Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
De Up begint nu aan z'n achtste jaar. Als ik de aantallen hier genoemd zo zie zit ik er dan ver naast als ik stel, dat er nu ongeveer 70000 Vaglings rondkarren in Nederland?
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Ja, dan zit je er toch wel wat naast. Volgens Autoweek zijn de verkoopcijfers vanaf de introductie als volgt:Touchwood schreef:De Up begint nu aan z'n achtste jaar. Als ik de aantallen hier genoemd zo zie zit ik er dan ver naast als ik stel, dat er nu ongeveer 70000 Vaglings rondkarren in Nederland?
Volkswagen up!: 71.641
Seat Mii: 13.286
Skoda Citigo: 12.110
Totaal Vaglings dus: 97.037
Dit zijn de verkoopcijfers, er zullen ondertussen wel wat van die auto's na aanrijdingen of omgevallen bomen als total loss zijn afgevoerd, maar pas als dat meer dan 25.000 auto's zou zijn, komt dat in de buurt van jouw verwachting. Maar zoveel afgevoerde auto's lijkt me sterk.
- Bijlagen
-
- Boom op up!.jpg (92.88 KiB) 66074 keer bekeken
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Bijna 100.000! Des te beter. Goed voor de beschikbaarheid van onderdelen via diverse kanalen.Autheo schreef:Ja, dan zit je er toch wel wat naast. Volgens Autoweek zijn de verkoopcijfers vanaf de introductie als volgt:Touchwood schreef:De Up begint nu aan z'n achtste jaar. Als ik de aantallen hier genoemd zo zie zit ik er dan ver naast als ik stel, dat er nu ongeveer 70000 Vaglings rondkarren in Nederland?
Volkswagen up!: 71.641
Seat Mii: 13.286
Skoda Citigo: 12.110
Totaal Vaglings dus: 97.037
Dit zijn de verkoopcijfers, er zullen ondertussen wel wat van die auto's na aanrijdingen of omgevallen bomen als total loss zijn afgevoerd, maar pas als dat meer dan 25.000 auto's zou zijn, komt dat in de buurt van jouw verwachting. Maar zoveel afgevoerde auto's lijkt me sterk.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
De verkoopaantallen over 2018 zijn bekend. Hierbij de cijfers (bron: Autoweek)
Tussen haakjes worden de cijfers van 2017 vermeld.
Up!: 10.090 (was 11.001)
Citigo: 2.225 (was 2.050)
Mii: 822 (was 1.232)
Totaal Vagling: 13.137 (was 14.283)
De Vagling is dus in het algemeen minder verkocht, behalve de Citigo, die is iets gestegen. Duidelijk is dat de Mii nog weer verder achterop raakt. Dat is dan ook de enige van de drie, die nog geen facelift heeft gehad. Zou dat de oorzaak zijn?
Even weer de vergelijking met de andere drieling:
Peugeot 108: 9.090 (was 7.415)
Toyota Aygo: 7.621 (was 7.449)
Citroën C1: 4.369 (was 4.100)
Totaal andere drieling: 21.080 (was 18.964)
De andere drieling is dus meer verkocht, vooral de Peugeot 108. Daarmee wordt de voorsprong die zij altijd al hadden op de Vagling alleen maar groter.
Het totaal tot nog toe verkochte Vagling ziet er als volgt uit:
Up!: 79.731
Citigo: 13.965
Mii: 13.947
Totaal Vagling: 107.734
Tussen haakjes worden de cijfers van 2017 vermeld.
Up!: 10.090 (was 11.001)
Citigo: 2.225 (was 2.050)
Mii: 822 (was 1.232)
Totaal Vagling: 13.137 (was 14.283)
De Vagling is dus in het algemeen minder verkocht, behalve de Citigo, die is iets gestegen. Duidelijk is dat de Mii nog weer verder achterop raakt. Dat is dan ook de enige van de drie, die nog geen facelift heeft gehad. Zou dat de oorzaak zijn?
Even weer de vergelijking met de andere drieling:
Peugeot 108: 9.090 (was 7.415)
Toyota Aygo: 7.621 (was 7.449)
Citroën C1: 4.369 (was 4.100)
Totaal andere drieling: 21.080 (was 18.964)
De andere drieling is dus meer verkocht, vooral de Peugeot 108. Daarmee wordt de voorsprong die zij altijd al hadden op de Vagling alleen maar groter.
