Voorstellen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Poetjes
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 21 mar 2020, 23:56

Voorstellen

Bericht door Poetjes » ma 23 mar 2020, 16:57

Hallo allemaal,

Ik ben een new kid on the block onder de naam Poetjes,

September 2019 heb ik een gebruikte Up! gekocht van januari 2018 met 32.000 km op de teller.
T'upje is uitgevoerd met 4 deuren in saai grijs. Het is een 44kW Move Up! in executive-uitvoering.
De keuze is niet bepaald door verliefdheid op deze auto gevallen, maar door economische overwegingen.
Ik reed al te lang in mijn Scenic diesel waar mee ik -na een arbeidzaam leven- inmiddels veel te weinig km's
maakte om de hoge MRB goed te kunnen praten.

Het rijgedrag van de Up! valt mij niet tegen, maar qua ruimte is het wel even inschikken. De bouwmarkt
en Ikea zullen mij niet zo vaak meer zien.

Ik heb drie prangende vragen waarop ik in dit forum, noch in het instructieboekje antwoord heb kunnen
vinden:
1. Soms zie ik op de achterzijde van een Up! de aanduiding Blue Motion staan. Dat staat niet op mijn Up!
Betreft het dan een andere motor?
2. Ik zoek een mogelijkheid de verbruiksmonitor -bijv na het tanken- op 0 te zetten. Dat is dus iets anders
dan de tripteller op 0 zetten!
3. Het verbruik valt mij tot nu toe wel tegen in vergelijking met wat ik van anderen zie. Ondanks een
voorzichtig voetje wisselt de meter steeds tussen de 5.9 en 6.0 ltr, weliswaar hoofdzakelijke korte
stukjes in de buurt.

Hartelijk dank vast voor uw reacties

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Tom Westendorp » di 24 mar 2020, 10:41

Dag Poetjes,

Ik heb je bericht even in een separaat onderwerp gezet. Dan is het makkelijker terug te vinden voor mensen. Welkom op het forum.

Op korte stukjes is de up! niet super zuinig omdat een auto op korte afstanden niet goed warm wordt.
De motor van de bluemotion en niet bluemotion zijn gelijk, de auto zonder bluemotion staat iets hoger op zijn pootjes en heeft geen start-stop.
Verbruiksteller kan wel op nul, dat staat wel in het boekje uitgelegd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door damianw26 » di 24 mar 2020, 15:30

Welkom, hoeveel km is een kort stukje en hoe lang duurt dat korte stukje?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: Voorstellen

Bericht door NickAlan » di 24 mar 2020, 17:57

Welkom op het forum!

Over het Bluemotion-stukje, ik heb deze ook niet op mijn up! uit 2018 zitten (wel origineel NL). Overigens ben ik de Bluemotion-badge nog geen enkele keer tegengekomen op een facelift up (vanaf 2017).
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Voorstellen

Bericht door NidayFright » di 24 mar 2020, 21:17

Welkom!

Punt 2) Mocht het nog niet gevonden zijn. Het gemiddelde verbruik en het actuele verbruik kun je resetten door middel van de OK-toets die rechts op het stuurwiel zit. Met de pijltjes toetsen zo ook rechts op het stuurwiel scroll je als het ware door het "Menu" van het bestuurders infodisplay. Bij de weergave van het verbruik houdt je de OK-toets een paar tellen ingedrukt en zodra deze gereset is wordt dat aangetoond met een teken ( ==/== ). Je kunt bijna elke waarde op het display resetten door dezelfde manier.

Het is ook mogelijk mocht je het leuk vinden, om de verbruiksweergave te veranderen van l/per 100km naar km/l. Dit heeft een VW garage zo gedaan of je moet zelf in het bezit zijn van een VAGCOM of dergelijke.

:)
GTI DARK SILVER

Poetjes
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 21 mar 2020, 23:56

Re: Voorstellen

Bericht door Poetjes » do 26 mar 2020, 00:08

Dank voor alle welkomstwoorden.
damianw26: korte stukjes in het dorp zijn 15 a 20 km.
NickAlan: BM-badge mis ik niet echt, maar was benieuwd waarom soms wél en soms niet.
NidayFright: dank voor je hulp mbt de benzinemeter. Had ik zelf al geprobeerd, maar waarschijnlijk te kort gedrukt, en in het boekje absoluut niet gevonden.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Voorstellen

Bericht door Gert » zo 29 mar 2020, 18:09

Welkom. Vwb je ikea / bouwmarkt bezoekjes. Heb je al ontdekt dat met de leuning van de achterstoelen down en met de plank in de kofferbak up er een heel aardige laadvloer ontstaat ? Ik heb op die manier toch al verschillende bulky zaken kunnen vervoeren. Als je ook nog de rugleuning van de passagier down zet ontstaan er ook mogelijkheden voor lange zaken. Kofferklep omhoog en je kunt op die manier zelfs een vlaggenmast van ca. 4 meter vervoeren zonder de wet (meer dan een meter uitsteek mag geloof ik niet) te overtreden.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Poetjes
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 21 mar 2020, 23:56

Re: Voorstellen

Bericht door Poetjes » zo 29 mar 2020, 23:49

Bedankt Gert,
Tot die extra ruimte creërende strapatsen had ik me ook al laten verleiden toen ik 3 plankjes van 1,80 mtr wilde meenemen. De noodzakelijke
verbouwing van de Up bleek op zich al een projectje te zijn,
en laatst moest ik een gordijnrail van 3 mtr via het klapraampje naar binnen prikken.
Complimenten voor je e-up, dat lijkt me wel wat. Een armsteun heb ik er pas bijgekocht, is een goedkoop ding dat nogal wiebelig zit maar wel
weer wat extra bergruimte oplevert.

Plaats reactie