Upgraded Up! van Erik
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Upgraded Up! van Erik
Goeiemiddag Buppers,
Eindelijk even tijd om een -mijn auto- topic te maken. Kan ik hier voortaan mooi het forum spammen met elke upgrade die ik nog van plan ben. En dat kan best nog even duren, heb helaas geen geldboom op 't balkon en (soms) een dure smaak en da's een beroerde combi
Wat was er al aan gedaan toen ik hem kocht? (niet op volgorde, en later weer verwijderde onderdelen noem ik niet)
# Vagtechniek stage 1
# JD engineering stage 2, zie uitdraai hieronder
# volledig Milltek, incl.downpipe met 200 cells racecat, de resonated versie met gepolijst eindstuk, mooie muziek
# K&N vervangings-inlegfilter
# RacingLine turbo-inlet-elbow
# Eibach pro verlagingsveren
# dunnere oem- veerrubbers (-8mm) daardoor mooi horizontaal
# originele GTI achterklep-spoiler
# zwart glans wrap van middendeel voorbumper en spiegels
# chromelook knippers in de koplampen
Door mijzelf gedaan of laten doen;
# chrome delete van de strip op de grill in zwart glans
# alle logo's verwijderd achterklep
# alle ruiten achter de B-stijl professioneel laten tinten met 82% ( mijns inziens mooier dan de 65% van Vag)
# stukje dak achter het panoramadak plus randje achterklep laten wrappen in carbon-print (weet niet of 't een blijvertje is)
Plannen ( die dus nog alle kanten op kunnen);
# zijramen vóór laten tinten in de donkerste legale tint
# zonneband folie voorruit laten aanbrengen
# dashboard en eventueel de gelakte delen van de binnenkant van de deuren laten wrappen (weet nog niet welk design)
# 16" lichtmetalen velgen, met de nadruk op licht ( kleur weet ik nog niet)
# spoorverbreders, nog niet helemaal over uit en welke?
# hoogwaardiger dan Oem, remschijven, bijvoorbeeld EBC brakes met yellowstuff blokken en metalen remslangen(omvlochten)
eventueel ook met hoogwaardige remvloeistof, iemand ervaring mee?
# hoogwaardige bougies met iridium electrode
# RacingLine inlaatlucht filter, mits betaalbaar
# led of xenon h4, led hb4 voor de mistlampen
# volledig wrappen van de buitenkant, waar nu nog darksilver op zit.
# vervangen Vw logo vóór, in zwart of dippen
# upgrade van de speakers, in mijn vorige auto had ik 12 speakers Harman Kardon, daardoor verwend/verpest. Ik vind de Beats wat ik nu heb een beetje schel worden als het hard staat.
# olietemperatuur meter, software-matig? Of nieuwe hardware
Eindelijk even tijd om een -mijn auto- topic te maken. Kan ik hier voortaan mooi het forum spammen met elke upgrade die ik nog van plan ben. En dat kan best nog even duren, heb helaas geen geldboom op 't balkon en (soms) een dure smaak en da's een beroerde combi
Wat was er al aan gedaan toen ik hem kocht? (niet op volgorde, en later weer verwijderde onderdelen noem ik niet)
# Vagtechniek stage 1
# JD engineering stage 2, zie uitdraai hieronder
# volledig Milltek, incl.downpipe met 200 cells racecat, de resonated versie met gepolijst eindstuk, mooie muziek
# K&N vervangings-inlegfilter
# RacingLine turbo-inlet-elbow
# Eibach pro verlagingsveren
# dunnere oem- veerrubbers (-8mm) daardoor mooi horizontaal
# originele GTI achterklep-spoiler
# zwart glans wrap van middendeel voorbumper en spiegels
# chromelook knippers in de koplampen
Door mijzelf gedaan of laten doen;
# chrome delete van de strip op de grill in zwart glans
# alle logo's verwijderd achterklep
# alle ruiten achter de B-stijl professioneel laten tinten met 82% ( mijns inziens mooier dan de 65% van Vag)
# stukje dak achter het panoramadak plus randje achterklep laten wrappen in carbon-print (weet niet of 't een blijvertje is)
Plannen ( die dus nog alle kanten op kunnen);
# zijramen vóór laten tinten in de donkerste legale tint
# zonneband folie voorruit laten aanbrengen
# dashboard en eventueel de gelakte delen van de binnenkant van de deuren laten wrappen (weet nog niet welk design)
# 16" lichtmetalen velgen, met de nadruk op licht ( kleur weet ik nog niet)
# spoorverbreders, nog niet helemaal over uit en welke?
# hoogwaardiger dan Oem, remschijven, bijvoorbeeld EBC brakes met yellowstuff blokken en metalen remslangen(omvlochten)
eventueel ook met hoogwaardige remvloeistof, iemand ervaring mee?
