K&N Luchtfilter

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door UpSie » zo 23 mar 2014, 18:30

Waarom zou je dit willen?
Is er wat mis hier?
Rubbertjes voor een motor selecteer je niet op gevoel. Ten minste als je niet in de problemen wilt komen.

Groeten Leen,

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Inge » ma 24 mar 2014, 06:47

Ik ook.

Vraag me af waarom je die rubbers uberhaubt zou willen vervangen - wie kan me dit duidelijk (maar vooral simpel) uitleggen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » ma 24 mar 2014, 09:10

Uit mijn hoofd zijn stuggere motorsteunrubbers interessant omdat de motor dan minder beweegt en de auto directer reageert. Tevens heb je bij hard remmen minder onbalans.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Xanderv » ma 24 mar 2014, 09:39

Dat ga je vast enorm merken met deze high performance wagen haha...
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Inge » ma 24 mar 2014, 10:23

Tom - weer wat geleerd - dank hiervoor.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » ma 24 mar 2014, 10:37

Xanderv schreef:Dat ga je vast enorm merken met deze high performance wagen haha...
Vergeten toe te voegen dat het overal geschikt voor is waar onze auto's niet voor bedoelt zijn haha.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Riddick » ma 24 mar 2014, 13:39

Ook bij file rijden merk je het voordeel van betere motor rubbers. ;)

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door UpSie » ma 24 mar 2014, 22:13

Hmmm... Goedeavond allen,

Om even het off topic gedeelte voort te zetten, i like it deze onderwerpen.
Motorrubbers worden niet zomaar van dit heb ik liggen en die gebruik ik dan maar,geselecteerd.
Dit is een complexe materie waar een boel werk aan vooraf gaat.
Motorrubbers hebben vele functies, nl. trillingsdemping, geluidsisolatie, opvangen van wisselkoppels, en er voor zorgen dat ophangspunten niet uit het chassis scheuren. En een mate van soepelheid in de aandrijflijn bewerkstelligen.
De basis die men gebruikt is het gewicht van de aandrijflijn op de ophang posities, bv met unsters.
Het motorkoppel op worstcase condities, trillingsfrequentie in Hz als gevolg van de ontstekingsvolgorde, en de eigen frequentie van deze driecylinder motor.
Daarna wordt een zes vrijheidsgraden berekening gemaakt, eigenlijk niets anders dan axiale beweging in twee richtingen, horizontale beweging in twee richtingen, en de verticale beweging in twee richtingen, maakt zes in totaal.
Op basis van de uitkomst kan de dempingsgraad en hardheid van de opstellingsrubbers bepaald worden.
De eenheid is graden shore,
Daarna worden metingen uitgevoerd triaxiale trillingsmetingen, en torsie metingen zowel op de motor zelf, de motorsteunen en het chassis.
Een eventuele geluidsmeting wordt gedaan bij voertuigen om de aanstoot nivo's te meten.
Je begrijpt dat het wisselen van rubbers uit de losse pols grote gevolgen kan hebben.
Lekker laten zitten joh, niets aan doen wordt alleen maar rotter, de constructeurs hebben dit zo bedoelt.
De motor is op deze manier optimaal opgehangen.
Er zijn hier een aantal mensen die klagen dat de versnellingsbakherrie maakt in de eerste versnellingen.
Dit kan zo maar veel erger worden!

Met vriendelijke groet,

Leen.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Xanderv » ma 24 mar 2014, 23:52

Mooie uitleg leen ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Inge » di 25 mar 2014, 06:53

Leen - dank voor de aanvulling - nog meer geleerd.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: K&N Luchtfilter

Bericht door NoTVR » di 25 mar 2014, 10:28

Nou... Een 3-cilinder zonder balansassen en harde ophangrubbers. Ik zou de originele niet weggooien iig.

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: K&N Luchtfilter

Bericht door NoTVR » di 25 mar 2014, 10:33

Ah, had Leen 's post gemist. Met hardere rubbers in het stuur bromt de motor een stuk harder bij lage toerentallen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » di 25 mar 2014, 11:57

Super post weer Leen! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ivan Domenie
Vagling liefhebber
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
Locatie: Geertruidenberg

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Ivan Domenie » do 14 nov 2019, 10:31

Even een vraag buiten of het PK's oplevert, nuttig is, en voordelen heeft.

Kan iemand een NADEEL noemen?

ben benieuwt

Ivan
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: K&N Luchtfilter

Bericht door Tom Westendorp » do 14 nov 2019, 10:48

Het maakt meer geluid.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie