Beste banden GTI

Deel hier al je ervaringen omtrent je geblazen up!
hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Beste banden GTI

Bericht door hutch » ma 19 aug 2019, 11:47

knip!

rousf
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: do 05 jun 2014, 20:18

Re: Beste banden GTI

Bericht door rousf » di 03 sep 2019, 20:08

dennuus1 schreef:
zo 18 aug 2019, 20:51
hutch schreef:
zo 21 jul 2019, 12:33
Dat is waar, ene keer met een heel klein pietsie dreft.
Maar dat is alweer 1,5 jaar geleden.

Sorry, ik kan het niet laten om hier wat van te zeggen..

Een auto met alleen water wassen is niet slim, je maakt gigantisch veel krassen op die manier.

Maar met Dreft.... Sorry, dat is gewoon dom. Dreft is een ontvetter, daarmee maak je de lak zo schraal als wat.

Er bestaat niet voor niks auto shampoo. Een dopje in een emmer warm water, maakt het water zacht, weekt vuil los en voorkomt krassen...
Sorry, maar ik kan het ook niet laten om er wat van te zeggen...
Een lak kan je niet schraal maken met Dreft omdat het een ontvetter is. Dreft is net als auto shampoo een zeep. Zeep doet niets met een autolak. Voldoende spoelen zodat al het zand weg is en dan met water en een druppeltje dreft is een prima methode. Ruitensproeier vloeistof is bijvoorbeeld veel agressiever dan Dreft aangezien er alcoholen en glycolen inzitten (oplosmiddelen). Een beetje fatsoenlijke autolak kan zelfs 15 minuten tegen accuzuur. Wat wel funest is voor autolak: zonnenbrandcreme... Krasjes zijn nauwelijks te voorkomen, wil je ze echt kwijt zal je moeten polijsten. Ontwikkel al 25 jaar autolakken en met een druppeltje Dreft wordt een lak echt niet minder...

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Beste banden GTI

Bericht door dennuus1 » di 10 sep 2019, 22:31

Met dreft, wat wel degelijk ook een ontvetter is en géén normale zeep maak je de lak wel degelijk schraal. Je haalt alle bescherming van de lak af (wax etc) en je laat een kale onbeschermde lak over.

Om op een openbaar forum aan te gaan raden om je auto met Dreft te wassen lijkt mij alles behalve verstandig.

Ik werk zelf ook in het autovak, en heb al genoeg verprutste auto's gezien omdat mensen met huis tuin en keuken middeltjes, o.a. Dreft aan de slag gaan, gewoon niet doen. Er zijn honderden, wel niet duizenden auto producten te koop in alle prijsklassen, voor ieder wat wils.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Beste banden GTI

Bericht door Tom Westendorp » vr 13 sep 2019, 10:22

Dreft is een topmiddel om je auto mee te wassen, als je daarna van plan bent om hem helemaal in de wax te zetten. Je zorgt er namelijk voor dat de lak wordt ontdaan van alle eerdere waxlagen. Daarna bijhouden met een autoshampoo waar wax bij in zit. Zodoende zorg je ervoor dat, zoals Dennis ook al terecht opmerkt, er een bescherming op de laklaag aanwezig blijft.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Beste banden GTI

Bericht door hutch » zo 15 dec 2019, 12:57

damianw26 schreef:
ma 19 aug 2019, 11:18
He die was van Mick, is een Dodge ram vol achterin gereden en dacht Total loss. Al staat hij nu wel weer particulier op naam zie ik.
https://www.autojunk.nl/2019/12/mijn-au ... i-van-mick

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Beste banden GTI

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 dec 2019, 09:08

Heel gaaf filmpje geworden! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie