Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
upuitroepteken
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: za 29 jun 2019, 13:11

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door upuitroepteken » zo 30 jun 2019, 09:26

Is het mogelijk om de dagrijverlichting uit te schakelen indien mijn dimlicht wordt ingeschakeld? Heb namelijk een facelift Up!, dus met LED-DRL en halogeen dimlicht en mistlamp/bochtverlichting. Als het gele dimlicht is ingeschakeld brandt ook de blauw/witte LED van DRL en die combi vind ik niet mooi. Een optie is natuurlijk om de H4 en HB4 lampjes te vervangen voor LED, maar dat hoeft van mij niet en maakt het direct alweer prijzig. Als ik dimlicht voer hoeft DRL niet ingeschakeld te zijn, dus als het via een of andere VAGcom-instelling aangepast kan worden zou dat top zijn.

Dootjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 23:09
Locatie: Zaandam

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Dootjuh » vr 19 jul 2019, 19:52

upuitroepteken schreef:
zo 30 jun 2019, 09:26
Is het mogelijk om de dagrijverlichting uit te schakelen indien mijn dimlicht wordt ingeschakeld? Heb namelijk een facelift Up!, dus met LED-DRL en halogeen dimlicht en mistlamp/bochtverlichting. Als het gele dimlicht is ingeschakeld brandt ook de blauw/witte LED van DRL en die combi vind ik niet mooi. Een optie is natuurlijk om de H4 en HB4 lampjes te vervangen voor LED, maar dat hoeft van mij niet en maakt het direct alweer prijzig. Als ik dimlicht voer hoeft DRL niet ingeschakeld te zijn, dus als het via een of andere VAGcom-instelling aangepast kan worden zou dat top zijn.
Volgens mij kan dit niet. Volgens mij kan je wel DRL via mistlampen aanzetten waardoor de ledjes dus niet gebruikt worden.
(maar dat is ook zonde)

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Wilocat » za 19 okt 2019, 12:20

Sinds gisteren in het bezit van de Obdeleven, zijn er hier nog mensen die er veel ervaring mee hebben.
Heb eerst alles gescand en toen in de module gekeken waar de bocht rij verlichting instaat, het verbaasde mij dat deze was ingeschakeld maar hij doet t niet,. Kan iemand mij zeggen of deze überhaupt werkt bij mijn up.
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Wilocat » ma 21 okt 2019, 16:03

Vandaag heb ik een en ander weer geprobeerd na eerst meerdere backups gemaakt te hebben:

Achterruit en spiegelverwarming via knop op het dashbord. Werkt :dance:
Anti-carjack Auto-lock. Werkt :dance:
Anti- carjack Auto-unlock. Werkt :dance:
Achterlichten mee laten branden met de dagrijverlichting. :lol:
Selectieve deurvergrendeling. Werkt :lol:

Bochtverlichting met en zonder richting aanwijzer krijg ik niet werkend. :cry:

Is de bochtverlichting wel werkend te krijgen bij de Up. Het betreffende bitje stond wel aangevinkt.
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Utah » di 22 okt 2019, 09:26

Op de GTI werkt ze wel degelijk, de bochtverlichting.
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Wilocat » di 22 okt 2019, 17:00

Doet de bochtverIchting t ook als je de knipperlicht hendel gebruikt.
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Wilocat » di 29 okt 2019, 17:55

:geek: Vanmiddag maar weer even gevreubeld met OBDeleven :eusa-think: . Het is gelukt om de bochtverlichting te activeren , was waarschijnlijk iets te ongeduldig maar t werkt nu wanneer de knipperlichthendel links of rechts word gehouden of links of rechts aan t stuur draai. Het blijkt dat je beide bitjes op aangevinkt moeten staan. :banana-dance:
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Gert » vr 18 dec 2020, 10:17

Ik heb ook de OBDeleven (+PRO) besteld. Als ik het goed begrijp moet je eerste via wifi een account aanmaken op een android tablet of phone. Je voert dan ook de PRO key in. Ook heb ik begrepen dat de OBDeleven module na aansluiten op de auto communiceert met tablet/phone via bluetooth. Wat ik me afvraag is of de tablet bij communicatie met de auto (via bluetooth dus) ook nog met het wifi verbonden moet zijn?

