me enigszins wel voorstellen dat er een budget aanwezig is:) Ik ben in ieder geval benieuwd naar het eind resultaatUp!grade schreef: ↑do 20 aug 2020, 22:50Gelukkig verschillen smaken Tom, anders rijden ze straks allemaal met gouden velgenTom Westendorp schreef: ↑do 20 aug 2020, 22:08Wrappen vind ik niks. Helemaal niet op een felle kleur.
Maar tegenwoordig met de nieuwste 3M 2080 serie zit er op de gloss wraps zoals dat heet een PFL (protective film layer) Op de satin en mat varianten zit dat niet. Hierdoor minder tot geen krassen en dus veel mooiere resultaten...
Voor wie het interessant vindt, klik op onderstaande link en stel jezelf op de hoogte
https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/gra ... restylers/
- Up!grade TSI
- Donateur member
Maar Didier, jij vroeg in je openingspost om te reageren en als iemand ook z'n dak gedaan heeft er een fotootje bij te doen, liefst oranje...
Goed oranje is de mijne niet maar stuurde je toch een zwikkie foto's zodat je een idee kreeg.
Maar wat vond je ervan? Of ik heb er overheen gelezen
Goed oranje is de mijne niet maar stuurde je toch een zwikkie foto's zodat je een idee kreeg.
Maar wat vond je ervan? Of ik heb er overheen gelezen
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
Het idee van het zwarte van het dak doortrekken tot de achterklep heb ik door de foto's wel een beter idee van gekregen.
Carbon look folie zou ikzelf niet voor kiezen.
Maar gelukkig zijn er meer verschillende smaken.
- Up!grade TSI
- Donateur member
Ikzelf had er ook meer van verwacht, het is namelijk ook nog naast te mat erg stroef, alles blijft er aan hangen...Habenero TSI schreef: ↑vr 21 aug 2020, 17:11Het idee van het zwarte van het dak doortrekken tot de achterklep heb ik door de foto's wel een beter idee van gekregen.
Dus tzt wordt dat ook weer vervangen.
Maar even iets anders, ben je niet bang als je je dak gaat laten wrappen dat het een beetje een wannabe R-line wordt?
- Up!grade TSI
- Donateur member
Grapje hè, zeg het er maar even bij... las dat ik blijkbaar een wannabe GTI heb, vandaarUp!grade schreef: ↑vr 21 aug 2020, 18:42Ikzelf had er ook meer van verwacht, het is namelijk ook nog naast te mat erg stroef, alles blijft er aan hangen...Habenero TSI schreef: ↑vr 21 aug 2020, 17:11Het idee van het zwarte van het dak doortrekken tot de achterklep heb ik door de foto's wel een beter idee van gekregen.
Maar even iets anders, ben je niet bang als je je dak gaat laten wrappen dat het een beetje een wannabe R-line wordt?
Ik kan je geruststellen, ik wil geen GTI
- NidayFright
- Donateur member
Degene die ik met eigen ogen heb gezien (tot op heden) vertoonde krassen over de gehele omtrek en sommige begonnen zelfs wat vaal te worden. Op langer termijn komt het ook nog met regelmaat voor dat de hoekjes los gaan laten. Welke merken er zijn gebruikt op de tientallen die ik voorbij heb zien komen, geen idee. Ik verdiep mij verder ook niet in het wrappen, daar ben ik nogal kieskeurig in. Je blijft nog altijd het verschil zien tussen een auto die gewrapt is en een die gespoten is. En echt goedkoop is het niet als je dit laat uitbesteden. Het mooiste resultaat behaal je nog altijd om het gewoon te laten spuiten in hoogglans zwart en hoef je daar verder ook niet meer naar om te kijken. Wrappen wat dat betreft is en blijft nog altijd maar tijdelijk. Dat die van 3M wellicht wat beter is geloof ik graag, maar er zijn nog meer smaken op de markt. Daarmee is het ook de vraag of er op deze Up! dan ook 3M wordt gebruikt. Verder allemaal prima dat iemand juist voorkeur heeft voor het wrappen van bepaalde delen op zijn auto, daar zal je mij niet over horen Het gaat hier dan ook meer over de vraag wat het mooiste zou staan op zijn Up! Mijn stem heb je in ieder gevalUp!grade schreef: ↑do 20 aug 2020, 22:50
Het lijkt erop Robin, dat jij niet volledig op de hoogte bent. Vroeger zou je gelijk gehad hebben, werd glans wrappen idd niet zo mooi.
Maar tegenwoordig met de nieuwste 3M 2080 serie zit er op de gloss wraps zoals dat heet een PFL (protective film layer) Op de satin en mat varianten zit dat niet. Hierdoor minder tot geen krassen en dus veel mooiere resultaten...
Voor wie het interessant vindt, klik op onderstaande link en stel jezelf op de hoogte
https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/gra ... restylers/
GTI DARK SILVER
- Habenero TSI
- Vagling liefhebber
Bij vervanging is voor jouw mogelijk oranje of gifgroen een idee.Up!grade schreef: ↑vr 21 aug 2020, 18:42Ikzelf had er ook meer van verwacht, het is namelijk ook nog naast te mat erg stroef, alles blijft er aan hangen...Habenero TSI schreef: ↑vr 21 aug 2020, 17:11Het idee van het zwarte van het dak doortrekken tot de achterklep heb ik door de foto's wel een beter idee van gekregen.
Nee ben nie bang dat het een R-line wannabe wordt, die heeft ook zo'n zwarte voorbumper stuk als de GTI.