# hoogwaardige bougies met iridium electrode
# RacingLine inlaatlucht filter, mits betaalbaar
# led of xenon h4, led hb4 voor de mistlampen
# volledig wrappen van de buitenkant, waar nu nog darksilver op zit.
# vervangen Vw logo vóór, in zwart of dippen
# upgrade van de speakers, in mijn vorige auto had ik 12 speakers Harman Kardon, daardoor verwend/verpest. Ik vind de Beats wat ik nu heb een beetje schel worden als het hard staat.
# olietemperatuur meter, software-matig? Of nieuwe hardware
Laatst gewijzigd door Up!grade TSI op za 08 aug 2020, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Vergat in m'n enthousiasme helemaal te vertellen wat voor Up! het precies is
Hij is van eind september '17 en inmiddels 85k gelopen.
Het is een Up! Tsi bmt high up! met zo ongeveer al het denkbare aanwezig zoals;
# stoelverwarming
# climate control
# DAB radio
# Beats audio
# panoramadak
# luxe (oem) alcantara bekleding
Momenteel dus 151pk en 255 Nm koppel, 0 naar 100 is door de vorige eigenaar al eens gedaan in 6,9 sec
Ik denk dat 220 haalbaar moet zijn ( echt, geen teller), ga ik pas proberen als de 16" plus betere remmen gemonteerd zijn.
Heb je vragen/ opmerkingen of meningen (positief of negatief mag ook), zeg het gerust maar hou het leuk alsjeblieft, dus niet betuttelend of belerend graag
Hij is van eind september '17 en inmiddels 85k gelopen.
Het is een Up! Tsi bmt high up! met zo ongeveer al het denkbare aanwezig zoals;
# stoelverwarming
# climate control
# DAB radio
# Beats audio
# panoramadak
# luxe (oem) alcantara bekleding
Momenteel dus 151pk en 255 Nm koppel, 0 naar 100 is door de vorige eigenaar al eens gedaan in 6,9 sec
Ik denk dat 220 haalbaar moet zijn ( echt, geen teller), ga ik pas proberen als de 16" plus betere remmen gemonteerd zijn.
Heb je vragen/ opmerkingen of meningen (positief of negatief mag ook), zeg het gerust maar hou het leuk alsjeblieft, dus niet betuttelend of belerend graag
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Mooie Up!
Ziet er strak uit van achten zo zonder logo's, netjes gedaan. En vind de Carbon print ook wel wat hebben hoor!
Ziet er strak uit van achten zo zonder logo's, netjes gedaan. En vind de Carbon print ook wel wat hebben hoor!
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Thanks Joost
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Deze was ik nog vergeten...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Idd, foto van interieur is niet mijn auto, maar heb dezelfde bekleding
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Je hebt er een compleet andere auto van gemaakt; fraai hoor!
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Dankjewel, maar de meeste credits zijn voor de vorige eigenaar, forumlid Down (René)Rosinfield schreef: ↑za 08 aug 2020, 16:59Je hebt er een compleet andere auto van gemaakt; fraai hoor!
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Hele mooie UP!
Misschien nog achter wiper delete? Nog strakker.
En ik zou het Vw logo zo laten, ik vind helemaal zwart vaak te getuned staan.
Misschien nog achter wiper delete? Nog strakker.
En ik zou het Vw logo zo laten, ik vind helemaal zwart vaak te getuned staan.
5 deur
Gti spoiler
Ram-air CAI inlaat
Beats audio, subwoofer
“16 Cross up wielen
Gti spoiler
Ram-air CAI inlaat
Beats audio, subwoofer
“16 Cross up wielen
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Thanks Lizzy, te getuned? , de vorige eigenaar heeft er zo ongeveer de snelste Up! van het forum van gemaakt misschien, ik doe althans leuk mee. Te getuned valt wel mee, tis nu echt een wolf in schaapskleren beetje.
Maar heb nu eenmaal een bepaalde visie voor m'n Up! en daar hoort geen chroom bij, het logo vóór is het laatste obstakel (tje)
Heb een stukje folie van de wrapper meegekregen, satin dark grey, misschien plak ik dat erop...
En ben te gehecht aan het comfort van m'n achterwisser, dat weegt niet op tegen het feit dat het mooier is om hem te deleten.
Over te getuned gesproken ,dat past daar zeker bij...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Nog steeds blij dat de up naar een liefhebber is gegaan.
En er zijn eigen draai aan geeft.
De dakwrap weet ik niet misschien in het echt heel tof.
