Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Laat hier je nieuwe trots zien.
Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Caddykaatje » di 30 jun 2020, 21:18

Mooi stukje vakwerk 👍
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » di 30 jun 2020, 21:31

damianw26 schreef:
di 30 jun 2020, 21:08
Stuur kost 350 euro, heb hem laten verdikken, geperf leer en half Alcantara, wit stiksel en witte 12u markering. Heb ook gekeken naar andere sturen maar inderdaad erg prijzig. Polo R line stuur met platte onderkant vind ik heerlijk, maar duur.
Kijk! Dat scheelt al behoorlijk met een 2e hands stuurwiel. Mooie keuze gemaakt qua combinatie, vooral de plaats van het Alcantara en het witte stiksel. Mooie details, heel vet:) Scheelt dat het GTI stuurwiel al iets breder is, verdikken is dan het enige wat ik achterwege zou laten. Jammer dat Enschede voor mij te ver is, andere kant van Nederland :( Hou het wel in gedachte:) Thanks voor de info
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » di 30 jun 2020, 23:29

Zojuist even naar de auto gelopen om de km stand te noteren, valt er ineens een druppel water uit de lampjes. Even gevoeld en het stukje hemel wat tegen de voorruit zit is kletsnat. Dak zat dicht dus er lekt wat..
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » wo 01 jul 2020, 01:15

Oh dat is minder :doh: Dat kunnen al minimaal 2 oorzaken zijn, die het meest logisch klinken. Het eerste waar ik aan dacht is een verstopte afvoer van het panorama schuifdak. Dit kan je makkelijk zelf controleren d.m.v. water in de buitenste schacht te laten stromen, zowel links als rechts. Bij een verstopping loopt het water niet of niet snel genoeg weg. Controleer dan ook of je het water onder de auto naar buiten ziet stromen. Links en rechts achter. Is dat allemaal in orde, dan kan je mits je het zelf verder wilt controleren en het ook tot beschikking hebt de auto onder een watersproeier zetten. Creëer met een boog een goede verdeling zodat het net als bij een regenbui recht op je dak komt. Laat dat een uurtje staan of zelf even in de auto gaan zitten. Haal dan wel even de zonnekleppen en de binnenverlichting los zodat de hemelbekleding een beetje kan zakken. De A-stijlbekleding kan je eventueel ook nog loshalen, die zit alleen met clips vast. Trek je zo los, wel met beleid:) Wie weet zie je dan zelf al waar het vandaan komt. Scheelt arbeid bij de garage :shhh:

Een andere oorzaak wat nog zou kunnen is de voorruit, is deze misschien recent vervangen? En zo ja, waar?

Sluit niet uit dat de oorzaak iets anders is, maar zou zo snel niet weten wat precies :think: Of je hebt geluk en is dit eenmalig, maar lijkt me sterk aangezien het al zeiknat is :doh: Wel balen dat dit gebeurt. Hoop dat het maar iets kleins is en het zo verholpen kan worden. Good luck :thumbup:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » wo 01 jul 2020, 10:32

Top bedankt voor de info, zometeen eerst maar eens controleren op verstopping.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Wilocat » wo 01 jul 2020, 10:38

Das bale zeg, succes met t opsporen ervan.
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » wo 01 jul 2020, 17:40

En dan het stuur, het zit erin. Pfoe wat voelt dit ook top aan in de handen, en uitstekende service van ook groot autoliefhebber Chico, de eigenaar van cmcustoms. Heel erg blij mee :D

AfbeeldingNew wheel by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingNew wheel by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 jul 2020, 17:56

Echt super mooi Damian!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » wo 01 jul 2020, 18:18

Vet hoor! Nog meer plannen voor het interieur?
Andere pedaalkappen zou het interieur nog sportiever maken:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 jul 2020, 18:40

Keal! hoezo zitten die er nog niet in? Een must!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ivan Domenie
Vagling liefhebber
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
Locatie: Geertruidenberg

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Ivan Domenie » do 02 jul 2020, 06:57

Ziet er gaaf uit je stuur!