Het totaal tot nog toe verkochte Vagling ziet er als volgt uit:
Up!: 79.731
Citigo: 13.965
Mii: 13.947
Totaal Vagling: 107.734
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Vreemd, de vag drieling is immers beduidend meer auto dan de citybag drieling (al is een ingebouwd infotainment een win voor de luxere 108's etc) Zullen vast lang niet allemaal particulier verkocht/geleased zijn.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Prima te verklaren als je ziet tegen wat voor afbraakprijzen die hokken de markt in worden gedrukt. Elke particulier super blij met de monster inruil die ze op de oude auto krijgen en maar niet inzien dat die inruil niet zo hoog is maar keihard wordt aangevuld met bizar veel korting. Anders gezegd: die nieuwe 108 van 14k kost in de praktijk hooguit 12k en is dus ook niet meer dan 12k waard en dat ga je goed voelen bij inruil bij een ander merk die niet de sluizen open zetten om auto's te verkopen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Nog een weetje wat de verkoopcijfers van 2018 betreft:
In het A-segment loopt de Kia Picanto met 11.008 exemplaren voorop, gevolgd door de Opel Karl met 10.156 stuks, en op de derde plaats de up! met 10.090 auto's.
In het A-segment loopt de Kia Picanto met 11.008 exemplaren voorop, gevolgd door de Opel Karl met 10.156 stuks, en op de derde plaats de up! met 10.090 auto's.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Imago denk ik. Seat heeft van de drie voor het gevoel nog het minste imago, staat ook een beetje onderaan de VAG-ladder.
Maar het gat tussen de Up! en de Mii is inderdaad wel erg groot.
Zo zie je ook dat bepaalde opties pas als laatste naar de merken Skoda en nog later Seat komen. Omdat ze toch liever je die Audi of VW verkopen.
Kijk, om een voorbeeld te geven. In m'n nieuwe auto wilde ik graag een digitale cockpit. Rond dezelfde tijd bracht Skoda de Karoq uit. best een mooie auto maar die cockpit was daar pas een half jaar later bestelbaar. Bewuste keuzes zijn dat vanuit de groep. En met een beetje pech moet je daarna er nog lang op wachten ook. Berucht zijn de lange levertijden op de Skoda en seat (instap)SUV's. Vier maanden op een auto wachten vind ik zelf wel de max. Daar ga je gemakkelijk over de zes maanden heen bij introductie, vaak nog langer.
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
En dan nog het punt inruilwaarde....Petrolhead Tom schreef: ↑wo 16 jan 2019, 13:06Prima te verklaren als je ziet tegen wat voor afbraakprijzen die hokken de markt in worden gedrukt. Elke particulier super blij met de monster inruil die ze op de oude auto krijgen en maar niet inzien dat die inruil niet zo hoog is maar keihard wordt aangevuld met bizar veel korting. Anders gezegd: die nieuwe 108 van 14k kost in de praktijk hooguit 12k en is dus ook niet meer dan 12k waard en dat ga je goed voelen bij inruil bij een ander merk die niet de sluizen open zetten om auto's te verkopen.
Ik zie gebruikte Karls ook echt voor dump prijzen weggaan.
Auto van 2-3 maanden oude voor duizenden euro's onder de al dumpprijs.
En buiten dat ruil ik mega veel karls's in op Up's omdat de auto rijd als een krant
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
De Karl is echt een product van een fabrikant in het nauw. Die moet je gewoon niet willen. De keuze voor een Aygo vind ik al moeilijk te begrijpen maar een Karl snap ik echt niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
De Karl is echt een product van een fabrikant in het nauw. Die moet je gewoon niet willen. De keuze voor een Aygo vind ik al moeilijk te begrijpen maar een Karl snap ik echt niet.
Toevallig niet in de war met wat anders? De Karl heeft vrijwel elke vergelijkende test in het A-segment gewonnen, zowel in de Nederlandse als Duitse autobladen... Met name over het rijgedrag is de pers enthousiast. Ben nog redelijk tevreden met mijn Citigo, maar als ik nu opnieuw de keuze zou moeten maken, werd het vrijwel zeker een Karl. En Opel maakt overigens gewoon weer winst nu het niet meer onder het juk van GM verkeert.... omdat de auto rijd als een krant...
