Dakspoiler Up! van CSR

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Dakspoiler Up! van CSR

Bericht door dennuus1 » ma 14 dec 2020, 20:11

Autheo schreef:
ma 14 dec 2020, 18:26
dennuus1 schreef:
zo 13 dec 2020, 22:16
Autheo schreef:
zo 13 dec 2020, 19:29

Ach, wat is de winst als die 5 pk's er voor dienen om het extra gewicht van de splitter te compenseren? ;)

Die splitter is niet van beton hoor :lol:
Nee, natuurlijk simpel lichtgewicht plastic. Maar dan blijft de vraag: kan een splitter ooit 5 pk meer opleveren? Dacht dat een splitter met name invloed heeft op de aerodynamica, dus misschien minder opwaartse druk op snelheid met invloed op de wegligging. Maar meer pk moet volgens mij toch echt uit de motor zelf komen. Waarom dan een sticker met +5pk erop plakken? Als dat klopt, ok, maar als dat onzin is zou ik zo'n sticker toch direct verwijderen.

Die sticker heeft hij er zelf opgeplakt.

Dat heet humor..

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Dakspoiler Up! van CSR

Bericht door Autheo » ma 14 dec 2020, 23:11

Habenero TSI schreef:
ma 14 dec 2020, 19:27
Up!grade TSI schreef:
ma 14 dec 2020, 18:39
Autheo schreef:
ma 14 dec 2020, 18:26

Nee, natuurlijk simpel lichtgewicht plastic. Maar dan blijft de vraag: kan een splitter ooit 5 pk meer opleveren? Dacht dat een splitter met name invloed heeft op de aerodynamica, dus misschien minder opwaartse druk op snelheid met invloed op de wegligging. Maar meer pk moet volgens mij toch echt uit de motor zelf komen. Waarom dan een sticker met +5pk erop plakken? Als dat klopt, ok, maar als dat onzin is zou ik zo'n sticker toch direct verwijderen.
Misschien moet je niet elke sticker tè serieus nemen Theo, en er de humor van inzien ;)
Ik vind het wel een briljant stukje zelfspot.
Een mii met splitter/spoiler heeft op het look na natuurlijk niet veel toegevoegde waarde.
OK, zelfspot en humor, zo had ik het nog niet gezien. Misschien moet ik dan achterop ook maar die bekende sticker van een ezel plakken ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Dakspoiler Up! van CSR

Bericht door Tom Westendorp » di 15 dec 2020, 09:51

Stickers zijn sowieso altijd plus 5 pk. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Bartjuh46
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 19:08

Re: Dakspoiler Up! van CSR

Bericht door Bartjuh46 » za 19 dec 2020, 21:04

Habenero TSI schreef:
ma 14 dec 2020, 19:27
Up!grade TSI schreef:
ma 14 dec 2020, 18:39
Autheo schreef:
ma 14 dec 2020, 18:26

Nee, natuurlijk simpel lichtgewicht plastic. Maar dan blijft de vraag: kan een splitter ooit 5 pk meer opleveren? Dacht dat een splitter met name invloed heeft op de aerodynamica, dus misschien minder opwaartse druk op snelheid met invloed op de wegligging. Maar meer pk moet volgens mij toch echt uit de motor zelf komen. Waarom dan een sticker met +5pk erop plakken? Als dat klopt, ok, maar als dat onzin is zou ik zo'n sticker toch direct verwijderen.
Misschien moet je niet elke sticker tè serieus nemen Theo, en er de humor van inzien ;)
Ik vind het wel een briljant stukje zelfspot.
Een mii met splitter/spoiler heeft op het look na natuurlijk niet veel toegevoegde waarde.
Hij is er al weer af hoor, voor de gein er op geplakt 😂😂

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Dakspoiler Up! van CSR

Bericht door Habenero TSI » zo 20 dec 2020, 00:15

Bartjuh46 schreef:
za 19 dec 2020, 21:04
Habenero TSI schreef:
ma 14 dec 2020, 19:27
Up!grade TSI schreef:
ma 14 dec 2020, 18:39