Zo op de foto weet ik niet of het mijn smaak is.
Blijf hem volgen.
En er zijn eigen draai aan geeft.
De dakwrap weet ik niet misschien in het echt heel tof.
Zo op de foto weet ik niet of het mijn smaak is.
Blijf hem volgen.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Leuk om te weten, maar wat lees ik nou? Bevalt de Peug niet? En nu twijfel tussen Up! en Polo? Dan een Up! toch
Nog een vraagje, hoe zagen de remvoeringen en trommels er uit bij je laatste inspectie? En is tijdens jouw eigenaarschap de remvloeistof al een keer vervangen?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Inderdaad de Peugeot bevalt niet.
De kosten zijn wel super de helft van de onkosten als wat ik aan de up kwijt was.
Maar die onkosten vermindering wegen niet op tegen de ergernis die we hebben met de Peugeot.
Maar de lijst met dingen die er aan gebreken is enorm. Op dit moment 10 punten.
Zaterdag mag hij weer terug naar de dealer.
Die 3 dagen werk nodig heeft om wat punten op te lossen.
Heb nu 13 auto's gehad maar zoveel ongein heb ik nog nooit meegemaakt.
Dus ben nu al 3 weken aan het rond kijken en paar proefritten gemaakt.
De up blijft geweldig(tsi of gti) maar we twijfelen de ruimte die we nu hebben is toch erg fijn.
Dus de polo staat ook op het lijstje.
Die overigens ook echt super rijd met de 1.0tsi.
Wel heeft hij dan een software aanpassen nodig naar 135pk.
De trommels zijn bij 75000km los geweest en schoongemaakt. En de voeringen waren toen nog zeer goed.
Remvloeistof is nog nooit vervangen.
Dat was nog een voordeel van de vw heb een kennis daar werken die hielp altijd met het onderhoud.
De folie op de ramen staat hem wel echt super.
De kosten zijn wel super de helft van de onkosten als wat ik aan de up kwijt was.
Maar die onkosten vermindering wegen niet op tegen de ergernis die we hebben met de Peugeot.
Maar de lijst met dingen die er aan gebreken is enorm. Op dit moment 10 punten.
Zaterdag mag hij weer terug naar de dealer.
Die 3 dagen werk nodig heeft om wat punten op te lossen.
Heb nu 13 auto's gehad maar zoveel ongein heb ik nog nooit meegemaakt.
Dus ben nu al 3 weken aan het rond kijken en paar proefritten gemaakt.
De up blijft geweldig(tsi of gti) maar we twijfelen de ruimte die we nu hebben is toch erg fijn.
Dus de polo staat ook op het lijstje.
Die overigens ook echt super rijd met de 1.0tsi.
Wel heeft hij dan een software aanpassen nodig naar 135pk.
De trommels zijn bij 75000km los geweest en schoongemaakt. En de voeringen waren toen nog zeer goed.
Remvloeistof is nog nooit vervangen.
Dat was nog een voordeel van de vw heb een kennis daar werken die hielp altijd met het onderhoud.
De folie op de ramen staat hem wel echt super.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Thanks en ook voor je uitleg. Nou benieuwd wat 't wordt dan, Polo of Up! Heb je het dan over het nieuwste model Polo?Down schreef: ↑zo 09 aug 2020, 23:45Inderdaad de Peugeot bevalt niet.
De kosten zijn wel super de helft van de onkosten als wat ik aan de up kwijt was.
Maar die onkosten vermindering wegen niet op tegen de ergernis die we hebben met de Peugeot.
Maar de lijst met dingen die er aan gebreken is enorm. Op dit moment 10 punten.
Zaterdag mag hij weer terug naar de dealer.
Die 3 dagen werk nodig heeft om wat punten op te lossen.
Heb nu 13 auto's gehad maar zoveel ongein heb ik nog nooit meegemaakt.
Dus ben nu al 3 weken aan het rond kijken en paar proefritten gemaakt.
De up blijft geweldig(tsi of gti) maar we twijfelen de ruimte die we nu hebben is toch erg fijn.
Dus de polo staat ook op het lijstje.
Die overigens ook echt super rijd met de 1.0tsi.
Wel heeft hij dan een software aanpassen nodig naar 135pk.
De trommels zijn bij 75000km los geweest en schoongemaakt. En de voeringen waren toen nog zeer goed.
Remvloeistof is nog nooit vervangen.
Dat was nog een voordeel van de vw heb een kennis daar werken die hielp altijd met het onderhoud.
De folie op de ramen staat hem wel echt super.
Ik vind persoonlijk het vorige model mooier, of hij moet die optionele led koplampen hebben, dan is ie stuk mooier.