▲ Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------
-------------
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Daarom heb ik een stuk of 30 Karl's ingeruild van 2-4 weken oud omdat mensen het een drama product vinden met kraken rammels en windgevoeligheid.
Karl is overigens een koreaans product en geen 100% opel
En buiten dat 1000'en euro's korting geven op een nieuw product zegt natuurlijk al genoeg
Karl is overigens een koreaans product en geen 100% opel
En buiten dat 1000'en euro's korting geven op een nieuw product zegt natuurlijk al genoeg
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-
- Donateur member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
- Locatie: Ergens in Brabant
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
De Nieuwe Volkswagen UP van 2020...
- mk1992
- Vagling liefhebber
- Berichten: 362
- Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
- Locatie: Beek, Limburg
- Contacteer:
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Hmmh, weer autobild. Die hadden jaren terug al exact dezelfde afbeelding
Artikel uit...2015?? https://www.autobild.de/artikel/neuer-v ... 33616.html
Artikel uit...2015?? https://www.autobild.de/artikel/neuer-v ... 33616.html
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
De verkoopaantallen over 2019 zijn bekend. Hierbij de cijfers (bron: Autoweek)
Tussen haakjes worden de cijfers van 2018 vermeld.
Up!: 7.153 (was 10.090)
Citigo: 1.120 (was 2.225)
Mii: 720 (was 822)
Totaal Vagling: 8.993 (was 13.137)
De Vagling is dus in het algemeen weer beduidend minder verkocht dan vorig jaar.
Even weer de vergelijking met de andere drieling:
Peugeot 108: 8.434 (was 9.090)
Toyota Aygo: 8.659 (was 7.621)
Citroën C1: 4.637 (was 4.369)
Totaal andere drieling: 22.730 (was 21.080)
De oorspronkelijke drieling is dus veel meer verkocht dan de Vagling, zelfs beter nog dan vorig jaar. Duidelijk is dat daarmee de voorsprong die er altijd al was op de Vagling alleen maar groter blijft worden.
Het totaal tot nog toe verkochte Vagling ziet er als volgt uit:
Up!: 87.966
Citigo: 15.121
Mii: 14.753
Totaal Vagling: 117.840
Ten slotte: waar vorig jaar de Kia Picanto de best verkochte A-segmenter was met de Opel Karl op de tweede plek, staat dit jaar de Toyota Aygo op plek 1, en z'n drielingbroer Peugeot 108 op plek 2, de Picanto op 3 (8.014 stuks) , de Karl op 4 (7.931 stuks) en pas dan komt op plek 5 de up!
Tussen haakjes worden de cijfers van 2018 vermeld.
Up!: 7.153 (was 10.090)
Citigo: 1.120 (was 2.225)
Mii: 720 (was 822)
Totaal Vagling: 8.993 (was 13.137)
De Vagling is dus in het algemeen weer beduidend minder verkocht dan vorig jaar.
Even weer de vergelijking met de andere drieling:
Peugeot 108: 8.434 (was 9.090)
Toyota Aygo: 8.659 (was 7.621)
Citroën C1: 4.637 (was 4.369)
Totaal andere drieling: 22.730 (was 21.080)
De oorspronkelijke drieling is dus veel meer verkocht dan de Vagling, zelfs beter nog dan vorig jaar. Duidelijk is dat daarmee de voorsprong die er altijd al was op de Vagling alleen maar groter blijft worden.
Het totaal tot nog toe verkochte Vagling ziet er als volgt uit:
Up!: 87.966
Citigo: 15.121
Mii: 14.753
Totaal Vagling: 117.840
Ten slotte: waar vorig jaar de Kia Picanto de best verkochte A-segmenter was met de Opel Karl op de tweede plek, staat dit jaar de Toyota Aygo op plek 1, en z'n drielingbroer Peugeot 108 op plek 2, de Picanto op 3 (8.014 stuks) , de Karl op 4 (7.931 stuks) en pas dan komt op plek 5 de up!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
Heel eigenaardig die (veel) betere verkoopcijfers van de 108 drieling tov de up drieling. De up levert aanzienlijk meer auto voor minder geld vergeleken met de 108. Kennelijk zijn autokopers lang niet altijd rationeel.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Het grote Up, Citigo en Mii verkoopaantallen topic.