Hoop dat je lekkage snel is verhopen en dat je geen waterkringen over houd!

En even inhaken de soort pendalen zijn echt een zicht verbeteren vind ik

Ivan
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » do 02 jul 2020, 13:25

Thanks :)

Pedaalkappen wil ik al jaren. Dacht altijd dat alleen originele pedaalkappen uit een A1 mooi eruit zouden zien en perfect passen, alleen 119 euro vind ik het niet waard. Er schijnen ook goedkopere alternatieven te zijn inmiddels
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » do 02 jul 2020, 14:59

damianw26 schreef:
do 02 jul 2020, 13:25
Thanks :)

Pedaalkappen wil ik al jaren. Dacht altijd dat alleen originele pedaalkappen uit een A1 mooi eruit zouden zien en perfect passen, alleen 119 euro vind ik het niet waard. Er schijnen ook goedkopere alternatieven te zijn inmiddels
Geen enkele set past perfect, alleen de zwarte kappen voor de Seat Mii. De meest voorkomende set die eigenlijk al jaren op de markt is en tevens het beste past, is die van de TT/Polo/Golf. Alleen de kap voor het koppelingspedaal valt net iets groter uit, hoef je alleen te verlijmen. De set die jij bedoeld zie je niet zo snel, zal ook door de prijs komen :doh: Bij deze een link: https://shop.volkswagen.nl/auto-accesso ... geschakeld

3 tientjes ben je geholpen :whistle:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » do 02 jul 2020, 15:35

Kijk aan, die zijn ook erg mooi! Ga ze direct bestellen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » za 04 jul 2020, 13:48

Vandaag de nieuwe pedaalkappen opgehaald, en de auto bij de dealer achtergelaten. Ik stapte in en het water stroomde letterlijk uit de binnenverlichting, er is inmiddels dus sprake van een serieuze lekkage.. maandag gaat men aan de slag met zoeken ernaar. De afvoerkanalen van het panoramadak waren geheel vrij van vuil.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Randy
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 jun 2020, 19:28

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Randy » za 04 jul 2020, 21:28

Ik ben nieuw op dit forum (met een simpele Up) en ben lekker aan het lezen.
Je hebt echt een prachtige Up, kan niet anders zeggen. Smaken verschillen natuurlijk, maar die van jou is exact waar ik van hou :-)

Maar na ruim 60 pagina's gelezen te hebben valt mij vooral op dat je enorm leuk schrijft!
Respect :-)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » za 04 jul 2020, 21:52

Dank voor de complimenten! En 60 pagina’s het volhouden om dit topic te lezen, dat vind ik pas knap ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » zo 05 jul 2020, 11:57

Respect voor het lezen inderdaad. Balen van de lekkage Damian. Ben benieuwd waar het straks precies inzit en ik hoop voor je dat ze het snel kunnen verhelpen. Wat een gedoe zeg.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » zo 05 jul 2020, 12:17

Ik las van iemand op een ander forum dat het frame onder de zwarte plaat van het panoramadak wel eens gebroken zou kunnen zijn, verlaging en sportieve rijstijl zouden niet meehelpen. Schijnt veel voor te komen maar heb er echt nog nooit iets over gelezen op dit forum.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Autheo » zo 05 jul 2020, 13:23

damianw26 schreef:
zo 05 jul 2020, 12:17
Ik las van iemand op een ander forum dat het frame onder de zwarte plaat van het panoramadak wel eens gebroken zou kunnen zijn, verlaging en sportieve rijstijl zouden niet meehelpen. Schijnt veel voor te komen maar heb er echt nog nooit iets over gelezen op dit forum.
Zou dat misschien de reden zijn waarom de GTI niet met een panoramadak wordt geleverd?

Plaats reactie