Succes met de voorpret van het uitzoeken, als ik het zo lees heb je al afscheid genomen van de 208
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Als het een polo wordt dan een nieuw model.
Die sturen/rijden een stuk fijner als het oude model.
Komt door de plaatsing van de wielen.
Afscheid heb ik inderdaad al genomen van de Peugeot.
Kan er een heel verhaal over schrijven maar zal je daar niet mee belasten.
Kook nog steeds van het laaste garage bezoek.
Die sturen/rijden een stuk fijner als het oude model.
Komt door de plaatsing van de wielen.
Afscheid heb ik inderdaad al genomen van de Peugeot.
Kan er een heel verhaal over schrijven maar zal je daar niet mee belasten.
Kook nog steeds van het laaste garage bezoek.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Vandaag weer even lekker creatief bezig geweest, je moet toch wat in je vakantie
Bezig geweest om m'n Uppie verder te onderscheiden van de massa, oordeel zelf of dat gelukt is
Heb m'n front logo gewrapped in 3M 2080 Satin Dark gray s261, ik had het nog nooit gedaan dus dacht dat ik het wel kon...
Al met al ben ik vooralsnog tevreden over het resultaat, morgen monteren...
De weg ernaartoe was niet de allermakkelijkste, pffffff
5 torx schroejes los, appeltje eitje, maar dan.... moet je de grill iets naar je toe halen en er iets tijdelijks tussen stoppen zodat er werkruimte ontstaat. Alleen was die dusdanig smal dat het mij wel enige moeite kostte om er één hand tussen te frommelen, uiteraard brak er weer een van de 4 clipjes af maar toen gelukkig het logo er compleet af en onderweg naar de laatste chrome delete...
Vervolgens alles mee naar binnen gauw de schaduw in, toen het logo nog verder scheiden van elkaar. Dat was zo mogelijk een nog groter ge-etter, ook hier sneuvelden wederom een paar piepkleine clipjes, uiteindelijk wel gelukt uiteraard en toen was het na de derde wrap-poging zoals op onderstaande foto. Ben benieuwd hoe het gaat staan...
Bezig geweest om m'n Uppie verder te onderscheiden van de massa, oordeel zelf of dat gelukt is
Heb m'n front logo gewrapped in 3M 2080 Satin Dark gray s261, ik had het nog nooit gedaan dus dacht dat ik het wel kon...
Al met al ben ik vooralsnog tevreden over het resultaat, morgen monteren...
De weg ernaartoe was niet de allermakkelijkste, pffffff
5 torx schroejes los, appeltje eitje, maar dan.... moet je de grill iets naar je toe halen en er iets tijdelijks tussen stoppen zodat er werkruimte ontstaat. Alleen was die dusdanig smal dat het mij wel enige moeite kostte om er één hand tussen te frommelen, uiteraard brak er weer een van de 4 clipjes af maar toen gelukkig het logo er compleet af en onderweg naar de laatste chrome delete...
Vervolgens alles mee naar binnen gauw de schaduw in, toen het logo nog verder scheiden van elkaar. Dat was zo mogelijk een nog groter ge-etter, ook hier sneuvelden wederom een paar piepkleine clipjes, uiteindelijk wel gelukt uiteraard en toen was het na de derde wrap-poging zoals op onderstaande foto. Ben benieuwd hoe het gaat staan...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Gaaf zo.
Ben benieuwd naar het totaal plaatje.
Ben benieuwd naar het totaal plaatje.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Zat net even je openingspost te lezen. Ik snap alleen niet waarom er lichtgewicht 16 inch wielen op staan én spoorverbreders. Als je een set ET37 monteert heb je helemaal geen spoorverbreders nodig. Dan staan de wielen al veel verder naar buiten dan bij de standaard wielen. Scheelt weer een heleboel onafgeveerd gewicht en beperkt de kans op trillingen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
Precies Tom, jij snapt het! Dan hoeft het idd niet. Maar er stond ook >nog niet helemaal over uit <Tom Westendorp schreef: ↑vr 14 aug 2020, 08:09Zat net even je openingspost te lezen. Ik snap alleen niet waarom er lichtgewicht 16 inch wielen op staan én spoorverbreders. Als je een set ET37 monteert heb je helemaal geen spoorverbreders nodig. Dan staan de wielen al veel verder naar buiten dan bij de standaard wielen. Scheelt weer een heleboel onafgeveerd gewicht en beperkt de kans op trillingen.
Maar als je mij dan toch van informatie voorziet, hoe breed is die ideale wielset volgens jou en met welke bandenmaat?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Up!grade's upgraded Up! van Erik
7j breed, ET37 195 band op een 50 wand 16 inch maar liever nog 15.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