Misschien moet je niet elke sticker tè serieus nemen Theo, en er de humor van inzien ;)
Ik vind het wel een briljant stukje zelfspot.
Een mii met splitter/spoiler heeft op het look na natuurlijk niet veel toegevoegde waarde.
Hij is er al weer af hoor, voor de gein er op geplakt 😂😂
Dat vind ik nou jammer :shifty:
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

TheIronShadow
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 11 sep 2021, 17:55

Re: Dakspoiler Up! van CSR

Bericht door TheIronShadow » ma 12 jun 2023, 18:09

Ik ben een beetje opzoek naar een GTI spoiler of een GTI imitatie spoiler. Nu zie ik bij CSR 2 spoilers en vroeg ik me af of dit een spoiler cap is of een 2 delige spoiler. 350 euro voor een nieuwe GTI spoiler vind ik een beetje aan de hoge kant. Als het onderstaande niks is heeft iemand een aanbeveling wat ik dan kan nemen of waar ik kan zoeken?

https://de.csr-shop.info/HF579.html

Of zoiets maar twijfel nog of ik toch origineel wil of aftermarket.
https://www.carparts-expert.com/nl/exte ... etail.html

Jortel
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 21:13

Re: Dakspoiler Up! van CSR

Bericht door Jortel » za 17 jun 2023, 09:00

TheIronShadow schreef:
ma 12 jun 2023, 18:09
Ik ben een beetje opzoek naar een GTI spoiler of een GTI imitatie spoiler. Nu zie ik bij CSR 2 spoilers en vroeg ik me af of dit een spoiler cap is of een 2 delige spoiler. 350 euro voor een nieuwe GTI spoiler vind ik een beetje aan de hoge kant. Als het onderstaande niks is heeft iemand een aanbeveling wat ik dan kan nemen of waar ik kan zoeken?

https://de.csr-shop.info/HF579.html

Of zoiets maar twijfel nog of ik toch origineel wil of aftermarket.
https://www.carparts-expert.com/nl/exte ... etail.html
Ik heb deze spoiler van CSR besteld en inmiddels ontvangen. Wat je dus krijgt is een spoiler die iets hoger staat dan de originele GTI spoiler. Deze spoiler plak je dan ook over de originele GTI spoiler. Daar kom ik nu achter nu ook de spoiler in huis heb.
Ik heb geen originele GTI spoiler dus ik kan die nergens op plakken.
Het is dus een spoiler kap/extension.

TheIronShadow
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 11 sep 2021, 17:55

Re: Dakspoiler Up! van CSR

Bericht door TheIronShadow » zo 18 jun 2023, 10:51

Jortel schreef:
za 17 jun 2023, 09:00
TheIronShadow schreef:
ma 12 jun 2023, 18:09
Ik ben een beetje opzoek naar een GTI spoiler of een GTI imitatie spoiler. Nu zie ik bij CSR 2 spoilers en vroeg ik me af of dit een spoiler cap is of een 2 delige spoiler. 350 euro voor een nieuwe GTI spoiler vind ik een beetje aan de hoge kant. Als het onderstaande niks is heeft iemand een aanbeveling wat ik dan kan nemen of waar ik kan zoeken?

https://de.csr-shop.info/HF579.html

Of zoiets maar twijfel nog of ik toch origineel wil of aftermarket.
https://www.carparts-expert.com/nl/exte ... etail.html
Ik heb deze spoiler van CSR besteld en inmiddels ontvangen. Wat je dus krijgt is een spoiler die iets hoger staat dan de originele GTI spoiler. Deze spoiler plak je dan ook over de originele GTI spoiler. Daar kom ik nu achter nu ook de spoiler in huis heb.
Ik heb geen originele GTI spoiler dus ik kan die nergens op plakken.
Het is dus een spoiler kap/extension.
Goed om te weten dat het gewoon een spoiler cap is. Jammer dat niemand echt aftermarket UP GTI spoiler replicas maakt. Misschien dat ik toch die andere ga halen en glimmend zwart laat spuiten.

Plaats reactie