Iemand een idee of ervaring? Bedankt alvast.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Wilocat » vr 18 dec 2020, 15:28

Hallo Gert, je moet een internet verbinding hebben om aanpassingen te doen of t WiFi is op via 4 of 5g maakt niet uit
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Wilocat » vr 18 dec 2020, 15:29

Zorg dat je voordien een backup maakt van alle instellingen
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Wilocat » vr 18 dec 2020, 15:58

Hij is al eens eerder geplaatst hierbij nogmaals een link voor de diverse instellingen.
https://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Gert » vr 18 dec 2020, 17:27

Bedankt Wilocat. Wifi/internet noodzaak is wel logisch want is het wezen van een app. Anders zou het "gewoon" een programma zijn al is een app natuurlijk ook een programma in de stricte zin van het woord. Ik geloof dat een app vaak zo niet meestal leunt op internet.

Hoe ik een backup maak is me niet duidelijk. Zal wel kijken. Ik heb twee video's gezien van Tedo Nash mbt de dingen ik wil: 1) temperatuur airco niet 22 c default maar laatstgebruikte temperatuur en 2) lane assist aan/uit knop zo programmeren dat hij de laatste stand onthoudt (uit is wat ik default wil). Als je die videos mag geloven is het doodsimpel. Dwz ik zou het nooit gekund / geweten hebben hoe het moet zonder die videos maar met die videos (en notities daarvan) lijkt het een fluitje van een cent als je OBDeleven PRO hebt.

Ben er uiteraard niet gerust op. Maar goed ik kan de OBDeleven binnen 14 dagen retourneren. Het enige wat je dan kwijt bent is de 25 euro voor de PRO versie. De key die je daarvoor krijgt kan na gebruik niet meer gertourneerd worden. Soit.

Ik moet wat want noch Vagtechniek noch de dealer kon/wilde me helpen met mijn wensen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Gert » za 19 dec 2020, 15:25

OBDeleven Rules!!!!

Met wat hindernissen (kon de PRO activatiecode niet invoeren in de app maar dat moest op de website van de app, backuppen duurt vervelend lang schat iets van 1/2 uur, taal uit instructievideos is uiteraard Engels maar mijn app is in het Nederlands) is mijn wensenlijstje vrij eenvoudig vervuld.

Dwz ik ben erin geslaagd om de beide aanpassingen (airco niet default 22 C maar de laatst ingestelde temperatuur + lane assist niet standaard aan maar ook standaard in de laatst gekozen knop stand dwz voor mij dus UIT!!) uit te voeren. Van de airco weet ik het succes nog niet want dat vaststellen duurt 1/2 tot 1 hele dag maar de lane assist standaard laatst gekozen knopstand kun je heel eenvoudig met een paar keer stoppen/starten vast stellen. Knop op aan (led brand niet) dan ook bij herstarten knop weer op aan. Knop op UIT (led aan) dan ook bij herstarten knop weer uit (led aan). Overigens kosten mij deze aanpassingen geen credits ofzo. De PRO versie is uiteraard wel nodig.

Ik kan dus OBDeleven alleen maar aanbevelen. Ook de videos van Tedo Nash kan ik dus van harte aanbevelen. Ik ga hem nog een mailtje sturen om hem te bedanken.

Algemene tip: zoek voordat je de OBDeleven module aansluit en de app installeert en voordat je iets wilt veranderen met de app naar een videos waarin e.e.a. wordt voorgedaan en maak daarvan notities. Er blijkt dan (zoals altijd volgens mij) van alles anders te zijn als je het zelf doet maar de hoofdzaken kloppen en ook doordat je bepaalde verwachtingen hebt is er gemakkelijker achter te komen wat je dan wel moet doen als je op afwijkingen/complicaties stoot. Zonder verwachtingen tast je in het duister. Dat geldt althans voor een halve digibeet als ik. Hoop dat ik duidelijk ben.

Update: 1 dag later blijkt dat ook de airco/thermostaat setting prima werkt. Had niet anders meer verwacht maar toch.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Jk81
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 07 jan 2021, 22:00

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Jk81 » vr 08 jan 2021, 07:57

Kan ik hier ook het srart/stop mee uitschakelen?

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Wilocat » vr 08 jan 2021, 16:08

Kijk o.a. eens op deze site. http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Obdeleven module om VAG instellingen te wijzigen

Bericht door Wilocat » vr 08 jan 2021, 16:10

Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Plaats reactie