Ervaring met het chippen van 75pk Mii ?

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Chriswil
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 15:43

Ervaring met het chippen van 75pk Mii ?

Bericht door Chriswil » za 26 sep 2020, 11:23

Ik heb een poosje gezocht maar kan helaas niks over dit onderwerp vinden, wel over tunen van de 60pk versie.
Zijn er mensen die een 75pk versie getuned hebben ? Zo ja, welke ervaring hebben jullie hiermee, en is het de moeite waard?

Als dit al ergens beantwoord wordt in dit forum sorry, en anders alvast bedankt!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Ervaring met het chippen van 75pk Mii ?

Bericht door damianw26 » za 26 sep 2020, 11:40

Zonde van je geld, stel je chipt hem dan win je maximaal 10 pk en 10nm. Dat ga je niet merken en dat verandert het karakter van de auto niet. Een 60pk chippen heeft dan weer wel nut, want die wordt boven de 4000 toeren afgeknepen, en na tuning niet meer. Moet je echter wel voorbij de 4000 toeren wil je het verschil merken.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Ervaring met het chippen van 75pk Mii ?

Bericht door Luukyy » za 26 sep 2020, 11:57

Zover ik weet is er niet zoveel meer te behalen bij de 75 pk versie. Software matig is er geen marge meer om er veel meer pk's uit te halen. Ook is het een motor zonder turbo, dan zijn de winsten met software matig tunen meestal al een stuk kleiner.

Volgens mij moet je dan echt hardware gaan vervangen, maar dat is nogal prijzig en niet echt interessant voor dit blokje naar mijn mening.

Die 60pk versie is gewoon een begrensde 75pk, vandaar dat je redelijk makkelijk van 60 naar 75 pk kan.

*edit:
Wat Damian dus zegt
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Ervaring met het chippen van 75pk Mii ?

Bericht door NoTVR » za 26 sep 2020, 15:58

Als je naar de vermogenskromme kijkt van een gechipte 75pk, dan zie je dat het maximale toerental is verhoogd. De vraag is dus: ga je straks dik 6500RPM rijden.

Bij de 60pk kan het wel verschil maken bij de 0..100. Die heeft een langere eindoverbrenging en zal 100 in de tweede versnelling halen. Scheelt een keer schakelen bij sprintjes. Maar ja, van wie ga je winnen?

Nog eens de grafiek bekijken: ik zou best wel eens willen rijden in zo'n versie, want hoewel niet snel lijkt me het karakter van de motor er nog verder op vooruit te gaan. Het verschil in koppel... ik vraag me af of dat er is. Standaard hebben ze ruim meer dan 95Nm onderin, maar een 'free revving na' is altijd wel een genot, snel of niet. Meer karakter dan een turbo.
Vermogenswinst/prijs verhouding is helaas een beetje zoek.

Gebruikersavatar
Chriswil
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 12 apr 2020, 15:43

Re: Ervaring met het chippen van 75pk Mii ?

Bericht door Chriswil » ma 28 sep 2020, 17:42

Bedankt voor jullie reacties! hier blijkt bewaarheid waar ik al bang voor was.
Maar gewoon zo blijven rijden dus, en niet meer terugdenken aan vroeger :-)

Plaats reactie