En hier zijn dan de verkoopaantallen over 2020. Hierbij weer de cijfers volgens Autoweek
Tussen haakjes worden de cijfers van 2019 en 2018 vermeld.
Up!: 3.705 (7.153 / 10.090)
Citigo: 1.834 (1.120 / 2.225)
Mii: 1.133 ( 720 / 822)
Totaal Vagling: 6.670 ( 8.993 / 13.137)
Opnieuw is de Vagling in het algemeen weer beduidend minder verkocht dan vorig jaar. Wel met een verbetering voor de Citigo en de Mii, dat zal wel door de elektrische uitvoeringen komen.
Even weer de vergelijking met de andere drieling:
Peugeot 108: 5.318 (8.434 / 9.090)
Toyota Aygo: 6.294 ( 8.659 / 7.621)
Citroën C1: 3.715 ( 4.637 / 4.369)
Totaal andere drieling: 15.327 ( 22.730 / 21.080)
En ook nu is de oorspronkelijke drieling weer veel meer verkocht dan de Vagling. De voorsprong blijft steeds groter worden, en eigenlijk valt al wel te concluderen dat de oorspronkelijke drieling in het algemeen aantrekkelijker gevonden wordt dan de Vagling. Voor ons als Vagling rijders volkomen onbegrijpelijk, maar de cijfers spreken voor zich.
Het totaal tot nog toe verkochte Vagling ziet er als volgt uit:
Up!: 90.640
Citigo: 16.910
Mii: 15.800
Totaal Vagling: 123.450
Net als vorig jaar staat in 2020 de Aygo in het A-segment op de eerste plek, met opnieuw z'n tweelingbroer Peugeot 108 op plek 2, en eveneens weer de Kia Picanto op plek 3 (6.644 stuks). Waar vorig jaar de Opel Karl op plek 4 stond, is die nu ingenomen door Fiat 500 (3.930 stuks). De up! staat ook nu niet meer op plek 5, daar is de C1 met 10 exemplaren meer hem net voor. De up! nu dus op plek 6 met bijna de helft minder verkochte exemplaren t.o.v. 2019.
Tussen haakjes worden de cijfers van 2019 en 2018 vermeld.
Up!: 3.705 (7.153 / 10.090)
Citigo: 1.834 (1.120 / 2.225)
Mii: 1.133 ( 720 / 822)
Totaal Vagling: 6.670 ( 8.993 / 13.137)
Opnieuw is de Vagling in het algemeen weer beduidend minder verkocht dan vorig jaar. Wel met een verbetering voor de Citigo en de Mii, dat zal wel door de elektrische uitvoeringen komen.
Even weer de vergelijking met de andere drieling:
Peugeot 108: 5.318 (8.434 / 9.090)
Toyota Aygo: 6.294 ( 8.659 / 7.621)
Citroën C1: 3.715 ( 4.637 / 4.369)
Totaal andere drieling: 15.327 ( 22.730 / 21.080)
En ook nu is de oorspronkelijke drieling weer veel meer verkocht dan de Vagling. De voorsprong blijft steeds groter worden, en eigenlijk valt al wel te concluderen dat de oorspronkelijke drieling in het algemeen aantrekkelijker gevonden wordt dan de Vagling. Voor ons als Vagling rijders volkomen onbegrijpelijk, maar de cijfers spreken voor zich.
Het totaal tot nog toe verkochte Vagling ziet er als volgt uit:
Up!: 90.640
Citigo: 16.910
Mii: 15.800
Totaal Vagling: 123.450
Net als vorig jaar staat in 2020 de Aygo in het A-segment op de eerste plek, met opnieuw z'n tweelingbroer Peugeot 108 op plek 2, en eveneens weer de Kia Picanto op plek 3 (6.644 stuks). Waar vorig jaar de Opel Karl op plek 4 stond, is die nu ingenomen door Fiat 500 (3.930 stuks). De up! staat ook nu niet meer op plek 5, daar is de C1 met 10 exemplaren meer hem net voor. De up! nu dus op plek 6 met bijna de helft minder verkochte exemplaren t.o.v. 2019.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l